روايات

رواية طفلتي العنيدة الفصل الثالث 3 بقلم نوران وليد

رواية طفلتي العنيدة الفصل الثالث 3 بقلم نوران وليد

رواية طفلتي العنيدة الجزء الثالث

رواية طفلتي العنيدة البارت الثالث

رواية طفلتي العنيدة
رواية طفلتي العنيدة

رواية طفلتي العنيدة الحلقة الثالثة

سليم بغضب : اااااايه ده فهميني
– زينة بخوف : ده … ده …
– سلين بغضب هو بيجيب ذراعها : مين ده البيقولك وحشتيني يا ست هانم ازاي يقولك كده
– زينة بخوف: و الله يا سليم اول مرة يقولي كده ما اعرفش ازاي يقول كده اصلا
– سليم بغضب : انا هعرفه حدوده و هندمه
– زينة بخوف امسكت ذراع سليم: سليم استني بالله عليك ما تعملش حاحة
– هنا تلقت زينة صفع*ة قوية من سليم : ايه خايفة علي حبيب القلب
– زينة بدموع : انت ايه يا اخي ما بتحسش خايفة علي مين … علي حسام ابن خالتي وبس لكن انت خايفة عليك علشان بحبك … بس انت ما بتحسش انا همشي من هنا و اريحك مني خالص بقلم نوران وليد
– سليم : استني يا زينة ما تمشيش انا …

 

 

قاطع حديثهم دخول جدهم
– الجد : زينة حبيبت قلب جدو
– زينة بدموع: ازيك يا جدي وحشتني اوي
– الجد : و انتي يا بنت الغالي ايه الانا سمعته ده صحيح روحتي المستشفى
– زينة و هي تنظر الي سليم: اه يا جدي شوية تعب بسيط كده و راح لحاله
– الجد بغضب : و انت كنت فين يا سليم
– سليم بتوتر: انا
– زينة بتسرع : سليم هو اللحقني و وداني المستشفى يا جدي
– الجد : جدع يا سليم صحيح قد المسؤولية… المهم اجهزوا النهاردة بليل
– سليم : ليه
– الجد في حفلة صغيرة كده عملها علشان خطوبتكم و عازم فيها كل الشركاء بتوعنا من برا مصر و مصر و البلد كلها
– زينة بتوتر : بس يا جدي يعني انا و سليم خلاص ….
– سليم بتسرع : تمام يا جدي اعتبرنا جاهزين
– الجد بفرحة : تمام اسيبكم انا و انتي يا زينة في واحده هتيجي و معاها فستان هيعجبك اوي
– زينة بابتسامة باهته : شكرا يا جدي
خرج الجد
– زينة : ايه البيحصل ده
– سليم : ايه
– زينة : انا كنت هقول لجدي ينهي كل حاجة
– سليم : ما فيش حاحة هتتلغي يا زينة و جهزي نفسك سلام
زينة بغضب شايف نفسه اوي

 

 

لبست فستان اسود يصل الي بعد الركبة و سابت شعرها اليصل الي منتصف فخذها بلونه البني و عيونها الزرقاء وضعت بعض المساحيق البسيطة التي برزت جمالها
و ارتدت كعب احمر مع حلق و روج نفس اللون و كانت غايه في الجمال ما إن رائها سليم حتي صدم بجمالها
– سليم بغضب : ايه الانتي لبساه ده
– زينة : ايه ماله حلو صح
– سليم بغضب : زفت مش حلو … قدامك عشر دقايق تطلعي تغيري الزفت ده و تنزلي مش شايفة الحفلة مليانة رجاله ازاي … و بعدين احنا في الصعيد مش في مصر
– زينة بتزمر : لما ابقي مراتك ابقي احكم عليا و بعدين جدي المشتري الفستان
– سليم : و جدك القالك تحطي القرف ده في وشك أمسحي الروج ده احسن ليكي
– زينة باستفزاز: لا مش مسحاه
اخرج سليم منديل و بدون مقدمات امسك وجهها و مسحه دون ان يراه احد
– زينة بغضب : ايه الانت عملته ده بوظت الروج بقلم نوران وليد
– سليم : ما اسمعش صوتك مفهوم و بعدين اتفضلي قدامي
بعد ربع ساعة كان جميع الحضور وصلوا و زينة مختفية و فجأة اشتغلت اغنية
ماليش بعدك بتاعت تامر حسني
و زينة كانت بترقص عليها بسكر و بتشد في سليم … و سليم مستغرب و مصدوم و كل الحضور
– مين زعلك و جرح قلبك بتخلصه فيا … ده العملته كتير فيا ارحم بقي شوية 🥲😂💔💔
سليم بغضب و هو يجذبها : اسكتي بقي كفايا
– زينة و هي تحاوط ذراعه : مين جرحك يا سليم علشان تعمل فيا كده

 

 

و الذي لا تعرفه زينة ان الحفله كانت مليئة بالصحفين و كانت حلا تستشيط غيظا علي سليم الذي بين احضان زينة
– احد الحضور : ..هو ايه البيحصل يا مختار بيه
– الجد مختار : ……
زينة بدلع : سليم انت ليه مش بتحبني
– حلا بصوت مرتفع علشان بيحبني انا يا زينة …..
(ايه الصدمة الجديدة دي 💔💔) يا تري ايه الهيحصل …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية طفلتي العنيدة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى