رواية حطمت قلبي الفصل السابع 7 بقلم آية رمضان
رواية حطمت قلبي الجزء السابع
رواية حطمت قلبي البارت السابع
رواية حطمت قلبي الحلقة السابعة
رأت رقية مي وهي تسقط ارضا فصرخت بصوت عالي اثر الوقعة :ميييي
هرولت رقية مسرعه نحوها والقلق يتسرب عقلها خوفا علي ابنة عمها فهي تحبها وتريدها ان تتغير علي عكس مي فهي تكره رقية كثيرة بل تغار منها وتوسوس لها نفسها تجاه رقية
رقية وهي تحاول ايقاظها وهي تحركها من وجهها بهدوء : مي قومي ياحببتي فيكي اي مالك
نظرت لها مي بتعب وردت عليها بوهن وتعب : انا دايخة
نظرت لها رقية بحزن عليها وقالت : طيب قومي معايا اوديكي قوضتك ثم اسندتها علي كتفها وسارت بها تحاه غرفتها وجعلتها تنام وذهبت الي والدتها لتخبرها بما حدث
رقية : ماما انا كنت جاية المطبخ لقيت مي بنت عمي أغمي عليها ودايخة انا سندتها واخدتها رني علي دكتور يجي يشوفها لانها شكلها تعبان
نظرت لها والدتها بخضة ثم تخرجت هاتفها واتصلت بالطبيب لفحص مي وذهبو الي غرفة مي فوجدوها نائمة ويظهر علي وجهها الشحوب فجلست والدة رقية بجانبها وامشكت يديها بحنيه وخوف يظهر علي وجهها : هتبقي كويسة ياحببتي الدكتور زمانه جاي
*******************
ذهبت سعاد مع صديقتها الي مايسمي بالكباريه وهي مردتية الفستان وتظهر شعرها لتسهر هذا اليوم معها
حبيبة : شوفي المتاردة هتتعاكسي معاكشات انما اي
سعاد وهي تنظر الي ملابسها وشعرها : يعني انا حلوة ياحبيبة
حبيبة وهي تداعبها : صاروخ والله يابت يلا ندخل جوة بقا
دخلت الفتاتان الي الكباريه فوجدت كثير من الشبان والفتايات في حالة ليست جيدة وصوت الاغاني الصاخبة يملا المكان والاضواء المختلفة تملاه تجعل الشخص يدوخ منها وصلت حبيبة الي شاب تعرفه جيدا
حبيبة : اي ياشق جبتلك حتة النهارده بس عايزة اتعابي بقا
الشاب وهو يخرج ماله من جيبه : اشوف البضاعه الاول
شاورت جبيبة هلي صديقتها سعاد وقالت : هي دي بطل
نظر الشاب الي سعاد بوقاحة وقبل ان يتجه اليها اوقفته يد حبيبه وهي تمد اليد الاخري بمعني احضر المال ثم قالت : (الفلوس الاول )وقبل ان تاخذ المال سقطت ارضا فجاة وبدون اي مقدمات نظرت اليها سعاد بصدمة وهرولت ناحيتها : حبيبة قووومي لم تجد اي استجابة ثم وضعت يديها علي قلبها وجدت ان النبض توقف صدمت بشده مما راته وقامت من مكانها مسرعة وذهبت بسرعه واردت ملابسها التي كانت ترتديها وذهبت الي منزلها وهي خائفة بشده ودلفت الي غرفتها وتكورت علي نفسها وهي تبكي بشدة علي صديقتها
*****************************
ذهب ياسر من منزل سرية هو ووالده بعد ان اخبراه بانها ستفكر في الامر وسترسل ردها مع عمها ايمن ذهب اليها العم ايمن وأحمد لمعرفة ماذا حدث
سرية: هو شاب كويس بس هصلي استخارة وهقولك ردي
ايمن: ان شاء الله خير
شعر احمد في تلك اللحظة بالغيرة ولكن لم يظهرها وظل يحادث نفسه: وانت مالك انت مش هتخطب واحدة تانية وبعدين ماهي كانت قدامك جاي تزعل دلوقتى
أيمن : يلا ياحمد عشان سرية ترتاح هتعوزي حاجة ياحببتي
سرية : لا كتر خيرك ياعمو
ذهب الاثنان من منزلها وجلست هي علي الاريكة تفكر في مستقبلها : انا اه حبيته بس دا ميمنعش اني ممكن انساه انا اختارت اني احب الشخص الغلط يمكن ياسر ده يبقي كويس معايا ويخليني احبه ..هقوم اصلي الاستخارة وربنا يسهل
*************************
مالك : هيوافق ياسارة
سارة : متخافش ياحبيبي هيوافق وهتتجوزها
مالك وهو ينظر الي السماء : يارب ..يارب
سارة : خير ان شاء الله
مالك : تعالي بقا اي اللي لبسك قميصي
سارة : وه هو ده قمصيك …يقطعني مكنتش اعرف ثم هرولت من امامه بسرعة البرق
مالك : تعالي هنا يابت انتي
سارة : خلاص بقا ياشق دا انا اختك ثم تعركلت اثناء جريها
مالك: احسن تستاهلي
سارة : والله انت رخم وبارد اصلا
**************************
رقية : اي ياماما الدكتور اتاخر ليه
والدة رقية : مش عارفة عقوم ارن عليه كدا
رقية : ماشي
ذهبت والدة رقية لتتصل بالطبيب وجلست رفية بجانب ابنة عمها وظلت تحاورها لتتاكد من انها تتحدث وتشعر بالناس حولها
رقية: ربنا يشفيكي ياحببتي
نظرت لها مي بنظرات ندم وزعل وخرجت عبرة من عيونها
رقية : متقلقيش ياحببتي الدكتور زمانه جاي ثم اتي الطبيب وبدا في فحصها حاي تأكد من شكوكه
الطبيب: الانسة عندها كانسر ولسة في البداية ممكن تعمل عملية دلووقتي قبل ما يبقي اخطر
صدمة رقية ووالدتها اثر سماعهم ذلك الخبر الشنيع
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قلبي)