روايات

رواية وكنتي لي الهداية الفصل السابع 7 بقلم أمل زكي

رواية وكنتي لي الهداية الفصل السابع 7 بقلم أمل زكي

رواية وكنتي لي الهداية الجزء السابع

رواية وكنتي لي الهداية البارت السابع

رواية وكنتي لي الهداية
رواية وكنتي لي الهداية

رواية وكنتي لي الهداية الحلقة السابعة

الاء قاعده جمب اياد بتبص لكل تفاصيله عايذه تحفظها لأنها قررت تبعد وتسيبه لمراته لان اللي بيحب بجد مش بيحب يزعل حبيبه وبيتمني له السعاده حتي لو مش معاه
(الحب اللي بجد هوه انك تتمني لحبيبيك انه يعيش مبسوط وسعيد مش اجباره انه يعيش معاك او انك تكذب عليه لا الحب ثقه لو الثقه انعدمت يبقي مفيش حب يبقي كان اعجاب وفتره وانتهي متيأسش لو اول علاقه فشلت لا ربنا شايل الاحسن ❤🤗❤)
الاء ببكاء وماسكه ايده. انا عارفه اني انانيه بحبي ليك بس مش بايدي لو كان بايدي كنت قفلت باب قلبي من زمان وكنت مبقتش مجروحه زي دلوقتي بس لا انا هبعد وبصوت متقطع
(ع لف اك ره ) (ان ا ) ( ب ح بك) ونامت جمبه من تعبها او بمعني اصح اغمي عليها من خوف الفقدان او البعد
بعد ٣ ساعات قام اياد حس بحاجه علي ايده ورعشه سارت ف كل جسده لما شافها رعشه حب رعشه حنان رعشه شوق معرفش يحدد هوه ماله بس كل اللي عرفه ان حبيبته قدامه مش مصدق نفسه هوه دلوقتي ف الجنه ولا ف الحقيقه بس كل

 

 

 

حاجه بتأكد له انه عايش اجهزه متعلقه واوضه مستشفي وجهاز انذار كل حاجه فضل يبص لها ومش مصدق نفسه مش مصدق انها معاه وبين ايديه اتردد بس قرب منها ولمس وشها بكل حنيه وحب وخوف قامت مفزوعه ولما لقيته صاحي قدامها كانت هتجري بس لقت ايد من حديد اتلفت حول وسطها وقربها منه ودخل ف حضنها بيتنفس اكن ريحتها الأكسجين بالنسبه له ( يا سنجل يا اللي بتقرأ الروايه سؤال بس تشرب اي 😂😂😂)

اياد بحب وغضب . ليه عملتي كدا ليه كنتي هتكسريني وهتكسري قلبي انا حبيتك وحاولت ابعد عنك معرفتش حاولت أذيكي ومعرفتش ليه بتبعدي عني
الاء لبكاء. لانه مينفعش مش هخليك تعيش مع واحده مجنونه وكمان انت ليك مراتك اللي زمانها هتموت من قلقها عليك لازم ابعد كل الطرق مقفوله سيبني ارجوك
اياد خرج من حضنها وبصلها باستغراب . مراتي مين اللي قال لك الكلام ده
الاء لبكاء. صاحبك اللي قالي وقال كمان ف قصه حب هايله وانا مش هقبل علي كرامتي اني اخدك من مراتك وعيلتك اللي بتحبها

 

 

ابتسم اياد بخبث . طب ليه بتعيطي دلوقتي وليه ما مشيتيش من غير ما تطمني عليا وأكمل بسخريه مصتنعه تكونيش بتحبيني
الاء بالدفاع وبرائه . انا بعشقك مش بحبك بس لازم اب..
لسه مكملتش كلامها وعيييييب
اياد بحب . اياكي تجيبي سيره البعد لأنك هتفضلي معايا ومش هسيبك ابدا
الاء بكسوف . مينفعش ولسه هيقرب منها بعدت بسرعه
الاء بسرعه . تقبل تعيش مع واحده عندها انفصام ف الشخصيه وصدمه عصبيه والعلاج مش بيأثر معاها ( شيزوفرنيا )
اياد بحب . انا اقبل اعيش معاكي حتي لو ف مستشفي الأمراض العقلية ذات نفسها
الاء بخوف . طب ومراتك

 

 

اياد حك دقنه . لو قولت لك انها كذبه هتصدقيني
الاء بحب وجرأة مع كسوف حضنته . طبعا هصدقك عارف ليه لاني بحبك
لسه اياد هتكلم (دخل معتز ونسرين)
الاء باحراج بعدت بسرعه
معتز . احم احم
نسرين بخجل واسف . احنا اسفين بس هوه اللي اصر ندخل من غير ما نخبط
اياد بغضب . معتزززز
معتز بمرح وخوف مصتنع. اي يا زميكس هوه من لقي احبابه نسي اصحابه لا انا ازعل منك كدا نسيت ليالينا يا واطي مكنش العشم يا بودي لا لا زعلانه ومخاصمك يا بيبي
ثم لاحظ معتز نسرين بتضحك قال بهمس . يا خواتي بحبها
نسرين بخجل . احم احم اي اخبارك يا انسه الاء علفاكره زوجه والدك انهارده جات لي وناويه تفتح صفحه جديده معاكي وبتقولك تنسي اللي فات

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية وكنتي لي الهداية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى