روايات

رواية كانسر الفصل التاسع عشر 19 بقلم ندى عاطف

رواية كانسر الفصل التاسع عشر 19 بقلم ندى عاطف

رواية كانسر الجزء التاسع عشر

رواية كانسر البارت التاسع عشر

كانسر
كانسر

رواية كانسر الحلقة التاسعة عشر

مر شهرين تقريبا وتعافت بهم ادا كليا كانت تحت الملاحظه في المستشفى بعد العمليه الاخيره
ادهم. مبروك ياحبيبتي خلاص المرض راح وبقيتي احسن واحده في الدنيا
ادا. وهي تجلس علي الفراش وتنظر له بسخريه……. انت حقير
رفع ادهم حاجبيه من ردها هذا
نظرت هي له باشمئزاز وبغضب حقير وزباله ياادهم خدعتني كل الفتره دي وفي الاخر طلعت واحد بوشين كداب اناني مبتحبش الا نفسك انا عرفت كل حاجه ياادهم كل حقيقتك القذره انت او
قاطعها ادهم وهو يضربها علي وجهها بقوه وقال بغضب انا سكتلك لمره واحده بس بس بما انك عرفتي اني واحد زباله وكل العبر الو**”” فيا يبقا تنظبطي معايا ياروح امك تنظبطي وتظبطي كلامك
ادا. وهي تضع يدها علي وجهها مكان ماضربها ادهم وتنظر له بصدمه مما فعله
ولكنها صرخت به وهي تمسكه من تلابيب ثيابه انظبط ليه انت مفكرني هقعد علي ذمتك ساعه زياده انت تطلقني ودلوقتي حالا
ادهم. وهو يقترب منها بشر هو اللي عرفك الحقيقه قالك اني مبطلقش ولا نسي يقولها وعشان كده يامراتي العزيزه انا صبرت عليكي كل الفتره دي شفقا لمرضك وبس لكن انا جوزك وليا حقوق عليكي ياروح يعني من سكات كده تخرجي معايا بالذؤق بدل مااخدك انا بالغصب
ادا. وهي تفتح الباب وكادت تركض ولكن امسكها ادهم مسرعا تؤتؤ اهدي كده مش عاوزين شوشره في المكان
_________________*
رحمه. وهي تنام علي كتف روح فرحانه جدا ياطنط انك جيتي تقضي معانا اليوم
روح. بتوتر قولت اجي بدل قعدتي في المستشفى…. اااا…. امال احمد فين
رحمه. في الحمام

 

 

روح. طيب انا هقوم اجهزلكم الفطار علي مايخرج
رحمه. لا ارتاحي انتي ياطنط انا هجهز
روح. وهي تحاول رسم الابتسامة لا خليكي انتي ياحبيبتي وبعدين انا غريبه يعني
احمد. وقد خرج لا طبعا ياست الكل ده بيتك
ترقرقت عينها بالدموع قليلا وهي تنظر له بحزن تسلم يابني
دلفت للمطبخ مسرعا قبل ان تضعف قامت بتجهيز الطعام وصنعت العصير ايضا
خرجت الزجاجه من جيبها وهي تنظر حولها بتوتر وخوف وقد وضعت نفطتين فقط ولكن تذكرت حديث سمر عن ابنها فلذلك اكملت الخمس نقط
خرجت وجبينها يتصبب عرقا
جلسو جميعهم للافطار وضعت الكوب امام احمد وهي تفرك اصابعها بتوتر وخوف من يراها يكاد يسمع دقات قلبها
احمد وهو يطعم رحمه ويقبل يدها بحنان
رحمه. بخجل احمد احترم نفسك
احمد. احترم نفسي طب عجبك كده ياست الكل
روح. للل…. لا مش عاجبني
امسك الكوب وهو يبتسم لرحمه ويغمز لها وهي كانت تبادله الغمزات
كانت الاجواء بينهم سعيده وحب ودفئا ولكن سينقلب كل هذا راسا علي عقب
ارتشف احمد من العصير تحت نظرات روح
وفي مكان اخر في نفس الوقت التي يشرب به احمد العصير
هناك من كانت تقف في الزنزانه وتضحك بصخب تضحك وتنشر سمها علي الجميع
هتروحي فيها ياروح
نزلت دموع روح وهي ترا احمد وهو يرتشف العصير
رحمه. مالك ياطنط في ايه
نظرت روح لااحمد التي بدأ يشعر بالدوار
احمد. اه
رحمه. احمد مالك انت كمان في ايه
احمد. مش عارف يارحمه بطني هتتقطع مش قادر
روح. تعالت شهقاتها من بين دموعها وهي تنطق سامحني بالله عليك سامحني
رحمه. انا مش فهمه حاجه هو في ايه ياطنط
احمد. امسك يد رحمه بتألم كانت عينيه تلونت بالون الاحمر
لم يمر ثواني حتي وقع احمد امامهم
روح. وهي تبكي بصراخ حقك عليا
(حقك عليا لو قولت بحبك اه حقك عليا احم اسفه اندمجت😂)
__________________________*

 

 

توقف بالسياره في صحراء لا يوجد لها بدايه او نهايه
ادا. انت جايبني هنا ليه ناوي تدفني جمب مراتك
ادهم. وهو يستند علي السياره جايبك عشان اعرفك كل حاجه كنت عامل حساب اليوم ده
انا اه قاتل ومجرم وبتاع مخدرات واثار واسلحه اقولك حاجه كمان انا اللي السبب فان عربيه اهلك تنقلب بيهم علي الطريق
نظرت له بصدمه ولم تصدق مايقوله
انا تاجر اعضاء انا اللي قتلت مراتي واتهمتها في شرفها اه انا ياادا بس…. بس انتي غير كل ده انتي حبيتك بجد انتي غيرهم كلهم ياادا انا بحبك
ضمها اليه وهي لم تتحرك او تأبي اي رد فعل
اقتلني ياادهم
ابتعد عنها وهو يمسك كتفيها مستحيل ياادا مستحيل اعمل كده فيكي انا بحبك انتي
بس انا بكرهك هبطت دموعها كالشلال وهي تنظر له ياتقتلني ياتبعد عني لكن انا مستحيل اعيش مع واحد زيك مريض
انت مريض ياادهم انت مجرم وكمان نسيت جرمتك الاكبر وهي انك سفرتني اعمل عمليه استئصال حته من جسمي سليمه عشان اتفاق انت متخيل انت دمرتني ازاي
انا مش دمرتك انا بحميكي
صرخت به وهي تبتعد تحميني من ايه ولا من مين هتحميني من نفسك يعني ارجع معاك وبعدين تتهمني في شرفي ولا تقتلني اه ماهو انت الوجهه ادهم الاسيوطي الاسم اللي مخبي وراه حقيقتك ياادهم انت شيطان ياادهم احساسك ايه وانت بتاكل بدم اطفال ولا حرقه قلوب اهلهم عليهم انا بكرهك للمره المليون ياادهم
امسكها من فكيها بغضب اكرهيني هتعيشي معايا وغصب عنك يااما بقا هسيبك هنا لحد مااي حاجه بريه تتطلع تقتلك بنفسها
هيكون اهون من ان اعيش معاك ثانيه من عمري ياادهم
مش هسيبك ياادا وهعذبك وهتبقي مراتي وغصب عنك
ادا. روح سلم نفسك لحبل المشنقه ياادهم
ادهم. وهو ينظر لها بسخريه مش ادهم الاسيوطي اللي ينحبس
نظرت له بتحدي بس انا اللي هوقعك ياادهم مش عشان انت شيطان لا عشان انت خدعتني وضحكت عليا دمرتلي حاجات كتيره في حياتي وانا مش فاهمه حاجه اهمهم شلت حته مني ولاكأنها زباله عندك انا مش هسمحك
ادهم. واعلي مافي خيلك سقيه لف شعرها علي يديه لو مفكره نفسك انك كده بتلوي دراعي او حتي بتخوفيني لا ياحلوه فوقي انا ممكن اقتلك وادفنك هنا ومحدش هيحس بحاجه

 

 

اتت سياره اخري ويوجد. بها اياد
نزل اياد ونظر لاادهم جيوم في العربيه ياادهم
ادهم. وهو ينظر بجهه ادا بسخريه ارميه هنا والمدام هتبقا تدفنه بنفسها
خفق قلبها بقوه وهي لاتفهم ماذا يقصد حتي نظرت بجهه الاخر وجدته يحمل شخص ما ويلقيه امامها
ابتعدت ادا عنه بفزع عندما سمعت صوت اطلاق رصاص من مسدس ادهم برأس هذا الشخص
صرخت بخوف ورعب وهي ترا جانب جديد للتو في ادهم عيناه التي تخيفها عندما ينظر لها صوته هيئهته فاهي تخاف منه علي اي حال
اا…. انت هتسبني هنا
ادهم. انتي اللي اخترتي وانا عمري مااجبر حد علي حاجه ياله يااياد
ركض. اياد. خلفه مسرعا انت فعلاً هتسيبها هنا لوحدها
نظر له ادهم بتحذير مش شغلك اتفضل هات الحاجه
اتي اياد بزجاجات كبيره ويبدو ان بها سائل
ادا. ده ايه
ادهم. ده عشان تخفي اثار جريمتك يازوجتي العزيزه ده acid
ادا. وهي تنظر له بصدمه acid انت بتخفي جرايمك ب Hydrofluoric acid انا حقيقي مصدومه دي لايمكن تمون دماغ انسان ولا حتي شيطان ياادهم
ادهم. نظر لها بسخريه وهو يقود السياره وخلفه اياد بسيارته
وقفت تنظر حولها بخوف
بقا ده ادهم ابتسمت بسخريه ده اللي كان مثالي ومفيش حد زيه

 

 

_____________*
سمر وهي تجلس باالفراش بعدما اعلنت قوتها امام النساء هذه وقامت بالسيطره عليهم جميعا
شهرين كتير ياروح عشان تنفذي بس ومالو انا اللي كسبانه في الاخر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية كانسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى