رواية أحببت مجنونة الفصل التاسع 9 بقلم آلاء
رواية أحببت مجنونة الجزء التاسع
رواية أحببت مجنونة البارت التاسع
رواية أحببت مجنونة الحلقة التاسعة
تهاني…اخس عليك يا سيف في حد يعمل كده في اختو
اميرة… ليه كده يا سيف دي مرضيتش تأذيك
ياسين.. وياريت قدر دا لا بالعكس استهون
نور بصتله انه ميتكلمش…
ياسين بصلها وضايق انها بتسكت عن حقها وانها مش اقل منه عشان تسكت..
نور حبت تلم الموضوع عشان ميحصلش مشكله بسببها… انت عمل كل دا عشان ايه
سيف بضيق وبصلها بقرف… انتي اولا تتكلمي معايا كويس تاني حاجه ملفات بتاعت الشركه التصميم معتصم
نور….لا ثانيه كده اولا دي حاجه دي براحتي اكلامك ازاي ما انا احب ودا اسلوبي عجبك تتعامل معايا اهلا بس انا بصراحه مش بطيقك. ومش حبه اشوف خيالك بس واكيد القلوب عند بعضها تاني حاجه التصميم بتاعت شركة معتصم انا خلصتها وداتها لي ماجد عشان قالي انه هيرجع وطبعا قبل ما تتكلم وتزعق اني اتصرفت من دماغي لا دا خالو هو قالي اعملي كده تالت حاجه ودي من عندي انا مصدعه ومش طيقه نفسي فا عايز تجعر وفرحان بصوتك عندك الجنينه روح اتمشا فيها او صوت او اعمل ما بدلك اشطا يلا الله يسهلك
سيف… جرا ايه ابت انتي انتي مفكره نفسك مين
نور بكل برود…. مش مفكره تؤ تؤ تؤ نور قربت منه وتكلمت بكبريئ انا نور طارق نور بنت طارق وامل احسن واجمل واحلي اب وام وجدو عاصم احيه راجل كده عسليه تعرفو اكيدعارفو وتعرف امي لكن للاسف ما جلكش الشرف انك تشوف بابا معلش ان شاء الله تشوفه لما ربنا ياخدك وبصتله ورفعت حجبها بعد عمر طويل طبعا بس ياريت تعمل حاجه عدله عشان تشوفه في جنه
سيف بصلها وجز علي اسنانه وسبها ومشي…
نور ابتسمت بنتصار وبصت لي ياسين…
ياسين… كم انتي عظيمه اختي العزيزه
نور رقصت حواجبها…
اميرة سقفت… لا بجد شابو انتي عظيمه جداا
ادم راح… ايه الحلودي ايه الطعمه دي
نور… قلبي انت صحيح اميرة عايزك في موضوع انتي وادم
ياسين… طب وانا
نور ضحكت…اقاعد احكي لي تيتا فيلم العمه
ياسين ضحك…هي كده طيب علي فكره في فيلم ليك يوم
نور… عند ام ترتر واخدت اميرة وادم
ادم… خير يانون
نور… انت مزعل ميرو ليه
اميرة تنحت وتكسفت…ايه يبنتي ابدا انا مش زعلانه هو اللي زعلان
ادم…انا مش زعلان وهزعلها ليه
اميرة… لا انت زعلان مني
ادم…لا وهزعل ليه
اميررة… لا انت متغير معايا
ادم….انتي اللي مش حبه تتعملي معايا
اميرة…انا
ادم…اها
اميرة…لا حضرتك انت واللي يأكد كده انك مش بترد عليا
ادم…شوفي حضرتك انتي عملتي ايه رجعي نفسك لو مره.
اميرة…اها قول بقا انت شيل
ادم…والله لا شيل ولا نيله انا حبيت اوريكي اسلوبك معايا
اميرة… انا
ادم…اها انتي اخر مره بقولك ايه رائيك نخرج ردك كان لا
اميرة… ايوه ايه العيب في كده
ادم…انتي شايفه انه عادي
اميرة.. اها طبيعي
ادم… تمام
نور… خلصتو
اميرة.. لا ثانيه بس هو ايه اللي تمام بقولك ايه بقا انت هتتعدل ولا لا انا مش فاهمه انت نفش نفسك عليا ليه
ادم… انا يا اميرة انا دا انتي الواحيده اللي اهتميةبيها وبخاف عليها دا انا اعرف انتي بتحبي ايه وبتكرهي ايه نور اختي معرفش عنها قد ما اعرف عنك
نور بهزار…. اصيل يا ابو رحاب
ادم. بصلها وسكت
اميرة… تعرف تعرف ايه ان شاء الله
ادم…. عايزه تعرفي
نور.. بالله عليكي انا انا اسالك عشان خاطري
اميرة بصتله بخبث…وانا موافقه
ادم…انتم مجانين
نور…لا ياض عشان تثبت كلامك
ادم… تمام
نور بفرحه ..احم. اميرة بتحب اكتر اكله ايه
ادم…. بيتزا وجمبها كاكولا واكتر اكله مش بتحبها السمك
نور بصت لي اميرة…صح الكلام دا
اميرة بفرحه….اها
نور…. ندخل علي اللي بعدو ايه اكتر حاجه اميرة بتكرها في الشخص
ادم… الكدب والخيانه والمتطفل والبخيل
نور…ها صح ولا لا
اميرة بصتله بحب.. اها
نور ضحكت علي نظرتها لي ادم… طيب ايه اكترلون بتحبه
ادم… الاسود والبني والموف الغامق والحمر بس مش بتحب تلبس الاحمر الباقي اها
نوربصت لي اميرة…
اميرة عنيها دمعت من فرحه…اها
نور فرحت لي فرحتها…. طيب اما بتتعصب بتعمل ايه
ادم… يبتزعق وتصرخ وتقول كلام غريب وترجع تندم يا اما تعيط وبتندم انها عياطت يا بتفضل ساكته ومره واحده بتهب في شخص
نور بصت لي اميرة لقتها فرحانه…. يبقا اها طيب اسالك ايه تاني اممم ايه اكتر حاجه بتحبها
ادم…تلعب مع الاطفال
اميرة بعياط…انا اسفه بجد
ادم بصلها وضايق انها عياطت….انتي بتعيطي ليه انا جيت ناحيتك
نور فاهمه انه مضايق عشان بتعيط وعمل نفسه انه مستغراب… يانونوس علي اساس انك مش زعلان عشان بتعيط
ادم بص لي نور..
اميرة… انا معرفش عنك كل اللي انت تعرفو اسفه
نور بصتلها ورفعه شفتها وضمه حواجبها ورفع حاجب اليمن…
ادم…. مش مهم تعرفي عادي مش زعلان
نور بهمس… يانوحي
اميرة… انا عارفه ان اسلوبي كان غلط
ادم… ولا يهمك بس بطلي عياط عشان خاطري
نور…مرهف
اميرة…. انت بجدمتتعوضش
نور…. ماشاء الله مرهفه
اميرة… لسه زعلان
ادم…للاسف عمري مازعلت ولا هزعل منك
نور…يارب المراره اخف بس
اميرة…بجد
ادم… وغالوتك عندي
نور بصوت عالي… لا بقا انا مش قادره علي جو دا انا ماشيه بالعلاج انجزو
ادم واميرة بصولها
ادم ضحك… ايه
نور… متقولها بقا انك بتحبها ونخلص
اميرة… ايه
نور… ايوه بيحبك وبيتمنا اليوم اللي تشيلي اسمو
اميرة… بس
نور…بقولك ايه انجزي بقا انتي كمان انتم الاتنين بتحبو بعض فا ما تعاندوش و انجزو
امل دخلت… نور خالتك فريده عايزكي
نور…حاضر وبصت وغمزة لي ادم واميرة ومشيت
اميرة اتكسفت وضحكت وادم متنح من اول ما عرف ان اميرة بتحبه
ادم..بجد بتحبيني
اميرة وشها بقا عباره عن طماطم…
ادم… يالهوي يامه وربنا انا اللي بحبك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فريده… تعالي يا نور
نور… نعم يا ست الستات
فريده… عايزكي في موضوع مهم
نور بصتلها بشك… اها معاكي
فريده… هوانتي وسيف تعاركتو ليه
نور…اممم يبقا تيتا قالت وجي تسالي عشان اقولك فا تقولي لي مرات خالي هبه ومرات خالي تقول لي خالي وجدو يعرف وتحصل مشكله لا يا فريده
امل ضربتها في كتفها…بت اتلمي اسمها خالته فريده
نور بوجع…..اها الجبس يا امي
امل… عشان تتكلمي ب ادب
فريده ضحكت…. احلفي طيب ان انتي وسيف مش متعاركين
نور…يا فوفه احنا علطول بنتعارك اساس
امل قرصتها…يبت اتلمي دي خالتك
نور…اهااااااا يا امي بقا اتقي الله
فريده بضحك…. سيبيها يا امل وبصت لي نور لا اقصد يعني دراعك
نور… يا ف وبصت لي مامتها قصدي يا خالتو لو هو اومش هو انا اهو زاي القرد هي بس علي رائي فنان هاني رمزي هي شوية فسفيس
فريده ضحكت… واللهي يابنتي انتي مشكله ماشي وبرضو مطلعتش منك ب حاجه
امل…. لا دي متاخديش منها فايده
نور بصتله…طيب لما هو كده بتجبونا وتهنونه ليه استغفر الله العظيم راحت امل ضربتها علي جبهتها
امل…اتلمي ياجزمه
نور بزعل طفولي… يوووه بقا.
ياسين…ماما هو فين الجاكت الاسود بتاعي
فريده… اخوك مازن لبسو
ياسين…يوووه بقا هو ابنك دا مش هيبطل يلبس هدومي
نور بصله بقرف…
امل.ضحكت… يبني طيب دا اخوك الدور والباقي علي دي كانت بتلبس هدوم ابوها
نور برضو بصه لي ياسين بقرف…
ياسين ضحك… يا خالتو المشكله ان ببقا قايلو اجبلك يقولي لا مش بحب البس دا وسبحان الله بيلبسو
امل ضحكت…ربنا يخليكم لي بعض
ياسين ضحك…تسلميلي وبص لي نور لقها بصلو بقرف مالك يا عشقت النكد
نور….انت عيل واطي علي فكره
امل جي تضربها تاني ياسين جري عليها وحضنها…اي يا خالتو انتي هتضربي قلبي
نور ضحكت… اخوياااااااااا
امل بصتلهم… اتلم تنتون علي تنتن
فريده…والاتنين انتن وانتن
هبه دخل… امل هي فين نور
نور همست لي ياسين… خبيني وحيات امك دي بتفضل تعلف فيا
امل بضحك… مرزوعه جمبي
هبه ضحكت…مستخبيه مني يا جزمه
نور وهي في حضن ياسين ومسك في جامد…وربنا ما هاكل حاجه انا معدتي وجعتني
هبه ضحكت…يبت دي كيكه بالشكولاته
نور… لا برضو انا مش قادره
ياسين.عمال يضحك علي نور اللي مسك في اكنها طفله… خلاص بقا يا مرات عمي سبيها
نور…اسمعي الكلام يلا
امل عايزه تضربها مش عارفه عشان مستخبه في ياسين…. وربنا انتي عايزه تضربي
دخل سيف…عمته هو فين القميص بتاعي
هبه… انو يا حبيبي
سيف… الاسود
نور بهمس.. زاي قلبك
ياسين سمعها فضل يضحك وهمس.. اتلمي
امل هي اللي ردت … اها يا حبيبي دا في اوضتك بس ورا الشباك
سيف… تسلم ايدك وبص علي ياسين انت قاعد كده ليه وانت مخبي ايه
نورطلعت من حضنه… وانت مالك
سيف استغرب وضم حواجبه انها طلعت مره واحده….ايه دا
نور بصتله بقرف….هو ايه اللي ايه دا
ياسين باسها من خدها….هدي اعصابك يا نون
سيف نفخ بضيق وسابهم ومشي بيتكلم مع نفسه… بني ادمه مقرف ومستفزه
سلمي… مين دي ياسيف
سيف بصلها…. مافيش يا روحي
سلمي… سيف ينفع طلب
سيف… اكيد
سلمي… انا ونور واميرة عايزين نخرج
سيف…حاضر وبعد كده رجع بصلها المقرف دي تيجي لا طبعا
سلمي.. عشان خاطري
سيف…. يا حببتي دي متشلفطه اساس هنخرج بيها زاي
سلمي… لو بتحبني
بعد محايله كتير وافق وقال هياخدهم باليل يخرجهم وفعلا كلهم لبسو نزلين سيف ساعد نور وركبها العربيه نور جمب سيف واميرة وسلمي ورا
في طريق
سيف.. العربيه بقت كتمه
نور بصتله وبصت لي سلمي واميرة…
اميرة… بالعكس الجو حلو
سلمي…. بجد انا فرحان بس كا فكرت اني هخرج
نور….
سيف…. هوديكم مكان تحفه بس خساره في ناس
نور بصت علي طريقه من شباك….
اميرة وسلمي بصو لي بعض وضايقو وفتكرو كلام نور انها رفضه لان هيضايقها
سيف… ها تحبو تشربو ايه لحد ما نوصل المكان اللي هوديكم في
اميرة… انا مانجو
سلمي.. انا نسكافيه
سيف بص لي نور بقرف…والزفته
نور بضيق…لا مش عايزه
سيف…. يلا يابنات ننزل نشرب
سلمي واميرة بصو لي بعض… لا طبعا مينفعش
نور بصتلهم انهم ينزلو… انا مش عايزه يلا انزلو
نزلو وهما مضايقين…
نزلو وسيف بيقفل العربيه
نور… انت قفلت الايزاز ليه سيبه انا كده هتخنق
سيف… افرض حد اخد حاجه وجري
نور… علي اساس هيسرق الكراسي ويجري انت عبيط افتح حتي اللي من ناحيتي انا كده هتخنق
سيف… يارب
نور…. طيب خالي عندك دم وفتح
سيف…. اوف حاجه تقرف وفتح
نور…. غور يلا
سيف… عندي استعداد ارميكي برا العربيه وسيبك في شارع قاعده ولحد ماجي
نور…. سيف امشي عشان طلع في دماغي امسك العكاز اضربك بي
سيف بص علي دراعها…. دارعك خاف ولا لسه
نور… لو شكلو عجباك اعملك واحد زايو وبصت علي دراعو
سيف قفل باب العربيه جامد في وشها
بعد شويه نور فونها رن
نور… سولم عامل ايه
سليم. ضحك… ايه الاسم دا الحمد الله انتي اخبارك ايه
نور… ياعم بدلعك عموما ماشي الحال
سليم… دايما ايه فينك كنت بكلم طنط امل قالت انك مش في البيت
نور…ما انا مع الزفت سيف واميرة وسلمي
سليم ضحك… مادام زفت يبقا مش جمبك
نور…لا وقالتلو
سليم… اها معلش هو اكيد مش قصدو
نور…. انا مكنتش عايزه اجي هما اللي تحايلو
سليم… معلش طيب لو حبه اجي اخدك
نوربفرح…وحيات امك بجد
سليم…ايه
نور بكسفه… اسفه بس بجد.ينفع تيجي
سليم…اها والله
نور.. طيب اكلم.جدو وقوله انك هتاخدني استاذنه يعني ينفع ولا لا
سليم بضحك…. اها والله ينفع مالك مش مصدق ليه
نور بحماس.. اشطا انا مستنيا تقولي وافق
سليم كلم جدها عاصم ووافق لان عارف اكيد.سيف عمل حاجه وهو بيثق في سليم
سليم… اسف بجد رفض وانا كمان جت عمليه ضروري
نور بزعل…لا ولا يهمك.عادي ربنا يقويك
سليم… كان نفسي بجد انا محرج منك
نور صوتها كان بداء يعيط..عادي مره تاني باذن الله
سليم…ينفع طيب بس طلب دا لو مش هيضايقك
نور… اكيد
سليم بضحك… ابعتي العنون عشان اجيلك.
نور سكتت…
سليم…الو
نور.. عبو شكلك انت كنت بتهزر
سليم ضحك…اكيد كنت بهزر يلا بس ابعتي
نور بفرح…. وربنا انت عسل اشطا
سليم ضحك…وربنا مجنونه
نور بفرحه…اقفل ابعتلك باي وقفلت في وشه
سليم ضحك…
نور رنت عليه…وصلك
سليم فرح لي فرحتها … وصل ياست البنات دقيقه واكون عندك هو قريب مني
نور… تمام
سيف واميرة وسلمي جم
اميرة… والله يانون كانت نقصاكي القاعده جوه
سلمي… بجد انتي فاتك نص عمرك تعالي اشربي ان شالله مياه طيب وانا هجي معاكي المكان تحفه
نور بفرحه … معلش مره تانيه
سليم جه… السلام عليكم
كلهم بصو لي بعض
سيف…دكتور سليم عامل ايه
سليم… الحمد الله وحضرتك.
سيف… دايما الحمد الله
نور بفرح… تعالي انا هنا
سلمي واميرة بصو لي بعض… في ايه
نور… اصل سليم كلم جدو هيجي يخرجني
سيف… ازاي يعني
نور… استاذن جدو مالكش في وفتحت الباب تعال ساعدني ياسليم
سيف جز علي اسنانه جي سليم ينزلها سيف وقف قصاده ونزلها هو وهبدها في الارض
نور…اهااااا انت غبي
سيف نزل لي مستوي طولها…. انا مش عايز امد ايدي عليكي
نور بصتله بضيق…
سليم اضايق من تصرفاته لف ومسك نور من وسطها ووايديها علي كتفه… يلا عشان نلحق
نور بصت لي البنات…باي هكلمكم
ومشيت.البنات كانو وقفين مش مصدقيني اللي بيحصل
تسريع الاحداث
سيف اخد البنات ومشي بسرعه
ونور وسليم اتحركو هما كمان
ــــــــــــــــــــــــــ
نور…بجد.شكرا
سليم..علي ايه
نور…عشان يعني سبت شغلك وجيت ليا حد تاني كان شاف شغلو
سليم… ياختاااي تاني يابنتي ما انا قولتلك اننا صحاب
نور ضحكت.. طيب هنروح فين
سليم… لا نور هانم هي اللي هتقول
نور ضحكت وتكلمت بطفوله.. انا كان نفسي اروح البحر وقاعد قدمه واشرب نسكافيه ومعا شكولاته يااااا بس ازاي وانا كده
سيلم… معلش لما تخافي وتشيلي الجبس
نور بفرحه… وعد
سليم… اكيد وعد
نور… اشطا شوف انت مكان نروح علي زوقك
سليم… حاضر فضلو يتكلمو لحد ما وقف العربيه ونزل وعده السكه ورجع تاني
نور… روحت فين
سليم… كنت بسالو عن حاجه ورجع بالعربيه ومشي بضهرها العربيه
نور بصتله… انت بتعمل ايه
سليم… ثانيه عشان انا شكلي غلط في العنوان
نور… اممم ماشي
سليم فضل يرجع ويكلم في نور… انتي لسه وجع رجلك مستمر
نور… لا بعدالعلاج اللي كتبته اخر مره بقيت احسن
سليم… بالشفاء يارب دايما
نور بتبص حواليها وتنحت… ايه دا
كان. كوبري اخرو بحر كان فعلا مكان يسحر ويرد الروح اكنها جو البحر مش قدام البحر
سليم غمزة… ثانيه ونزل وفتح العربيه من ورا وعدلها ورجع فتح باب العربيه لي نور وشلها وحطها في العربيه من ورا وخلها تسند نفسها وتقعد براحتها
نور… دا بجد
سليم.. اصل مش بحب مصونش الوعد
نور ضحكت ومن فرحتها حضنتو.. بجد شكرا جداا
سليم قلبه دق واكنه بيرقص من فرحته لي فرحتها… مافيش شكرا بين
نور انتبهت من اللي عملته… اسفه بس بجد كان نفسي في كده
سليم…هتفضلي تتاسفي وتشكري هرجع عيل وعملها
نورضحكت…. لا لا خلاص شخص دخل
الشخص… اتفضل يا باشا وكان جيب نسكافيه وشكولاته
نور فضلت بص لي سليم وتضحك…. لا بجد وفضلت تضحك ضحكه تخطف القلب والعقل ب ملامحه الرقيقه والبرئه وطفولتها اللي غلبه سنها
سليم فضل متنحه قدم ضحكتها ورد فعلها علي الحاجات رغم انها بيسط بس اكنها ملكة الكون
نور.. بجد انا مش مصدقها انت بجد احلي واجمل شخص اتعرفت عليه يارتني عملت حدثه من زمان
سليم لسه سرحان…
نور..سليم روحت فين
سليم…
نور شاورت قصاد عنيه ب ايديها… ياسولم فينك
سليم فاق.. ها
نور… ايه ياعم فينك
سليم… لا ولا حاجه المهم انتي مبسوطه
نور.. جدا جدا بجد مش عارفه اقولك ايه
سليم… ولا حاجه يلا اشربي
ـــــــــــــــــــــــــــــ
كانو.قاعدين قدم البحر في كافيه…
سلمي… بجد نور كان نفسها تشوف البحر
اميرة…. اها والله
سيف… يووه بقا فككو منها
اميرة… ما انت لو مكنتش اتصرفت معاها كده كانت هتبقا معانا
سيف بصلها ومردش…
سلمي.. ياتر هي روحت ولا بتعمل ايه
سيف… لو سكتو هوديكم الملاهي اي رايكم
سلمي واميرة… بجد
سيف… اها
سلمي…طب يلا عشان خاطري
اميرة.. اها بالله عليك
سيف ضحك علي طفولتهم وتحركو
ــــــــــــــــــــــــــــ
سليم… انتي نفسك تعملي ايه دلوقتي
نور… ولا حاجه انا مبسوطه جدا انك عملت كده وجيت هنا
سليم بصلها بحب.. نور كنت عايز اقولك حاجه
نور… قول
سليم…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجنونة)