روايات

رواية طفلة الرعد الفصل الثاني عشر 12 بقلم دانه أحمد

رواية طفلة الرعد الفصل الثاني عشر 12 بقلم دانه أحمد

رواية طفلة الرعد الجزء الثاني عشر

رواية طفلة الرعد البارت الثاني عشر

رواية طفلة الرعد
رواية طفلة الرعد

رواية طفلة الرعد الحلقة الثانية عشر

دانه بدموع:انا فعلا مش بن’ت
رعد :ناااااعم يا روح اااامك
دانه بدموع:انت حق”ير وقذ”ز وهطلق منك و لو معملتش كدا هقت”ل نفسي لاني بقيت اكر”ه حياتي بسببك
رعد بغضب:دانه متعصبنيش انطقي… الز”فت اللي اسمه ياسر دا قربلك ولا لاء
دانه بدموع ورعب وشهقات :حاول يغت”صبني بس والله مقربليش صدقني انا مش بكدب انا كنت بثق فيه ومنكرش اني حبيته لكنه طلع حيو”ان و غرضه دنى
انا كنت في شقته لانه جاري وهو الدكتور بتاعي فكنت عايزه يشرحلي حاجه ومنكرش اني كنت بنجرف وراء مشاعري لكن والله مخلتوش يل’مسني وقدرت اهرب
(هل اصف’عك بشده لقولك انكِ تحبين غيري……. ثم اقبلكِ بشده لاثبت لكِ انكِ ملكي وحدي🌺🌺🥀🥀🥀)
رعد بقى يضغط على ايديه بغضب:طب ليه بتقولي انك مش بن’ت

 

 

دانه بزعيق:عشان اخليك تحس بنفس الوجع اللي انا حاسه بيه عشان انا تعبت و انا شايفه جوزي اللي المفروض ليا انا… جايب واحده الله اعلم منين و مخليها تعيش معه… لا وكمان كانت حامل منه
تخيل اني كنت بفستان فرحي وانا بعرف الخبر دا عايزني اعمل ايه يعني….. انت ليه مش حاسس بقلبي اللي انت ك”سرته من اول يوم…
ثم تابعت بوجع…. وادي تاني يوم بتشك فيا
الصوره اللي انت شفتني انا وياسر وهو بيبو”سني حقيقيه لكن كانت غصب عني فين موبيلك لو سمحت فين موببلك
رعد طلع الموبيل ودانه فتح الماسنجر على الصور اللي اتبعتله
دانه وهي بتعيط ببراءه خطفت قلب رعد واتمنى ياخدها في حضنه
و بشهقات طفوليه:بص يا رعد بيه شوف الصوره دي انت شاب وعارف ازاي دماغ الشباب
لو دي صوره اتنين بيحبوا بعض هيكون دا شكلي بص للصور كويس…
رعد بص للصور وكان ياسر ماسك وش دانه بين ايديه وباين انه غصبها
دانه بدموع:عارف الاحساس اللي انت حاسه دا…. انا مكويه بناره من اول ما عرفت اني هتجوزك….
تخيل
تعرف انك هتتجوز واحده كل مع واحد
…… هو دا نفس الاحساس اني كا”رهاك من غير ما اعرفك يا رعد بيه
🌼🌼🌼
رعد بسرعه شدها لحضنه و هو بيدفن راسه في رقبتها
دانه بدموع:لو سمحت طلقني وانا مش هستني شهرين تلاته انا خالص عايزه حريتي النهارده وانا هستحمل كلام الناس لوحدي
دانه حسيت بشي دافي على رقبتها وبعدين لقيت رعد بيبكي لأول مره في حياته كلها يسمح لدموعه انها تنزل
دانه بسخريه:معقول تبكي!
رعد بصوت مد’بوح باكي:انتي مش فاهمه حاجه يا قطتي انتي متعرفيش حاجه…..
دانه بدموع : انا مش عايزه أعرف حاجه تاني انا تعبت وعايزه ابعد عنك انا بجد بخاف منك اوي.. بخاف من قربك و من طريقتك
طلقني
رعد بحده و هو على نفس وضعيته:اخرسي خالص مش عايز اسمع صوتك انتي فاهمه وياله عشان نتخمد
دانه :لا مش عايزه انام معاك اوعي ياله روح نام في اوضه تانيه
رعد مسمعش كلامها اصلا وشالها حطها في السرير
دانه بغيظ :مش عايزه انام
رعد و هو بيضمها له بتملك:نامي يا حببتي ادامنا سفر طويل بكر

 

 

دانه :سفر! سفر ايه هو احنا هنسافر بكرا بجد
رعد ابتسم و هو بيرفع وشها له و بيحرك ايديه على جسد’ها بتملك و جراءه
رعد بمكر:طبعا هنسافر مش المفروض عرسان جداد… مش عايزنا نقضي شهر عسل ولا ايه
اصل بصراحه ناوي اكتشف مراتي بنفسي
دانه بارتباك :طااب ابعد كدا لو سمحت انا مش عايزه انام
ليضمها اليه بتملك شديد و هو يقبل عينيها :انا كمان مش عايز انام… انا عايزك انتي
دانه بسرعه :لا لا لازم ننام عشان نكون مفوقين بكرا نام نام
رعد بهمس :جبانه
شدها له اكتر وهو بيلف ايديه حواليها بخوف كأنها هتهرب منه
بعد مده
كانت دانه مسترخيه تمام وهي نايمه في حضنه بصلها وابتسم
رعد لنفسه:بكرا تفهمي كل حاجه من البدايه يا قطتي بس لازم اصفي حسابي مع الكل.. وافهم الحقيقه اللي مصطفى بيه مخبيها عني…. وقتها هقدر افهمك كل حاجه
عدلها و هو بيطبع قب’له هادئه على شفتيها لينتهي اليوم دون خسائر
🌼🌼🌼تاني يوم🌼🌼
دانه واقفه أدام المرايه و هي بترفع شعرها ديل حصان بسرعه بتلقيه اتفك
بتبص وراها لقيت رعد بيحضنها
دانه بتوتر :هو انت كويس
رعد بابتسامه :اه يا حببتي
دانه:وكمان حببتك ربنا يستر
رعد:هنزل اعمل كم حاجه في المكتب لحد ما تجهزي عشان نمشي
دانه:هو فين بابا؟
رعد :ابوكي ومصطفى بيه راحوا شقتكم قالوا يسبونا لوحدنا شويه
دانه:مصطفى بيه!؟ هو انا ليه مش بسمعك تقوله يا بابا
رعد بصلها بحده وجمود:انجزي خالص مش ناقص وجع دماغ
سابها ونزل و عفاريت الدنيا كلها ادامه
دانه وهي بصه للمرايه: دا مجنون
بس انا مش عارفه اصدقه ولا لاء…. خايفه اصدقه وأصدق ان في مبررات لكل اللي بيحصل دا وبعدين اتصدم
…… وخايفه مصدقوش واصده اظلمه
… خالص يا دانه هو كدا كدا جوزك يعني بلاش غم و تعالي نجرب بس اوعي تكوني سهله
حطت روج خفيف و لابست
دريس صيفي اسود منقوش ابيض….. و حزام اسود
كوتشي ابيض و سابت شعرها مفرود
🌺🌺في المكتب🥀🥀
مرام بدموع:خالص بقى يا رعد متزعلش مني انا بجد اسفه

 

 

رعد بتركيز في اللاب توب: مش عايز غلط يا مرام عايز كل حاجه تمشي تمام و خصوصا ان الشغل اللي عندنا الفتره الجايه مش عايز اي غلط
مرام بسرعه بعدت الاب توب عنه وراحت قعدت على رجليه
مرام :خالص بقى متزعلش مني انت عارف اني بحبك دا كله من غيرتي عليك
رعد :مرام لازم تفهمي ان لكل شي حدود
مرام:يا رعد انت اتغيرت معايا مبقتش زي الاول من ساعه ما اللي اسمها دانه دي دخلت حياتنا
رعد بخبث:اوكي يا مرام انا اسف بس طريقتك بقيت اوفر اوي
مرام بسرعه :اوعدك اني هتغير ونرجع زي الاول انت متعرفش انت وحشني اد ايه
رعد : وانا كمان يا حببتي
مرام حسيت بحركه حد بسرعه قربت من رعد وبا”سته بكل وقا”حه
دانه فتحت ودخلت لكن استغربت لما لقيت مرام واقعه علي الارض وبتتالم
دانه وهي باصه لمرام:انا جهزت
رعد : تمام ياله بينا
مرام بصتله بغيظ قامت من على الأرض وطلعت اوضتها وهي بتخطط لحاجه
بعد مده
في عربيه رعد
دانه :امم بتبصلي كدا ليه يا بني آدم انت…
رعد بخبث ونظره حمدي الوزير : عارفه يا دانه لو عرفتي انا بفكر في ايه دلوقتي هتقعدي اسبوع وشك لونه احمر
دانه ووشها احمر فعلا بتوتر:انت انت لو سمحت خلينا ساكتين
رعد بخبث:هو انا قالت حاجه لسه دا انا
دانه:بااااااسس مش عايزه أعرف حاجه
بعد ساعات طويله
وصل رعد ودانه الساحل الشمالي ووصلوا فندق فخم على البحر
دانه بصت للمكان بانبهار فعلا كان يخطف العقل
دخل رعد الفندق ووراه دانه اللي بتبص لكل حاجه بزهول وإعجاب بالرغم ان الفندق دا ملك لابن عمها (رعد المنشاوي) الا انها اول مره تشوفه واد ايه فخم
الكل عرفوا رعد المنشاوي لانه صاحب الفندق كل طقم العمل وقفوا في صاله الاستقبال
ترحيب بيه

 

 

رعد قلع نضاره الشمس
وبص لكل الموظفين بعيونه الحاده و بهيبه وغرور وجديه
انه الغرور بحد ذاته يا ساده بل ان الغرور يتعلم منه
انه رعد المنشاوي….. صاحب شركات الملك.. كما يقال عنها فهي اكبر مجموعه في الشرق الأوسط لانتاج الحديد والصلب
فتلك المجموعه لها اسم عتيق في السوق العالميه
و مؤسس تلك الشركات هو
أسد المنشاوي (جد رعد) و شركاته تختلف أعمالها بين الهندسه المعمارية و إنتاج الحديد والصلب وتصدير لمعظم دول العالم لتكون النتيجه في النهايه أن تحصل مجموعه الملك على المركز الأول عالميا
رعد بجديه بالاسباني:عايز جناح خاص للعرسان ويكون جاهز من كل حاجه
الموظف باحترام وخوف:طبعا يا رعد بيه اتفضل
رعد اخد البطاقه و مسك ايد دانه وطلع جناحهم
بيضحك ضحكة شريره ليبرز انيابه و عيونه السوداء ويزداد وسامه
دخلوا اوضه وكانت لوحدها كبيرة جدا و جاهزه من كل شي تتوقعه
دانه ابتسمت و هي بتقلع الكوتش وترميه وبتجري على الفرندا وكانت شيك جدا و بتطل على البحر
دانه:صاحب الفندق دا اكيد مليونير عشان يعمل فندق بالفخامه دي
رعد :ايه رايك مهندس شاطر صح
قال كلمته وهو بيحضنها وبيسند راسه على كتفها
دانه بارتباك:اه فعلا مهندس شاطر… انا تعبانه وعايزه انام هدخل اخد شاور وانام
رعد بغمزه:محتاجة مساعدة
دانه مسكت المخدة وحدفته بيها:بطل قله ادب
رعد جاله اتصال خرج بسرعه جدا وهو بيقسم انه ناوي على الد”مار
في مكان اخر🌿🌿
رعد بغضب وصوت جهوري: مين نشر الخبر دا عايز افهم قسما عظما اطرباها فوق دماغ الكل لو معرفتش مين اللي نشر الخبر دا….. مين عرفهم خبر زي دا
فهد بخوف:مدام دانه المنشاوي
رعد :ايه

 

 

فهد :المشكلة دلوقتي في المؤتمر الصحفي اللي هنعمله كمان كم يوم كدا المشروع هيتكتب عليه الفشل من قبل ما نبدأ فيه
عند سليم🌹🌹
مرام:نفذت و بكدا يخسر المشروع و يعمل مشكله بينه وبين دانه
سليم بخبث: انا عايز دانه باي تمن يا مرام
مرام بغيره:فيها ايه مميز عشان كلمكم تجروا وراها
سليم بسخريه: من ناحيه عندها فعندها حاجات كتير اوي مش عندك
ياترى ايه الخبر دا اللي ممكن يكون سبب في تد”مير علاقتهم
وياتري ايه رده فعل رعد

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية طفلة الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى