رواية صراع الصعايدة الفصل الثامن 8 بقلم نور الشامي
رواية صراع الصعايدة الجزء الثامن
رواية صراع الصعايدة البارت الثامن
رواية صراع الصعايدة الحلقة الثامنة
اما عند مراد اوصلته رساله من ساره انها ذاهبه لتري مكان جهاد واخبرته بالمكان ايضا فنهض بسرعه واخبر اخوته وذهبوا اما عند جهاد كانت جالسه امام ساره وليلي التي تحتضنها بخوف فتحدثت ساره بسخريه مردفه: فاكراني خايفه منك؟ بيقولوا عليا انا ال مجنونه بس دا انا طلعت عاقله بالنسبه ليكي
جهاد بعصبيه: اخرررسي بدل ما اجتلك من وجت ما دخلتي البيت وكل حاجه بايظه
ساره بحده: هو اي كلام وخلاص بيتكم بايظ من قبل ما اجي هو انا لحقت اجي اصلا انتي معندكيش كلام تقوليه فقولتي تهبدي وخلاص
جهاد بغضب: جولتلك اخررسي انا مش عايزه اسمع صوتك مش عارفه ليه مموتيش زي اختك ال حتي بعد موتها مسابتش جوزي في حالها
نظرت ساره اليها بغضب شديد ثم نهضت فجأه وصفعت جهاد علي وجهها بغضب شديد فأقترب منها الحرس ومسكوها ثم تحدثت جهاد بصراخ مردفه: انا هجتلك يا سااااره هجتلك
القت جهاد كلماتها وفجأه وجدت الحراس يقعون علي الارض من اثر هذه الرصاصات التي اصابتهم فألتفتت بسرعه وانصدمت عندما وجدت ماهر امامها وهو يحمل سلاحه فنظرت جهاد اليه بخوف وفجأه سحبت ليلي اليها ووضعت السلاح علي رأسها وتحدثت بتوتر وعصبيه مردفه: خلوني امشي من اهنيه يا هجتلها
ليلي بخوف: بابا خدني منها هتموتني
ماهر بابتسامه: متخافيش يا اميرتي محدش يجدر يعملك حاجه
ساره بعصبيه: جهاد سيبي البنت احسن علشان انا لو قتلتك مش هاخد فيكي يوم واحد سجن
ماهر: جهاد تفتكري انا هسيبك تجتلي بنتي؟ انتي واحده حقيره وزباله ومتستاهليش اي حاجه انتي اوسخ واحده في العالم منه عملتلك اي علشان تجتليها
جهاد بصراخ: مكنش جصدي اجتلها هي انا كنت عايزه اموتك انت علشان خاطر الفلوس وعلشان احمي جوزي منكم و
لم تكمل جهاد كلماتها وفجأه صرخت بشده ووقع المسدس منها عندما تلقت رصاصه في يديها وركضت ليلي الي مراد الذي كان يحمل السلاح فأقترب ماهر منها وصوب سلاحه تجاهها وتحدث مردفا: انا هجتلك يا جهاد
بسام: سيبها يا ماهر هي متستاهلش انك توسخ ايدك بدم واحده زي دي
نظرت جهاد اليه بحزن والم شديد ثم تحدثت بدموع مردفه: بساام خلينا نمشي من اهنيه وناخد نصيبك من الفلوس ونهرب
مراد بسخريه: ومين جالك ان حد منهم هياخد نصيبه دي فلوسي انا محدش هياخد حاجه
جهاد بغضب والم: شوفته جولتلكم انه هياخد كل حاجه اخوكم دا حرامي و
وفجأه تلقت جهاد صفعه اخري علي وجهها من بسام الذي تحدث بغضب مردفا: هو حر.. يعمل ال هو عايزه في فلووسه
غسان: ماهر البوليس هيجي دلوجتي وهياخدها بلاش توسخ ايدك انت يا اخوي
نظر ماهر اليها بأستحقار وحمل مراد ليلي ومسك يد ساره وجاءوا ليذهبوا فأخذت جهاد السلاح بسرعه وكانت ستطلق الرصاص علي مراد ولكن فجأه اطلق بسام وماهر وغسان وشهاب عدت رصاصات في وقت واحد ووقفوا جميعا امام مراد ليحموه ووقعت جهاد غارقه في دمائها وبعد مرور اسبوعين في بين الرفاعي جلس الجميع امام المحامي فتحدثت نعمه مردفه: في اي مش كل حاجه واضحه اي ال حوصل
مراد بضيق: انا هقسم الفلوس كلها بينا كل واحد هياخد ورثه ونصيبي هتبرع بيه انا الحمد لله عندي شغلي ومعايا فلوس ومش محتاج
نعمه بعصبيه: مراد اي ال بتجووله دا عاد الفلوس دي من نصيبك لازم تاخدها وتنفذ وصيه جدك الله يرحمه
مراد بحده: مش عايزهم الفلوس ال بسببها حوصل كل دا مش عايزها
غسان بضيق: ولا انا عايزها انا عندي شغلي ومعايا فلوس كتير الحمد لله كل ال عايزه البيت دا نفضل عايشين فيه كلنا
بسام: وانا مش عايز اي كل حاجه ادمرت بسبب الفلوس والوصيه دي وانا مش عايزها انا ظابط وغير اكده عندي شغلي في العقارات ومش محتاج اي فلوس
ماهر بحزن: ولا انا عايز حاجه الفلوس ال مرتي ماتت بسببها مش عايز منها حاجه خلينا نتبرع بيها كلها
نعمه بغضب: مش هيوحصل
ساره بضيق : تيته حرام عليكي سيبيهم يعملوا ال هما عايزينه كفايه ال خسروه
شمس بحزن: ايوه يا حجه كفايه خساره الفلوس دمرت كل حاجه محدش مننا استفاد بيها والحمد لله كل واحد فيهم معاه ملايين مش محتاجين حاجه من دول سيبيهم
نعمه بضيق وعصبيه: انتوا اكده بتخلفوا وصيه جدكم بس ال انتوا عايزين تعملوه اعملوه
بعد مرورو يومين في احدي المستشفيات الكبري لمرضي سرطان الاطفال كان مراد واخوته يجلسون مع المدير فتحدث هو مردفا: تحبوا اعمل الاوض باساميكم احنا هنا بنعمل الاوض الطبيه بأسامي المتبرعين
مراد بابتسامه: اعمل جزء من الفلوس صدقه بأسم منه الشيمي مرت اخوي ماهر وباجي الفلوس اعملهم صدقه بأسم كل موتي المسلمين
ابتسم ماهر وبسام وغسان وخرجوا جميعا من الغرفه فوجدوا هذه الصغيره التي تسير في المستشفي وبيديها السيرون وبجانبها الممرضه وهي تبكي بشده فأقترب منها غسان وتحدث مردفا: مالك يا حبيبتي
الصغيره بدموع: لعبتي اتكسرت
شهاب بابتسامه: يا عيوني خلاص يا جلبي متزعليش هنجيبلك احلي منها
الصغيره: بجد
ماهر: طبعا بجد
القي ماهر كلماته ثم ذهب هو ومراد واشتروا العاب كثيره ووزعوها علي جميع الاطفال ثم ذهبوا الي الصغيره وتحدث مراد مردفا: مبسوطه
الصغيره بابتسامه وهي تحتضنه: اووي شكرا يا عموا انا هدعيلكم كلكم تبقوا مبسوطين
ابتسم الجميع وتحدث مراد مردفا: انا شايف اننا اكده كسبنا الميراث الحقيقي لينا انا مش عايز فلوس ولا ميراث في الدنيا عايز رحمه من ربنا في الاخره
ماهر بابتسامه: الفلوس مش هتفرقنا مهما حوصل احنا هنفضل مع بعض
بسام بسعاده: وملايين الدنيا كلها مش هتسوي لحظه واحده واحنا فيها مع بعض انا خلاص عايش دلوجتي مبسوط هعيش علي ذكري سيلا ومع اخواتي
غسان بابتسامه: هنرجع تاني من غير مشاكل وكلنا مع بعض والفرح هيدخل بيتنا تاني
شهاب: عمر الجري ورا الفلوس ما نجح حد الحمد لله اننا لسه مع بعض
اقترب الجميع من مراد واحتضنوه فتحدث مراد مردفا: دا ميراثي الحقيقي انكم لسه معايا
ابتسم الجميع ووو
رأيكم وبتمني تكون القصه عحبتكم وبعتذر لأي حد القصه معجبتوش وعايزه رأيكم وانتقادتكم ونتقابل ان شاء الله في القصه الجديده “” ضرتي ” يا تري حد هيتابع ولا لا
سلام يا حلوين ♥♥❤♥
تمت…
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صراع الصعايدة)