رواية بنت قلبي الفصل الخامس 5 بقلم منة علي
رواية بنت قلبي الجزء الخامس
رواية بنت قلبي البارت الخامس
رواية بنت قلبي الحلقة الخامسة
وقفنا لما زين وميرا وحور ومراد انصدموا لما شافوا بعض
حور : انت بتعمل ايه هنا
مراد : انا في بيت صحبي انتي الي بتعملي ايه هنا
حور : دي بيت صحبه ماما واحنا جينا هنا
مراد : اه تمام
زين :انتي بتعملي ايه هنا
ميرا : انا جيت مع مامتي انت الي بتعمل ايه هنا
زين : دا بيتي
مامت ميرا : اي دا انتوا تعرفوا بعض
ميرا: اه ي ماما دا دكتور زين دكتوري في الجامعة وهو الي انقذني من الشخص الي حاول يديقني
مامت ميرا : شكرا ي بني ربنا يخليك
زين بابتسامة: لا ولأ يهمك ي طنط دا واجبي
مامت ميرا : انتي مش فكره دا زين بن طنط امل
ميرا بشرود وحزن : هااا لا مش فاكره
ميرا : ممكن ي طنط اروح الحمام
مامت زين (امل ): ماشي ي حبيبتي زين ممكن تعرفها الحمام فين
زين : تمام ي ماما
دخلت ميرا الحمام وزين فضل مستنيها بره
ميرا بدموع وحزن : ليه رجعت ي زين عمري ما هنس انك كنت السبب في وجع قلبي
زين بشرود : ياه معقول انتي ميرا حب طفولتي
ميرا غسلت وشها من الدموع وخرجت
زين : احم مالك عينك حمرا انتي كنتي بتعيطي
ميرا : لا
وذهبوا الي الخارج
………………..✨✨……….
مراد : جاتيي برجلك ي قطه لقضائك وهنتقم منك على القلم
حور : عادي انت الي بدأت وانا مش بتعدد
مراد : تمام وانا الي هنهي
وقطعهم دخول ملك
ملك : أبيه تعالوا نلعب اي حاجه
حور : تمام وانا موافقه
مراد: وانا موافق وبث بحور بتحدي
ملك : تمام هنادي أبيه زين وميرا
دخلت ملك وعرضت عليهم ميرا وفقت ولكن زين اعترض في الاول ولكن الحت عليه ملك فاستسلم لها ووافق وخرج
زين :طب ي جماعه هنعمل ايه
حور بتفكير : نلعب صراحه اوجراءه
الجميع بإعجاب للفكره: تمام
وبدأوا يلعبوا والقزازه حددت أن حور تسأل ملك
حور : صراحه اوجراءه
ملك: جراءة
حور : تمام مسلي مشهد
حور باحراج : لا طبعا
حور لا ياله انتي الي اخترتي جراءة
ملك : احم احم. انا بعد محبيتك عايز تسبني وتمش ي اخي ملعون ابو الحب الي يعزي كده انت ايه مش بني ادم انا بكرهك بكرهك واندمجت ملك في الدور وبدأ الجميع بالتصقيف لها والضحك على اندمجها في الدور
ميرا بضحك: هايل ي بنتي والله تنفعي ممثلة وانفجر الجميع في الضحك وبدواء يلعبوا مره تانيه وجي دور مراد يسأل حور
مراد: صراحه اوجراءه
حور: صراحه
مراد: طب عمرك حبيتي
حور : لا مجربتش لان الحب بالنسبة ليه ضعف
وبدأوا يلعبوا مره اخرى وطبعا جي دور زين يسأل ميرا ( عارفه انكم فكرتم زيي 😂)
زين: صراحه اوجراءه
ميرا: صراحه
زين :طيب ايه اكتر حاجه بتكرهيها
ميرا بشرود وعنوان تلمع بالدموع وتحاول إخفائها :الخيانه بكره الخيانه
وقطعهم مامت زين ياله ي ولاد الاكل جهز ذهبوا جميعهم كبار وصغار إلى طاولة الطعام الذي يوجد عليها الكثير من أشها الأطعمة وبدأ الجميع في التناول منهم وهو سعيد ومنه حزين وانتهى اليوم بدون ذكرى أحداث
……………………✨✨…………..✨
في صباح يوم جديد على ابطالنا
عند ميرا استيقظت من النوم وأدت فريضتها وجهز حتى تذهب الى الجامعه
ميرا: صباح الخير على احلى عيله
الاب والام : صباح النور ي قلبي
الام : ياله تعالى افطري قبل ما تروحي الجامعه
ميرا : لا ي ست الكل انا يدوب هلحق زمان حور بتشتمني وهتشلوحني والله هفطر في الجامعة
الام : تمام ي حبيبتي خلي بالك من نفسك
ميرا بابتسامة تمام ي ست الكل وباست ايد متمتعا ووالدها
الاب : خلي السوق يوصلك ي روحي
ميرا : تمام ي بابا يلا سلام
الاب : سلام ي حبيبتي
وصلت ميرا الجامعه
حور : والله انك كلب بحر
ميرا بضحك : خلاص بي ست وصلت اهوا ياله نلحق المحاضرة قبل ما الدكتور ينفخنا دخلوا المحاضرة بس مش محضره زين وخلصت المحاضره وخرجت حور ميرا
ميرا : تعالي نروح الكافيه ناكل انا ما فطرتش
حور : وانا كمان ياله
ميرا: ااه صح محاضره دكتور زين النهاردة امتى
حور : النهاردة دكتور زين مش بيدي لينا محاضره
ميرا بتذاكر : اه تمام احسن
حضروا جميع المحاضرات وروحوا
………………….✨✨…………..✨
نروح عند زين استيقظ من نومه وادى فريضته وقام بأخذ حمام دافئ وذهب ال شركته الخاصة ودخل بكل هيبته والف السلام فنصاع الجميع له فهو وحش السوق من يجراء أن يرفع عينه فيه ودخل مكتبه ودخلت وراه السكرتيره بعد أن سمح لها بالدخول
السكرتيره بمياعة: زين بيه اتفضل دا ملف الصفقة الي حضرتك طلبته
زين : تمام هاتي اه مراد جي
السكرتيره: لا لسه ي فندم
زين بجد وهو يعمل : طب تمام اول ما يجي قولي ليه يدخلي
السكرتيره بطاعه: تمام ي فندم وخرجت
وصل مراد الي الشركه بكل هيبته هو الآخر ( هو محدش ملاحظ معايا أن كلهم موزز😂)
السكرتيره : مراد بيه
مراد : نعم ي ريهام
( ي جماعه السكرتيره إسمها ريهام تمام )
ريهام : زين بيه عايز حضرتك في المكتب عنده
مراد : تمام
طرق مراد الباب فسمح له زين بالدخول
زين : اقعد ي مراد وقولي عملت ايه في الي طلبته منك
مراد : بحاول اوصل وعرف مين في الشركة الي اتجراء وبيساعد عز ( المجهول ١ ) بس لسه موصلتش ليه بس وحيات أمه ما هسيبه
زين : تمام حاول تعرف مين بأسرع وقت عشان كده هنخسر الصفقة
مراد : تمام وخرج مراد الي مكتبه ليكمل عمله ويقوم بالبحث عن الذي تجرأ وقام بإخراج اسرار عملهم
…………………..✨✨…………..✨
عند المجهول
عز ( المجهول ١) : ها ايه الاخبار عرفت توصل للملف
المجهول ٢ : لسه ي باشا مراد مفتح عينه على الآخر هو وزين
عز بغضب : انا عطيتك مهله يومين وهما خلاصوا ولسه موصلاتش لحل وصفقه هيام توقعه خلال يومين والورق لازم يكون معايا قبل اليومين
المجهول ٢: حاضر ي باشا هحاول ووصل للورق بأسرع وقت
عز : تمام قدمك مهله النهاردة بالكتير ويكون الورق عندي مفهوم انت بتاخد مني فلوس على الي بتعملوا ومتنساش اختك تحت ايدي
المجهول ٢ : حاضر ي باشا بكره بالكتير هيكون عندك
عز قفل وظل يضحك بشر نهايتك على أيدي ي بن الاسيوطي هدمرك علي كل حاجه خدتها مني زمان وبتخدها مني دلوقتي
…………….✨✨…………….✨
عند زين كان خارج من مكتبه ليغادر الشركة بعد انتهاء عمله فلاحظ توتر ريهام (السكرتيره)
زين بشك : مالك ي ريهام متوتر ليه وكنتي بتكلمي مين
ريهام بتوتر تحاول أن تداريه: هاا مش بكلم حد دي صحبتي بطتمن عليه
زين بشك اكتر عندما لاحظ توترها : تمام فيكي تروحي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت قلبي)