روايات

رواية وجع الحب الفصل السادس 6 بقلم إسراء محمد

رواية وجع الحب الفصل السادس 6 بقلم إسراء محمد

رواية وجع الحب الجزء السادس

رواية وجع الحب البارت السادس

رواية وجع الحب
رواية وجع الحب

رواية وجع الحب الحلقة السادسة

عدي:انا فين انا مش فاكر حاجه اي وانتي مين انتي تعرفيني وتعرفي انا مين
انا ابقي هنا مراتك ي حبيبي مش فاكرني
عدي:لا مش فاكر مش فاكر انا ابقي مين ولا حتي اسمي اي
هنا:اهدي ي حبيبي انت اسمك عدي وانا هنا مراتك وانت عملت حادثه وللاسف فقدت الذاكره بس مؤقت
Flash Back
بعد ما اغمي عليه الدكتور دخله وكشف عليه لاقه اغمي عليه من الصدمه وسابه وقال لما يفوق هنشوف هيحصل مضاعفات ولا لا بس لما رجع ملقاهوش فالسرير فكره خرج بس وعشق ومين هيعمل إجراءات الدفنه ومين أهلها
بس جت مرات عمه اللي هي مامت هنا
مامت هنا دخلت للدكتور:انا مرات عمها مكان أمها الله يرحمها ي بني ممكن اشوفها
الدكتور: اتفضلي ي امي بس جوزها تعب واغمي عليه بس لما دخلت لي تاني ملقتوش موجود معرفش خرج راح فين طيب ومراته

 

 

مامت هنا:اه اه ي بني الله يكون فعونه من الصدمه هو روح البيت ومش واعي لحد خالص انا هعمل إجراءات وكل حاجه
مامت هنا دخلت شافتها حضنتها :وقعدت تعيط ي حبيبتي ي بنتي تعرفي انك انتي كنتي أحن عليا من بنتي منك لله ي هنا ي بنت بطني منك الله مش هسيبك تهربي انا عارفه انك انتي اللي خدتي عدي بس عدي هيرضي يروح معاكي اكيد عدي مش واعي أو في حاجه مش طبيعيه منك لله مش هسيبك متقلقيش ي عشق ي حبيبتي حقك مش هسيبه وهنا ولا بنتي ولا اعرفها وهسجنها (هنا لما هربت راحت قالتلها كل حاجه وأنها ضربت عشق قعدت تصوت وتضرب ف هنا بس كانت عايزه تسلمها الشرطه عشان كده هي جت ع المستشفى ولما الدكتور قالها علي عدي عرفت أن هنا اكيد خدته وهربت )اجراءت الدفنه اتعملت وعشق اتدفنت
عند عدي وهنا
هنا: فرصه وجتلي لحد عندي عشق ماتت وعدي فاقد الذاكره وحتي لو جه افتكر كل حاجه هكون انا حطيته تحت ضرسي وخليته مدمن ساعتها هو حتي لو افتكر هيبقي زي الكلب تحت رجلي ومش هيقدر يسبني وكده كده عشق ماتت يعني هيرجع لمين
وراحت لعدي
هنا:اي ي حبيبي لسه حاسس بتعب
عدي:شويه بس ي
هنا:اسمي هنا ي حبيبي وانت عدي وانا حامل منك كمان
عدي بفرحه:انتي حامل
هنا خدت ايده حطتها ع بطنها :اه ي حبيبي حامل
عدي يوم هنا حطت لعدي طحنتله برشام ف الاكل والشرب
تاني يوم حس بصداع
هنا جت عليه بتمثيل:مالك ي حبيبي
عدي:مش عارفه دماغي مصدعه اوووي جسمي واجعني
هنا بتمثيل أنها حزينه:اه ي حبيبي يبقي كده الأعراض هتظهر عليك اصل انت
عدي:اي
هنا :اصل انت ي حبيبي كنت مدمن هو انت مش فاكر اي حاجه خالص
عدي بصدمه:انا مدمن
هنا:أه ي حبيبي بس انا كنت بحاول اخليك تبطل مكنتش بقدر وكنت هدخلك المصحه بس انت عملت الحادثه
عدي جسمه بدء يوجعه جامد ويهرش فيه جامد :طيب طيب انا جسمي واجعني اوووي هاتي اللي انا كنت باخده
هنا :لا لازم تخف

 

 

عدي بترجي:عشان خاطري المره دي بس والنبي ابوس ايدك جسمي كله بيوجعني وابتدي يصرخ جامد ويهرش
هنا:اهدي اهدي ي حبيبي
عدي:عشان خاطري ي هنا والنبي
هنا عملت نفسها حزينه وبتعيط:خلاص ي حبيبي اهدي خد اهو وادته برشامه
عدي خدها وبعد كده حس أنه بقي ف دنيا تانيه وجسمه مبقاش يوجعه ومعندوش اي صداع وابتسم وغمض عينه ورجع ضهره لورا وبعد كده فتح عينه وبص لهنا اللي عامله نفسها حزينه وبتعيط: مسح دموعها وقال بس عشان خاطري
هنا بتمثيل:انت لازم تخف
عدي:قرب منها وباسها بشغف وعنف
وبعد كده بعد عنها عشان يتنفس
عدي:انتي حلوه اووي وسكتت شهرزاد
ف مكان تاني
‏-الخطه هتتنفذ
‏-دي البدايه مش النهايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجع الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى