روايات

رواية أنتي حقي الفصل السادس 6 بقلم شروق خالد

رواية أنتي حقي الفصل السادس 6 بقلم شروق خالد

رواية أنتي حقي الجزء السادس

رواية أنتي حقي البارت السادس

رواية أنتي حقي
رواية أنتي حقي

رواية أنتي حقي الحلقة السادسة

جاسر.. وهو يرمي في وش ندا
امسكي ده واياكي اشوف وشك ولو طلعتي بره الاوضه دي هيكون اخر يوم في عمرك ويذهب الي البلكونه ويعلق الباب ويذهب الي الشباك أيضاً ويعلق ايضا
ندا بخوف في ايه وانتا مين
وبتعمل كده ليه انا عايزة امشي
تنزل ندا من علي السرير
جاسر .. بغضب يطرب ندا بلقلم
ندا. اه
اسماء.. تدق علي الباب افتح الباب مش كده يا ابني
مدثر .. اهدي يا جاسر وفاهمنا في ايه
اشرقت .. وهي تجلس خايفه من اخوها
جاسر.. اخرسي واسمعي الكلام وخافي علي اللي منك تمام
صح ولو شفتك في الصاله بره انتي عارفه انا ممكن اعمل ايه
والنقاب ده تلبسيه وانتي في الاوضه ولوحدك ولو اي حد شافك قولي علي نفسك الله يرحمك
ندا.. ما ادام كده ما تموتني احسن
جاسر. ههههه لا ده اللي منك الاول وانتي بعدين هههههه
ندا.. بس بابا مش هيسيبك
جاسر… بابا مين اللي رماكي وانتي بيبي ولا اللي رماكي وانتي كبيره هههه
ندا.. تضم رجليه الي صدرها وتحضن نفسها وتبكي
جاسر.. بصوت عالي اخرسي خالص انتي سامعه
يخرج جاسر من الاوضه ويعلق الباب وراه بشده

 

 

اسماء.. مالك يا ابني في ايه ومين دي
اشرقت.. وهي تتسحب وتفتح الاوضه علي ندا وترا ندا وهي ضمه نفسها وتبكي
اشرقت .. وهي تجلس بجوارها علي الارض وترفع يدها وتلمس ايد ندا
اشرقت.. اهدي بس انتي اسمك ايه
ندا.. وهي تمسح دمعها اسمي ندا كمال
اشرقت.. وانا اشرقت
ندا.. هو الغول ده بيكون اخوكي صح
اشرقت.. هههههه غول ليه بتقولي عليه كده
ندا.. وهي تنظر اليها انتي بتضحكي عليا انتي ما شفتيش طريقه كلامه صح
اشرقت هو بيعمل كده علي اللي ببحبهم
ندا.. بس انا معرفهوش انا اول مره اشوفه النهارده
عند ابراهيم
نمر… اهدي يا عمي
ابراهيم… كمال حطف نرجس وطلب من ان ارجع ندا واخد نرجس بس انا ما قدرتش
الساعه التانيه منتصف الليل تسير قسمت وهي تنظر خلفها وننزل
في المخزن تحت القصر تنزل قسمت وهي تفتح الباب براحه وتدخل في غرفه معزوله اخر الممر وتفتح الباب وتنظر الي
امممممم.
قسمت وهي تنظر اليها ايه انتا اكيد دلوقتي مبسوطه وانتا هنا صح صح خد اهو الاكل بتاعك وتنظر الي الطبق اه صح الاكل ده هيكفيكم انتو الاتنين لمدة يومين تمام علي شان ان مشغوله مش هاجي بكره ههههه
امممممم. خلاص خلاص صح مش هينفع اسيبك هنا وتقوم بفك ألزق من علي فمه
انتي وحده حيوانه واكيد انا مش هسيبك وهنتقم منك مش هسيبك غير لما اخد روحك
قسمت. ههههههه. ازاي وانتا اساسا ميت
وتنظر الي الاخر وانتي كمان يا حرام انتو هنا معايا بس العالم كله عارف انكم ميتين هههههه
…. حرام عليك حرمتيني من بيتي وعيلتي ليه
قسمت.. حرمت عليكي عشتك يا حيوانه انتي فاكره نفسك انك ممكن تاخد اي حاجه مني دهانا منكن افرمك مثل الصرصار
عند رقية
نيرة.. تتصل علي نمر
رقية اهدي يا ابني
وليد.. يا ماما لحد كده وكفاية اوى وكتير الف خير والله
رقية. يا وليد يا ابني نمر بس بياجي يوم او يومين في الاسبوع يا حبيبي
وليد.. وهو يجلس علي ركبه غي الارض يا ماما نمر لازم بشوف حياته احنا مش عيلته
——————————————فلاش باك
رقية وهي تبيع المنديل علي الطريق وترا طفل صفير عمره 8سنين

 

 

رقية.. وهي تذهب بسرعه اليه مالك يا ابني نمر اهي اهي ابعد عني انتو كلكم وحشين
وليد. وهو يمسك يد امه مين ده يا ماما
رقية … مش عارفه يا حبيبي
وليد وهو ينظر الي نمر انا وليد عندي 7سنين ويعد علي أصابع و 8شهور
وانتا
نمر وهو ينظر اليهم والخوف في عينه ولا يتكلم
رقية .. يلا يا وليد اكيد اخواتك صحيو
وليد.. وهو يمسك في يد نمر يلا بينا
يسحب وليد نمر ويذهب بيه الي البيت
تدخل رقيه البيت
ويدخل نمر وهو خايفه من رقية
رقية.. وهي تنظر اليه مالك بس يا حبيبي
نمر.. ينظر اليهم دون كلام
وليد وهو يمسك يد نيره وهي تبكي
وليد.. شوف انا جبت ليكي اخ تاني غير اخوكي المعفن ده
يحي انا معفن يا ماما
رقية.. بضحك لا انتم حبيب قلبي وتحضن الأربع وتملس علي راس نمر وتبتسم
“” “” “” “” “” “” “” “عود من الفلاش باك “” “” “” ”
قسمت. يلا انا ورايا قصص كتيير لازم اخلص منها ووضع الصق علي فمهما من تانيه

 

 

اممممممم
قسمت اخرس خالص انا بعدما اخد كل حاجه هريحك انتا وابنك الاهبل ده ده اليوم كله مش معا غير ماما ماما ما يعرمش ان انا مش أمه مش مهم المهم اني اجيب الزفته ندا
اممممممم
قسمت. وهي تخرج من المخزن اهدي خالص هههههههه
كمال يعنى ايه…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنتي حقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى