روايات

رواية حلم الملاك الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك الجزء الرابع عشر

رواية حلم الملاك البارت الرابع عشر

رواية حلم الملاك الحلقة الرابعة عشر

:الله الله اي الانتوا بتعملوا دها ماجبلكم اتنين ليمون بالمره
وملاك بعدت عن حضن نور بسرعه وبتبص علي الابيتكلم بتعب وبحزن واثار دموعه علي وشه وعيونه حمرا من اثار البكاء
نور:متفهمش غلط يامحمد
ومحمد قطعوا
محمد بسخريه:بجد اومال افهمك ازي يانور باشا
نور:طب اعقد بس وانا افهمك
محمد بعصبيه:مش عايز افهم حاجه يعني فعلا انا لما شكت فيها في الاول كان شكي صح اها اها فهمت دلوقتي حاجه انت لما كنت بدافع عنها المره الافات كنت مش عايز انت كمان تتفضح معها صح عشان كده كنت بطلعها شريفه برافوا عليك يانور لعبتها صح
نور:محمد الزام حدودك في الكلام يامحمد اكلم عني زاي ماانت عايز لكن ملاك لا ماسمحش ليك تغلط فيها يامحمد
محمد ببتسامه سخريه:الله الله حد يصدق نور الشافعي الا كان بيكره وبيضيقها في رايح وجاي ومكنش بيطقها فجاء كده بيدافع عن الانسه ملاك لا لا ايم سوري انسه اي بقا دها كده يبقا المدام بس ياترا المدام بقا من مين ولا مين ولا مين مش كده يانور

 

 

نور بضيق وبيكور ايدها في بعضها وعروق برزت وبيجز علي أسنانه:محمد ماسمحلكش اكتر من كده كلام عليه
محمد:ليه ماتسمحليش بقا خايف علي حبيبت القلب احسن ماتنجرح ولا اي ولاخايف احسن مابوظ عليك الجو رومانسي دها مع بنت ******
نور وقام ولسه يضربه بالقلم بس ملاك مسكت ايده
ملاك بدموع:لا عشان خاطري يانور
ونور نزل ايده
نور:تعرف ملاك هي الانقذتك مني يامحمد تعرف انت شخص حقير يامحمد بجد انت فعلا شخص غبي ومش بتفهم عشان بتحكم علي الامور قبل ماتفهم في اي وانت حكمت عليه انا وملاك من غير ماتعرف الحقيقي بس الحقيقي الانت متعرفوهش ان ملاك كانت بتعيط
وبداء يحكي ليها كل حاجه عرفت بقا كنت حضنها ليه يامتخلف
محمد باسف وبحزن لثاني المره يشك في حبيبته:انا اسف
ملاك مقدرتش تتحمل اكتر من كده ونزلت تحت جري ودموعه علي خده
محمد ولسه هينزل وراها
نور:سيبها يامحمد دلوقتي
محمد وبص نور بقرف:كل دها بيحصل من سببك روح ربنا ينتقم منك علي الابتعملوا دها انا بجد مش قدر اكمل اكتر من كده
صباح جديد علي ابطالنا
ملاك كانت في المطبخ بتحضر الفطار
ملاك:ماشي هقول ليها ونخرج النهارده بس يارب توافق
وفجاء حد جاء وشد من ايدها الموبايل وهي بتكلم وبتبص تشوف مين الاخد منها الموبايل لقيتوا نور
ملاك:نور
نور كان يرتدي تشيرت اسود علي رسمت الوحش بلون الابيض من الخلف وتشيرت ضيق يبرز عضلاته ضخمه وبنطلون جينز ابيض ضيق ويرتدي كاب بلون الابيض في اسود فوق راسه ويرتدي نظارته سوداء وسلسله في رقبته علي حرف M وخواتم في اصابعه وساعه فضي وحطت برفان رائحته جذابه المخصص ليها هو وبس كان جميل وواسيم جدا للغايه
نور ببتسامه:صباح الورد والفل والياسمين علي الناس الحلوين
ملاك ببتسامه الخجل:يسعد صباحك
نور ببتسامه:اي دها انتي بتكسفي يابيضه
ملاك وكشرت وشها
نور بضحكه:بهزار معاكي ياقلبي بس قوليلي اي رايك في شياكه والاناقه في شخص الا واقف قدامك دها
ملاك بغباء وبتتلفت حولها:فين دها مفيش الا انت بس الا واقف قصدي
نور ببتسامه علي ساذجتها:ماقصدي عليه انا ياحبيبتي
ملاك ببتسامه:اها
نور:اي رايك بقا حلو ولا مش حلو
ملاك بنظرات اعجاب بيه وفي تفكيره يخريبتك انت تجنن وتهبل وتخلي اي واحده تبص عليك تتعجب بيك فورا من جمالك اي الجمال دها كله واي وشياكه دي ولا عضلاتك تهبل هعمل زاي ابطال مسلسلات هوليود ولا عينك الخضرواتان دوول تسحر اي حد يبص فيهم يا يا من جمالهم ولا الغمازتين دوول يجننوا ولا ابتسامتك اجميله دي يا يا سبحان من صورك بالجمال دها كله
نور وبيطرقع اصابعه في وشه
نور ببتسامه جذابه:روحتي فين ولا سرحتي في جمالي
ملاك بخجل:لا لا مش كده
نور وبيقرب منها وهي بتبعد:اومال اي

 

 

ملاك:نور لوسمحت ابعد انا مش بحب الاسلوب دها
نور وبيقرب اكثر لحد ماملاك خبطت في الحيطه الاوراها وحواطه بايدها
نور بصوت هادي جدا:اومال اي
ملاك بخوف:نور لوسمحت ابعد كده لو حد داخل وشافنها كده يبقا منظرنا وحش
نور باصرار:مش هعبد عنك الا لما تقوليلي كنتي بتفكري في اي
ملاك:كنت بفكر في دراستي يانور
نور وعينه في عينه:انتي كذب
ملاك ونزلت عينه:لامش بكذب
نور:طب احلفي
ملاك:لا مش هحلف وابعد بقا كده
نور:لا مش هعبد لما تقولي الصراحه
ملاك بضيق:يالهوي عليك يانور انا قولتلك الصراحه
نور:طب عينك في عيني وقولي الصراحه تاني
ملاك:ماشي وهتبعد عني
نور:ماشي
ملاك وبصت في عينه وتاهت في عينه الخضرواتان:انا كنت بفكر
نور:بتفكري في اي بقا
ملاك وبص في عينه ومركزه في عينه وبس:كنت بفكر يعني
نور:اها كملي بتفكري في اي
ملاك ومركزه في عينه:انا كنت بفكر انك جميل وكده وعمل زاي ابطال مسلسلات هوليود وغمازتك حلو وعينك تسحر وابتسامتك جميله
نور بضحكه:واي كمان
ملاك:وان اي بنت تتعجب بيك فورا
نور بضحكه:طب اي رايك في استايلي وشكلي دلوقتي
ملاك:بجد تتجنن انت حلو اووي يانور في اي حاجه بتلبسها اصلا وفجاء عين ملاك راحت علي سلسله الا لبسها
ملاك:بس انت لبس سلسله علي حرف M ليه انت حرفك Nمش M
نور:عشان انا بحبك ياملاك عشان كده لبس حرفك انتي
تعرفي الا نتي حلوه اووي وجميله ورقيقه وهاديه انتي كل حاجه فيكي حلوه
ونور فجاء بص علي شفايفها كرزتاين وبيقرب عشان يقبلهم
ملاك وحطت ايده علي فمه:لوسمحت لا
نور بخجل:ماشي
ملاك وراحت تحضر الفطار
ونور وطلع من المطبخ ولبس شنطه بتاعته
فيروز ونزلها من علي سلم:صباح الخير رايح فين علي الصبح يانور
نور:رايح النادي ياستي

 

 

فيروز:طب مش هتفطر الاول
نور:لا
فيروز:ماشي رايح انت ومحمد ولا لوحديك
نور:لا رايح لوحدي
فيروز:ماشي ربنا معاك
نور:سلام
ونور ومشي وراكب سيارته وبعد فتره وصل النادي
وكانت يارا هناك واستقابلتوا
يارا وحضنته:صباح الخير يابيبي
نور:صباح الفل
يارا:يلا غير هدومك بقا ويلا نلعب ضغط
نور:ماشي
ونور لسه هيمشي يارا مسكت ايدها
يارا:معرفش ليه حاسه انك متغير معايا ليه يانور
نور:لا مش متغير ولا حاجه بس تعبان شوي عن اذنك
وسيبها ومشي وداخل الحمام يغير ولبس لبسه رياضي
وفضل يعمل تمارين في ساعتين وخلص وغير ملابسه وهيمشي
يارا:يلا عشان نرووح المطعم ونفطر
نور:لا مش قدر اكل دلوقتي يبقا افطر شوي كده عن اذنك انا مرواح
يارا:هو في اي بالظبط فطار ومش راضي تفطر معايا وكلام ولا يشوفك يقول انك مش عايز تكلم معايا
نور:يارا لوسمحتي انا مش قدر اكلم والله
وفجاء الموبايل رن وفضل يرن
نور:ردي علي موبايلك
يارا:سلامت سامعك موبيلك بيرن في جيبك اهو
نور بستغراب:بس دي مش نغمت موبيلي
نور وطلع الموبايل من جيبه وفجاء افتكر ان دها التلفيون ملاك لما اخدوا منها وبيقراء اسم المتصل لقه متسجل العشق بتاعي
نور اضيق وعروق برزت والدم غلي في دماغه وعينه بطلع شرار واحمرت ان يكون المتصل الشاب
نور وقرار ان يرد عشان يتاكد اذا كان الشاب او بنت
نور فتح واستنا لما المتصل يتكلم
المتصل:الو ياملاك عملتي اي وستك واقفت ولا لا
وكان المتصل البنت وكانت ميار ونور اتنهد برتياح
نور بصوت رجولي:انا مش ملاك

 

 

ميار بستغراب من صوت الشاب:اومال انت مين وتليفون ملاك بيعمل معاك اي انطق
نور:انا نور صاحب القصر الا ملاك بتشتغل فيه وهي نسيت التلفيون بتاعه معايا
ميار:طب ممكن تعطي تليفون لي ملاك عشان عايزه اكلمها
نور:انا مش في القصر انا في النادي
ميار:طب ممكن لما ترووح تتدي تليفون لي ملاك وخليها تكلمني علي طول
نور:ماشي
وقفل السكه
يارا بضيق:ممكن افهم تليفون ملاك بيعمل معاك اي
نور ببتسامه:وليه سؤال دها بقا ولا دي غيره
يارا:نور مضيقنيش
نور:هو انا كده بضيقك
يارا:هو في اي يا نور مالك
نور:مالي ازي
يارا:يعني بقت شخص بارد مستفز واتغيرت اووي معايا
نور:انا دها انا حتي طيب وغلبان واتغيرت فين بقا هو انا عشان بقولك افطر في البيت يبقا كده اتغيرت
يارا:مش حكايه كده يانور اسلوبك بقت وحش يانور
نور:طب ممكن نتكلم بعدين عشان عايز ادي تليفون لي ملاك عشان صحبتها شكلها عايزه في حاجه ضروريه
يارا بغيره:وانت مالك عايزه في حاجه ضروري او مش عايزه
نور:شغل الغيره يشتغل بقا عن اذنك
وسيبها ومشي وراكب سيارته وشغل اغنيه وبيدندن مع الاغنيه
نور:فات قرب عليا وخدت تلات اربع حاجات خد قلبي مني

 

 

خد عقلي بالساعات وانا مفتكرتش فيه كده مهما كان ديه حكايه تتعمل مسلسلات
وفجاء نور واقف العربيه بسرعه عشان كان يخبط البنت
نور ونزل بسرعه من العربيه:انتي كويسه ياانسه
والبنت كانت بتقوم من الارض وفجاء لفت وشه ليها
نور بصدمه:ااان نتي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى