روايات

رواية قمر الزين الفصل العاشر 10 بقلم ساسو محمد

رواية قمر الزين الفصل العاشر 10 بقلم ساسو محمد

رواية قمر الزين الجزء العاشر

رواية قمر الزين البارت العاشر

رواية قمر الزين
رواية قمر الزين

رواية قمر الزين الحلقة العاشرة

هند : طب هسألك سؤال
قمر : اتفضلي
هند : انتي لسه بتحبيه
قمر : الصراحه اه
هند : طب لي بقي بتعندي مع نفسك ومعاه
قمر : عشان كنت فاكره نفسي اني صح وان هو اللي غلطان
هند : بما انك اعترفتي بغلطك بقي يبقي ترجعي معايا القاهره
قمر : هرجع بس قبل ما نرجع في حاجه هنا لازم اعملها الاول
هند : اي هي الحاجه دي
قمر : هتعرفيها في وقتها
هند : ربنا يستر
قمر بضحك : هيستر والله
هند : طب اعملي حسابك اننا هنرجع الجمعه الجايه
قمر : قولتلك مش هرجع قبل ما اعمل اللي عايزاه
هند : طب اي اللي انتي عايزاه

 

 

قمر : هتعرفي بعدين
ليقاطع حديثهم دخول يارا
يارا : خالتو موبايلك بيرن
هند : طب هاتي كده ، اي ده زين اللي بيتصل
قمر بفرحه وتوتر : طب ردي بس متقوليش ليه اني جنبك
هند : طب ما تردي انتي
قمر : لا
يارا : هتقعدوا تتعازموا على بعض كده ما يقفل
هند : ما هو قفل فعلا
قمر بحزن : يخساره
يارا : طالما لسه بتحبيه ما تكلميه
هند : استنوا بيتصل تاني
فتحت المكالمه ، الو ازيك يا ابني
زين : الحمدلله وحضرتك عامله اي
هند : الحمدلله
قمر بهمس : افتحي الاسبيكر
فتحت هند الاسبيكر
زين : كلمت حضرتك قبل كده ومردتيش
هند بكدب : معلش ماكنتش جنب التليفون
زين : ولا يهمك ، قمر عامله اي
هند : الحمدلله كويسه
زين : مش ناويه ترجع بقي
هند: هترجع بس مش دلوقتي
زين : اومال امتا
هند : شويه كده
زين : طب انا عايز اكلمها ممكن
هند نظرت لقمر وقمر هزت رأسها بمعني لا
هند بكدب : انت ناسي انك المفروض انك متعرفش مكانها
زين بحزن : اه للاسف كنت ناسي
هند بحزن علي زين : ولا يهمك يا ابني متقلقش هتلاقيني في أقرب وقت بكلمك واقولك قمر رجعت
زين : بس ده ميمنعش اني اكلم حضرتك برضو عشان اطمن عليكي وعليها
هند : لا طبعا يا حبيبي اتصل اي وقت

 

 

زين : تسلمي
هند : طب انا مضطره اقفل بقي عشان هي ممكن تدخل عليا في اي وقت
زين : خلاص ماشي مع السلامه
وقفلت المكالمه
هند : اي رأيك في اللي سمعتيه
قمر كانت سرحانه في صوته وبتفكر فيه لتقاطع سرحانها
هند : قمــــــــر
قمر بانتباه : نعم
هند بابتسامه : سرحتي في اي
يارا : اكيد سرحت في زينو وصوت زينو اللي يجنن
قمر بغيظ : ملكيش دعوه بزينو يا بت زينو بتاعي انا
يارا : الله ما احنا بنحبه اهو وبنغير كمان اومال اي بقي
قمر : بس يا بت
هند : طب بما انك بتحبيه اوي كده ونفسك تشوفيه خلصي اللي عايزه تعمليه هنا عشان نرجع
يارا : عايزه تعملي اي هنا
قمر : ملكيش دعوه
يارا : بقي كده
قمر : اه كده ، بس انتي عرفتي منين يا ماما اني عايزه اشوفه
هند : من شكلك يا روح ماما لما سمعتي صوته
ليدخل عليهم عمر
عمر : ممكن اقاطع كلامكم ده شويه
هند : اه طبعا يا حبيبي
عمر : طب قوموا اجهزوا عشان هخرجوا
يارا وقمر في وقت واحد : بجد
عمر بضحك عليهم : اه بجد بس قدامكوا بالكتير نص ساعه لو اتأخرتوا عن كده هاخد ماما وخالتو وهسيبكم
يارا : لا انا رايحه اجهز اهو
قمر : وانا كمان يسطا اعتبرني جهزت
عمر بقرف : يسطا

 

 

يارا من خلفه : احلي يسطا في الدنيا
عمر : طب يلا عشان ممشيش من غيركم
ودخلوا يجهزوا
عند زين قاعد سرحان بعد مكالمته مع هند ليدخل عليه زياد
زياد : ها كلمت مامتها
زين : اه
زياد : اي اللي حصل
زين : رفضت اني اكلمها
زياد : مين اللي رفضت
زين : طنط رفضت اني اكلم قمر
زياد : لي
زين : قالتلي عشان المفروض اني معرفش مكان قمر
زياد : امممم وبعدين
زين : بس انا حاسس اني سمعت صوت قمر جنبها
زياد : واي اللي هلاك تحس كده
زين : مش عارف انا حاسس انها كانت جنبها ولسه مش عايزه تكلمني
زياد : طب طنط مقالتلكش حاجه تاني
زين : لا قالتلي
زياد : قالتلك اي
زين : قالتلي انها قريب اوي هتكلمني تقولي ان قمر رجعت
زياد : طب تفائل بقي دي بتفرحك وتطمنك اهو مالك بقي
زين : خايف من بعدها
زياد : ازاي
زين : سمعت ان البعد بيعلم الجفا فخايف ميبقاش في مشاعر ليا عندها لما ترجع
زياد : سيبها علي الله بس اكيد اللي انت بتقوله ده غلط
زين : لي بقي
زياد : عشان لو مبقتش تحس ناحيتك بحاجه ماكنتش طنط طمنتك انها هترجع قريب
زين : ياريت يبقي كلامك بجد
زياد : قول يارب
زين : يارب
زياد : هقوم انا بقي عشان الحق امشي
زين ما تخليك معانا النهارده
زياد : مش هينفع عشان الشغل وانت عارف
زين : اه عارف ان من بيتك اقرب للشركه بس ميمنعش انك تبات النهارده
ليقاطع حديثهم دخول مامتهم
سميه : اي اللي سمعته ده
زين وزياد باندهاش : اي اللي سمعتيه يا ماما
سميه : انك عايز تمشي يا زياد
زياد : وانتي بقي يا سمسم داخله علينا داخلة المخبرين دي عشان سمعتيني بقول عايز امشي
سميه : اه
زياد : مش عشان الشغل اللي ابنك سايبهولي
سميه : مليش دعوه انا قررت انك مش هتمشي النهارده
لسه زياد بيقول طب وتقي موافقه اتفاجأ ان تقي لابسه ترنج بيتي
زياد بصدمه : اي اللي انتي لابساه ده يا تقي
تقي : ماما حلفت عليا اني اغير هدومي عشان هنبات هنا النهارده وانت عارفني مقدرش ازعل ماما
زياد : اه انتوا اتفقتوا عليا يعني

 

 

كلهم في وقت واحد : اه
زياد : امري الى الله
عند قمر خرجوا وقعدوا في كافيه ع البحر
هند : بجد المكان تحفه
عمر : خلاص يا خالتو خليكي الفتره اللي انا قاعد فيها وكل يوم هخرجك في مكان مختلف بس احلي من بعض
هند : ربنا يسهل يا حبيبي
ليقاطع حديثهم رنه موبايل يارا
يارا بكدب : دي صاحبتي هخرج ارد بره
قمر باستفزاز : طب ما تردي هنا طالما صاحبتك
يارا : لا عشان الدوشه
ياسمين : طب متتأخريش
يارا : حاضر
بعد خروج يارا
قمر : انا عايزه اقولكم علي حاجه
كلهم بانتباه : قولي
قمر : ……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمر الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى