روايات

رواية عشقي الأعمى الفصل التاسع عشر 19 بقلم نجمة السماء

رواية عشقي الأعمى الفصل التاسع عشر 19 بقلم نجمة السماء

رواية عشقي الأعمى الجزء التاسع عشر

رواية عشقي الأعمى البارت التاسع عشر

رواية عشقي الأعمى
رواية عشقي الأعمى

رواية عشقي الأعمى الحلقة التاسعة عشر

ورد: والله لو مطلعتي مهيحصل خير روحي ادخلي اوضتك يا بت.
عشق: ماشي يا ورد…. عمو هاني.
………………………………………….
عند رعد…..
رعد: ادخلي يا أميرة بيتك.
عائشة: والله يا بيه.
رعد: اه يا روحي.
عائشة دخلت بسرعة وكان عامر بدأ يمشي فهو كان بيمشي تجاها علشان يوصلها.
عائشة: تعال يا قلب ماما.
عامر: ما ما.

 

 

عائشة مسكت عامر وحضنته وقعدت تبوس فيه.
عائشة: حبيب قلب ماما بقي يمشي ويتكلم.
عامر: ما ما.
عائشة: عيونها.
رعد: اركبي عند أمي وأمي جميلة عايزين يشوفوكي.
عائشة: رعد هي ماما لسه زعلانة مني.
رعد: لأ مش هتقدر لأنك بنتها يعني حته منها.
عائشة: متأكد.
رعد: بدون شك.
عائشة: تمام انا هطلعلهم.
رعد: وانا هعمل حاجة واركبلكم.
………………………………………
رعد: ايه يا عمي.
: رعد البنت مش عايزاك وعايزة تطلق.
رعد: بس انا قلت اني مش هطلق.
: بس يا رعد هي عايزة تشوف حياتها يعني كلها أربع سنين وهتبقي دكتورة والحياة هتنورلها.
رعد: بس أنا مش هطلقها انت شوفتني مانعها من حاجة.
: لأ.
رعد: خلاص عشق مش هطلقها.
: ليه يا ولدي.
رعد: لأني بحبها ب ح ب ها.
: ربنا يكتبلكم الخير ويجمعكم من تاني.
رعد: سلام يا عمي.
: مع السلامة يا ولدي.
……………………………
: مش عايزة انتقم خلاص.
زين: بس أنا بقيت عايز.
: زين اهدي احنا خلاص هنتجوز ومش عايزين مشاكل.
زين: لأ يا قمر أنا مش هتجوزك خلاص بس.
: زين بطل استهبال.
زين: لأ خلاص انا بجد اعجبت بوحدة تاني بس يعني مش فضلت معاكي سنة ونص ومش استفيد بحاجة.
: وهتستفيد بايه كفاية انك كسرتلي قلبي.
زين: لأ احنا بس هنلعب عريس وعروسة وبعدين افكر اسيبك.
ندي: زين ابعد خلاص ابععععد. وبدأت تصرخ.
زين: تؤ مفيش حد هيسمعك متخافيش.

 

 

ندي: زين خلاص مش هقرب منك تاني ولا هتشوف شكلي.
لكن لا حياة لمن تنادي وزين اغتصبها.
………………………………………….
عدي شهر كامل وجه يوم فرح ملاك وآدم.
ملاك: عشق أنا مش عايزة.
عشق: علشان عمر بس.
ملاك: علشانه بس.
أميرة: يلا يا ملاك.
ملاك: يلا يا ماما.
خرجت وتكتب كتابي علي آدم مبقتش حرة بس كله علشان عمر.
خلص الفرح وآخر وحدة كانت تمشي عشق.
عشق: سلام يا ملاك خلي بالك من نفسك.
ملاك: سلام يا عشق.
عشق بابتسامة: مبروك يا أستاذ ادم.
ادم: الله يبارك فيك.
عشق مشيت واحنا روحنا بيت ادم.
ادم: اتفضلي يا ملاك نورتي البيت.
ملاك: منور بنورك.
ملاك دخلت وكانت مكسوفة تقوله اللي هي عايزاه.
ادم: ملاك قولي اللي انت عايزاه.
ملاك: تمام بس انت متعصبش.
ادم: ماشي اتكلمي.
ملاك: ادم انت عارف اننا مش بنحب بعض وكمان انا اتجوزتك علشان عمر فلو ممكن لما احب حد ويمون بيحبني تطلقني.
ادم بجد قلبه اتكسر بس طبعا وافق علي كلامها.
ادم: تمام انت هتفضلي في اوضتنا وانا هنام مع عمر.
ملاك: بس هو فين عمر.
ادم: عمتي مرضتش تخليه يجي معانا.
ملاك: ادم انت عايز حاجة.
ادم: ملاك اقلعي النقاب ده انا علي فكرة جوزك حتي لو هنتطلق.
ملاك قلعت النقاب.ادم اتصدم من جمالها غير لما كانت صغيرة بقت أجمل مليون مرة.
ملاك: مالك البسه تاني.
ادم: لأ طبعاً.
دخلت ملاك وغيرت هدومها ولبست بيجامه بس كانت فضفاضة برضه وخرجت لآدم.
ملاك: ادم اعملك حاجة تاكلها.
ادم: لو تقدري.

 

 

ملاك راحت حضرت مكرونة بالصوص الأبيض.
ملاك أول ما خلصت حطت صحنين منه علي السفرة وقعدوا باكلوا مع بعض وحكوا عن حاجات كتير وعن اهتماماتهم.
……………………………………………..
عند عشق ورعد….
كان كل واحد فيهم بيفكر في التاني لحد ما قاطعهم.
عائشة: رعد ممكن تيجي معايا نجيب لعب وهدوم لعامر.
رعد: انت بتسألي، لو جاهزة يلا.
عائشة: يلا.
……………………………….
هاني: عشق.
عشق: نعم يا عمو هاني.
هاني: اقعدي يا بنتي لينا زمان محكناش مع بعض.
♕____________________________♕
وأحب اقولكم انه الجزء الأول خلص.

يتبع…

لقراءة الجزء الثاني من الرواية : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الأعمى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى