رواية قدري الاسود الفصل الثامن 8 بقلم غادة
رواية قدري الاسود الجزء الثامن
رواية قدري الاسود البارت الثامن
رواية قدري الاسود الحلقة الثامنة
لقيت حاتم بيقول لمامته ان رحمه عندها مرض كبير ومش هتعرف تخلف دلوقتي واني بتعالج فضلت ابصله بستغراب ازاي يقول كدا ازاي يكذب ع مامته لكن لقيت حماتي بتقول
طنط: يحول الله يابني طيب روح عند اكبر دكاتره وعالجها
حاتم: روحنا ياماما روحنا وبنحاول
طنط: ياحبيبتي يابنتي معلش ان شاء الله ربنا هيرزقك بالذريه الصالحه
انا كنت بعيط وف زهول ازاي حاتم يكذب وليه ماقلش الحقيقه ليه ماقلش انه مريض ومش قادره يخلف وانه عنده مرض جلدي وفيروس خوفت اتكلم او اقول الحقيقه كنت هتجن والله فضلت باصه لحاتم كدا لقيته بيطلب مني انه عايزني ع انفراد
حاتم: انا عارف انك زعلتي وانك اتصدمتي
_بس ليه ماقولتش الحقيقه يعني ليه تخليني وحشه ف نظر طنط
حاتم: ماقلقيش والله محدش هيقدر يكلمك
_بس انا قلبي وجعني منك اوي ياحاتم
حاتم: حقك عليا والله انا هعوضك
وبالفعل عديت الموقف لكن لقيت معامله الكل اتغيرت بقيت بتعامل وكاني انا المذنبه الوحيده اللى ابنهم مستحمل تعبها وانه ميبقاش عنده اطفال وف يوم كنا مقررين اننا نرجع بيتنا لكن سمعت طنط بتكلم حاتم وبتقوله
طنط: بس انت لازم تتجوز يابني دا حقك
حاتم بستغراب: بس ليه اتجوز واتا متجوز ياماما
طنط: تتجوز علشان تجبلنا طفل نلعب بيه نفرح بيه انت ابني الوحيد يعني نفسي اشوفلك عيل يابني
حاتم: بس رحمه مالهاش ذنب ياماما دا مرض غصب عنها
طنط: وانا مش بقولك طلقها انا بقول تتجوز عليها
حاتم: حرام ياماما حطي نفسك مكانها
طنط: انا بحب رحمه اه بس هحب ابنك اكتر ولو معملتش كدا هفضل غضبانه منك
حاتم: بس ياماما
طنط: مفيش بس وكمان مراتك كبرت وفرصتها ف الخلفه قلت اوي
لكن انا قطعت عليهم كلامهم انا اسفه اني سمعتكم غصب عني بس ياحاتم طنط عندها حق ف كل كلمه قالتها وانك لازم تسمع كلامها فعلا ياطنط انتي من حقك تشوفي ولاد ابنك لكن انا هطلق مش هقدر اشوف حاتم مع واحده غيري وعندك حق انا فعلا كبرت وكلها سنه واتنين وفرصتي ف الحمل هتقل انا مش هقدر اقول اكتر من كدا
حاتم بزعل: حقك عليا يارحمه انا السبب وشكرا انك ماقولتيش الحقيقه ل ماما
رحمه وهي بتحاول تخبي دموعها: اتجوز ياحاتم يمكن تقدر تخلف
حاتم: اتجوز ازاي وانا العيب مني بسبب مرضي يارحمه
فضلت اعيط لكن وقولت لحاتم اني لازم انزل لدكتور اكشف ويمكن يعرف علاج واني نفسي ابقي ام نفسي احس الاحساس دا لكن لقيت رد حاتم غريب
حاتم بعصبيه جامده: ٠لا يارحمه مفيش دكاتره وانا قولت اني بتعالج اول ماخف هننزل عند الدكتور واقفلي الموضوع دا خالص وياريت ماتفتحيش الموضوع دا تاني
لكن انا اول مره ماسمعش الكلام وانزل للدكتور اصلي نفسي اخلف نفسي اجرب الاحساس دا لكن الدكتور قالي صدمه حياتي…
_______
رحاب:مش تفتح يااخ كدا دلقت القوه عليا
_:معلش ماخدتش بالي منك والله
رحاب:طيب ياشبح ابقي بص قدامك وانت ماشي
_من عيوني حاضر اسف
رحاب:عادي حصل خير
سبته ومشيت دخلت الكافيه كنت رايحه اقابل مي
مي: مالك ياست رحاب مضايفه كدا ليه
رحاب: ابدا مفيش حاجه
مي: والنبي كدابه وشك بيقول في حاجه
رحاب ببتسامه: والله كان فيه حيوان خارج من الكافيه دلق عليا القهوه
مي: اه علشان كدا متعصبه
رحاب: بس هو شكله موز اوي عيونه خضره وابيض بصي اجنبي كدا
مي: اي دا انتي مش مضايقه انه دلق القهوه انتي مضايقه انه مشي من غير ماتتعرفي
رحاب:ياختي اسكتي المهم انتي جيتي بدري ليه
مي:ابدا مفيش كنت مخنوقه فنزلت اقابل احمد شويه
رحاب:ايوه بقي انا نفسي اشوف احمد
مي:بس كدا من عيوني اخليكي تشوفيه وتتعرفي عليه كمان
فضلنا انا ومي نتكلم كتير ورجعنا البيت نمت وصحيت تاني يوم اروح الجامعه وانا ف المواصلات لقيت حد سمج دايس ع الدريس تبعي
_يالله انت تاني لو سمحت انت الدريس
_٠ماله الدريس
رحاب:باخد رايك فيه
_واو حلو اوي
رحاب بعصبيه:انت بتستعبط الدريس انت دايس عليه ياحيوان
وبالفعل نزلت لكن كنت حاسه بشعور غريب ياتري هو دا شعور اي بالظبط قاعدت طول اليوم سرحانه فيه اول مره انشد لحد كدا ياتري دا اللى اسمه حب من اول دلقه…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري الاسود)