روايات

رواية حلم الملاك الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك الجزء التاسع عشر

رواية حلم الملاك البارت التاسع عشر

رواية حلم الملاك الحلقة التاسعة عشر

وفجاء البنت جاءت عليهم
وكانت ترتدي لبس المدرسه جيبه قصير لونه كحلي واصل لحد راكبه وقميص ابيض ضيق مدخله جوه جيبه وكانت تضع ميكب خفيف علي وجه وفرده شعرها الاسود الا يشبه سواد الليل
ملاك:هاي ميار هاي نور اي الاجايبك هنا
نور بصدمه:يانهار ابيض دها فعلا هي ياميار
ملاك بستغراب:هو في اي
ميار بضحكه:اصل كان مش عارفك ومفكرك بنت التانيه ههههههه
ملاك:ههههه بجد
نور بضيق:اي الانتي عملها في نفسك دها
ملاك بستغراب:عامله اي
نور:يلا نروح بس ويبقا كلامنا في اوضتنا مش في الشارع
ملاك:كلام اي
نور بضيق:هتعرفي لما نرووح عشان انتي شكلك فقدي عقلك خلص مش الذكره بس
ملاك بزعل:الله يسامحك
نور زفر بضيق:انا مش ناقص الدلع المرئ دها بتاع البنات
وراح شدها من ايدها وبيركبها العربيه
ملاك بيزعق:اوعي سبيني انت انسان متوحش
نور وركبها في المقعد الا جمبي
نور ولسه يركب بس فجاء البنات من الثانوي جم عليه عشان يصوروا معها
البنت:انا مش مصدقه عينه الانا شايفك يا استاذ نور ممكن صوره كمان
نور ببتسامه:ماشي
ونور اصور معهم وراكب سياره ومشي
وفجاء بنت منهم لمحت ملاك وهي في سياره مع نور وهو ماشي
البنت:مش دي ملاك الامعانا في المدرسه صح
وبتشاور عليه

 

 

البنت الاخر:اها بس راكب مع الفنان نور ليه
البنت:دها طلعت مش سهله ياندي
في العربيه
ملاك اعقدها زعلانه وبص في ناحيته الشباك
نور وبص عليه وابتسام ولقه حطه هاندي فري في ودانه فجاء شد تليفون منها والاغنيه اشتغلت بصوت عالي وكانت اغنيه الا ملاك بتستمع هي
حبيبي ولا علي باله شوقي إليه
ولا شاغل بالي انادي عليه
وليالي كتير افكر فيه
واحن اليه ولاداري
حبيبي ولا علي باله شوقي اليه
ولاشاغل بالي انادي عليه
وليالي كتير افكر فيه
واحن اليه ولاداري
كفايه انه بقي له ليله يوم
علي طول في خيالي ومفيش نوم
وليالي كتير افكر فيه
واحن اليه ولا داري
ملاك اضيقت من الحركه الا عملها
ملاك بضيق:لوسمحت هات تليفون
نور ببتسامه جذابه:تؤ تؤ
ملاك بنرفزه:لوسمحت هات تليفون
نور بخبث:بس بشرط
ملاك بضيق:شرط دها تليفوني وكمان بتشرط عشان تديهولي
نور ببتسامه غيظ:اذاكان عجبك
ملاك زفرت بضيق:شرط اي

 

 

نور بخبث:تديني بوسه
ملاك بخجل:لا
نور:لا ليه مش انا جوزك وليها حقوق عليكي
ملاك بخجل ومردتش تكلم
وفجاء صحبتها رنت
ملاك:مين الابيرن وهات التليفون
نور:تؤ تؤ صحبتك ميار الابترن
ملاك:طب هات تليفون ارد عليه
نور:تؤ تؤ تؤ هاتي الاقولتلك عليه الاول يلا متخافيش مش بوسه مشبك يعني دها بس بوسه علي الخد هنا
وراح شاورلها علي خده
ملاك في سره:حسبي الله ونعم الوكيل فيك يانور زاي مابتحرجني كده
نور:بتقولي اي
ملاك:مش بقول ماشي موافقه
نور ببتسامه جانبيبه وعينه بتلمع:ماشي يلا هاتي الا بوسه
ملاك وغمضت عينه وباست خده بسرعه
ملاك بخجل:هات التليفون بقا
نور:ماشي
واديها التليفون وملاك رددت علي صحبتها
ملاك:الو
ميار:الساعه عشان تردي المهم
ملاك:اي
ميار:انتي نسيتي كشكول بتاعك معايا قولت اقولك عشان متعقديش تتدوري عليه
ملاك:طب الحمدالله انك قولتيلي طب هاتي النهارده وانتي جاي الحفله بليل ماشي
ميار:ماشي
ملاك:سلام
وملاك قفلت السكه
نور بستغراب:حفله حفلت اي ياملاك
ملاك ببرود:هو تحقيق ولا اي
نور ببتسامه جانبيه:انتي بترديلي بقا
ملاك ببرود:انا مش برد لحد
نور:طب حفلت اي
ملاك:حفلت عيد ميلادي ستي عمليلي حفله النهارده عشان عيد ميلادي اليوم
نور:كل سنه وانتي طيبه
ملاك:وانت طيب
وبعد فتره وصلوا اوضتهم

 

 

نور بضيق:اسمعيني بقا كويس البس الانتي كنتي لبسها النهارده متلبسهوش التاني وشعرك تغطي بظن عندك الطرحه كتير وعندك لبس المحجبات كتير عشان انتي مبتلبسيش البس الانتي كنتي لبسها النهارده عشان انتي محجبه
ملاك بستغراب:انا محجبه لا انا مش محجبه انا بلبس كده انا متذكره الانا بلبس كده
نور:لا محجبه اسالي كمان ستي وهتقولك الانتي كنتي محجبه
ملاك وبتحاول تتذكر وفجاء حطت أيدها علي دماغه وكانت هتقع من تفكير كتير بس نور مسكها من خصرها
نور بخوف:انتي كويسه
ملاك بوجع:دماغي يانور وجعتني من كتر ماعايزه اذكر بس دماغي مش جيبها اي حاجه من الاقولت عليه دي
نور:ملاك خلاص متضغطش علي نفسك انك تتذكري حاجه
عشان كده هتتعبي
ملاك:ماشي
نور:انا هدخل اخد شاور عشان ارووح الشركه
نور وداخل الحمام واخد شاور وطلع من الحمام ملقش ملاك في الغرفه ونزل تحت لقها اعقدها في الصالون وبتاكل وبتتفرج علي الناس الابيزنوا القصر عشان عيد ميلادها
ولسه هيمشي بس اوقف الصوت ملاك
ملاك:نور هتيجي بداري النهارده عشان حفلت عيد ميلادي صح
نور وبص ليها:ربنا يسهل عن اذنك
ومشي وسيبها وهي اعقدت كملت اكل
وعدي اليوم علي خير وجاء وقت المساء
ملاك كانت ترتدي فستان لونه ابيض منقط بااسود
وكان قصير لحد راكبه وبكب بس عليه شيفونه بكم
وكانت عملها شعرها كحكه ومنزل قصيتن علي وشها
وكانت تضع ميكب كامل علي وجه وكانت جميله تبدو كالاميرات
ملاك:نور لحد دلوقتي مجاش ياستي ومحمد جه وهو لا
فيروز:زمانه وجاي ياحبيبتي
وعدي فتره والساعه بقت 11
ملاك:يلا ياستي نطفي الشموع شكله مش جاي
فيروز بقله حيله:يلا
ورايحين عشان يطفوا الشموع بس نور فجاء جاء والشله بتاعته معها طبعا هم يارا وسهيله وخالد وعمر
نور بصوت عالي:هتطفوا الشموع من غيري
كل الا في الحفله التفت ليها وطبعا ملاك مستغربه من الناس الامعها
خالد وفجاء بص علي ملاك
خالد باعجب:هي مين المزه الاواقف مع ستك ومريم دي
نور بضيق:اتلم
خالد بستغراب:وانت مالك اضيقت ليه كده بس الصراحه فرسه البت دي وجمده يانور
نور بضيق وسيبهم ومشي وراح عند ملاك
نور:كل سنه وانتي طيبه

 

 

واديها ختام الماظ
ملاك:وانت طيب هديتك جميله اووي شكرا
وفجاء يارا هي وسهيله جت عندهم
يارا:كل سنه وانتي طيبه
واديتها الساعه الدهب
ملاك:وانتي طيبه بس انتي مين
يارا بتكبر ومسكت ايد نور وقربت منه وببتسامه:انا يارا خطيبت نور

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى