روايات

رواية الظل الخفي الفصل السادس 6 بقلم نونا جمال

رواية الظل الخفي الفصل السادس 6 بقلم نونا جمال

رواية الظل الخفي الجزء السادس

رواية الظل الخفي البارت السادس

رواية الظل الخفي الحلقة السادسة

كانت نهال تجلس مع فريده
فريده نهال أنا نفسي افرح بقي بي ابني جاسر اوي
نهال ربنا يفرحك يا حبيبتي جاسر كويس ويستاهل وكمان يكفي أن اسمه علي اسم حبيبي جاسر.
فريده ياسيدي ياسيدي طيب بي المناسبه دي لو طلبته ايد ملك هتقوله ايه
نهال انتي بتكلمي جد يافريده
فريده ايوه يا نهال بتكلم جد وانا لمحت ليكي اكتر من مره الولد عاوز البنت وأعتقد أن البنت كمان مياله للموضوع
نهال. اذا كان كدا يبقي تمام بس برده تسألها ونسأل جاسر
فريده يعني جاسر ممكن يرفض
نهال يرفض ايه جاسر مش ابنك لوحدك يا فريده
فريده اكيد طبعا ربنا يخلينا لبعض
نهال خلاص ياستي سيبي الموضوع دا عليا ويبقي يفتح الموضوع معا وليد
فريده علي بركت الله
تأتي ملك وسليا. ايه يا حلوين قاعدين ليه لوحديكم
نهال شوفي البنات
فريده وانتم مالكم هو في حد جه قال بتعمله ايه انتم
سليا احنا نقولكم كنا بنعمل ايه بي نفكر في مشروعنا
نهال ياسلام دا علي أساس أن ابهتكم وفقه
سليا لا ياطنط نهال احنا سينا المسؤوليه دي ليكم انتم وانتم هتقدره تقنعوهم
يرن جرس الفيلا
تذهب دادا سيده للفتح
سيده اهلا اهلا دكتوره بسمه
نهال بسمه. برده عملتي اللي في دماغك
بسمه مالك انتي كويسه
نهال ايوه كويسه اهدي تعالي اقعدي
نسبهم ونروح عند احمد
احمد كان يجلس في الكليه ويفكر في حبيبته التي يرسمها داخل كشكول
ثم يرن هاتفه. ماما
يرد عليها
نهال انت لسه في الكليه
احمد ايوه يا ماما
نهال طيب عدي علي ديما عنها معاك
احمد ديما اها حاضر حاضر ياحبيبتي
ويقفل معاها وكان قلبه يرقص من الفرحه
ثم يمسك هاتفه. ويرن علي ديما
ديما الوووو
احمد بي ارتباك ديما
ديما احمد
احمد ايوه
ديما ايه فينك الو
احمد معاكي معاكي انتي لسه في الكليه
ديما في عقلها يارب دايما معايا ثم تقول ايوه لسه وانت
احمد بفرحه تمام أنا جيلك مامتك عنا وقالولي اجيبك معايا
ديما أنا مستنياك
كل هذا أمام أعين من كان يراقب احمد
ويذهب احمد اللي كليه ديما
احمد ديما
ديما احمد
ينظر إليها احمد بشوق ثم يقول جاهزه
ديما ايوه لكن انت في مليتي تعاله اعظمك علي حاجه نشربها
احمد. يبقي دا واجب عليا أنا
ويذهب اللي الكافتيريا ويذهب احمد ليلتي بحاجه ساقعه
كانت تنظر ديما اللي كشكوله تريد تعلم ما بي دخله
ثم تمسك الكشكول وتفتحه لتجد صورتها مرسومه أمامها
ديما بفرحه احمد بيحبني تقفل الكشكول وتضعه مكانه قبل أن يأتي أحمد
وبفعل يأتي احمد بي الحاجه الساقعه
تنظر إليها بحب
ديما احمد
احمد ينظر إليها بي ارتباك ويقول نعم يا ديما
ديما هو انت ثم تقولا لا لا مفيش حاجه يلا عشان نمشي
احمد يلا
ويذهبه
وترمي معا السياره. ثم تقول ديما احمد
احمد نعم
ديما هو انت بتحب حد
احمد انا بحب اصل ايه
ديما مالك في ايه
احمد اصل مستغرب السؤال
ديما اصلي من غير قصد وتمسك الكشكول لقيت صورتي في كشكولك واعتقد انك انت اللي رسمها
احمد بي ارتباك صورتك
ديما ايوه
احمد انا انا
ديما انت بتحبني
احمد يقف للحظات ثم يقول ايوه يا ديما أنا بحبك ومن زمان
تنظر إليه ديما بيحب
احمد ايه
ديما أنا كمان يا احمد
احمد انتي كمان ايه
ديما تنظر الاسفل بخجل
احمد بجد يا ديما
تنظر إليه بحب بجد
احمد يبتسم بفرحه ويذهب اللي الفيلا
نروح اللي حازم بعد انتهاء من العمل يذهب اللي المكان الذي قابل به سالي
يبحث عنها ولكن لا يجدها
كل هذا يراقبه من يراقبه
حازم هتكوني فين ما أنا هعرف مكانك يعني هعرف ويسأل عنها من كان يعمل في المكان ويذهب
نروح اللي محمود
براقه عليكي ياسالي وقعتي في هواكي
سهير ياما نفسي اعرف ايه اللي في دماغك
محمود مش قولتك كل شياء في وقته حلو
صدقيني هتفرحي قريب
سهير ياه نفسي اوي
نروح اللي نهال
يرن هاتف نهال
جاسر ايه ياحبيبتي عامله ايه دلوقت
نهال بخير ياحبيبي طول ما انت بخير
جاسر حبيبتي عرفت كل اللي انتي عايزه ولد ممتاز
نهال بجد
جاسر بجد مبروك اللي منار
وبفعل تقفل معا الخط وتكلم منار تخبرها أنها تقوله يأتي ليطلب يديها.
ولكن تفكر أنها لا تقدر علي الذهاب اللي منزل ولدها ولكن لا تقدر تترك اختها تفوق من شرودها
منار حبيتي نهال
نهال ايوه يا منار
منار فينك
نهال معاكي يا عروسه
منار بجد مش عارفه اقولك ايه هو ينفع يجي نتكلم معا عندك وبعدين يبقي يقابل ماما
نهال طبعا ياحبيبتي. شوفي الوقت المناسب
منار ربنا يخليكي ليا
يصل اللي الفيلا كل من أحمد ودينا
قبل الدخول احمد يقف ديما
ديما ايوه يا احمد
احمد انا عايز تعرفي اني بحبك اوي ومش هسكت غير لمه اخطبك
تمسك يده ديما
احمد لكن لازم اقول أنا الاول متقوليش انتي
تشاور بي رأسها بي الموافقه
ويدخل احمد وديما
وبعد مده
احمد ماما كنت عايز اتكلم معاكي
نهال طبعا ياحبيبي
ويذهبه اللي غرفت احمد
نهال ايه بقي الحكايا
احمد ماما أنا
نهال تنظر إليه
احمد ماما أنا
نهال ايه ياحبيبي
احمد ماما أنا بحب ديما
تنظر إليه نهال بحب
احمد ايه
نهال ايه انت مستني اسمع
احمد انا عاوز اخطبها وبعد ما اخلص الدراسه اشتغل واتجوزها أنا في اخر سنه وتكون هي كمان خلصت هي في تانيه
نهال يعني انت بتحب ديما طيب وهي
احمد هي ويسكت وهي كمان ياماما بس مكنش ينفع نقول لكن أنا حبب اخطبها
نهال وانا بقولك يللي الموضوع دا
احمد بفرحه بجد يا ماما
نهال كبرت يا احمد وبقيت عريس عقبالك ياحازم يابني
احمد طيب هتقولي لبابا
نهال اها بص بقي انت بقيت راجل أنا هلمح لكن انت اللي تفتح الموضوع اتفقنا
احمد اتفقنا بس طنط بسمه وعمو ماجد
نهال نقول اللي باباك الاول
وبعدين شكلك مستعجل اوي
احمد انا بس مش عايز اكون بعمل حاجه من وره أهلها ولازم كل حاجه تكون في النور دا لولا اللي حصل انهارده مكنتش قولت
نهال حصل ايه
احمد اعترفت ليها بحبي. في منفعش امين بعد كدا
نهال برافه عليك يابني
يلا بقي ننزل للناس اللي تحت لحسن دينا تمشي
احمد لا تمشي ايه
وبفعل يذهبه وكانت نهال تجلس مع فريده وبسمه
نهال والله العيال كبرونا
بسمه لا ياحبيبتي إتمامه علي نفسكم انتم مش انتم هتجوزه عليكم
نهال وطي صوتك وبعدين مش احنا لوحدينا انتي كمان
بسمه انا ازاي يعني
نهال ايه رايك اخد دينا اللي احمد
بسمه انتي بتقولي ايه
نهال ايه مش عجبك
بسمه لا مفيش حاجه بس فجاتني
نهال يعني موافقه
بسمه انا معنديش مشكله لكن برده البنت وماجد
نهال وانا كمان هشوف جاسر
فريده بكده الفرحه تكون فرحانين
نهال عقبال ابني حازم كمان

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الظل الخفي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى