رواية مجنونة اليزن الفصل الحادي عشر 11 بقلم ميرو محمد
رواية مجنونة اليزن الجزء الحادي عشر
رواية مجنونة اليزن البارت الحادي عشر
رواية مجنونة اليزن الحلقة الحادية عشر
يزن : مين هي سعيدة الحظ دي .
فهد : هي بتكون ……. وليسه هيكمل سمعو صويت جاي من جوه طلع يجري يزن وفهد والحرس الي الداخل .
وكانت الصدمه ….
فرح واقفه علي رخامة المطبخ وندي مسكه المقشه وواقفه علي تربيزه بتاعت المطبخ .
يزن بغضب من شكل فرح والحرس وفهد والكل بيبص ويتمتع بجمالها .
يزن بغضب: كلللللله يطللللع برررررا براااااا .
خرج الحرس وفهد مسرعيا الي الخارج .
يزن بعضب ايه الانتو عاملينو دا .
فرح بخوف : اص ل اصل في .
يزن بعصبيه : اصل اييييييه انتطقيييي .
ندي : في فار ياابيه واحنا خوفنا .
يزن بغضب الجحيم : وانتو مين قالكم تدخلو المطبخ اصلا انا مش مانع الكلام داااااا .
ندي : ……
فرح : …….
يزن : انطقوووووووو
فرح بخوف : ان ان ا ال قولت .
يزن : انتي زوديتها اوي . وراح عند فرح رفعها وطلع بيها لفوق . وفرح تصوت جامد وكانت خايفه ان يعملها حاجه
وندي طلعت وراهم وهي خايفه من ردت فعل اخوها علي فرح .
يزن طلع بي فرح الي اعلي ودخلها غرفه بجانب غرفته ورماها وطلع وقفل الباب وقالها
مفيش خروج من هنا غير لما تحترمي كلامي بعد كده .
ندي : ابيه ونبي خلاص انا هفهمها كل حاجه والله ونبي بلاش تحبسها .
يزن بعصبيه : ندي علي اوضتك انتي كمان ليكي معايا حساب .
ذهبت ندي الي غرفتها .
وسمع يزن دواشه في الاسفل فنزل يشوف في ايه .
نزل يزن ولقي عم فرح ومعا الحكومه .
يزن جلس علي الكرسي وحط رجل علي رجل وقال
#بقلمي_ميرو_محمد
يزن : نعم في ايه .
الظابط : ياباشا احنا قولنا نيجي لسعدتك نشوف في ايه . الحج بيقول انك يعني .
يزن ولع سيجار : اني ايه .
الظابط : انك يافندم خطفت بنت اخوه .
يزن : ههههههههه وانت صدقت ياحضرت الظابط ان يزن الفيشاوي رجل اعمال المعروف يعمل كده .
الظابط : لاء طبعا يافندم انا قولت اجي توضحلي الموضوع ولو الراجل دا بيكدب وبيفتري عليك نحبسو .
يزن : لاء لاء مهما يكون دا عم مراتي .
الظابط بصدمه : عم مراتك . هو حضرتك اجوزت .
يزن : ايوه في حاجه ولا ايه .
الظابط : لاء يافندم بس استاذ يزن معروف فلما يكون خبر زي كده لازم مصر كلها تعرف .
يزن بتفكر : فعلا عندك حق . بس دي مشكلتي وانا هحلها . المهم دلوقتي تقدر تتفضل وتوصل الحج معاك لبرا .
الظابط : حاضر يافندم اسفين على الازعاج .
جابر : يبيه والله خطف بنت اخوي.
يزن قام وقف وقرب علي جابر وقال : لو شوفتك هنا هدوس عليك كده . وراح رامي السجار تحت رجله وداس عليها جامد .
جابر خاف من يزن وخرج الظابط ومع جابر الي خارج القصر .
وكان خلاص النهار مقرب يطلع .
فهد : انا هروح انام الساعتين دول يا يزن .
يزن : تمام وانا كمان هطلع انام
فهد : تمام نتقابل في المكتب .
وذهب فهد الي بيته ويزن صعد الي اعلي .
نظر يزن علي باب غرفة فرح وتنهد ودخل غرفته.
كانت فرح نايمه علي السرير وهي تتألم من الجوع ودموعها بتنزل علي خدها . حتي راحت في النوم ….
دخل يزن اخد دوش ولبس شورت بس وراح اترما علي السرير وراح في النوم من التعب هو الاخر …
#بقلمي_ميرو_محمد
جاء الصباح بيوم جديد واحداث جديده …
قام يزن اخد دوش ولبس ونزل الي اسفل وكانت ندي تجلس علي السفره والخدم يأتون بلطعام .
يزن : صباح الخير.
ندي بابتسامه: صباح الخير ياابيه .
جلس يزن علي الكرسي وجاءت الداده ام حسن تحط الاكل .
يزن : صباح الخير ياداده .
ام حسن : صباح الخير يابني .
يزن : معلش ياداده ممكن تاخدي الفطار وتطلعي للمدام .
ام حسن : عيني .
يزن : تمام خدي المفتاح حطي الاكل وقفلي تاني وراكي .
ام حسن : حاضر وذهبت ام حسن بلفطار الي فرح .
ندي : ليه كده ياابيه كده فرح هتكرهك .
يزن : فرح دماغها نشفه لازم تتعلم الاول وتعرف هي بقت مجوزه مين وتتعامل ازاي .
ندي : بس ياابيه انت …… وليسه هكمل سمعو صوت ام حسن وهي بصوت وتقول الحقني يابيه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونة اليزن)