روايات

رواية أنتي حقي الفصل الثاني 2 بقلم شروق خالد

رواية أنتي حقي الفصل الثاني 2 بقلم شروق خالد

رواية أنتي حقي الجزء الثاني

رواية أنتي حقي البارت الثاني

رواية أنتي حقي
رواية أنتي حقي

رواية أنتي حقي الحلقة الثانية

جهان.. وهي تنظر الي التلفون وتصرخ ماما
فلاش باك
ام جهان… وهي في عودتها الي المنزل
سنيه.. حاسب يا ابني
.الاول… انا اسف يا امي
الاخر…. وهو يجلس يلم الاغراض التي قعت علي الارض اتفضلي يا امي
ام جهان… وهي تمسك الشنط
الشخص الاول.. بعد اذنك يا امي هاتي واخد الشنط ويدخلهم السياره
ام جهان… لا يا ابني انا مش غايز اتعبك معايا
الشخص الاخر.. ولا تعب ولا حاجه ده اعتذار بسيط مني اتفضلي انتي راحه فين
سنيه ام جهان. انا راحه…
الشخص الاول.. ده نفس المكان اللي انا رايح فين ده كده ما فيش تعب ولا حاجه اهو يا ستي
ام جهان وهي تركب السياره وتجلس من الخلف
الشخص الاول.. وهو يسوق ويفتح كامرة التلفون ويضع التلفون في السياره ويضبطه علي سنيه
الشخص الاخر وهو يجلس بجوار سنيه ويضع خلف سنيه المسدس ويبتسم
سنيه بطيبه.. وهي ترتب في الاكياس ولا تلاخظ احد
________________________عود من الفلاش باك
♕ شروق خالد ♕_____________________♕

 

 

جهان وهي تقول وبخاف وتمسك التلفون وتتصل علي امها
سنيه. وهي تمسك التلفون
سنيه.. الو ايو يا جهان يا بنتي
جهان.. بخوف انتي فين يا ماما وليه التاخير ده كله
الشخص الاول.. علي مهلك يا مومن علي الهانم سوق براحه
مومن .. من عنيا اديني علي مهلي ويضحك
جهان.. هي خايفه علي امها
سنيه.. خلاص انا قربت علي البيت اهو يا بنتي
وتغلق التلفون في وجه جهان
جهان… الو ماما خليكي معايا علي التليفون
ندا.. مالك يا جهان. انتي من ساعه ما جيت وانتي مش علي بعضك كده ليه
جهان وهي تبكي…. وتضع يديها علي وشها وتصرخ وتقع في الارض
ندا بخوف .. مالك يا ندا كده بتخوفيني عليكي ايه في
جهان.. في مشكله وانا مش عارفه اقولك ازاي
ندا… خير يارب قولي يا جهان
جهان… انتي لازم تمشي من هنا روحي اي مكان قبل امي ما تاجي أمشى يا ندا ارجوكي امشي
ندا انتي بتقولي ايه يا جهان
جهان.. امي في خطر لو انتي فصلتي هنا امي هتروح مني
ندا.. وهي تقوم وتبكي وتمسك الشنطه وتقول لي جهان وانا ما يرضنيش ان امك يحصل ليه اي مكروه بسببي سلام يا جهان
جهان.. وهي تجلس علي الارض سمحيني يا ندا
ندا تفتح الباب وتمشي ولا تنظر خلفها
—————————————————————–عند ابراهيم وهو في البيت ويجلس خلف الباب وخو يبكي بشده اه يا قلبي عليكي يا بنتي يا ريتني كنت موت ولا شفت اليوم ده اه اه اه اه اه
يأتي اتصل لي ابراهيم
ابراهيم.. وهو ينظر الي التلفون ويصرخ من الفرحه
ابراهيم . الو نمر ابني الحقني انا في في ورطه كبيره جدا عندي تعاله بسرعه ونبي
نمر.. ايو يا ابراهيم اهد الاول وقولي في ايه بس
ابراهيم.. بغضب ان شالله عني ما هديت بس انتا تعاله
نمر… بخوف علي ابراهيم ايه في
ابراهيم…..
نمر… وهو يقول بغضب ده اخر يوم في عمره
_______________________♕ شروق خالد ♕

 

 

عند ندا وهي تمشي في الشارع
هي تبكي بشده علي اللي بيحصل معاها
جاسر. وهو يمش خلف ندا ويقول لي صحبه حرام والله اللي بيحصل معاها ده والله
علي.. بس نقول ايه ده اوامر البيه اي مكان تروحه تطرد منو هو غايزه تترمي في الشارع
جاسر… وهو يجلس علي الرصيف بعيد عن ندا مسافر قليله ويسمع ندا وهي تبكي
جاسر.. وهو يمسك التلفون
ويصور ندا ويبعت الصوره لي اخوه الكبير
فارس وهو يجلس ويضع رجل علي رجل ويمسك التفاحه ويكلها وخو يضحك
انا يا زبالة اقولك بحبك قدم النادى كله وانتي ترفضين ماشي والله لا اخليكي تاجي راكعه علي يديكي ورجليكي زي الكلبه والكلبه احسن منك وحبيبك هموتو قدام عينك علي شان تتحديني هههههههه 😂وينظر الي البت التي تجلس بجواره ويمسك يدها ويدخل بيها الغرفه
يلا يا زبالة أقلع
البت بضحك. مايعه ههههههه خاصر يا سيد الناس
فارس… وهو ينظر اليها ويمسك من شعرها ويعملها بوحشيه
البت.. وهي تصرخ حرام عليك سبني انا هموت في ايدك

 

 

فارس .. وهو يضربها بلكرباج انتي ترفضين يا حيوانه
البت. اه حرام عليك ويغم عليها من الضرب والتعزيب فارس.. وهو يمسح وشه بيده وينظر عليك ويصرخ بعلو صوته

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنتي حقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى