روايات

رواية وقعت أسير حبها الفصل الثالث 3 بقلم زهرة البستان

رواية وقعت أسير حبها الفصل الثالث 3 بقلم زهرة البستان

رواية وقعت أسير حبها الجزء الثالث

رواية وقعت أسير حبها البارت الثالث

رواية وقعت أسير حبها الحلقة الثالثة

وتين وشهد طلعم الصندوق بعد معاناه كبيره
شهد ــ اه يانا ياما منك لله با وتين الكل، ب انتي وسليم اه يانا باما اه ياضهري اهه
وتين ــ والله معاكي حق يااختي منه لله فعلا احنا مالنا بالغلب ده ياختي
سهد ــ ياله اخلصي ياختي افتحي الصندوق ده

الصندوق كان متزين وملفوف لفه هدايا محترمه

وتين فتحت الصندوق واتصدمت هيه وشهد لما لقم فستان في غايت الحمال اقل ما يقال عليه كتله من الجمال كان عباره عن فستان فرح مفتوح من الاكتاف شويه وضيق من فوق ونازل بوسعه كان شكله حلو اوي

شهد ــ الله ايه ده يابت ايه الحمال ده
وتين في نفسها ــ ده الفستان الي وقفت عنده هوه خد باله ازاي بجد انا بحبك اوي يا سليم
شهد ــ بت يا وتين رحتي قين ياختي ركزي معايا كده

 

 

وتين ــ دهه الفستان الي كنت قلتلك عليه
شهد ــ بس بصراحه الفستان حلو اوي بصراحه زوقه حلو اوي يابختك بيه
وتين ــ اتلمي يا كل، ب البحر
شهد ــ في ايه انا مالي يالمبي طب بقولك متشوفيلي اخوه او صاحبه تنستري يارب
وتين ــ ما تتلمي يابت ده انا اختك الكبيره عيب كده
شهد ــ هيهيهيهي اختي الكبيىه ولا هفق البيت 😁
(زي واحده صحبتي كده 😁)

وتين جريت ورا سهد علشان تضربها
وتين ــ انا هفق يا كل، ب البحر يا عجله يا ام اربعه واربعين
شهد كانت بتجري وبتقولها
شهد ــ ايون هفق ونص وتلات تربع كمان وطلعتلها لسانها

حسين ــ في ايه يابنات مالك بتجرم ورا بعض ليه مش هتبطلم لعب العيال ده بقا ولا ايه
شهد جريت واستخبت ورا ابوها وعملت دور المسكينه
شهد ــ شفت يابابا بنتك المفتريه عايزه تضربني
وتين ــ انا مفتريه باكلب البحر يا الي سبه سلت السنان
شهد ــ انا يا خروف 🐏 طيب والله منا سيباكي سيبني عليها يابابا والله مهسبها
حسين ــ علي فكره انا سايبك اصلا 😂😂
شهد ــ في ايه يا حج مالك متمسكني علشان احبك الدور الله
حسين وشهد ووتين فضلم يضحكم علي شهد ويهزرم
وتين ــ بابا تعالي شوف سليم بعتلي فستان الفرح
وتين شدت حسين وورته الفستان
حسين ــ بسم الله ماشاء الله الفستان حلو اوي ان شاء الله يكون خير عليكي يابنتي
وتين ــ يعني هيكون حلو عليا يابابا مش كدا
حسين ــ هتكوني احلا عروسه يا احلا وتين في الدنيا كلها
شهد ــ جرا ايه ياحج نحن هنا علي فكره ولا ايه مفيشي كلمه حلوه ليا ولا علشان انا سنجل بائس يعني
حسين ــ تعالي با لمضه
حسين حصن شهد ووتين وباس راسهم

 

 

وتين بدموع ــ ماما كانت هتفرح اوي باليوم ده صح يابابا كان نفسي تكون معايا اوي يابابا
خسين ــ ومين قالك انها نش معاكي يا حبيبتي دي هنا وشاور علي قلبها هيه دايما معانا ياحبيبتي هيه عنرها ما سبتنا هيه هتفضل موجوده دايما ياروحي
وتين ــ بس كان نفسي تكون معايا في يوم زي ده يابابا
حسين باس راس وتين وقالها
حسين ــ هيه في مكان احسن ياروحي هيه شيفانا وبتسمعنا دايما ياروحي وبعدين اجهزي بقا ده مفضلشي غير يومين علي فرحك انتي وسليم افرحي واتبسطي وبعدين خدي دي
حسين والد وتين اداها بطاقه
حسين ــ دي علشان تروحي وتجيبي لبس ليكي خدي شهد وهاتم احسن لبس ياروحي
ونين حضنت حسين اوي وقالت
وتين ــ شكرا يا احلا اب في الدنيا
حسين شدد من حضن ولاده وقال في نفسه
حسين ــ جه اليوم الي هشوف واحده من بناتي عرويه ربنا يسعدكم يارب
حسين ساب بناته وخرج
شهد ووتبن جهزم نفسهم وراحم علي المول اشترم هدوم كتير اوي لوتين وفضلم يلفم كتير لغايت ما تعبم
وتين ــ يالهزي ايه ده انا تعبت اوي ده انا مش فاهمه جبنا كل دول ليه انا عندي هدوم كتير اوي والله
شهد ــ بس يابت ده انتي عروسه وبعدين احنا لسه مخلصناشي لسه قسم الهيهيهي
وتين ــ لا ياروحي انسي انتي فاهمه انسي اني اجيب حجات من دي
شهد ــ بس يابت تعالي بس كده نقعد في الكافيه نشرب حاجه ونرتاح شويه ونروح نكمل
وتين ــ امري لله ربنا علي الظالم والمفتري
شهد ــ يارب

وبالغعل شهد ووتين راحم قعدم في الكافيه بعد ما ودم الشنط العربيه
شهد ــ ها نناكل ايه بقل
وتين ــ نااعم ناكل ايه احنا حايين نشرب حاجع وبعظين والله حرام عليمي انتي بتاكلي ومش بيبان عليكي اصلا ليه
شهد ــ قل اعوز برب الفلق ايه يابت مالك الله اكبر

 

 

وتين ــ وانا هقر عليكي ليه با خنفسه
شهد ــ انا قايمه اروح الحمام بدل ما امسم فيكي يابت انتي
شهد قامت علشان تروح الحمام خبطت في واحد
شهد ــ مش تحاسب ياحمار اناه ده ايه ده
زياد ــ ماتتلمي يابت مالك في ايه وبعدين انتي الي غلطانه انتي مش شايفه انتي ماشيه ازاي
شهد بردح ـــ ناااااعم ياعمرررررر مالها مشيتي ياخويا مهيه زي الفل اهه
وبعدين انته الي غلطان حد يمشي وهوه عمال يتكلم في التليفون برضق
زياد ـــ وانتي مالك اصلا وبعدين لمي نفسك علشان ممدش ايدي عليكي
شهد ــ ناااااعم تمد ايدك علي مين هوه انته شايف نفسك راحل ده انا اولع فيك وفي الي يتشددلك انته هتستهبل ياض انته ولا ايه
زياد عيونه احمرت اوي وبقا في قمت غضبه
شهد شافت كده خافت اوي وبقت مش عارفه تكمل ردح ولا تجري قبل ما بنفجر في وشها
زياد وانقلب صوته الي اصول صعيديه ـــ انا مش راجل ياحرمه متتلمي عاد انتي اتجننتي والله لندمك علي اليوم الي اتولدتي فيه مبقاش زياد المنساوي لو ما خليتك تندمي
وسابها ومشي
شهد واقفه ببلاهه
شهد ببلاهه
شهد ـــ طيب دلوقتي اعمل ايه كيب ده تهديد ولا بق كيب ده ليه اتقلب صعيدي طيب لو مكنشي تهديد كده هيموتني بس ايه ده ده قلب صعيدي واو بجد بس بصراحه الواد مز اوي
(هوه ده وقت هزار ده انتي ايامك سوده ياشهد 😂)

وتين ــ دي اتاخرت اوي كده ليه اما اروح اشوفها والله شكلها عملت مصيبه
وتين وهيه مشيه خبطت في حد (هوه انهردا شكله اليوم العالمي للخبط 😂)
وتين ــ سليم
سليم بعصبيه ــ انتي بتعملي ايه هنا
وتين ــ كنت مع شهد بنشتري هدوم
سليم امسك معصمها اوي وزعق فيها

 

 

سليم ــ ومقلتيشي عليه انك خارجه ولا مش عارفه انك هتكوني مراتي ولا ايه ولا مفكره اني مليشي حكم عليكي لا افهمي بقا انا الغلكه عنظي بخساب وانا مش بسامح في الغلط
وتين بدموع ـــ سليم الناس بتبص علينا وبعدين انته لسه مبقتشي جوزي علشان تنحكم فيا انا قلت لبابا وبابا وافق وبعدين انا اتصلت عليك وانته مردتشي
سليم وقد هدا شويه
سليم ــ متتكررشي وطلاما انا مردتشي يبقا متخرحيشي فاهمه

شهد جت في اللخظه دي
شهد ــ ايه ده ابو النسب اخبارك ايه وايه الصدفه السعيده دي
زياد ـــ سليم انته بتعمل ايه عندك كل ده
شهد بصت لقته زياد انصدمت وتنحت وزياد شافها وابتسم بخبث
سليم ــ تعالي يا زياد دي تبقا وتين خطيبتي والي هتكون مراتي بعد يومين ودي شهد اختها الصغيره
زياد وهوه بيبص لشهد بخبت
زياد ـــ تشرفنا
وتين ــ الشرف لينا
زياد استاذن ومشي هوه بيبص لشهد بصه كلها خبث وحرئه
سليم ـــ طلاما كلنا هنا يبقا نشوف كنا بنعمل ايه ونعمله مع بعض

 

 

شهد ببلاهه وتسرع ـــ احنا خلصنا اصلا معدشي غير هدوم النوم بس للعروسه
وتين انصدمت وبقي وشها احمر من كتر الخجل الي كانت فيه
سليم بخبث ـــ طيب انا كده كده هنا ياله
وتين ــ ياله فين لا لا شكرا انا وشهد هنروح
شهد ـــ عاشيييي يابنتي تعالي يالا ياجوز اختي العسل السكر القميله انته تعالي ياله
سهد سحبت سليم ووتين كانت عماله تشتم شهد في سرها

سليم ووتين وشهد وصلم عند المحل الي بيعرض الهدوم الي جايين علشانها

شهد ــ اهه المحل اهه انا رايحه المحل الي جمبه ثواني وجايه ماشي
وتين انصدمت وقالت
وتين ـــ لا خليكي لا
شهد ــ متخاغيشي جوزك المستقبلي معاكي اهه انا هروح ومش هتاخر

وبالفعل شهد تركت وتين وسليم

 

 

 

شهد دخلت مخل بتاع فساتين وفضلت تشوف الفساتنين لغايت ما اختارت فستان كان لونه بني فاااااااااااتح اوي كان ديق من فوق ونازل من تحت بنفس الضيق وفيه ديل من وره بس كان لحد الركبه

شهد الفستان عجبها اوي ودخلت تشوفه انصدمت لما لقت

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على : (رواية وقعت أسير حبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى