رواية جحيم قاسم الفصل الثاني عشر 12 بقلم زهراء السعيد
رواية جحيم قاسم الجزء الثاني عشر
رواية جحيم قاسم البارت الثاني عشر
رواية جحيم قاسم الحلقة الثانية عشر
بعد شويه من الكشف خرجت الدكتوره
الدكتوره بابتسامة: انت الاستاذ قاسم
قاسم بقلق: ايوه يا دكتوره نور نور كويسه ولا ايه طمنينى عليها معلش
الدكتوره بابتسامة: ما تخافش هي كويسه والبيبي كويس
قاسم برتياح: الحمدلله بس هي كانت تعبانه ليه
دكتوره: ما تخافش هي باين ان كانت خايفه من حاجه اهو كانت متوتره الايام اللي فاتت دي
قاسم : اه يا دكتور الايام اللي فاتت دي كانت وحشه علينا قوي
الدكتوره بابتسامة: طيب الحمد لله على سلامتها وهي عايزة حضرتك جوه
قاسم بابتسامه: شكرا شكرا يا دكتور
الدكتوره بابتسامة: على ايه ده واجبي
________________________________________°°♕°°
عز بابتسامة: خلاص بقى هي رجعت بالسلامه بقت حلوه وقاسم طمنا عليها بطلي عيط بقى يا سوسو
سلمي ببكاء: انا خفت ليحصلها حاجه
عز بيحضنها: ما تخافيش هى بقت حلوه والبيبي بقى حلو
سلمي بدموع: بجد يا عز
عز بضحك علي شكلها: بجد يا قلب عز خلاص بقا
سلمي: طيب انا عايزة اروح اشوف نور في المستشفى دلوقتي
عز: بس يا سلمي
سلمي بغضب : لا هروح يعني هروح
عز باستسلام: ماشي هنروح
________________________________________°°♡°°
دخل قاسم لنور وكانت نور نايمه علي السرير بتعب راح قاسم واعد علي الكرسي اللى جنب السرير ومسك ايديها وباسها وهو بيبكي ومنزل دماغه في الارض ودموعه بتنزل على ايد نور ونور بدات تفوق
نور بتعب: قا…سم انت هنا
قاسم بيمسح دموعه: ايوه انا هنا يا نور انتى كويسه
نور بابتسامة: انا بخير وانت تمام يا قاسم
قاسم بابتسامه حزينه: ايوه انا بخير
نور بتمسك ايد قاسم وتبوسها وتقوله: انا بخير صدقني ما بعملش فيا حاجه
قاسم ببكاء مثل الاطفال التي كانت تخاف ان تخسر امها: انا خفت اخسرك خفت تبعدي عني خفت يعمل فيك حاجه خفت علي ابني خفت لا تسبيني زي ما سابتني امي زمان خفت عايش وحيد تاني خفت احس انى ضعيف خفت عايش في الدنيا لوحدي وانا جوايا طفل لسه صغير اه حاسس ان انتي بعيد عني وانا مش قادره امسك يدك
نور بدموع: ما تخافش انا عمري في حياتي ما هاسيبك يا قاسم انت روحي صدقني اليوم اللي هاسيبك فيها هيبقى يوم ماماتي
قاسم بيحط يده على بقها: اوعي تقولي كده تانى انا وانتي هنعيش وهانربي بنتنا وهتكبر وهن جوزها للراجل اللي قلبها يختاره يا نور وعمري ما هجوزها لواحد بالاجبار زي ما انا اتجوزتك مش عايز بنتي تعيش في جحيم زي ما انتي عيشتى في جحيم قاسم
نور بابتسامة: وده كان احلى الجحيم قاسم بالنسبالي
قاسم لسه هيبوسها من شفايفها لقى الباب بيخبط
نور بضحك: ههههه شوف مين
قاسم بغضب: مين ابن الك”لاب ده
دخل عز وسلمى…..
قاسم بغضب: انا كنت عارف ان هو انت ما فيش غيرك اللي مبوظ على حياتي
نور بضحك: هههه بس بقا يا قاسم عيب
قاسم بغيظ: عيب ايه انتي مش شايفه ما عرفتش ابوسك دلوقتي اووف
سلمي بدموع: الف حمد لله على السلامه يا نور والله كنت خايف عليك قوي
عز بضحك: خايفه بس والله يا نور لو ما كنتش رجعت في ظرف خمس دقائق كمان كانت انت”حرت عشانك ههههه
سلمي بغضب: رخم وبارد قوى نينينييي
عز بغضب: بس يا بت انا جوزي احترميني شويه
سلمي بسخريه: جوز الهند هههه جوزي مين ياعنيه دانا مسيطره و هامشيك مسطره
عز بغضب: لا باقولك ايه انا مش عايز( لميس) في ام الموضوع هو كل ما اجي اكلمك تقوليلي مسيطره و هامشيك مسطره مش ملاحظه ان (لميس) عايشه معنا الايام دي
سلمي بغضب: ومالها بقى ( لميس) يعني ياعين ماما ده بتقولك اغاني امثال هامشيك مسطره انت عارف يعني ايه
قاسم ونور بضحك عليهم: هههههه 😂
نور بضحك: والله انتم الاتنين عاملين زي توم وجيري بس لاقين علي بعض قوى ربنا يسعدكم ويخليكم لبعض
سلمي بابتسامة: ميرسي يانور ربنا يسعدكم ويحفظكم انتي وقاسم
عز وقاسم بصو لبعض وقالو: احنا عملين وفجاه ليكم انتم الاتنين
سلمي ونور باستغراب:وفجأة ايه هى…..؟
قاسم بابتسامه: بما ان انتم الاتنين اتجوزت من غير فرحها فاحنا عملنالكم مفاجاه نعملكم فرح فرحكم هيبقى معاه فاطمه وعصام ونتجوز من تاني وجديد ايه رايكم
سلمي ونور بفرح وسعاده: اكيد اكيد اكيد احنا موافقين ما فيهاش كلام دى
________________________________________°°♡°°
بعد اسبوع من خروج نور من المستشفى وتجهيزات حفله زفاف كلا من(نور سلمى فاطمه قاسم عز عصام) وفتيات تجهز انفسهم… والشباب يجهزون انفسهم ايضا
نور بخوف : ايه رايكم يابنات في الفستان ده قاسم هو اللي جايبهولى بس حاسه اني بطني باينه قوي
سلمى بابتسامة: والله جميل يا قلبي وبطنك مش باينه لسه انتي لسه في الشهر التاني لسه بدري
فاطمه بابتسامه: والله طالعه زي القمر وبطنك مش باينه لسه انا دكتوره واعرف في الحاجات دي
نور ابتسامه بريئه: بجد بجد يا بنات بس انا خايفه قوي
سلمى بتوتر: وانا كمان مش عارفه ليه
فاطمه بملل وبرود: عادي يا جماعه فيها ايه يعني
سلمى ضربتها علي كتفه: يا اللي ما عندكيش د”م دي اول مره ليكي و بالنسبالك عادي واحنا المتجوزين خايفين دانتي ايه يا شيخه جبله
فاطمه بملل: يا بنتي عادي عصام بيحبني ومش هيذ”يني
بس ايه رايكم في الفستان بتاعي
نور وسلمى: جميل يا قلبي يلا عشان هم مستنيينا تحت
فاطمه: يلا يا بنات
__________________________________°°♡°°
تحت فين الحفله كان يقف ثلاثه شباب وسيمين جدا ينتظرون عرايسهم و يتفاجئون بثلاثه حوريات من الجنه ينزلون من على السلم وكان منظر نزلهم ولا في الخيال ورد مفروش على السلم وانوار منيره المكان كله🎆💕
قاسم بابتسامه جميله: ويمد ايده لنور ويبوسها..: طالعه زى القمر يا نور عيني
نور بخجل: وانت كمان ياقاسم
قاسم بابتسامه: وانا بعشقك يا نور
نور بخجل: وانا كمان يا قاسم
……….°°♕°°
عز بضحك: والله طلعتي حلوه يا بت يا سلمى في الفستان ده
سلمى بضحك: عارفه يا ولا انه حلوه عشان انا اللي لابساه
عز بمزح: ياواد انت يا واثق من نفسك
سلمى بغرور: امال ايه يا ابني بس ايه الشياكه دي
عز بابتسامة: حلوه
سلمى بضحك: حلوه
عز بحب: بحبك يا مصيبه حياتي
سلمى بابتسامه: بحبك يا عز
قاسم قرب من نور وباسها من شفايفها بوسه رقيقه جدا تعبر عن قد ايه العشق الذي يعشقهالها
نور بخجل وكسوف: بحبك يا قاسم يا احلى جحيم قاسم انا عشته
لا أستطيع العيش دونك كيف لي أن أفارقك، أصبحت جزءاً مني، أصبحت تحتويني أصبحت الحياة لي، أصبحت الأمان لي، يزداد حبي بنظراتك لي فعشقت لحظاتي معك، بقائك بقربي يريحني ويزداد هوسي فلا وجود لي دونك، وأصبحت أعيش لك. كم تمنيت أن يكون حبي وردة تستيقظ على عطرها، كم تمنّيت أن يكون حبي ضمة تغفو بين أحضانها، كم تمنيت أن يكون حبي قصة يهيم حلمك بها. حبيبي الغالي، أبعث لك كلماتي معطرة لك بالحب المشتاق بروح الرقة والإحساس والدفء والحنان لأغلى إنسان، فلا تطيل غيابك عني فوحدك تعلم كم أخبّىء لك من الشوق والحب الكثير في داخلي، اشتقت لك حبيبي. يا عيوني ذكريني بذلك الحبيب الذي غاب عني بجسده، ولكن روحه تبقى ساكنةً داخلي، أصبحت اشتم رائحته تملأ حياتى حباً، أصبحت ذكرى جميلة، تفرّقنا منذ سنوات حبيبي ولكنك بداخلي، وكأنّ لقائي بك كان بالأمس، أحن إلى لقاء العيون التي تعكس شغف الحب، نعم لا أندم على الحب الذي دخل حياتي.
( وهنا تبقى نهايه جحيم قاسم)
تمت…
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم قاسم)