رواية عشقي الأعمى الفصل السابع عشر 17 بقلم نجمة السماء
رواية عشقي الأعمى الجزء السابع عشر
رواية عشقي الأعمى البارت السابع عشر
رواية عشقي الأعمى الحلقة السابعة عشر
يامن بعصبية: خالد ابعد عن عائشة احسنلك وبعدين انت خاطب.
خالد: هو انا قربت منها علشان ابعد دي بس صحبتي.
يامن: اي صحبتك دي كمان خالد احترم الصداقة اللي بينا لأحسن تتدمر.
خالد: يامن قلت انه عائشة صحبتي وبعدين أنا بحب سيدرا. وفي وسط كلامه رعد بيكون دخل. ش
رعد بعصبية: واقسم باللي خلضقني لو مبعدتش عن عائشة يا يامن انت اعتبر نفسك في عداد الموتي.
يامن بسخرية: وانت مالك بيها كمان.
رعد بغضب: يا حيوان عائشة اختي.
يامن: ههه وهصدق انت بالكتير اسمك ولد عمها.
رعد: واخوها في الرضاعة.
خالد: بس انتو الاتنين اسكتوا هي مش ناقصة وياريت يا يامن متجيش هنا تاني.
يامن: انا اصلاً كنت جاي اقولك اني رايح في مهمة.
خالد: مع السلامة يا يامن.
يامن مشي وهو حزين جدا من صاحب عمره اللي مودعهوش زي المرة اللي فاتت وزعلان اكتر من حبيبته اللي مفهمتهوش.
……………………………….
عشق: طنط انت زعلانة ليه.
ورد ببكاء: بيخوني يا عشق هاني بيخوني.
عشق: بيخونك، مين قالك.
ورد: كان بيكلم دكتورة في الجامعة شوفتي.
عشق بضحك: يلهوي كل ده غيرة ده انت هاين عليك تخليه في البيت متطلعهوش.
ورد: اه طبعا انت مشوفتيش في الأول البنات كانت بتبصله ازاي وكانوا بيقولي اني مستهالهوش.
هاني: انا اللي مستاهلكيش يا ورد حياتي اللي بيزينها.
ورد: بس انت بتحب الدكتورة دي.
هاني: يا حبيبتي ده كان عمل بس.
عشق بهمس: نسيبهم في محنهم ونطلع احنا.
وايد تنزل علي قفايا.
هاني: اسكتي يا بت.
عشق: اه ربنا ياخدلي حقي.
ورد: اركبي يا عشق.
عشق: عايزة تستفردي بالراجل.
بطير بس برضه القناص بتاعنا عمره ما يخطأ هدفه.
هاني: بقي كده الشبشب ده بيجي علي وشك اكتر ما بيبقي في رجلها.
عشق: حرام والله دا انا المفروض يعني ضيفة.
ورد: ضيفة دا أنا بقيت اعرفك اكتر ما امك تعرفك.
عشق: ماشي يا ورد حياته بقي كدا.
ورد: اشوف فيكي يوم يا بت محمد صاحب هاني.
هاني: تمام طالع انا.
ورد ببكاء: رايح تقابلها اكيد انت خاين بس يا رب متوكيلها من الكشري اللي كنا بناكله احنا مع بعض.
عشق: بس يا ورود متبكيش كلهم خونه ارفي عليه قضية خلع وارتاحي منه.
هاني: بجد كويس خلع خلع.
ورد: يعني كمان مش مهتم طب طلقني يا هاني.
……………………………………..
ملاك: مالك يا بابا فيه اي عمر موافق صح.
عمر: اه ثح انا موافق انت ملكمث دخل.
ادم: طيب يا ولاد المجانين آسف يا خالي، والفرح هيبقي امتي ان شاء الله.
ملاك: انت ابو العريس واحنا بارين بوالدينا حدد انت.
عمر: لا يا مياكي انا احدد مس هو هو مس لاضي يزوزنا هو وحس.
ملاك: تستاهل والله بس مش عايزة ابقي الكنة الوحشة يا عمري.
ادم: ملاكي وعمري عايشين الدور والله.
ملاك: اسمها مياكي بعد اذنك.
ادم:ويهمك اي الفرق مهو اللي مش ناطقها صح.
ملاك: متعيبش علي جوزي ياض.
ادم: عمتي انا ماشي قبل ما اتجنن من بنتك المجنونة دي.
ادم وعمر مشيوا وملاك دخلت المطبخ عند مامتها.
ملاك: هاتي موزة من عندك.
مروة: عندي سكاكين تاخدي وحدة.
ملاك: بس السكاكين مش بتتآكل يا مرمر.
مروة: روحي اقلعي وتعالي عشان تآكلي.
ملاك اخدت موزة ودخلت اوضتها تغير.
مروة: انت بتغيري ولا بتصنعي آلة تغيرلك.
ملاك: الاتنين.
مروة: تعالي يا بنت الهبلة.
ملاك: شكرا يا ماما والله.
مروة بخبث: الشكر لله يا نور عيني بس تصدقي الفكرة اللي انت قولتيها من شوية حلوة.
ملاك بعدم فهم: علي الآلة.
مروة: علي جوازك يا هبله.
ملاك: اه والله عمر مش هلاقي زيه لو لفيت الدنيا كلها ولا ايه يا بابا.
مروة: لأ علي آدم ياختي.
ملاك بضحك: هههههه هتستهبلي بس مقبولة.
مروة: يعني موافقة واهو ابوكي موافق.
ملاك: فضلت تكح لحد ما ابوها اداها مية.
مروة: مالك يا ملاك ادم ولد خالك واديكم عارفين بعض وعلشان تربي عمر.
ملاك: عمر علي عيني بس انا مش عايزة اتجوز وآدم بالذات لا.
مروة: ماله آدم مفهوش عيب ومهندس كد الدنيا.
ملاك بزعيق: بس بيحب مراته بيحبها وانا عايزة اللي يتجوزني يتجوزني علشان بيحبني مش علشان ابنه.
مروة بنفس النبرة: اولا مراته ماتت ثانيا مفيش شئ اسمه حب الحب بيجي بعد الجواز.
ملاك: انا قلت مش هتجوز.
احمد: بس يا ملاك انا قلت هتتجوزي ادم وخلاص.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الأعمى)