روايات

رواية زواج في ظروف خاصة الفصل الحادي عشر 11 بقلم نوران وليد

رواية زواج في ظروف خاصة الفصل الحادي عشر 11 بقلم نوران وليد

رواية زواج في ظروف خاصة الجزء الحادي عشر

رواية زواج في ظروف خاصة البارت الحادي عشر

رواية زواج في ظروف خاصة الحلقة الحادية عشر

– نور قرت الرسالة قالت ببكاء : زين اسمعني الأول
– زين بصراخ : يعني الكلام ده صح انتي السبب في مو*ت ابويا…….
فاقت نور من شرودها علي صوت زين
– زين بحب : مالك يا نور يا حبيبتي في ايه
– نور بدموع: ما فيش بس عاوزة اطلع ارتاح شوية عن اذنكم يا جماعة
بقلم نوران وليد
استغرب زين بس رجع كمل اكله و ابتسم للحضور
– الجد : مال نور يا زين
– زين : مش عارف يا جدي هطلع اشوفها عن اذنكم
– فهم انهي طعامه: تمام انا هطلع اغير و اطلع علي المصنع
– الجد بغضب : مصنع ايه يا ولدي انت لسه عريس و النهاردة الصباحية عاوز الناس تاكل وشنا
– فهد بنفاذ صبر : أيوة يعني اعمل ايه
– والد فهد: يعني تاخد عروستك و تروح تفاسحها و ياريت لو تسافروا تغيروا جو
فهد قعد جنب شهد و بص عليها لقاها متعصبة فابتسم : ماشي يا بابا التشوفوا

 

 

– شهد بهمس : ماشي يا فهد بتستفزني انا هوريك
اما في اوضة نور
– زين فتح الباب وجد نور تبكي علي طرف الفراش اقترب منها بخوف : مالك يا نور قلبي بتعيطي ليه في حاجة وجعاكي
– نور بدموع: لا بس خايفة
– زين و هو يربت علي كتفها: من ايه
– نور و هي تنظر في عيونه : انك تسبني زين …
بقلم نوران وليد
– زين و هو يحتضن و جهها بحنان: استحاله اسيبك يا نور انتي النفس الانا بتنفسه
– نور بحب : يعني مش هتسبني مهما كانت الأسباب
– زين : و هو يقبل خدها : ابدا ابدا … قوليلي صحيح انتي بتحلوي كده ازي كل شوية و غمز ليها … وش نور اصبح كحبة الطماطم قاطع حديثهم صوت طرقات علي باب الغرفة
– زين بغضب: مين
– الخادمة: البيه الكبير عاوزك انت و الست نور دلوقتي في الجنينه
– زين : قوليلوا نازلين ثم نظر الي نور
– و بعدين بقي مش عارف اتلم عليكي خالص انا
بقلم نوران وليد
– نور ضحكت بكسوف و شعرت بالم في بطنها : طيب يلا ننزل
– زين بتزمر : طيب بقولك ما تيجي نطنش… و
– نور : بس يا زين و يلا بينا بقي
في الجنينة
– زين و هو يحتضن كتف نور : السلام عليكم
– الجد : عليكم السلام … ما تشيل ايدك يلا من علي البنت
– زين و هو يزيد من احتضان نور : ياااا بشر دي مراتي و النعمه مراتي و حامل مني يا ناس
– الكل ضحك علي زين و نور اتكسفت اوي و راحت جنب جدها و قعدت
– زين : شوف باعتني في ثانية اهيه
– نور و هي تحتضن جدها : أيوة ابيعك طبعا ده جدي حبيبي
– الجد بحب : و انتي روح قلبي يا نور
فهد و هو ينظر الي شهد التي تحتبس الدموع في عيونها احتضن كتفها فاستغربت من حركته تلك و قال : طيب يا جماعة جدو جمعكم علشان يقولكم ان انا و شهد و انت يا زين و نور هنسافر شرم الشيخ نغير جو
– نور بفرحة : يااااه ده احلي خبر سمعته و بعفوية قبلت جدها
هنا نظر اليها زين نظرة ذات معني و شعرت نور بالخوف و بعد قليل صعدت الي غرفتها و شعرت بنفس الألم و لكن مضعف و هنا دخل زين بغضب

 

 

– زين : نور انتي ازاي تبوسي جدك كده ها
– نور بدموع: زين
– زين بغضب : زين ايه و قرف أيه انتي كل شوية تعملي حاجة تضيقني و انتي عارفة و متأكده اني بغير عليكي و
– نور ببكاء : زين
– نظر اليها زين : ايه زين زين
نور بدوخة : الحقني يا زين بطني بتتقطع
– زين بخوف اسرع اليها : في ايه يا حبيبتي حاسه بايه
– نور بالم: حاسة اني بطني بتتقطع … لم تكمل حديثها حتي فقدت الوعي
اسرع زين و حملها و توجه بها الي المستشفي و خلفه جميع العائلة
كان فهد يقف و واضع عليه الحزن الشديد اقتربت منه شهد
– شهد بدموع: ان شاءالله هتبقي كويسة
– فهد استغرب من دموعها : انتي بتعيطي ليه ده يعني ممكن يحصل في الحمل عادي بطلي عياط
– شهد بدموع : بتحبها يا فهد
– فهد : … لا رد
– شهد: طلقني
بقلم نوران وليد
– فهد بغضب : اوووف تاني هنعيده انا قولت طلاق مش هطلق
– شهد بدموع : مش قادرة استحمل اشوف حبك ليها بعيني و اسكت
– فهد بغضب جذبها من ذراعها : اسكتي الكلام الانتي بتقوليه ده يطير فيه رقاب
هنا خرج الطبيب
– الدكتور : هي بقيت كويسة و هتتنقل اوضة عادية بس عاوز جوزها معلش يجي معايا
– زين بدموع : تمام انا جاي مع حضرتك
في مكتب الدكتور
– زين : خير يا دكتور قلقتني نور كويسة
– الدكتور باسف : للأسف يا فندم ما اقدرش اخبي عليك حاله المدام مش مستقرة بسبب الحمل
– زين : ايوة ممنوع عليها التوتر انا عارف
– الدكتور: لا مش كده … المدام لازم تنزل الطفل

 

 

– زين بصدمة : انت بتقول ايه
– الدكتور: لو المدام فضلت حامل حياتها هتبقي في خطر
– زين بشبه انهيار : يعني ايه
– الدكتور: اهدي يا فندم علشان المريضة
– زين بدموع و غضب : و الحل
– الدكتور بخبث: و الله يا استاذ في حل هي لسه في الشهور الاولي ممكن الحمل ينز*ل ببرشام معين هكتبه لحضرتك
– زين قام : تمام اكتبه
في غرفة نور في المستشفى
الجد : حمد الله علي السلامة يا نور عيني
– نور بتعب : الله يسلمك يا جدي
– والد فهد : كده تخضينا عليكي يا بنتي
– نور : معلش يا عمي
– والد شهد : المهم انك بخير
– نور بابتسامة: الله يسلمك يا عمي
– شهد : الحمد الله انك بخير و ان الطفل بخير
– نور: و الله انا كان ممكن يجرالي حاجة لو الطفل حصله حاجة
زين كان واقف علي الباب و قلبه بيتق*طع عليها دخل
– الجد : حمد الله علي سلامت مراتك يا ابني
– زين ببرود: الله يسلمك يا جدي
– فهد : طيب نسيبها ترتاح شوية يا جماعة و انتي يا شهد تفضلي معاها
– زين : لا يا فهد تسلم انا الهفضل معاها
– شهد : لا يا زين انا عادي هفضل جنب نور
– الجد : خلاص يا ولاد سيبوا زين مع مراته و يلا احنا
تسريع الأحداث
زين كان باصص لنور و ماسك ايديها و عيونه كلها دموع

 

 

– نور بحب : حبيبي انا كويسة ليه الخوف ده و بعدين الحمد الله ان ابننا بخير…
– زين : انتي عاوزة الطفل ده يا نور
– نور باستغراب: اومال طبعا انت بتقول ايه يا زين ده حته مني و منك ده انا بعد الساعات و الايام الهشوفه فيها
– زين بدموع : ربنا يقومك لينا بالسلامة و قبل رأسها و اخرج من جيبه حباية
– نور : ايه دي
– زين بتردد : دي فيتامين يا روحي
نور اخذتها منه و….
– زين : …..
فكركم زين هيدي نور الحباية الهتكون السبب في مو*ت ابنهم 💔💔💔💔

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج في ظروف خاصة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى