روايات

رواية الظل الخفي الفصل السابع 7 بقلم نونا جمال

رواية الظل الخفي الفصل السابع 7 بقلم نونا جمال

رواية الظل الخفي الجزء السابع

رواية الظل الخفي البارت السابع

رواية الظل الخفي الحلقة السابعة

وفي المساء. يأتي جاسر من العمل
جاسر الله هو حازم لسه مجاش
نهال لا لسه ياحبيبي
جاسر أنا مش عارف الواد دا هيعقل امتي
نهال براحه عليه. ثم ايه بقي اللي اخرك
جاسر يجلس بتعب ضغط الشغل جامد داخلين صفقه كبيره اوي اها صح طمنيني التعب ايه
نهال لا الحمد الله. أنا قولتك شكله إرهاق
جاسر ياحبيبتي لازم تروحي نفسك شويه يعني الصبح مستشفي واخر النهار عياده
نهال انت عارف ياجاسر أن رحتي في الشغل وناس تستاهل ياحبيبي
جاسر هقول ايه عرفك دماغك نشفه. وعند الناس مقدرش اتكلم بس انتي ممكن تهدي بالك من نفسك وياخذ يديها ويقبلها
ملك الله الله علي الرومنسيه
نهال بنت
جاسر وايه يعني لمه ادلع مامتك
ملك لا ياسي بابا ما فهاش حاجه بس مينفعش بنينا من الحب جانب
جاسر. اها يا شقيه اها
ويدخل جاسر ليبدأ ملابسه وتناوله العشاء ولم يأتي حازم بعد
جاسر ينظر اللي ساعة ويقول أنا داخل انام
نهال تدخل خلفه
جاسر شايفه اللي بتقولي حاله اتصلح
نهال. معلش ممكن يكون مع صحابه وسرقه الوقت اهدي انت بس
جاسر أنا تعبت من الولد دا
نهال أنا كنت عايزه اخد رايك في موضوعين كدا يمكن يغيروا مزاجك
جاسر موضوعين مره وحده في ايه وبتسم
نهال حلو ادام في ابتسامه بشره حلوي
سمع بقي اختك فريده كلمتني علي موضوع ملك وجاسر
جاسر موضوع ايه
نهال انت نسيت الخطوبه و الجواز هي عايزه اعرف ردك عشان تتكلم رسمي هي وجوزها و بصرحه الولد ممتاز
جاسر اها وانتي حتي راي البيت
نهال. لا طبعا أما أعرف رايك
جاسر أنا لو علي موافق جاسر كويس ويكفي ابن فريده ووليد
نهال وانا بقول كدا وشكل الاولاد ميلين لبعض
يبقي علي خرت الله بكره اكلم البينت ولو في قبول يبقي يتكلمه
جاسر علي خيرت الله باها كبرتي يا ملك
نهال وعايزه كمان ملك منك طلب
جاسر طلب ايه
نهال ملك ياسيدي عاوزه تشتغل
جاسر لا مش قالت كدا قبل كدا وقولت لا
نهال وفيها ايه بس ياحبيبي لو الشغل هيكون بنها هي وبنت عمتها سليا وكمان فريده هتكون معاهم.
جاسر فريده
نهال ايوه عشان أنا هكون في شغلي
جاسر بس
نهال البنت اتخنقت من قعده في البيت والسعر عاوزين يفتحه مكتب بتاع الافراح دا
جاسر كمان
نهال اسمع بس انا عليها تقعد معاك تفهمك كل حاجه عنه وانت تدرسه
جاسر ياربي منك حاضر في حاجه تاني
نهال ولسه ياحبيبي
جاسر ايه تاني
نهال مش انا قولتلك موضوعين
جاسر ايه ياترا مين هتجوز تاني ولا في حد عاوز يعمل مشروع
نهال احمد
جاسر احمد مين
نهال احمد ابننا
جاسر احمد عاوز ايه هو كمان
نهال عاوز يخطب ديما بنت بسمه وماجد
جاسر احمد ديما بس دا لسه بدرس
نهال اها هو قال خطوبه بس وتخرج وشاغل وتكون هي خلصت كليتها
جاسر سبحان الله الكبير مش حابب فكرت الجواز والصغير بيحدد مستقبله وعاوز يتجوز
نهال لا أن شاء الله تجوز حازم كمان بس رايك ايه
جاسر طبعا بسمه وماجد ناس كويسن ونعمه الصحاب وانا معنديش مشكله. مدام هيكون ليه هدف وحققه
نهال يعني أقوله يتكلم معاك
جاسر علي بركت الله العيال كبرونا خالص يانهال
نهال كبروك انت ياحبيبي أنا لسه صغيره
جاسر طبعا صغير هتكوني احلي ام عروسه وام عريس واصغرهم وكمان تيتا
نهال تيتا باها
جاسر يقرب منها امال ايه ياحبيبتي بس هتفضلي انتي نهال اللي وقعت فيها من اول نظره الي عيونها خطفت قلبي ودلت في هواها
تنظر إليه نهال بحب ربنا يخليك ليا ياحبيبي
ونسبهم احنا ونروح اللي حازم الذي كان يجلس في المكان الذي شاهد البنت في أول مره
تأتي إليه سالي
سالي سمعت انك بتسال عني
حازم ايوه دورت عليكي كتير فينك
سالي أنا هو هو في حاجه يعني
حازم اقعدي معايا طيب
سالي هو في ايه حضرتك عايز مني ايه
حازم أنا معجب بيكي
سالي ايه
حازم ايوه معرفش ازاي امتي بس اللي اعرفه اني معجب بيكي
سالي كدا من اول نظره دا ولا ايه
حازم شكلها كدا
سالي لا دا انت حكايا
ونسبهم ونروح اللي محمود الذي كان في غرفة مكتبه يتكلم في الهاتف
محمود ايوه يا خالتي
مديحه يعني يابت انتصار قولت هتعمل وهسوي ومعملتش حاجه
محمود قريب اوي خيبات كل حاجه
مديحه واد يامحمود لو مش هتعرف تعمل حاجه قولي وانا هتصرف
يبتسم محمود لا متقلقيش كل اللي انتي عايزه هيحصل
ويقفل معاها يخبط الباب محمود خش
يدخل يوسف
محمود خير
يوسف شهاب بيه دلوقتي انسه سالي قاعده مع حازم
محمود تمام اوي كلمها خليها تقوم بسرعه ونسيبه
يوسف دلوقت
محمود بشخط امال بكره .يوسف حاضر حاضر يا شهاب بيه بعد أزنك
محمود استني
يوسف اومرك
محمود عملت ايه في الشغل اللي قولتك عليه .
يوسف كل تحت السيطره المكان جهز البضاعه الجديده واللي بيدور بيقول قرب اوي
محمود موضوع وليد
يوسف ايوه يافندم اتفقنا معا ساري ويجهز لشركه
محمود يشاور بي لديه بي الانصراف
يوسف يخرج في صمت
محمود حلو كدا اوي خليك كدا تستوي علي الهادي يابن نهال
وانت ياسي احمد اكيد ليك دخله يعني ليك دخله
و هنشوف وشغلي ماشي علي احسن حال
وقريب اوي هكون وسطيكم
وينتهي اليوم علي هذا
وفي الصبح تستيقظ نهال صباح الخير
جاسر صباح النور الله هي الساعه كام .
نهال الساعه سبعه ياحبيبي
جاسر بقولك ايه ما تجي ناخد اليوم النهارده أجازه أنا وانتي ونطلع علي السخنه
نهال ايه دا انا حسه بدلع
جاسر ايه مش حقنا ندلع شويه
نهال حقيقي حقنا بس نخليها في نهاية الأسبوع ونروح كلنا
جاسر. يعني اقولك لوحدينا تقولي كلنا
نهال. تضع قبله علي خده اوعدك لمه اجوز اولادنا نروح
جاسر اها منك انتي اها صح البيه جه ولا لسه
نهال مين
جاسر هكون غيره اللي مجنني
نهال جه بايل وشفته وكان مع صحابه
جاسر يارب يكون فائق بقي للشغل
نهال أن شاء الله خده بشويش
حاضر ياستي
تخرج نهال لتشرف علي الفطار
ينزل احمد اللي الاسفل صباح الخير ياماما
نهال صباح الخير ياحبيبي اخوك صحي
احمد ايوه نازل وريه بصوت واطي عملتيلي ايه في الموضوع
نهال أنه موضوع
احمد يا ماما
نهال بضحكه كلمته لكن لازم تكلمه انت كمان انت خلاص بقيت راجل
احمد بفرحه بجد شكرا اوي يا اجمل ماما. أكلمه امتي دلوقت
نهال دلوقتي ايه بليل كدا ادخله المكتب وتكلمه سوي
احمد ايوه صح شكرا يا ست الكل ويضع قبله علي يديها
ينزل حازم ياسيدي علي الحب ياسيدي
نهال اهلا بي ابني الكبير بدال ما انت بتقول كدا اعمل زيه
حازم من عيوني هو أنا أقدر استغني عندك انت ياجميل
نهال الله سبحان مغير الاحول
يأتي جاسر ولد بتقول لمين يا جميل
حازم صباح الخير يابابا بقول لماما د
جاسر لا اسمع دي اسمه ماما سامع
احمد بصوت واطي اللي نهال شكل الموضوع دخل في غيره
نهال أنا هروح اشوف ملك
وتذهب اللي ملك لتخبره عن مطلب فريده
وتطير من الفرح ملك ولكن تحاول التخبأه
نهال ايه رايك
ملك بخجل اللي اسفه ياماما
نهال انتي اللي تشوفي فكري في الموضوع وردي عليه
ونتركها وتذهب
وتطير من السعاده ملك وتترمي علي السرير وهي تحصن عروستنا بفرحه وسعاده وتقول اخيرا ياجاسر اخير. وتكون في قمة السعاده
ونقف هنا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الظل الخفي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى