رواية ملاكي الفصل السادس 6 بقلم نونتي محمد
رواية ملاكي الجزء السادس
رواية ملاكي البارت السادس
رواية ملاكي الحلقة السادسة
*اتفجأت بالفرع ال في دبى هيتقفل،قمر اخذت كل الأوراق التخص الفرع و اتجهت نحو مكتب رعد لإخباره بسرعه*
*•♡♡♡♡♡♡♡♡•*
*في مكتب رعد*
*ملاك قامت من علي الكرسي وحضنت رعد بحب وفجأة الباب أتفتح وكانت الصدمه بدر واقف و حاطط ايدو علي فمه و بيمثل دور المصدوم*
بدر/هنا وفي المكتب استغفر الله العظيم
*رعد مسك ورق كان علي المكتب وحدف بيعه بدر، وملاك بتضحك بهستريه*
بدر بصوت انوثي/كده اخص عليك يابيبي
رعد بغيظ/امشي يالا كتك القرف… قطعت عليا أجمل لحظات حياتي يالي تتشل
بدر وهو بيسقف/ايواااا ياعم يالي محدش قدك
رعد بغيظ/ارحمني يارب..غور يالا من وشي
*وفي نفس اللحظة قمر خبطت علي الباب ليأذن لها رعد بدخول،ملاك اول ما شافت قمر جيريت عليها و أخذتها بالحضن*
بدر بضحك/الحق يا رورو حبيبتك بتوزع احضان
رعد بإبتسامة/اسكت يالا..أكيد مشفوش بعض من زمان
*ملاك بعدت عن قمر و وقفت قدامها و وضعت يديها الاتنين علي خصرها (وسطها) و اتكلمت بطفوليه*
ملاك/اهلا و سهلا بالندله اللى مش بتسأل عليا خالص مالص
قمر بحزن/غصب عني والله انتي وحشتيني اوي
ملاك/و انتي كمان وحشتيني جدا مالك ياروحي أنتي كويسه
قمر بتمثيل الفرح/كويسه ياحبيبتي
ملاك بحب/دايما ياروحي
قمر بستغراب/امال انتي بتعملي ايه هنا
ملاك بطفوليه/مينفعش أجي يعني
قمر/ لااا ياحبيبتي مش قصدي والله بس استغربت مش اكتر
ملاك بضحك/عادي ياستي الموضوع كله انه..(و قصت لها ما حدث)
قمر/اهاا
*رعد وهو ينظر لهم وعيناه مليئه بالسعادة جت ليه فكره و حب ان يخبرهم بها*
رعد بإبتسامة خفيفه/ إي رأيكو لو نتعشي سوا النهارده
ملاك بفرحه/فكره جميله والله و هيبقي في المطعم بتاعي
رعد/تمام وبعد كدا هنتمشي علي النيل
قمر/و منها نغير جو بعيد عن الشغل شويه
بدر/وانا كمان معاكم
رعد بضحك/منا عارف انك معانا هتكون فين يعني
بدر بضحك/ياشيخ اتوكس
*و فضلو يتكلموا ويضحكم مع بعض*
*•♡♡♡♡♡♡♡♡•*
*خارج مكتب رعد تقف نور بالقرب من باب المكتب و تسمع ضحكتهم و تبتسم بشر و بتتوعد لهم بالكثير ولكثير*
*•♡♡♡♡♡♡♡♡•*
*في مكتب رعد*
بدر بإبتسامة/طب انا هروح اشوف شغلي ونكمل القعده الحلوه دي باليل يلا باي
رعد/بس متتأخرش زي العاده
بدر وهوا وقاف عند الباب بصوت انوثي/أنت تأمر يابيبي اجهز علي ما اجيلك ياراجلي
رعد بضحك وهو يضرب كف على كف/إي البلوة اللى أنا فيها دى بس ياربي
*ملاك حطت اديها على بطنها من الضحك،وقمر بتضحك بهستريه و بتحاول تأخذ نفسها،وبعد بضع الوقت ملاك ودعت رعد وقمر واتجهت إلي المطعم،رعد وقمر بدأوا التكلم في العمل وقمر أعطت الأوراق ل رعد واخبارته انه سوف يتقفل الفرع ال في دبي إذا لم يالحقه بأسرع وقت ممكن*
رعد بجديه/مش هسيب فرصه ان الشركه دي تقع
قمر بعمليه/انا مش عندي مانع اني اروح هناك بنفسي
رعد/لا ياقمر بلاش انتي الشركه هنا محتجاك،انا عندي صديق مقرب في دبي هقوله وهو هيحل كل حاجه بأذن الله
قمر/طيب
رعد/النهارده ورايا أجتماع مهم في شركة***عوزك تكوني فيه
قمر/حاضر،هروح انا اخلص شغلي قبل موعد الإجتماع
رعد/تمام اتفضلي
*و بدأ كل شخص منهم في إنهاء عمله*
*•♡♡♡♡♡♡♡♡•*
*أتي المساء*
*داخل المطعم..ملاك أنهت كل عملها وأخذت المفاتيح وخرجت خارج المطعم و ركبت العربية و اتجهت نحو الڤيلا وبعد وصولها ركنت العربية و دخلت داخل الڤيلا واتجهت نحو غرفتها و تقوم بعمل روتينها المسائي وبعد انتهائها تتجه إلي خزانة ملابسها و تأخذ منها فستان طويل من اللون السماوي و ارتدته و ارتدت حذاء من اللون الأبيض و تركت شعرها إلي الوراء و وضعت ميكب خفيف و عطرت نفسها بعطرها الخاص وتخرج من الغرفه بل من الڤيلا بأكملها وتركب سيارتها وتبدأ بالقياده وبعد بضع الوقت وصلت امام المطعم وذهبت إلي الداخل و بدأت بتحضير العشاء بطريقة مميزه للغايه وبعد انتهائها جلست تتفحص الهاتف وبعد مرور بضع دقايق وصلت إلي ملاك رساله من رقم مجهول جعلتها تتسع عينيها من الصدمه………….!!؟*
♡•• ياترا الرساله ال وصلت إلي ملاك ماذا فيها.؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاكي)