روايات

رواية حطمت كبريائه الفصل الثالث عشر 13 بقلم ندى الشيمي

رواية حطمت كبريائه الفصل الثالث عشر 13 بقلم ندى الشيمي

رواية حطمت كبريائه الجزء الثالث عشر

رواية حطمت كبريائه البارت الثالث عشر

رواية حطمت كبريائه
رواية حطمت كبريائه

رواية حطمت كبريائه الحلقة الثالثة عشر

في قصر الخليلى
مراد كان يجلس على السرير وأخذ يفكر في إبتسام وكيف إنجذب لها بهذة السرعة هل سوف أتخطى ما حدث معي لا لا كلهم يا مراد زى بعض …بس أنا أول مرة قلبي يعرف معنى الحب لما شوفتها ،قاطع تفكيرة دخول الخادمة سناء .
مراد : أتفضلي يا دادا سناء
سناء : الغداء جاهز يا مراد بيه
مراد : طيب فين إبتسام
سناء : هى تحت قاعدة معانا في المطبخ دى طيبة اوى يا مراد بية والله
مراد : أه طيب أنا هنزل اتغداء تحت وخليها تيجى تتغدى معايا سناء : بس انت تعبان يا مراد بيه والدكتور حذر من الحركة الكتير
مراد : نفذى إللى قلتلك عليه
سناء : حاضر

 

 

في ڤيلا الدمنهورى
تفاجأ رحيم باصوره هو وزوجته الجديدة وهم نازلين من الشقة ،رحيم يقول لنفسة : مراد هو إللي ليه مصلحة إن عيلة الدمنهورى راسها تبقا في الوحل ماااااشي يا مراد
وآخذ يفكر لمراد في خطة محكمه .
(فى أمريكا )
في سكن الطالبات :-
فجر : إيه رأيك في مازن يا ملك
ملك : من ناحية إيه بالظبط
فجر : من ناحية الاخلاق والشكل وكده يعنى .
ملك : في الاخلاق فاهو شكله إنسان طيب ومؤدب دا غير تواضعة بالرغم إنه معاه فلوس ولا محمد رمضان إنما طبعا على الشكل فا هو شبة الممثل التركى كمال في مسلسل الحب الاعمى عايزة إيه تانى بس
فجر : طيب وإنت عاملة ايه مع فارس
ملك : فارس دا بقا عامل زي السلعوه مش عارفة متركب إزاى كده بس يعنى هو طيب وغلبان وكده فا يعنى هو كويس عجبنى
فجر : أمممم طيب ما تقولى كده من الصبح
ملك : ههههه أدينى قولت
( في مصر )
في قصر الخليلى
سناء : مراد بيه عايزك تتغدى معاه
إبتسام بإستغراب : أنا !!!
سناء : أيوة
ذهبت إبتسام إلى مراد وجلست بعيدآ عنه
مراد : قاعده ليه بعيد أوى كده على الاكل تعالى أقعدى هنا
وشاور لها بالجلوس على الكرسي إللي جمبه
إبتسام هزت برأسها بمعنى حاضر
سناء لاحظت تغير مراد مع إبتسام .

 

 

مراد خلص الاكل وذهب إلي الاوضة وقال عقلة له : دا طلع مش مجرد إعجاب دا طلع حب بس معقول بعد إللي حصلك تفكر تحب وكمان توثق فى واحده ست كمان
قلبه قال له : مش كل الناس زى بعض والدنيا دى فيها الكويس والوحش بس هى شكلها طيبة و بتحبك وأتقذتك كان ممكن تسيبنى غرقان فى دمى وتقول فى حراس هينقذوه بس هى بنت أصول وجات وأنقذتنى
عقله : لا ما ممكن تكون عملت كده علشان متخسرش الشغل
قلبه : هى بتحبك وخوفها عليك وانت في أوضة العمليات ده كان دليل إنها بتحبك وبتخاف عليك .
إنتهى الحديث إلي أن مراد هيعترف بإبتسام بحبه لها .
مراد ذهب إلي إبتسام
إبتسام كانت قاعدة بتضحك مع سناء وهو واقف سرحان فى ضحكتها الجذابة وقاطعته سناء
سناء : نعم يا مراد بيه تعبت نفسك ليه وجيت كنت نادهت عليا
مراد : إبتسام عايزك في المكتب
إبتسام بقلق : حاضر
ذهبوا للمكتب وبدأ الكلام إبتسام : نعم يا أستاذ مراد في حاجة ؟!!
مراد : أنا كنت عايز أكلمك في موضع شخصى
إبتسام : إتفضل
مراد :أنا …..
قاطع كلام مراد دخول حازم بسرعة دون إستأذان ، غض*ب مراد من هذا الموقف
مراد : إزاى تتجرأ وتدخل من غير إستأذان
حازم : في مص*يبة حصلت
مراد : إيه إللى حصل

 

 

حازم : المخازن أتحر*قت كلها إللى في مصر
مراد بصدمة : أتحرك قدامى يلا
خرج مراد وخلفه حازم خلفه
كانت تقف إبتسام بصدمه عن كل إللي حصل ده وسألت نفسها : ياترى مخازن إيه إللي كانوا بيتكلمو عليها دى ؟!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية حطمت كبريائه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى