رواية حلم الملاك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رنا سعيد
رواية حلم الملاك الجزء الحادي والعشرون
رواية حلم الملاك البارت الحادي والعشرون
رواية حلم الملاك الحلقة الحادية والعشرون
نور:طب ياستي انا ماشي اسهر مع صحابي
فيروز بضيق:اعمل الاتعملوا هو في حد اصلا بيحكم عليك محاسيسني يعني لوقولتلك متروحش مش هترووح
نور ببتسامه:لا بقا دها شكلها فيروزت قلبي زعلانه مني لازم كده اصلحها قوليلي زعلانه من اي ياقلبي من جوا
فيروز:اضحك عليه بكلمتين دوول بقا ياولا
نور:بجد انتي زعلانه مني انتي عارفه الانا مقدرش علي زعلك
فيروز:ايوه زعلانه منك
نور:طب ليه
فيروز:انت عارف كويس ليه ومينفعش اكلم هنا كمان
وكانت انغام وفيروز وملاك وافقين مع بعض
نور:طب خلاص بكرا نكلم واشوفك زعلان من اي ياجميل انا همشي بقا
ونور مشي وراح عند خالد الاعقد مع مريم
نور:يلا انت مزهقتش من الاعقدها مع اختي دها انتوا طول الحفله ماسبتوش بعض لحظه
خالد:هو انا اقدر ازهق من اختك دها هي حياتي
ومريم ابتسمت
نور:طب احترم نفسك ويلا وانتي عجبك الكلام دها صح
مريم:هو انتوا رايحين فين
نور:ملكيش فيه
مريم:انت رخم يانور هو انت رايح فين ياخالد
خالد:رايحين نسهر انا والشله مع بعض ياقلبي
مريم:مش قولت بلاش سهر ياخالد
خالد:لما نجوز يبقا مش اسهر ياحبيبتي يلا سلام
في جنينته القصر
ميار:انا اسفه
الشاب:عادي ولايهمك
وفجاء صوت جايه عليهم
نور:محمد يلا مش هتسهر معانا
ميار:طب عن اذنك
محمد:اتفضلي
وميار مشيت
محمد:يلاوا
والشله كلها مشيوا وراحوا نايل كليب
في اوضته ملاك
ملاك اعقدها علي سرير ومسكها صوره امها وابوها
ملاك بدموع وبوجع:اها ياامي نفسي اخدك في حضني واحكي كل مابداخلي من وجع وانكسر وضعف اها ياامي من وجع هذه الحياه اها لوتعرفين اني احببت شخص غلط شخص ماثل عليه الحب وواقعني في حب شوفتي قد اي بنت غيبه بيضحك عليه بسرعه امي هو ليه بيضحك عليه بسرعه ليه العالم شايفني بنت ضعيفه ليه ياامي يمكن عشان انتي مربيني اني مجرحش حد ولاا كذب علي اي شخص عشان كده بيجرحوني امي ليه مربتنيش بالنفس ترببتهم اكذب واخون واجرح عشان كنت اعرف اتعمل بالمثل معاملتهم امي انا مجروحه اووي نفسي اجي عندك وارتاح من هذه الحياه
وبكت بكاء لوشهدوا قلب قاسي لايعرف الرحمه لكن قلبه خشع واتمزق من الوجع والبكاء من اجله
ملاك وبتحاول دموعه متنزلش:سامحوني ان اذيتكم بدموعي فاليس للمشتاق حول ولاقوة لن انساكم ابدا
اتعرفون لماذا لانكم محفورون داخل قلبي موجودن في حفره عميقه جدا لايستطيع احد فتحها تركتوني وتركتم
المآ بكل اعضاءي تصباحوا علي خير وبتمسح دموعه
ولسه هتنام بس نور فجاء داخل عليه
نور بسكريه:،اي دها انتي بتعيطي ولا اي
ملاك بوجع:لا مش بعيط دها عيني بتوجعني شوي من المذكره تصباح علي خير
نور وجاي ينام جمبيها:وانتي من اهلوا
ملاك وخايفه منه عشان سكران ومش في واعيه وخايفه يعمل فيه حاجه راحت قامت من علي سرير واخدت غطاء ومخده عشان تنام علي الاريكه
نور ومسك ايدها:رايح فين
ملاك:هنام هنا
وشاورت علي الاريكه
نور بسكريه:وليه هتنامي هنا تعالي نامي هنا جمبي وفي حضني
ملاك:لا انا حب انام علي الاريكه النهارده
نور وقام وشدها من ايدها ونايمه جمبي واخدها في حضنه
ملاك وبقاومه عشان تبعد بعيد عنه:نور لوسمحت سبيني
نور:هو انتي خايفه مني ياملاك علي فكره انتي مراتي يعني ليها حقوق عليكي
ملاك وقدرت تبعد بعيد عنه وقامت من علي سرير واقفت
ملاك بوجع وبزعيق وبعصبيه وبدون وعي:مراتك ههههههه بجد افتكرت دلوقتي الانا مراتك ههههه انت حقير يانور وليه مفتكرتش الانا مراتك لما اتاخرت عليه في حفله عيد ميلادي وليه مفتكرتش الانا مراتك لما رقصت مع غيري ليه فاهمني ليه انت زباله يانور انت احقار وازبال شخص شفته في حياتي
وملاك فجاء سكتت لان خلاص كانت هتفقد عصبيتها وكانت هتعترف بكل شي
نور ومقدرش يتحمل عليه كلام اكتر من كده وقام وضربها بااقص قوه عنده بالقلم
نور بعصبيه:متنسيش نفسك انتي مين ياملاك اها دها انا نسيت الانتي اصلا نسيتي يلا الواحد يعملك كويس وخلاص عشان انتي واحده مريضه وحرام لما اذكرك احسن ماتروحي فيها وانا مش عايز اشل ذنب واحده رخيصه ومعفنه زايك وكمان غير كده انتي مالك ارقص مع غيرك مارقص انتي مالك اتاخر ماتاخرش انتي مالك انتي بالنسبه ليها مراتي علي الورق وبس غير كده ماتتدخليش في حياتي فاهمه
ملاك وبتحاول تمنع دموعه تنزل:انت مجوزيني ليه دام مش بتحبيني وبتكرهني كده
نور بتوتر ومرضيش يرد
ملاك بوجع:انت مجوزيني ليه
نور وجاتله فكره
نور:عشان كنت مفكر الانا بحبك عشان كده اجوزتك لكن بعد مجوزتك اكتشفت الانا مش بحبك ولا عايزك ارتاحتي كده بقا لما عرفتي
ملاك:طلاقني يانور
نور واتصدام من جمله الاقالتها
ملاك:بقولك طلاقني
نور:لا مش هطلاق
ملاك:ليه مش انت مش بتحبيني ولا عايزبني ليه بقا مش عايز تطلاقني
نور:عشان انتي دلوقتي تعبانه وفقده ذكره لما ذكره ترجعلك يبقا اطلاقك
ملاك:وانت ضمن ان ترجعلي الذكره ممكن مترجعش فا ليه تربط نفسك مع واحده مبتحبهش ولا عايزه
نور وزفر بضيق:ملاك انا قولت مش هطلق مترفقنيش بقا انتي بوظتي دماغ الاكنت عملها الله يحرقك يلا غوري نامي في اي حته انتي عايزه ورايحني
ملاك بصت عليه بصت احتقار
نور بسكريه:ماتبصليش كده عشان انا مش بخاف ومتفكريش الانتي طالعه حلوه وانتي بتبصي كده انتي طالعه زاي العفريته
ملاك وراحت نمت علي الاريكه وغطت وشها ودموعه بتنزل بصمت ونور فجاء يارا رنت عليه
نور:الو ياقلبي
يارا:واصلت القصر
نور:اها ياحبيبتي واصلت
يارا:ماشي تصباح علي خير
نور:وانتي من اهلوا ياعمري
وملاك سمع كل كلمه وبتتلم من جوا وقلبها بيبكي قبل عينه
وبعد فتره نور راح في نوم عميق وملاك مانمتش الا وعلي وشه الفجر
الصباح جديد علي ابطالنا
في اوضته ملاك ونور وهم لسه نايمين
فجاء الباب خبط عليهم
ملاك وقامت من نوم علي صوت الخبط هي ونور
ملاك وقامت وفتحت الباب
ملاك بنوم:صباح الخير ياعمتو
انغام:صباح النور يلا البسي عشان كده هتتاخري علي المدرسه
ملاك:هي الساعه كام
انغام:الساعه داخلت علي ٨
ملاك:ماشي هلبس اهو
انغام:ماشي
وانغام نزلت وملاك داخلت وقفلت الباب
وداخلت ولقيت نور بيطلع ليها لبس واتجاهلته وهي طلعت ليها لبس المدرسه من دولاب ولسه هتتدخل الحمام تلبس
بس نور مسك ايدها
نور:انا هدخل الاول
ملاك وبعدت ايدها عنه ومكلمتش وفتحت الباب ونزلت تحت وداخلت الحمام الغرفه الاكانت اعقدها فيها ولبست وجهزت نفسها وطلعت فوق في اوضتها هي ونور
ولقيت نور واقف قدام المريا وبيسرح شعروا راحت اعقدت علي سرير عقبال مايخلص
نور بهزار هو بيسرح شعروا:هتعقدي بصلي كده كتير
لايوجد رد
نور:متردي ولاهي القطه اكلت لسانك
لايوجد رد
ونور خلص تسريح شعروا وملاك راحت عشان تسرح شعرها
وهو بيفتح باب الاوضه
نور:يلا عشان اوصلك
لايوجد رد
ونور نزل تحت واعقد في الصالون عقبال ماتنزل
وملاك نزلت بعديها علي طول
ملاك:صباح الخير
انغام:صباح الفل عملت ليكي شندوتشات خديهم اهم
وملاك اخدت منها شندوتشات
ملاك:شكرا بجد انا تعبكي معايا والله
انغام ببتسامه:تعبك راح يابنتي
ملاك:تسلميلي ياعمتو
انغام:ممكن تقوليلي ياماما بدل عمتو زاي نور ومحمد ومريم
ملاك سكتت ومردتش
انغام:خلاص لو مش عايزه تقوليلي كده براحتك يابنتي
ملاك ببتسامه:ماما
انغام ببتسامه:طالعه منك حلوه اووي
ملاك:طب انا همشي بقا عشان متاخرش
انغام:ماشي
ملاك:اومال فين عم ابراهيم عشان يوصلني
انغام:لا نور قال هو الايوصلك وانا بعت عمك ابراهيم في مشوار
ملاك ببرود:ماشي انا هستنا برا
وملاك طلعت علي برا ونور جهز السياره وفتح ليها العربيه بس هي مركبتش جمبي وسيبته وراكبت في المقعد الاوراها
نور ببتسامه:ماشي اعملي الايعجبك براحتك
ونور راكب العربيه ومشي بيها وهي حطت السماعه في ودانه وبتستمع وبص ناحيته شباك
ونور بيبص عليه من المريا
نور:بقولك اي ياملاك
لايوجد رد
نور:انا بكلمك علي فكره انا عايزك في موضوع مهم
ملاك ببرود:نعم عايز اي
نور:بصراحه ياملاك انا خايف اقولك احسن ماتتصدمي
ملاك:ههههه اكتر ماانا ماصدومه فيك
نور:انا هجوز
ملاك بصدمه:ااااي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك)