رواية جبروت قاسي الفصل الخامس 5 بقلم حورية مصطفى
رواية جبروت قاسي الجزء الخامس
رواية جبروت قاسي البارت الخامس
رواية جبروت قاسي الحلقة الخامسة
جنه ببراءه وخوف من صوته العالي: برسم يــا عمـو..
امسكها داغر من يديها بعنف ودافعها بعيدا ولكن اختل توازنها وارتطم راسها بحافه الطاوله مما جعل الد”ماء تتدفق من رأسها بغزاره..
خرجت روز علي صوت صراخ فـاتن..
فـاتن بـدموع مزيفه: اي اللي عملته ده يا داغر انت قت”لتها..
داغر بصدمه: مكنش قصدي..
روز بضحك هستيري: جنه حبيبتي يلا قـومي و انـا هاخدك بعيـد و نمشي من هنـا قـومي يلا يــا حبيبتي..
داغر فـاق من صـدمتـه و قـال لازم نـاخدها المستشفى..
روز بصراخ و دموع: و لو اختي هحصلها حاجه صدقني مش هرحمك يــا داغر..
داغر شال جنـه من علي الارض وقال مش وقـتـه كلامـك ده يـا روز خرج من المنزل حاملا جنه بين يديه و روز خلـفه..
فـاتن بغل: قريب اوووي يــا رزان هتحصلي اختك..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــ✰
في احد المخازن المهجوره..
شهـاب بصراخ و تعب: انـا عـايز اخرج من هنـا..
الحارس بعصبيه: مـا تخرس بقـا صدعتني ..
شهـاب بتعب: عـايز ميـه..
الحارس بهدوء طيب والتفت ليذهب لكي يجلب له المياه لكنها تفاجاه بشهاب يمسكه من الخلف ويضع علي رقبته سك”ينه ..
شهاب بغضب طلع المفتاح والا هقت”لك..
الحارس بتوتر انت ازاي فكيت نفسك..
شهاب بسخريه لانك واحد اهبل واكمل بغضب انجز طلع المفتاح..
اخرج الحارس المفتاح من جيب سترته..
اخد شـهـاب المفتاح من الحارس ومن دون سابق انذار خبطه بالسك”ينه علي دماغه جعله يفقد الوعي..
✰ـــــــــــــــــــــــــ✰
في المستشفي..
داغر بصراخ: عـايـز دكتور بسرعه في المخروبه دي..
الدكتور بعصبيه: احترم نفسك يـا استاذ في هنـا مرضي..
داغر بعصبيه امسك الدكتور من ملابسه وقال انت عارف انت بتتكلم مع مين يـا بن****…
الدكتور بسخريه: هيكون مين يعني..
داغر ببرود: داغر الشهاوي..
روز بصراخ و دموع: ايـه الرحمه انتزعت من قلوبكم للدرجادي عمالين تتخانقوا وسـايبين اختي بتمو”ت..
الدكتور بهدوء وخوف من داغر: حطيها هنـا علي الترولي يـا انسه..
داغر ببرود: مدام..
روز وضعت جنـه علي الترولي من اجل ادخالها غـرفـه الفحوصـات..
داغر بحزن: ان شاء هتكون كويسـه يـا روزي..
روز بـدموع: كل ده بسبك يـا داغر.. كل حاجه بتحصل بسبك انت وبس..
داغر بحزن: مكنش قصدي اذ”يهـا يـا روز..
روز بسخريه: هههههه كتـر خيـرك والله يـا داغر..
بعد مرور نصف ساعه..
خرج الطبيب من غـرفه الكشف..
روز بخوف: هـي كويسه صح يـا دكتور..
الدكتور بـاسف: للاسف حصلها نز”يف داخلي و لازم تدخل العمليـات عشان نقدر نوقف النز”يف..
داغر بغضب: وانت مستني ايه..
الدكتور بخوف: لازم موافقه ولي امرها لان العمليه خطيره قال هذا وهي يقدم له بعض الاوراق..
اخذ منه داغر الأوراق ووقع عليها..
غـادر الطبيب سريـعا متجـهـا الـي غـرفـه العـمـلـيـات..
روز قعدت علي الكـرسي بـصدمه و دموعهـا منهمره علي وجهها..
بعد مرور 3 ساعات يخرج الطبيب وعلي وجه علامات التوتر والخوف..
روز بسرعه طمني يا دكتور جنه عامله ايه هي كويسه صح..
الدكتور بخوف وهو ينظر الي داغر يا مدام اختك حالتها مش تطمئن لان الخبطه كانت قويـه علي طفله في عمرهـا بس لو عدت ال 24 ساعه الجايين هتبقي كويسه واكمل وجودكم هنـا ملوش داعي و غـادر المـكـان..
داغر بـإبتسامة حزن: خلينـا نـرجع البيت يــا روز و بكره الصبح نيجي تـكون جنـه فـاقت..
روز بتوهان: بس انـا مش عايزه اسيبها خايفه لـتسبني هي..
داغـر بحزن: انـا اسف يـا روزي عـارف ان ده كـله بسبي بس انا مش بـايدي حاجه اعملها..
روز بصتله بـدموع ومردتش عليـه..
امسك داغر يديها وقال خلينـا نـروح البيت يـا روز عشان تـرتـاحي..
اومت اليه روز بضعف وذهبت معه الي المنزل….
في صباح اليوم التالي
كان داغر يجهز نفسه من اجل الذهاب الي المستشفى ولكن فاجي بهاتف يرن
داغر بغضب: اي اللي بتقوله ده يا حـازم ازاي كل المخازن اللي فيها البضاعه اتحرقت..
حـازم بتوتر: ده اللي حصل يا داغر انا لسه واصلي الخبر حالا..
داغر بغضب: اقفل وانا جاي ليك حالا وذهب بنظره الي روز النائمه بهدوء وغادر الغرفه..
بعد مرور بعض الوقت صحيت روز علي يد تتح”سس جس”دها بر”غبه..
روز بفزع: انت
شهاب بخبث: وحشتيني يـا روز..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية جبروت قاسي)