رواية عشقت حورية الفصل الثالث عشر 13 بقلم يوستينا سامي
رواية عشقت حورية الجزء الثالث عشر
رواية عشقت حورية البارت الثالث عشر
رواية عشقت حورية الحلقة الثالثة عشر
في الفيلا عند حسام ..
حسام بعصبية / يووه ما تردي بقي يا رقية . ايه التوتر اللي الواحد فيه ده .هو انا ناقص يعني .
جاسر /مالك يا أبني متعصب اوي ليه كدة . هو أنت بتكلم حد ولا ايه .
حسام / اه بكلم رقية بس مش بترد عليا وانا فعلا بدأت اقلق تفتكر يكون حد عرف انها معايا .
جاسر / يا نهار مش فايت لو اتعرف هتبقي مصيبة .
حسام / أنا مش قادر استني .أنا هروح البيت اطمن عليها .
وفعلا نزل حسام راح الشقة بتاعة رقية بس ملقاش حد فيها فبدا يتأكد أن اسد عرف انها شغاله معاه .
__________________________________________
في اوضة اسد و حور .
حور بدموع / ما ترد عليا يا اسد ..يعني ايه أنا مش مراتك .
اسد اتوتر اوي / انت بتعيطي ليه . أنا قصدي .
وفجاه الباب اتفتح ودخل مراد ..
مراد / احم .معلش أنا قولت لازم ادخل لأن في خناقة جامدة هنا .وكمان يوسف تحت مستنيك يا اسد .
اسد / اصبر أنا جاي معاك ..
حور / انت رايح فين لسه مخلصناش كلمناا .
اسد / بعدين يا جميلة …بعدين .
وفعلا اسد نزل مع مراد و ساب حور في الاوضة مصدومة من كلمته و مش فاهمة معناها …
_____________________________________
في الجنينة ….
اسد بفرحة / اخيرا يوسف المنشاوي🤔 بنفسه في فيلتي
لا ده النهاردة عيد وانا معرفشي بقي .
يوسف ضحك / ازيك يا اسد. بصراحة أنا كنت جاي اتخانق معاك.. أنا من امبارح يا ابني مش عارف اوصلك علفكرة
بس مراد قالي انك كنت تعبان شوية . الف سلامة عليك.
اسد بحزن / الله يسلمك بس انا كويس ما فيش حاجة
طمني انت بس اخبار علي و امير ايه و فهد كمان والله كلهم بجد وحشوني. .
يوسف / لا والنبي وانت اللي بتسال اوي .عموما كلهم كويسين .أنا جيت علشان اجيبلك الورق اللي طلبته مني
..علفكرة البنت اللي اديتني صورتها اسمها حور عبدالقادر
و كل المعلومات هتلاقيها مكتوبة .
اسد بفرحة / أنا بجد مش عارف اشكرك ازاي يا يوسف .بس انت كنت واثق أن مافيش حد هيعرف يوصل لكل المعلومات دي غير يوسف المنشاوي..
يوسف ضحك / طيب يا سيدي .ياريت ندخل في المفيد علطول .. حسام كلمني وطلب مني ادورله عن موظفة شغالة عندك و علفكرة شاكك انك انت اللي خطفتها .
اسد / موظفة عندي اناااا ..مين دي يا يوسف .
يوسف / اسمها رقية تقريبا .. هو انت تعرف مكانها يا اسد فعلا .. الموضوع ممكن يقلب قضية خطف .
اسد / لا خالص والله .وبعدين هو حسام ليه علاقة برقية السكرتيرة بتاعتي انااا .
يوسف / يظهر كدة… عموما أنا لازم امشي يا اسد .أنا ورايا شغل كتير. و النهاردة في خروجة للعيال و دي بقي لو اتاخرت عليها الأستاذة دنيا هتولع فيا .
اسد بضحك / معاذ و دنيا بجد زي القمر ربنا يحميهم لك يا جو و تفرح بيهم هما و النونو الجديد …هي نور هتولد أمتي صحيح
يوسف / نور هتولد بعد شهرين ادعيلي احسن أنا قربت اتجنن والله
وكمان نفسي الاقي عريس لدنيا لاني خلاص اطمنت علي معاذ مسيطر علي بنت فهد سيطرة مش طبيعية بجد ..و كارما مستسلمة تماما .
اسد / ههههه والنبي سلم عليهم اوي و علي نور كمان .
يوسف / تمام. يلا سلااام ..
و فعلا مشي يوسف و اسد قرر يطلع لحسن ومراد علشان يفهم موضوع رقية ..
النهاردة كان فيه ضييييييف .. اللي عارف مين يقوولي 🤣
و حابين يظهر تاني عندنااااااااا 🤎🤎
__________________________بقلم✍️ يوستينا سامي
في الصعيد. في المخزن ..
وفاجاه دخلت نعمة ورجالتها المخزن
نعمة بتريقة / هتخدها فين يا علي ..اي يا عين امك هتهربها من المخزن وهتهرب معاها ..اي فاكرني هسيبك انت وهي عايشين علي وش الدنيا …
علي بعصبية / انت عايزة مننا ايه ..ماتسيبينا نغور من هنا ..ابوس ايديك ياما سيبينا نمشي من اهنا وانا اوعدك أننا مش هنعتب البلد دي مرة تانية
اعتبرينا موتنااااا
نعمة ضحكت بستهزاء / اسيبكوا …ههههه انا اه كنت عارفة انك شبه ابوك في خيبته و فقره بس ابوك عمره ما كان غبي كدة ..
وبصت لعيشة بتحدي / اما انت بجي فانا هعطف عليكي وعلي شكلك اللي بقي شبه المساجين ده من قلة الاكل والشرب .. و هخرجك من المخزن ده بس علشان تستعدي يا عروسة علشان فرحك بكرة علي عوض
عيشة الكلام وقع عليها بانهيار وقربت منها ونزلت علي ركبتها قدامها / لا يا عمتي ابوس ايديك متعمليش فيا كدة .انت عايزة تجوزيني عوض اللي متجوز تلاتة و مخلف عشر عيال ..ابوس ايديك لا ..طب اقولك انا هبعد عن علي والله هبعد عنه ومش. هيبقي ليا صالح بيه .. وهعيش خدامة عندك ..بس بلااش تبعيني لعوض يا عمتي ..
نعمة بتريقة وهي بتزقها بعيد عنها / أبيعك اي يا بت ..ده انا بستر عليكي ولا انت فاكرة أن في حد غير عوض هيبصلك
وبصت للرجال. / يلا خودوها علي اوضتها واقفلوا عليها كويس وهاتولي المفتاح
علي بحدة / علي جثتي لو حد قرب نواحيها سامعين ولا لاء .. خليهم يبعدوا عنها يا نعمة ..
نعمة بصدمة / نعمة ..انت اتجننت يا واد انت ولا ايه
علي بوجع وصدمة منها ومن تصرفاتها / من الليلة دي انا ماليش أم انا امي ماتت..ولو صممتي علي اللي انت عايزاه ده ..والله العظيم هتبقي انت عدوتي وساعتها مش هتردد ثانية اني اخد حقي منك
نعمة بعصبية و حدة / ماشي يا علي ..هاتوهاااا
واحبسوها في الاوضة أما هووو فاحبسوووه هنا في المخزن ده ..واوعي حد يدخله بووق مائة واحد
وفعلا اخدوا عيشة منه وهو كان بيحاول يضربهم بس مقدرشي عليهم وفعلا اخدوا عيشة و حبسووه علي في المخزن .
________________________________________
..
عبدالرحيم بيتكلم في تليفون / أيوة يا حاجة ..احنا عرفناااااه خلاص بس لسه هنسال عن الفيلا بتاعة. اسد العقاااد و هنروحلهم علطول .
نعمة / يعني هربت مع واحد بجد .. احكيلي عرفت ازاي
عبدالرحيم / هجولك يا حاجة ….
فلاش باك ..
عبدالرحيم دخل عند الاوضة بتاعة الشؤون ومعاه الممرضة.
عبدالرحيم / انا عايز اعرف حور روحت مع مين .ومين الراجل اللي اتجوزها ده
الممرضة بخوف / يقصد البنت اللى جات ودماغها مفتوحة و مشيت مع جوزها اللي أسمه اسد تقريبا
الراجل اللي معاه البيانات / بس انا مش هقدر اطلع اي بيانات لاي حد يا فندم .ده ممنوع
عبدالرحيم بدمون مقدمات وجه المسدس علي رأسه / لو مقلتليش عنوانهم ايه هفرغ المسدس ده كله في راسك ..
الراجل بخوف / حاضر يا باشا ..حاضر
وفعلا طلعلوا كل المعلومات اللي كانت في بطاقة اسد وكمان عنوان الفيلا ..
بااااااااااك..
عبدالرحيم/ ما تخافيش أنا قربت اوي اعرف مكانهم .و هجتل اللي اسمه اسد ده و عشرين من دمه ..
والله اسد ده صعب عليا اوي والله كلوا عايزه يموت 🤔
________________________________________
في اوضة اسد ..
حور جريت عليه اول ما دخل الأوضة .
اسد / في ايه بتجري كدة ليه يا بنتي كنت هتقعي علي فكرة
حور بعصبية / اسد متستهبلشي و قولي الحقيقة
هو. أنا مش مراتك ..رد عليا ماتسبنيش اكلم نفسي
اسد قرب منها و حضنها / طب ممكن تهدي شوية علشان ممكن تتعبي .. جميلة أنا فعلا مش هقدر استغني عنك
سبق و قولتلك انت ملكيش غيري و انا كمان ماليش غيرك
حور / بس ده مش رد علي السؤال يا اسد ..أنا عايزة اعرف أنا مراتك ولا لاء
اسد / اه مراتي ..بس اتجوزنا غصب .أنا مكنتش اعرفك
ولا حتي انت تعرفيني علشان كدة قولت كلمة أن انت مش مراتي .. صدقيني
حور اترمت في حضنه و فضلت تعيط .
حور / اسد أنا تعبانة اوي ..حاسة أن عمري ما هفتكر اي حاجة أنا طول وقت خايفة .
اسد / اوعي تخافي وانا معاكي .اوعي انت مرآة اسد العقاد
فاهمة ولا لاااء .. بقولك اي أنا هدخل اخد شاور و اول ما اخرج نطلع نتغدي برا ..هاااا
حور ببتسامة حزن / ماشي ..
وفعلا اسد دخل الحمام و حور قررت انها توصل الأوضة بتاعته و تشيل هدومه بس لقت في جيب الجاكيت
سلسلة مكتوب عليهاااااا ..😔🤔
تفتكروا ايه ..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت حورية)