رواية الدكتورة والمغرور (نيرة وزين) الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم حبيبة أمها
رواية الدكتورة والمغرور (نيرة وزين) الجزء السابع والثلاثون
رواية الدكتورة والمغرور (نيرة وزين) البارت السابع والثلاثون
رواية الدكتورة والمغرور (نيرة وزين) الحلقة السابعة والثلاثون
عمر اخد شاور وخلص وطلع ملقاش اسماء في الاوضه طلع برا الاوضه لقاها قاعده بتاكل بمرح وفرحانه بصلها بحب و اعجاب بطفولتهاا …
اسماء بصتلو باحراج وقالت: سبتلك حته ع فكره
عمر بضحك: حته واحده بس
اسماء:امال عاوز اكتر ع فكره الطمع وحش
عمر بضحك اقوي: لا والله طب متقولي لنفسك
اسماء بنرفزه خفيفه: قصدك اي اني انا طماعه
عمر ببتسامه: لا لسمح الله انا اقدر اقول كده
اسماء بغرور مصتنع:ايوه كده اتعدل انا هدخل البس علشان نروح لي نيره
عمر:طب ياله يا قمر
اسماء:طب كول ع مخلص
عمر بضحك:حاضررر
اسماء دخلت غيرت هدومهاا وبعد شويه طلعت لي عمرر كان قاعد مستنيها..
اسماء ببتسامه: ياله انا خلصت
عمر ابتسملها برضا وقال:ياله يا حبيبتي
واخدها ونزلو ركبو العربيه وطلع بيهاا…
عند ياسمين كانت تعبانه وكان زين الصغير تعبها وبيعيط ومش عاوز يسكت …
ياسمين بعياط: يووه بقااا انا عملتلك كل حاجه بتعيط ليه طيب يا زين ونبي بطل عياط بقاا
قاطعها دخول محمد عليهااا ….
محمد بقلق: بتعيطي ليه يا ياسمين
ياسمين بدموع:زين بيعيط من ساعتها ومش عاوز يسكت ومبقتش عارفه اعملو اييه
محمد ابتسملها وقال بهدوء:هاتيه يا سوسو
واخدو منهاا ونزل الجنينه ياسمين بصت عليه من شباك اوضتهاا لقيتو بيلف بيه في الجنينه وبيطبطب عليه بهدوء ابتسمت بهدوء وقعدت ع سرير*ها بتعب وغفلت ونامت غظبن عنها من التعب وبعد شويه طلعلها محمد لقاها نايمه ابتسم بهدوء وفضل يتأمل ملامحها التعبانه وراح حط زين في سرير*و الصغنن الي جنب سرير ياسمين وراح عند ياسمين علشان يغطيها بس هي صحت بخضه وقالت..
ياسمين: اي يا محمد زين كويس
محمد بصوت واطي:هششش هو نام دلوقت وطي صوتك علشان ميصحاش
ياسمين ابتسمت وقالت بفرحه:اخيرااااا نااام
محمد ببتسامه:نامي ياله انتي كمان شويه وارتاحي
ياسمين بصتلو بحب وقالت:شكراا
محمد: العفو ع ايه يعني انا معملتش حاجه عن اذنك همشي انا بقاا..انا كنت جاي اطمن عليكي
ياسمين:متشكره جداا يا محمد
محمد ابتسملها ومشااا….
ياسمين بصت عليه بو”جع وحيره وغفلت غظبن عنها ونامت….
عند زين ونيره في المستشفي كان عمر واسماء وصلو عندهم …
اسماء وعمر خبطو ع الباب ودخلو….
اسماء بضحك:وحشتيني الشويه دول
نيره بضحك:رحتي فين يا جز*مه
اسماء: رحت اجبلك هدوم وشويه حجات كده يعني
نيره ببتسامه: شكرا يا اسماء مش عارفه من غيرك كنت هعمل اييه
اسماء ببتسامه: احنا اخوات يا نيره مش صحاب ولو موقفتش جنبك هبقا جنب مين يعني
زين بص ع عمر بستغراب لانو باين عليه متعصب ومدايق جدااا…
زين ببتسامه ووجهه كلامو لي نيره:حبيبتي انا هاخد عمر برا خمسه كدا علشان عاوزو وبالمره اسيبك شويه مع مامتك واسماء
نيره ابتسمت بخوف وقالت: متتاخرش يا زين
زين بصلها بحب وقال:حاضر يا عيون زين
واخد عمر وطلعو براا ..
زين بهدوء: في ايه يا عمر
عمر بصلو بدموع: انا تعبان يا زين وموجو*ع اوي انا انا ضعفت انا عمري ما شوفت نفسي ضعيف ومكسور بشكل ده يا زين
زين بزعل واستغراب: حصل ايه يا عمر مخليك بشكل ده
عمر حكالو كل الي حصل
زين بصدمه: بس يا عمر احنا مش هنقدر نثبت اي حاجه ولا هنقدر نسجن الشخص ده يوم زياده كمان
عمر بصدمه و عصبيه: ليييييييه يا زين
زين بهدوء: انت ناسي ولا ايه يا عمر الاغتصا*ب حصل من 3 شهور يعني اي اثر لي الاغتصا*ب اختفااا ومش هيبقا ليه اي اثر نهائي وبكده مش هنقدر نثبت اي حاجه عليه اي يا عمر انت مش دارس ده ولا ايه
عمر خبط ع الجدار الي وراه بعصبيه وقال: لا درستو بس كنت بحاول اقنع نفسي ان ممكن الاقي حل
زين بزعل ع حال صاحبو: للاسف مفيش حل بس ممكن نعاقبو بطريقتنا احناا
عمر بصلو بستغراب:ازاي يا زين
زين بهدوء: متشغلش بالك انت انا هتصرف
عمر: متشكر يا صاحبي انت دايما واقف جنبي وبطلعني من اي مشكله بقع فيهاا
زين ببتسامه: احنا اخوات ياض وعشره سنين مش يوم ولا اتنين
عمر ببتسامه: ربنا يخليك ليا يا صاحبي
زين ابتسم وقال:ياله بقا ندخل علشان انا مراتي وحشتني يا عم
عمر بضحك:حقك يا صاحبي دول خمس شهور مش قليل خاالص يعني
زين ضحك واخدو ودخلو جوا
نيره بخنقه وضيق: زين انا عاوزه امشي من هناا
زين ببتسامه: حاضر يا حبيبتي هروح اشوف الدكتور..
وسبهم ومشاا وعمر راح وراه..
دولت ببتسامه: زين بيحبك اوي يا نيره
نيره ابتسمت بحب ولطف وقالت: وانا كمان والله يا ماما انا ادمنتو مش بحبو بس حرفيا بقا كل حاجه في حياتي وعمري كلو فداه يا ماما والله…. ❤
اسماء بضحك: ايوووووه بقااااااا يا نونتي
نيره بضحك: متقوليش نونتي هو بس الي يقولها
اسماء ببتسامه:ربنا يخليكو لبعض يارب يا روحي
دولت: امين يارب ويخليلهم النونو الي هينور حياتنا كلنا..
وبعد شويه دخل زين عليهم …
زين بفرحه: خلاص يا حبيبتي هنمشي من هنا بكره باذن الله
نيره بفرحه: الحمد الله اخيراا
زين راح قعد جنبها وقعدوا يهزرو وفرحانين بي وجود نيره معاهم تاني وانها بقت بخير …
عند هشام كان راكب عربيتو وماشي ع الطريق بهدوء بس فجأه لفت نظرو بنت بص بصدمه وعصبيه ونزل من العربيه بعصبيه و………
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الدكتورة والمغرور (نيرة وزين))