رواية حلم الملاك الفصل العشرون 20 بقلم رنا سعيد
رواية حلم الملاك الجزء العشرون
رواية حلم الملاك البارت العشرون
رواية حلم الملاك الحلقة العشرون
يارا بتكبر ومسكت ايد نور وقربت منه وببتسامه لي نور:انا يارا خطيبت وحبيبت نور
ملاك بصدمه وبرقت والهديه واقعت من ايدها
والجميع اتصدم من فعلت يارا ونور بص لي يارا بصت غضب جحيم وعتاب ولوم ويارا خفت من نور وجاتلها فكره بسرعه عشان تتهرب من عقاب نور ونظرته
يارا بضحكه:يالهوي يانور دها بتغير عليك بشكل علي فكره انا بهزار ودها مقلب نور قالي اعملوا فيكي عشان يختبر حبك ليها بس وفعلا نجحت يانور وانا علي العموم صحبت نور
مريم وبتحاول تلطف الجو:طب يلاوا نقطع تورته عشان بعد كده نشغل اغاني ونرقص يلاوا
والجميع راحوا وقطعوا تورته وملاك بتاكل كل واحد قطعه في فمه
ملاك ومده ايده ناحيته فم نور عشان تاكلوا وببتسامه:اتفضل
ونور بص علي يارا ويارا بتهز دماغه لي بمعني لا مياكلش
نور سيب ملاك مده ايدها ليها ومشي وعمل نفسه كانه مش واخد باله منها ومشي واقف مع يارا وسهيله وعمر
وملاك زعلت واضيقت من اسلوب وفيروز وانغام لحظوا دها واضيقوا من نور من الحركه الاعملها دي
فيروز وقطعت قطعت تورته صغير ومدت ايده ناحيته فم ملاك:فيروز يلا كلي مني دي بقا وكل سنه وانتي طيبه ياميمو
ملاك ببتسامه وكلتها منها:وانتي طيبه
وراحت حضنتها
ميار:كل سنه وانتي طيبه يااجمل صديقه ليها
واتقدمت ليها فستان لونه نبيتي بيلمع وبحزم اسود في الوسط
ملاك:وانتي طيبه
وفجاء اغاني اشتغلت وخالد اخد مريم ورقصوا سلو ونور اخد يارا ورقصوا سلو
سهيله:ممكن ترقص معايا يامحمد
محمد ويسبها ويمشي بس مسكت ايدها
سهيله برجاء:ممكن
محمد:ماشي
وسهيله اخدت محمد ورقصوا
ونور بيرقص مع يارا وبيغني مع الاغنيه ومع كل كلمه بيعمل حركه شكل مع يارا وبيرقصوا رومانسي حلو اووي وفظيع ويارا بصت علي ملاك الاهتموت من الغيره وحبت تضيقها اكتر باست نور من رقبته
ملاك بضيق وغيره وزعلانه من نور عشان بيرقص مع غيرها ولحد كده ومقدرتش تمسك نفسها وطلعت علي فوق جري والجميع بصوا عليه وميار طلعت وراها ونور مخدتش باله منها انها طلعت فوق ودماغه في رقص وبس
في اوضته ملاك
ميار:لحد امتا هتستحملي ياملاك
ملاك بدموع:معرفش ياميار ربنا كتبلي احب واحد عمره مايحبيني تعرفي اكتر حاجه جرحتني اي ان سمع كلامها لما هزت راسها ليها عشان مياكلش مني تورته وغير كده كمل عليه بجراح لما خدها ورقص معها لا وكمان راحت باسته من رقبته ومعملش حاجه وكمل معها راقص عادي تعرفي امبارح راحلها ياميار وبيستعبطني وبيكلمها علي اساس راجل ولما سالتوا رايح فين قالي هو تحقيق ولا اي وفضلت سهران لحد الصبح ومجاش ياميار شكلوا كانت
عجب سهره معها ياميار هو من الاخر عمره مايحبيني وهفضل بنسبه ليها مجرد خدمه وبس هو بيحب يارا يا ميار عمره مايحبيني انا
ميار:طب هتقوليلوا انك رجعت ليكي ذكره وتطلاقي
ملاك بدموع:مش عارفه هعمل اي انا بحبه اووي ياميار
بس تعرفي نور هو كسب تحدي مش محمد لان فعلا وقعيني في حبه بس تعرفي الحمدالله الاسمعتهم اليوم ده قبل ماقولوا بحبك
فلاش باك
نور وفي اوضته محمد
نور ببتسامه نصر:اجهز النهارده انت والشله بليل عشان عزمكم
محمد بستغراب:اجهز ليه وعزمنا علي اي
نور ببتسامه جانبيه:عشان كسبت تحدي
محمد برعب وخوف:هي قالتلك بحبك
نور:لا بس هتقولي النهارده بليل
محمد ببتسامه بسخريه:ومالك متاكد كده ليه
نور:عشان بان عليها الحب اووي وهي قالتلي هقولك بليل اذكانت بتحبيني ولا لا وانا عزمها في فندق وانا متاكد هتقولي بحبك عشان لومش بتحبيني كانت قالت علي طول لكن هي بتموت فيها وهتعرف النهارده الاهي زاي كل البنات تقع من كلام حلوه والاهتمام بيها ومن نظرات والابتسمت وكلمه بحبك وبعشقك وكلام دها يخلي اي بنت تموت فيك
حتي لوكانت محترمه ومفيش في اخلاقها وادبها حد اصل البنات دي ضعيفه سهل تلعب بمشاعرهم وسهل يضحك عليهم يبني دوول كلمه تجيبهم وكلمه توديهم وخصوصا انا نور مفيش بنت الاوقعت في حبي ياحمودي
وملاك واقف وراها الباب بالقهوه كانت جايبها لي محمد وسمعت كل حاجه ودموعه كانت بتنزل بصمت ومجروحه اووي منه لان كسرها وعملها لعبه ولعب بمشاعره واهان كرامتها هو ومحمد بتحدي واقد اي عملوا رخيصه وسطيهم
وكانت بتلوم نفسها قد اي الاهي غبيه عشان حبته واثقت فيها وصدقتوا
فالحظه دي متقدرتش تتدخل تودي القهوه لي محمد ونزلت جري علي تحت
باك
ميار:الحمدالله انك مش قولتي ليها انك بتحبي الحمدالله
كنتي هتبقي مسخرت الشله اليوم دها المهم يلا ننزل تحت عشان مياخدش باله الانتي ضيقتي وغيرتي عليها لما رقص مع غيرك
ملاك:يلا ننزل
وملاك نزلت مع ميار تحت ونور جه ليهم
نور لي ملاك:كنتي فين
ملاك من غير نفس:كنت فوق بظبط المكيب بتاعي
نور ببرود:ماشي
ميار:انا همشي بقا عشان الوقت اتاخر ياملاك
ملاك:ماشي لما توصلي رن عليه
ميار:ماشي سلام
وحضنوا بعض وميار مشيت وهي ماشيه في جنينه القصر فجاء خبطت في الشاب والشاب تليفون وقع منه في الارض
ميار:انا اسفه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك)