روايات

اسكريبت بلوتي الفصل السادس 6 بقلم سارة أبو سليم

اسكريبت بلوتي الفصل السادس 6 بقلم سارة أبو سليم

اسكريبت بلوتي الجزء السادس

اسكريبت بلوتي البارت السادس

اسكريبت بلوتي
اسكريبت بلوتي

اسكريبت بلوتي الحلقة السادسة

يونس بقدونس
بطووووط
عمر : مين بقدونس
صقر : ده ابن عمنا
عمر : واضح أنه قريب من فاطمة اوي
صقر : ايوه متربين سوه ناقر ونقير
عمر : اه طيب
بطوط : حمدالله ع السلامه يا يونس وحشتني اوووي
يونس : والله انتي اكتر وحشتيني جدا جدا جدا طمنيني عليكي عامله اي
بطوط : يعني الحمدلله
يونس : حد مزعل بطتي ولا اي
بطوط بثقه : محدش يقدر يزعل بطوط
يونس : ايوه كده
بطوط : بس ليه غبت اوي كده يا يونس
يونس : كنت جايب ملحق في مادة استنيت اخلصها
بطوط : وخلصت يا بقدونس
يونس : يابت يا بت اي بقدونس دي هضربك
بطوط : نعممم تضربني

 

 

يونس : واكسرك
بطوط : يا جددددي
الجد منصور : مين مين يا ولاد مزعل بطوط
بطوط : يونس يا جدي
الجد : اي ده بقدونس جي
يونس : حتي انت كمان يا جدي
الجد : وحشتني اوي يابني
يونس : وانت والله يا جدي
الجد: يلا ناكل بعدين تحكيلي عنك وعن احوالك بقي
يونس : حاضر هروح اغسل ايدي بس
بطوط : بسرعة
عمر لصقر: اي الواد الملزق ده
صقر : ده عسل
عمر : انت اللي عسل يا اخويا يلا يلا ياخويا ناكل
صقر : يلا
ع السفرة
الجد : شوف عايز تبدأ تشتغل في البيت امته يا عم عشان اجبلك ناس كويسة
عمر : حاضر يا جدي
يونس : مين عمر
الجد : ده ابن عمك ويبقي خطيب بطوط
يونس : نعم بطوط اتخطبت امته
الجد : لسه مفيش خطوبة رسمي
يونس : ومعني اني مش موجود اني معرفش اني بطوط هتتخطب يعني يا جدي
الجد: لسه يابني مفيش حاجه احنا اتفقنا بس مفيش لسه شبكة أو دبل

 

 

يونس : يعني لو مكنتش جيت مكنتش عرفت وكانت فاطمة اتخطبت ولبست دبل وانا مش موجود ماشي يا فاطمة
عمر : اي مشكلتك بردو مش فاهم
يونس : مشكلتي اني معرفتش من حقي اعرف
عمر : اشمعنا
يونس : اختي من حقي اطمن عليها
عمر : لا كن مطمئنا هي معايا 🙂
يونس : هنشوف ماشي يا فاطمة
فاطمة : كنت هعرفك والله متزعلش
يونس : ماشي
فاطمة : بعدين هحكيلك كل حاجه
يونس : تمام الحمدلله بعد ازنكم
الجد : كمل اكلك
يونس : شبعت بعد ازنكم
فاطمة : استني اكل ونروح نشوف امول
يونس: تمام
الجد : ها يا صقر الدنيا ماشيه تمام
صقر : ايوه يا جدي الحمدلله
الجد : الفلاحين عاملين اي
صقر : الحمدلله بيدعولك يا جدي
الجد : انت ابني يا صقر أنا ولادي مش جنبي زي ما انت جنبي يا ولدي ربنا ما يوريني فيك حاجه وحشه
صقر : أنا اشيلك فوق راسي يا جدي ده انت اللي مربيني
الجد : عارف اني الحمل تقيل بس انت قده وانا مش خايف ع مالي وبيتي وانت موجود
صقر : ربنا يديك طول العمر يا جدي
الجد بص لزينة : ويديك بنت الحلال يارب ويبعد عنك ولاد الحرام

 

 

زينة : حماتي بتحبني ولا اي
صقر بسخرية : يارب يا جدي 😂
زينة مقدرتش تمسك نفسها من الضحك وعمر
نغم : بتضحكو ع اي ضحكوني معاكم يا جماعة وشدت الكوسي وقعدت
صقر : لا لا مفيش اصل جدي كان بيدعيلك
نغم : تسلملي يا جدي ازيك يا عمور
عمر : الحمدلله عامله اي
نغم : الحمدلله بخير عامله اي يا فاطمة
بطوط: الحمدلله فل اوي
نغم بستفزاز : يارب يا حبيبتي يارب دايما فل
فاطمة بقرف : حبيبتي
نغم : شوفته الشقة يا عمر
عمر : ايوه
نغم : طيب
بطوط : هجيب اللبس امته بقي يا جدو
الجد : اي وقت تحبي يا روحي
بطوط : امته يا عموري
عمر بصدمة : ايه اي وقت تحبي
بطوط : تؤ شوف فاضي امته
عمر : حاضر
نغم : هي مش حاجة العروسة دي البنات بتروح سوه تشتريها
بطوط : ايوه بس انتي عارفه قد اي عمر زوقه حلو خصوصا أنه ساب البنات اللي بتريل عليه واختار بطوط وغير كده انا هجيب هدوم بيتنا فعايزه يختار هو بيحب يشوفني بايه
نغم : امممم طيب
صقر : الفرح عليا ده بعد ازنك يا جدي
الجد : اخوك يا حبيبي تعيش وتعملو
زينة : وانا وانا يا بطوط هجيب ليكي سلسله دهب عشان تفضلي فكراني في بيتك
بطوط : يا روحي أنا دائما فكراكي
صقر : بعد ازنكم يا جماعة
الجد : اتفضل يا حبيبي
عمر : عايزك بره يا صقر ثواني
صقر : حاضر تعالي
زينة : وانتي هتجيبي حاجتك منين بقي يا فاطمة
بطوط : مش عارفه لسه هلف مع عمر بالعربية ونشوف
نغم : اممم
بطوط : بعد ازنكم ثواني

 

 

في الجنينة
عمر : فاضي اروح معاك الشغل امته
صقر : في اي وقت
عمر : مش حابب اعطلك
صقر : لا يا حبيبي اي وقت
عمر : اتفقنا
يونس يونس
يونس : نعم يا فاطمة
بطوط : فاطمة 😔
يونس : اي يا فاطمة مش فايق
عمر :هو بيزعقلها ليه
صقر : لا ده العادي ساعه لعب وساعة هزار
بطوط : انت زعلان مني
يونس : لا
بطوط : باين
يونس : لو مكنتش جيت كنتي هتجوزي من غير معرف
بطوط : لا طبعا كنت هقولك
يونس : وده امته أن شاءالله
بطوط : لما اكلمك فون قبل الخطوبه اكيد
يونس : تعزميني يعني ولزمتها اي تقولي بقي
بطوط : الموضوع مش زي ما انت فاكر تعالي نشوف امول وبليل نقعد واحكيلك
يونس : ماشي
بطوط : خلاص فك والله الموضوع مش كده
يونس : حاضر
عمر : اي رايحين فين
يونس : هنشوف امول
عمر : مين امول
يونس : الخيل بتاعتي أنا وفاطمة
عمر : تمام
فاطمة : تعالي معانا يا عمر

 

 

عمر اتصدم فكر فاطمة هتستفزه بيونس زي ما هو عمل
عمر : حاضر
زينة : راحه فين
نغم : هخرج بره ثواني
بطوط : دي بقي امول يا عمر
عمر : لذيذة اوي
بطوط : اتربت معانا أنا ويونس وكبرت معانا عشان كده متعلقين بيها اوي
عمر سرح فيها انها بتكلمه وتضحك معاه قدام يونس وقد اي هي محترمه قدام الناس وبتهزر وتضحك معاه وتشاركه حاجه بتحبها
يونس : اي روحت فين
عمر : لا معاك
يونس : أنا كنت مضايق اني فاطمة اتخطبت من غير ما اعرف هي اكتر من اختي بس أن شاءالله نبقي صحاب
بطوط : أن شاءالله يونس لذيذ وهتحبه
عمر : باين عليه بعد ازنكم هرد ع الفون
بطوط : اوك
عمر خرج في الجنينة يرد
عمر : اي يا عز عامل اي
عز : الحمدلله اي الاخبار عند
عمر : كسفتني بأخلاقها يا عمر وزوقها أنا هنتها قدام الناس وزعلتها وهي بتحترمني اوي قدام الناس تخيل عملت معايا ……..
عز : فكر يا عمر ممكن تقدر تحبها
عمر : مش عارف
نغم : عمر
عمر : اصبر يابني نعم يا نغم
نغم : همشي عشان دايخه دايخه اوي
عمر : مالك في اي
نغم : مش قادره

 

 

عمر : في اي
نغم اترمت عليه
بطوط : بس يا سيدي ده اللي حصل وده سبب الخطوبة وشوية ونطلق بس عمر شخص كويس ومحترم اتمني لي السعاد.. يابن الجزمة 😒

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الاسكريبت كامل اضغط على : (اسكريبت بلوتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى