رواية أنتي حقي الفصل الرابع 4 بقلم شروق خالد
رواية أنتي حقي الجزء الرابع
رواية أنتي حقي البارت الرابع
رواية أنتي حقي الحلقة الرابعة
نمر.. يعني ايه مهددك يا عمي
ابراهيم.. يعنى مهددني مش هقدر اقول ازاي
نمر.. لازم اعرف علي شان اقدر اساعدك
ابراهيم.. مقدرش مقدرش افهم بفا
نمر.. وهو يقوم سامحني يا عمي كده بتعقد الموضوع
ابراهيم.. ابو ندا كان خاطف نرجس واتصل عليا وقالي عايز نرجس ترجع ندا ولما قولت لا قالي هقتلك نرجس وندا هخدها عن طريق المحكمه
نمر.. وانتا وديني ندا صح
ابراهيم.. ببكاء لا انا مكنتش اقدار ابدا اعيش من غير ندا ولا نرجس يبكي بشده ندا دي بنتي اللي انا ما خلفتهاش دي اتربت علي ايدي ده انا كونت بشوف معاملت ابوها معاها كونت بتمنا اني اموته ولمه طلق نرجس انا اتجوز نرجس وسبت البلد ليه خالص بس هي امه اللي كانت عايز ندا علي شان الورث وكانت هتجوزها لي ابن عمها واحد مختل عقليا
نمر.. وبعدين
عند
رقيه.. مالك يا ابني
وليد.. يا ماما كفايه كده ده مش هينفع نتقل علي نمر اكتر من كده ده كتر اوى وكتر الف خير علي كده
رقيه.. بس يا ابني ده ممكن يزعل انتا شفت بنفسك عمل ايه معاك لمه قولتله يا باشا
وليد.. وهو يضع يده على وجه اه شفت
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في قصر تجلس سيده عنده 50سنه وباين عليا الجبروت
قسمت.. بصوت عالي فين بنتك يا استاذ كمال
كمال بصوت توتر من امه
انا انا هحبها ما تخافيش
قسمت.. بصوت عالى ازاي عايزني مش اخاف انتا عارفه ابوك عمل ايه
كمال.. بخوف عارفه والله عارف
قسمت.. تروح وترجع بيها انتا سامع ولا لا وتضرب الارض بالعصايه وتقوم وتترك المكان
قسمت.. وهي تنظر الي صوره بدر اكيد انتا مرتاح دلوقتي صح عملت اللي انتا عايزة
بس انا مش هسكت هجبها هنا وهتحكم فيها
اه اه يعني بعد العمر ده كله هتعود للبيت من تاني
————————————-عن فارس ********
فارس.. انا عارفه هي فين اكيد عند ابراهيم وهجيلك يا ندا يعني هاجي
وينظر الي علي ويقول بغضب.. عايزك تراقب بيت ابراهيم وتعرف كل تحركات ابراهيم واللي معاه اي كان تمام
علي بخوف من منظر فارس.. حاضر
فارس .. بتهدي لو ندا ما جاتش هيكون اخر فرص ليكم انتو عارفين ان ان مش بهدد صح
جاسر. بخوف .. صح
*********************شروق خالد **************
نمر.. يعني ايه يجوزها
ابراهيم. يعني كمال جيه علي شان ياخد ندا واتخانق مع نرجس وشد الخناقه ما بين نحنا التلات وهي ما استحملتش ووقعت من طوله
———————————–فلاش باك
ابراهيم.. انا ماشي اكيد ندا طلعت من المدرسه
نرجس.. سيب البت تعتمد علي نفسها
ابراهيم.. لا لمه اموت تبقا تعتمد علي نفسها بس وانا عايش لا
نرجس.. بزعل ده انتا مدلع ندا اكتر من ابويا الحقيقي
ابراهيم.. بزعل يعني انتي مش شيفاني ان ابو لي ندا
نرجس .. وهي تجري عليه وتخضنه الله يقطعني لو قولت كلمه زعلتك مني والله انا مقصدش
ابراهيم .. بس انتي كل مره بتفكريني بي ان انا مش ابوها يا نرجس
نرجس.. سامحني ياابراهيم
ابراهيم. سلام يا نرجس
يذهب ابراهيم الي مدرسه ندا ويرا كمال وهو يشد ندا داخل السياره ويذهب اليه سريعا
ابراهيم.. انتا بتعمل ايه
كمال.. بعمل ايه يعني بنتي وجاي اخدها فيها حاجه دي
ابراهيم..وهو يمسكه ندا ويخبيها خلفه
اه لمه تكون رميها من سنين وما تعرفش حاجه عنها
كمال. وهو يشد ندا من خلف ابراهيم
بنتي وهاخدها يعني هخدها
يشد ابراهيم في الخناق مع كمال وبعد فترة يذهب كمال
كمال… انتا اللي هتجيب ندا
يذهب ابراهيم الي ندا ويخصنها خلاص مشا يا عمري
ندا.. ده كان عايز يخدني منك انا مش بحبه هو وحش انا عايز اعيش معاك انتا يا بابا ابراهيم
ابراهيم.. وهو يضحك ويشيل ندا يلا نتغدا برا ايه رايك
ندا.. بطفوله هاي عيش ابراهيم يا عيش
بعد ساعه يعود ابراهيم الي البيت ويفتح البيت ويلاقي
ابراهيم ….
ندا…
كمال..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنتي حقي)