رواية صعيدي احتل كياني الفصل الحادي عشر 11 بقلم هدير بدر
رواية صعيدي احتل كياني الجزء الحادي عشر
رواية صعيدي احتل كياني البارت الحادي عشر
رواية صعيدي احتل كياني الحلقة الحادية عشر
وتين استخبت في مراد بخوف
ابراهيم بزعيق : والله عال بنتي في حضن راجل غريب
وتين : والله فاهم غلط والله
مراد اتصدم لما شافه
مراد : انت انت اللي خدت اختي صح
وتين ماكنتشي فاهمه حاجه
ابراهيم دقق في ملامحه وبعدين قال بعصبيه: هو انت هو انتم ورانا ماكفكوش قتلتم مرتي كمان عايز بنتي
مراد جاتله فكره انه يرجع بيها اخته
مراد : ايوة بيني وبين بنتك علاقه
وتين : انت بتقول ايه
مراد ببرود : بقول اللي ابوكي شافه صح ايه ماهو شايف بعينه هاتنكري ازاى
وتين عيطت : انت كداب
ابراهيم قرب منها ضربها بالقلم
مراد اتوجع علشانها وبعدين رجع لبروده
مراد ببرود : دلوقتي سمعه بنتك في ايدي
ابراهيم شدها من شعرها : بسببك وطيتي وشي في الطين لليسوي والي مايسواش
اعمل فيكي ايييييييه انا لازم اغسل العار دا
وتين بصتله بصدمه : ها هاتعمل ايه
ابراهيم : يا تتجوزيه يا اقتلك
وتين وقفت مش مستوعبه الكلام
مراد حس بنغزه في قلبه ولام نفسه علي اللي عمله
وبعدين فضل ثابت علي قراره
ابراهيم بصله : تتجوز بنتي
مراد : اتجوزها بشرط
ابراهيم : ايه هو
مراد : اشوف اختي واطمن عليها
ابراهيم : تمام طلبك مقبول بس اتمني ماتفضحشي بنتي
وتيجي تتقدملها
مراد حط ايده في جيبه : علي حسب ماشوف اختي لاقيتها كويسه هاخلى بنتك معززه مكرمه
ابراهيم: شكرا يابني
وشد وتين : انجري ادامي
دا انا اقتلك مش هايشفي اللي جوايا منك
وتين : والله ماعملت حاجه ارجوك صدقني
ابراهيم ضربها بالقلم تاني : اخرسي وامشي قدامي
وتين : ارجوك يا مراد ماتخليهوش ياخدني انا خايفه
مراد بصلها
ابراهيم : كمان بتقولى اسمه قدامي وشدها من شعرها وخرجها غصب عنها
بتبص لاقيت صاحبتها بتبصلها بشماته
وتين استغربت وبعدين فاقت علي شد ابوها ليها
وكل الجامعه بصيت عليهم
خدها رماها في العربيه وقعد جنبها
ابراهيم بص للسواق : اطلع حالا
وصلوا البيت وكانت وتين دقات قلبها مسموعه من كتر الخوف
فيروز كانت جهزت هي ويوسف وكانوا لسه هايخرجوا لاقوا ابراهيم وملامح وشه مش بتبشر بالخير
يوسف : مالك يابوي ماسك اختي كدا ليه
ابراهيم رماها في الارض واتكلم بغضب : علشان الهانم جايبها النهارده من حضن واحد
كله طلع علي صوته
فيروز حطيت ايدها علي بؤها
ابتسام: بتقول اي ياحج بنتي عمرها ماتعمل كدا
ابراهيم : اهي عملت بنتك وطيت وشنا في الطين وكله بسبب مين كله بسبب اخو الهانم تلاقيها متفقه معاه وشاور علي فيروز
فيروز بصتله بصدمه : مش مش فاهمه حاجه
ابراهيم : هافهمك بس بعد ماخوكي يتجوز بنتي قسما بالله لو انتي نطقتي حرف ادام اخوكي لاكون دافنك بالحيا فاهمه
فيروز عيطت : اخويا مين اللي عمل كدا
ابراهيم : مراد
فيروز اتصدمت اكتر : لا يمكن مراد يعمل كدا لا يمكن
ابراهيم وراها الفون ومراد شايل وتين وهي في حضنه
اتسعت عين فيروز من الصدمه
فيروز ماكنتشي قادره تستوعب اللي حصلها
يوسف مسكها من دراعها جامد : انطقي انتي اللي عملتي كدا
فيروز بخوف ولسه هاتتكلم
ابراهيم : سيبها دلوقتي اخوها جاي النهارده علشان يطمن علي اخته وبعدين يتجوز الزباله دي اللي خليت راسنا في الطين وبعدين نشوف هانعمل فيها اي اياكي تنسي تحذيري فاهمه
فيروز بخوف : حاضر
يوسف : اطلعي فوق(قالها بصوت عالي)
فيروز اتخضت وطلعت
يوسف بص لوتين بقرف: عمري ماكنت اتخيل انك تطعنينا كدا ابدا اتفو
وتين : اسمعني
ابراهيم : يسمعك يسمعك علي ايه وشدها من شعرها
يوسف وابتسام جايين يقربوا منه
ابراهيم بصلهم بتحذير : مش عايز حد.يتدخل فاهمين بنتي وهاربيها
وشدها وقفل الباب
قلع الحزام وبدا يقرب منها : طلما امك ماعرفتشي تربيكي انا هاربيكي
وتين كانت بترجع لورا بخوف
وتين برعب: اس اسمعني والله ماعملتيش حاجه والله اللي اللي شوفته غلط صدقني
ابراهيم فضل يضربها
ويوسف وابتسام عمالين يخبطوا
مني بصيت لتسنيم وكانوا شمتانين
يوسف: ارجوك يابوي لازم تتفاهم معاها
ابراهيم ماكنشي سامع حد وفضل يضرب فيها وهي تصوت
ابتسام فضلت تخبط بكل قوتها وتعيط
لحد ما وتين اغمي عليها
ابراهيم خرج وطلع من البيت
ابتسام ويوسف جريوا علي الاوضه
لقوا وتين مافيش مكان في جسمها مش بيجيب دم
يوسف نده لتسنيم
تسنيم دخلت تجري هي ومني
يوسف : هاتي بسرعه علبه الاسعافات
تسنيم جريت جابتها
ويوسف اداها حقنه مهدئ وفضل يمسح علي جرحها وطهرهولها
وبعدين شالها ونيمها في اوضتها
مراد.روح البيت وقرر يفاتح ابوه
مراد : بصراحه يابابا هاروح أتقدم لواحده انهارده
محمود : والله طاب كويس انك جاي تبلغني دلوقتي
مراد: حضرتك هاتفهم كل حاجه بعدين
محمود : ايه بقا ان شاء الله اللي هافهمه
كانت هناء سمعت كلام مراد ودخلت
هناء : ازاى يابني وبنت مين دي
مراد.: هاتعرفوا كل حاجه بليل ارجوك يابابا انت اكيد واثق في كلامي
ومصطفي فين
هناء : مانت عارف مسافر
مراد : تمم ياريت تجهزوا علشان نمشي
محمود : ماشي يابني اما نشوف اخرتها
عيله مراد جهزت
وإبراهيم خلى البيت كله يجهز
يوسف طلع فوق
لقي فيروز قاعده زي وضع الجنين جنب الحيطه وعماله تعيط
يوسف شدها من شعرها : صدقيني هاتشوفي مني الويل بس اخوكي المصون يمشي واياكي ثم اياكي تنطقي بحرف
فيروز بعياط: حا حاضر
مراد نزل من العربيه ومحمود وهناء
ودخلوا البيت
كان ابراهيم في استقبالهم
محمود اول ماشافه اتصدم
ابراهيم بصله بغل
محمود : انت جايبنا هنا ليه يابني
ابراهيم : هايفهمك كل حاجه لما ندخل
ودخلوا
فيروز كانت نازله واول ماشافت امها نزلت تجري حضنتها
هناء ماكنتشي مصدقه انها شافت بنتها تاني
هناء فضلت تمسك كل حته من وشه بتتاكد انها ادامها
وفيروز باست ايدها
هناء : ياحبيبتي يابنتي عامله ايه طمنيني عليكي جوزك عامل معاكي اي
فيروز: ماتقلقيش انا كويسه
مراد جري علي اخته حضنها وفضل يتأكد انها ادامه
مراد خدها بعيد عنهم
مراد.: انتي كويسه
فيروز : ايوا
مراد : ماتكدبيش عليا
فيروز : صدقني كويسه ليه عملت كدا في وتين
مراد اتهرب منها واتأكد انه اخته كويسه وطلع برا من غير مايرد علي سؤالها
فيروز خرجت وبصيت لابوها نظره عتاب
محمود بصلها وبعدين بص لمراد : انت جايبنا هنا ليه انا عايز افهم
فيروز راحت لابوها: طاب مش هاتحضني مش هاتفرح انك شوفتني
محمود مابصلهاش وبص لمراد
فيروز حسيت بكسره قلبها
وبعدين وقفت جنب يوسف وامها بصلها بحزن
مراد : انا جاي اطلب ايد الانسه وتين
محمود : وتين مين
ابراهيم : بنتي
محمود.: بتقول ايه انت اتجننت
وفاجاه سمعوا صوت تكسير
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صعيدي احتل كياني)