رواية ليست ابنتي الفصل التاسع 9 بقلم دينا عبدالحميد
رواية ليست ابنتي الجزء التاسع
رواية ليست ابنتي البارت التاسع
رواية ليست ابنتي الحلقة التاسعة
الشخص سها ماتت من ٥ سنين ودفنتها بايدي لايمكن تكوني هي
سها بصدمه ايه ازاى
الشخص زي مبقولك كده فمهما كان سبب انك تمثلي عليا وتكذبي يبقي احسنلك تبعدي
سها بدموع والله انا يا چو
الشخص بقولك ايه متجننيش
سها والله انا سها بنت عمك يا يوسف
يوسف بغضب لو انتي فعلا سها اثبتي
سها اثبت ايه انت غب،ي انا عارفه
يوسف حتى لو انتى سها فنصيحه متظهريش عشان حسام مش هيسيبك
سها يوسف انا عايزه اقابلك طمنى على سما وبابا وماما
يوسف انتى هتصاحبيني
سها بغضب يا كل.ب البحر اتعدل
يوسف بذهول ك.لب البحر ده شكلها انتى بجد
سها امال انا بغنى بأيه
يوسف وازاى لسه عايشه
كانت سها هتتكلم بس سمعت صوت فقالت بسرعه بعدين همام يا جو وافهمك باى
قفلت الفون بسرعه وعملت نايمة لما حست ان ياسين بيفتح الباب وجه نام جنبها
اما في بيت سليم
قضي يومه عادى وهو بيقول في ورق شغله وبيدور ورا ياسين وحادثة موت سها ونام .حواديتDody
عند سما
حسام قاعد في البيت متعصب ومش طايق نفسه وبيبص لسما وهو بيفتكر كلام ابوها وإنه سيبه وازاي لو عرف إنه سها كمان عائشه بس بيعقبها مش هيعديها بالساهل
كان محتار ياخد سما ويهرب ويسيب الدنيا ولا يكمل انتقام من سها الي لسه فايقه من الغيبوبه ميكملش تلات شهور
كان هيتجنن ومش عارف ليه سما كل ده مستحمله ومش بتشتكي وحتي الطفل الي كان بيتمني يجيبه بس من سها سما هي الي حامل فيه لو حد تاني مكان سما مكنش فضل سائب الطفل ومتمسك بيه كده ليه مسبتهوش معقول بتحبه؟
لاء مستحيل هو معملش حاجه تخليها تحبه
اتنهد حسام بتعب وقرر ينام ويرتاح وراح لسريره جنب سما وحضنها وهو بيتخيل لو كل ده محصلش وكان اختارها هي من الاول اكيد هو وهي والمهم كانوا عاشوا سعداء
نام حسام من كتر التعب
في صباح يوم جديد……
كانت سها قاعده تفكر في كلام يوسف ابن عمها وفي اهلها وحسام وهل هي ظلمتهم وكانت انانيه ولا لاء…؟
حست بحركة ياسين جنبها فاتنفست بهدوء وعملت نايمه
ياسين فاق وحس وكان سها صاحيه بس مرضيش يتكلم حضنها واتنفس بهدوء ونام تاني ورغم إنه المفروض جوزها بس سها كانت متوتره من حضنه ده ومش حساه طبيعي وكان في حاجه غلط في الموضوع فقامت مفزوعه وماستنتش ياسين يستاهل مالك وجريت علي الحمام قفلت علي نفسها وانهارت من العياط
اما الاب فصحي الصبح وهو بيتنفس بصعوبة لما سمع من الشخص الي كلفه يراقب ياسين إن في معاه بنت مجنونه جوه وانها تشبه بنته سما وكمان فاهمه إن ياسين جوزها وعندهم بنت وعلي حد علمه حالتها خطيره وممكن توصل انها تقتل حد او نفسها
حس سليم يقبضه في قلبه لما سمع الكلام ده وحب يتاكد بنفسه فطلب فديو موثق لتصرفاتهم في البيت وتصرفات البنا الي شبه بنته
اما سما فصحيت الصبح بتعب لقت نفسها في حضن حسام الي كان سخن جدا وبيترعش بشكل مريب حتي هدومه كلها ميه غطته وادته حقنه وبعتت اشترت علاج ليه من الصيدليه بعد ماستشارة دكتوره صحبتها وفضلت جنبه تعمله كمادات بتعب وحزن
بس فجاه سمعته بيقول. بحبك ….ليه سبتيني ؟ هو انا وحش ؟
في اللحظه دي اتمنت سما إنه ميكملش ويقول بس للاسف نطق وقال بحبك يا……..
تفتكروا حسام بيحب مين وايه قص ياسين وسبها الحقيقيه ؟ وهل دي فعلا سها واتجننت ولا حد تاني عايز يجننها ولا هي ايه الحكايه ؟
اسفه اني منزلتش امبارح بس عمي كان عامل حدثه وانا والله. مرجعت البيت غير الساعه١٠ بليل عبال ماتطمناا عليه ادعوله ربنا يقومه بالسلامه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليست ابنتي)