روايات

رواية نغمي الفصل الثامن 8 بقلم مريم حسن

موقع كتابك في سطور

رواية نغمي الفصل الثامن 8 بقلم مريم حسن

رواية نغمي البارت الثامن

رواية نغمي الجزء الثامن

رواية نغمي
رواية نغمي

رواية نغمي الحلقة الثامنة

جميلة… انا كويسة يا احمد بقى و بعدين اكيد كاشفه هيبقى غالي
احمد … ما تولع الفلوس هتسك…
جميلة بمقاطعة … انا حامل
احمد اغم عليه
جميلة… يخربيتك ، احمد قوم يا احمد
بتضربه على خده بخفة ف بيبتدي يفتح عينه
جميلة…. احمد انت كويس اخذت الدوا
احمد.. انا كويس ياااه حلمت حلم حلو اوي خير الله ما اجعله خير انك حامل
جميلة ضحكت… بس ده مش حلم يا احمد انت اغم عليك اول ما عرفت
احمد فضل يضحك و حضنها …انا مبسوط اوي
جميلة بتضحك

 

 

في اليوم التالي
سلمى كانت واقفة تتكلم مع دكتور و ضحكت ماجد كان شايفهم فراح عندها
ماجد.. احنا في مستشفى اتفضل عل شغلك
الدكتور بيمشي بإحراج و سلمى بتتسحب
ماجد.. اقفي مكانك و اتكلم بهدوء… اظن لو شوفتيني بضحك مع واحدة هتدايقي
سلمى… انا اسفة
ماجد… انا مش بقولك اتأسفي حطي حدود بس و انا هقول للمستشفى كلها انك خطيبتي
سلمى… بجد
ماجد… شاكة في حاجة زي كده
سلمى.. لا طبعًا
ماجد.. بس كلها شهرين تلاتة و نعمل الفرح
سلمى… ده قريب اوي
ماجد.. مش قريب ولا حاجة ، و بعدين عشان اسعدك في الدكتوراه ولا مش ناوية تحضريها مفيش كسل
سلمى… لا لا هعملها ، شكرًا انك في حياتي و هتدعمني و واقف في ضهري مش عايزاك تبعد عني ابدًا ولا بعدين تسيب عيالنا في ملجأ زي ما حصل معايا انا عايزاك تفضل كده على طول اما بقيت اخاف من اقل حاجة
ماجد بصلها بحب
*****
نغم… غيث هو انا اتخانقت معاك قبل كده
غيث .. ليه بتسألي

 

 

نغم.. حسا ان في حاجات بتيجي في دماغي خناقة ليا و ليك
غيث .. لا مفيش خناق ولا حاجة
غيث مرداش يقولها عشان ممكن تحصلها صدمة
*****
احمد كان راجع من الشغل و شاف محل دهب فقرر يجيب لجميلة هدية لانه لسة قابض مرتبه
احمد… لو سمحت عايزة سلسلة فراشة
احمد راح يتفرج و اتصدم لما لقا سلسلة جميلة بتاعت مامتها
احمد… هي السلسلة دي بتاعت مين
الراجل.. ده في واحدة جت الصبح باعتها
احمد… كانت منقبة
الراجل… ايوا حضرتك عرفت منين
احمد… طب هندي السلسلة دي و جاب حاجات تانية
احمد رجع البيت
جميلة حضنته… احمد انت وحشتني اوي
احمد… و انتي كمان.. انتي بعتي السلسة بتاعتك
جميلة.. انت عرفت منين
احمد… بعتيها ليه

 

 

جميلة.. عشان اجيب طلبات للبيت عايزك اساعدك
اتنهد… انا مطلبتش مساعدة لو عايزة حاجة قولي ماشي ، و السلسلة اهي و جبتلك غويشة و خاتم و سلسلة
جميلة… بس ده كتير اوي كل ده عشاني ده كتير اوي يا احمد عليك
احمد.. انا بعوضك عن الشبكة و انشاءالله ربنا يوسعها عليا و اجبلك حاجات اكتر و بعدين انا ابتديت في مشروع في الشغل و خت فلوس، و البسي عشان نخرج بقى
جميلة …. لا لا مش قادرة انزل
احمد… احم ماشي انا هروح اجيب نغم من المستشفى
جميلة.. ماشي هعملها حاجة تاكلها
احمد… متتعبيش نفسك يا جميلة
جميلة.. دي اختي
************
تسريع احداث
احمد راح اخد نغم و روح. البيت و معاه غيث
احمد… قبل الحادثة نغم كانت جاية من الشغل معيطة ممكن افهم ايه اللي حصل اظن دي اختي
قص عليه غيث ما حدث
احمد… ماشي يا غيث اما نشوف اللي هيحصل و بعدين ادخل اتغدى معانا
غيث… شكرًا انا همشي هاجي بكره اطمن على نغم
تاني يوم
مها بخبث… دكتور غيث

 

 

غيث… اطلعي برا انا خليتك في فريق دكتور تاني
مها… بقولك ايه يا دكتور سيبك من نغم دي بت فقر انا هدلعك
غيث ..انتي مطرودة من المستشفى و لو شوفتك رجلك هنا تاني هيبقى ليا تصرف مش هيعجبك
عدا اسبوعين احد ما يجي يوم واحدة بتدخل المستشفى صوت كعبها العالي تاكل منبهر بشكلها و جمالها
.. فين اوضة دكتور غيث
الاستقبال.. اقوله مين
.. قوليلو دكتور لينا زيارة شخصية

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نغمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى