رواية جحيم قاسي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ملك يسري
رواية جحيم قاسي الجزء التاسع والعشرون
رواية جحيم قاسي البارت التاسع والعشرون
رواية جحيم قاسي الحلقة التاسعة والعشرون
اسد بصدمه:انت بتقول ايه انت اتجننت
زين بضحك:هي بتبقي صعبه شويه بس معلش وبعدين أن قولت لصاحبك هو مقلكش
اسد بص لادم وقاله
اسد:انت كنت عارف
آدم:يااسد صدقني انا كنت هقولك بس لما تطمن علي ملاك
اسد وجه كلامه لزين:عايز اعرف كل الي حصل بالتفاصيل
زين بضحك: بصراحه انا مشوفتش حد بيحب حد كده ياجدع البت طلعت بتحبك اوي وهي الي كانت عايزه رقمي بس معرفتش وانا جبت رقمها وعرفت منها أنها بتحبك وعايزه تخلص من ملاك وهي كمان الي قالتلي أن كتب كتابك انت وملاك النهارده بصراحه هي كانت متفقه معايا أن انا في يوم كتب الكتاب هخطف ملاك علي اساس ان هي هربت وأنا كنت مفهمها أن انا هعمل كده بس بصراحه انا مكنتش هعمل كده انا كنت هقتلك وهخلص منك بس طلعت زي القطط بسبع ارواح وملاك خدت الطلقه بدالك أنا معرفش انها بتحبك كده
اسد بغضب:وقعد يضرب فيه متجبش سيرتها علي لسانك ياابن*****وحياه ربنا مهسيبك
زين بضحك :مش هتقدر تعمل حاجه هتقتلني اقتلني وساعتها هتخش السجن قولي بقا هتسيب حبيبت القلب لمين
اسد بغضب :ادم
ادم :نعم يااسد
اسد:عايز الاكل يتمنع منه والمياه كمان لغايت اما اشوف هعمل معاه ايه وخلي الرجاله تعمل معاه الواجب
ادم : حاضر يااسد
زين بصراخ:ورحمه امي هسيبك يابن الشرقاوي وهنتقم منك علي كل حاجه عملتها معايا
اسد خرج من المخزن هو وادم
ادم : هتعمل ايه يااسد
اسد ببرود :في ايه
ادم :في هايدي هتعمل معاه ايه
اسد:اطمن الاول علي ملاك وهتعرف كل حاجه هندمها عل كل وجع اتألمته ملاك
ادم:انت هتروح فين دلوقتي
اسد:هروح المستشفى عند ملاك هي محتاجه لي
ادم :طب استني هاجي معاك
اسد:لا انت تعبت معايا النهارده روح أنت استريح
ادم بضحك:انا دلوقتي متشرد
اسد:قصدك ايه
ادم :انا جيت من المطار عليك علي طول علشان احضر كتب الكتاب وكنت مفكر أن انا هرجع تاني علي طول وحصل الي حصل وهمد الاجازه اسبوعين
أسد:طب خد مفاتيح القصر وروح استريح في الاوضه بتاعتي علي مااجي واوريك الاوضه بتاعتك وبعد كده هتقعد معانا الاسبوعين دول
آدم:شكر ياابو الصحاب
اسد:متقولش كده إحنا صحاب
اسد ركب العربيه وادم ركب عربيته
اسد وصل المستشفى ودخل
حسين:كنت فين يااسد وسايب مراتك ليه
اسد:كنت في مشوار يابوي
حسين:طب ادخل لمراتك
هايدي:هو انا ينفع ادخل معاك يااسد اشوف ملاك
اسد بصلها بصه رعبتها
حسين:سبيه يخش لمراته الاول وبعدين ابقي خشي بعدين
هايدي بخوف:تمام
اسد دخل لملاك ملاك اول مسمعت الباب بيتفتح صحيت
ملاك بزعل: كنت فين يااسد سبتني وروحت فين
اسد راح ليها وباس كف أيدها
اسد: معلش ياملاكي كنت في مشوار صغير كده واول مخلصت جتلك علي طول
ملاك بطفوله:لا أنا زعلانه منك علشان اتاخرت عليا
اسد بضحك:وانا أعمل اي حاجه علشان ملاكي متزعلش مني قولي وانا هعملك الي انتي عايزاه
ملاك بفرحه:اي حاجة اي حاجه
اسد بضحك:مش مستريحلك قولي عايزه ايه
ملاك: ممكن تخلي الدكتور يكتبلي علي خروج علشان انا مبحبش المستشفيات
اسد:مستحيل ياملاك الدكتور قال لازم تقعدي علي الاقل اسبوع هنا علشان الدكتور يتابع حالتك
ملاك: علشان خاطري يااسد انا مبحبش المستشفيات وحياتي عندك
اسد:قولت لا ياملاك
ملاك بزعل:ماشي شكراً ممكن تخرج بقي علشان عايزه انام
اسد:بقي كده
ملاك بطفوله:اه بعد اذنك أخرج علشان هنام
اسد:ماشي انا هخرج بس بمزاجي ياملاكي
اسد خرج من عند ملاك وهي بيضحك علي طفولتها
رقيه: ملاك عامله ايه دلوقتي يااسد
اسد: كويسه يامرات عمي بس عايزه تخرج من المستشفى
رقيه: ملاك مبتحبش المستشفى
اسد: أنا هروح أكلم الدكتور
في القصر عند ادم ادم راح القصر وفتح الباب
عائشه كانت فوق في اوضتها وسمعت الباب بيتفتح خافت لأن عارف ان أهلها كلهم في المستشفى
عائشه:يالهوي حرامي ده بس ازاي حرامي وهيفتح بالمفاتح يالهوي انا خايفه أنا هنزل وهجمد قلبي وهشوف في اي عائشه لبست الطرحه ونزلت بالراحه لقت حد قاعد في الصاله بس معرفتش مين علشان كان مديها ضهره عائشه افتكرته حرامي وصوتت
عائشه:اعععع حرامي الحقوني حرامي
ادم اتخض وقام
آدم:اهدي ده انا اهدي
عائشه:بتخد نفسها افتكرتك حرامي معلش
ادم: أنا مكنتش اعرف ان في حد هنا وخدت المفاتيح من اسد علشان استريح في اوضته
عائشه:البيت بيتك أنا طالعه اوضتي
ادم: عائشه
عائشه قلبها دق بسرعه لما ندي على إسمها
عائشه: نعم
ادم بحب: وحشتيني
عائشه: مينفعش ياادم
ادم : بقولك وحشتيني
عائشه: وأنا قولتلك مينفعش ياادم كل حاجه انتهت أنا طالعه اوضتي
ادم: أنتي ليه انانيه كده بقولك وحشتيني بدل متقوليلي وانت كمان بتنهي كل حاجه
عائشه بدموع:انا انانيه انت الي أناني ياادم انت الي مبتحبش غير مصلحتك وبس انت الي فضلت شغلك ومصلحتك عليا انت مش فاكر ايه الي انت عملته فيا انت سبتني في اكتر وقت كنت محتاجه ليك في وسافرت انت فضلت شغلك عليا عارفه يعني انت كسرت قلبي بسبب انانيتك انت خلتني اتعقد من كلمه حب بسببك انتي سبتني ست سنين سبتني ومشيت عارف يعني ايه تفركش خطوبتنا قبليها بااسبوعين وتسبني وتمشي علشان شغلك انت كسرت قلبي ياتري انا برضوا ألي انانيه انا بكرهك ياادم
ادم بحزن:يا عائشه اسمعيني
عائشه:مش عايزه أسمع حاجه وارجوك سيبني في حالي
عائشه طلعت اوضتها وقفلت علي نفسها الباب بالمفاتح وافتكرت كل الي حصل
فلاش باك
عائشه:انا فرحانه اوي ياادم ومش مصدقه أن خطوبتنا بعد اسبوعين انا مبسوطه اوي
ادم بحزن:وانا كمان
عائشه: مالك ياادم
ادم:عايز اقولك حاجه يا عائشه
عائشه: قول
ادم :في فرصه شغل حلوه ليا اوي ولازم اشتغلها
عائشه:هي دي حاجه تضايق الف مبروك
ادم :انا لازم اسافر بعد بكره
عائشه:تسافر بعد بكره ازاي
ادم: عائشه صدقيني الفرصه دي مش هتتكرر تاني ولازم مضيعهاش من ايدي
عائشه بصدمه:طب وانا ياادم
ادم: عائشه انتي عارفه أن انا بحبك وعارفه كمان انا نفسي اشتغل بره
عائشه بدموع: ماتسبنيش ياادم مش شرط تشتغل بره في شغل كتير هنا علشان خاطري
ادم: مبقاش ينفع
عائشه:قصدك ايه
ادم بحزن:انا قطعت تذكره السفر ولازم أسافر بعد بكره
عائشه:طب وخطوبتنا الي بعد اسبوعين هتعمل فيها ايه
ادم : معرفش
عائشه مسحت دموعها انا هقولك تعمل ايه تعالي معايا
عائشه:بابا
حسين:نعم ياحبيبتي
عائشه وهي بتحاول تكتم دموعها:انا مش عايزه اتخطب دلوقتي
ادم : عائشه
حسين:انتي بتقولي ايه انتي اتجننتي
عائشه:بعد اذنك يابابا انا عايزه اكمل تعليمي الأول ومش عايزه اتخطب
حسين:هي لعبه عيال مره عايزه تتخطبي ومره لا
عائشه بدموع:بابا بتحبني يابابا وافق علشان خاطري
حسين:انا موافق على المهزله دي يابني
عائشه:ايوه يابابا انا قولت لادم وادم وافق
حسين:صح ياادم
ادم بحزن:صح ياعمي
حسين:ماشي يا عائشه الي انتي عايزاه بس قسما بالله انتي مهتجوزي غير اما تخلصي تعليمك أما نشوف تعليم ايه الي انتي فشكلتي خطوبتك علشانه
عائشه:وانا موافقه
حسين: معلش ياادم يابني انا مش عارف اقولك ايه
ادم : محصلتش حاجه ياعمي
عائشه بصوت واطي لادم:كده تقدر تسافر ياادم وانت مستريح بس صدقني عمري مهسامحك بالتوفيق
وبالفعل سافر ادم ومن ساعتها عائشه اتغيرت خالص بقت تكره كلمه اسمها حب
فلاش باك
عائشه بدموع:مسحتيل اسامحك ياادم
في المستشفي
ادخل دخل لملاك الاوضه ملاك اول مشافته عملت نفسها نايمه
اسد بخبث :ايه ده دي نايمه وانا الي كنت جاي اقولها أن هي هتطلع بكره هقولها بقي بكره
ملاك فتحت عينها:بجد يااسد
اسد:ايه ده إنتي صاحيه
ملاك:ايوه ايوه انت بتكلم بجد يااسد انا هطلع بكره
اسد:ايوه ياقلب اسد انا كلمت الدكتور ووافق بس لازم يكون معاكي ممرضه علشان تغيرلك علي الجرح
ملاك:ربنا يخليك ليا يااسد
اسد: ويخليكي ليا ياملاكي بس في مقابل علي ده
ملاك:مقابل ايه
اسد شاور علي خده
ملاك بصدمه:انت قليل الادب
اسد بزعل مصتنع:أنا قليل الادب ياملاكي طب شكراً
ملاك:خلاص متزعلش انا اسفه خلاص هعمل الي انت عايزه تعالي قرب
اسد قرب منها وملاك بسته من خده بكسوف
ملاك بكسوف:كده خدت المقابل بتاعك
اسد:مخدتوش كله بس ماشي علشان انتي تعبانه مش اكتر
ملاك بكسوف :انت قليل الادب علي فكره
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم قاسي)