رواية حين تقع في الحب الجزء التاني الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم ندى على
رواية حين تقع في الحب الجزء التاني الجزء التاسع والثلاثون
رواية حين تقع في الحب الجزء التاني البارت التاسع والثلاثون
رواية حين تقع في الحب الحلقة التاسعة والثلاثون
غسان وصل المستشفي وهو شايل نور بخوف اول ما الدكاتره شافوه ايجة ليه وحطو نور علي حماله
الدكتوره :ايه الحادث اللي اتعرضت ليه
غسان بخوف واضح :اختناق بس مراتي حامل
الدكتوره :متقلقش ودخلت علي غرفة العمليات
غسان غمض عينه ورجع راسه لورا سند علي الحيطه بوجع :يارب طلعلها ليا بخير يارب
……………
في منزل منير
نسمه بقلق:يا ماما الساعه دخله علي 2 والاولاد وصلو من المدرسه ونور لسه مجتش انا بدأت اقلق
نفين بخوف:وتلفونها برن بس محدش برد طيب والعمل
نسمه بخوف:طب رني لغسان كدا يمكن تكون معاه
نفين بقلق:رنيت تلفونه مقفول والموضوع مقلق
منير :يعني يمكن مع بعض في فيلة القاهره وقفلين تلفوناتهم يا جامعه
نفين :هو حل برضو بس هيروحو من غير ما حد يعرف خالص كدا
منير:اهدو بس احنا هنستني لبليل لو محدش ظهر هنزل القاهره اشوفهم
نفين:خير انشاء الله خير
……………..
في المخزن
قاسم بغضب:امشي قدامي
:صدقني انت بتغلط جامد يا حضرت الظابط غلط هتندم عليه
قاسم ضربه في وشه:انت بين العساكر والقوات يا ديلر ومش هتقدر تطلع لو تقلبت خفاش فا اختفظ بتهدداتك دي لنفسك خدو
العساكر حطو الكلبشات في ايده واخدو عل عربيه البوكس وراحو علي القسم
قاسم راح عمد الاسعاف :نسبه المصابين كام في الميه
الدكتور :قليله جداً الحمد الله كلها حجات بسيطه بس حضرتك دراعك بينزف لازم يتعقم
قاسم قعد والدكتور بدء يعقم الجرح
……………………
عند نور في المشفي
بعد ساعتين الدكتوره طلعت
الدكتوره :الحمد الله قدرنا ننقذها هي والجنين بخير ومبروك المدام حامل في بنت
غسان ببتسامه :انا متشكر جداً يا دكتوره بس انا عاوز ادخل ليها
الدكتوره :دا واجبي واتفضل تقدر تشوفها وتاخدها كمان
غسان دخل علي الاوضة بحزن ودموع وراح عندها واترمي في حضنها بدموع
غسان :كنتي عوزه تمشي يا نور كنتي عوزه تبعدي عني دا انا شبه اليتيم من غيرك يا نور انتي نصي انتي ابتسامتي يا نور انتي الحاجه اللي الدم بيمشي في جسمي عشانها يا نور لو كان حصلك حاجه كنت اعمل ايه ساعتها يا نور اتكسرت لما شوفت منظرك وانا داخل المخزن اتكسرت والله مخي اتشل معرفتش افكر يا نور وكمل بانتقام بس اقسم بالله لحقك يجي وقدام عينك يا نور بس اصحي
نور بتعب :ولا …انا…اقدر… اعيش….من غيرك …علشان كدا …روحت المكان دا لما الراجل اتصل …عليا سامحني
غسان بدموع :انسي بس اوعي تفكري تسبيني يا نور انتي قوتي يا نور لو كنتي روحتي كنتي هتخدي الرائد غسان معاكي يا نور
نور بتعب حطت ايدها علي وشه وشالت الاكسجين من علي وشها :بعد الشر عنك يا حبيبي انا كويسه متقلقش
غسان حط ايدها علي بطنها بحب :وحبيبة ابوها كويسه كمان اناي حامل في بنت
نور ببتسامه وفرحه :حبيبه يا غسان اسمها حبيبه
غسان حضنها وباس راسها :ربنا يخليكي ليا يا نور عيوني
نور اتنهدت في حضنه :ويخليك ليا يا حبيبي
……………………
عند نورهان
سكينه يابت بطنك وصلت لحلقك وهتبقي ام ومش عرفه ازاي تنضفي السمك
نورهان بقرف:علشان عمري ما عملت كدا
سكينه :الحق مش عليكي الحق عليا المفروض كنت اسيبك تتعلمي بدال ما انتي مش شاطره غير غي الاكل وخلاص
نورهان :والله يا سوسو كنت باكل 3 طبقات محشي بقيت باكل 2 بس وزعلانه اووي حسه ان كدا بظلم نفسي
سكينه بغضب:انتي عرفه او مش حامل كنت جبتك من شعرك الثانيه دا
نورهان :خلاص بقي يا سوسو الله
سكينه :طب برا بقي احسن ما اكسر المقشه علي دماغك
نورهان طلعت وهي بتضحك
نورهان :بالله يا سوسو مش عرفه من غيرك من كان هيمسخرني كدا
………………
احمد كان فرحان جداً ان قاضيه الديلر اتقفلت علشان يرجع لسلوي ولبس واخد بوكيه ورد وراح علي بيتها رن الجرس
سلوي راحت فتحت واتصدمت :احمد
احمد :من غير مقدمات دي كلها كانت لعبه تبع شغلي وكنت خايف عليكي علشان كدا الفتره اللي فاتت دي كان لازم ابعد عنك
سلوي ببرود:تمم وجي ليه مش فاهمه
اخمد :جي بيت مراتي المستقبليه علشان احدد الفرح واتجوز بقي
سلوي :آسفه يا احمد بس انا مش موافقه ان اتجوزك شوف خد غيري
احمد :سلوي انتي بتقولي ايه انا بحبك وعمري ما حبيت حد قدك
سلوي بدموع :انا رد سجون يا احمد وانت ظابط ومش هننفع لبعض روح شوف حد من مستواك يا تحمد مش عوزه حد يعايرك بيا في يوم
احمد من غير مقدمات قرب منها وباسها من شفايفها بعنف مع صدمة سلوي وانتصار
انتصار بغضب :ايه قلة الادب دي
احمد بعد عن سلوي وسلوي اتكسفت
احمد :بنتك مش عارفه ان انا من غيرها ولا خاجه ومش راضيه تصدق ان انا كنت في مهمه خطر ولازم احميها فا كنت باكد كلامي علشان تعرف انها ملكي ومحدش هيخدها غيري
انتصار :يبقي تدخل تتكلم جوا مش تبوسها في وسط الجيران كدا
احمد دخل وسلوي ورا
احمد :انا عاوز أحدد الفرح يا عالم عاوز اتجوز بقي
انتصار :يبقي تكلم عمر وهو يحدد كلم كبيرها
احمد :ان كان كدا انا موافق وقام لبس الدبله لسلوي وباس ايدها :اسف لو كلامي زعلك بس وانا بقوله كان قلبي بيتقطع ميت حته والله العظيم سامحيني
سلوي بتحذير:لو خبيت عني حاجه تانيه انت الجاني علي نفسك
احمد :انا تحت امرك يا فندم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية حين تقع في الحب)