روايات

رواية صائد النساء الفصل السابع عشر 17 بقلم منة محمد

رواية صائد النساء الفصل السابع عشر 17 بقلم منة محمد

رواية صائد النساء الجزء السابع عشر

رواية صائد النساء البارت السابع عشر

صائد النساء
صائد النساء

رواية صائد النساء الحلقة السابعة عشر

البارت 17
صائد النساء
قصص منه محمد
هاله خارجه ومعاها شنطه سفر هدي فتحت الباب بصتلها وبصت للشنطه
هدي نبره كلها تريقه: انتي خارجه تدوري عن ابني
هاله وهي تبتسم بخبث: لاء لميت هدومي وهغور من هنا
هدي بنظرات من فوق لتحت: ابني راح ينام في اوضه الضيوف طبعا مش هيبقي عندك الشجاعه تفضلي هنا
هاله بقوة عين : منين مايكون جوزي هكون فيه (بقلة ادب) بس قوليلي مش حمايا لما كان بيتخنق منك مش كان بيهج
هدي كشرت وبصتلها بنظره شريره : اتلمي وبطلي قله احترام ليا وبلاش تضيعي وقتك لان بعد ايام قليله مش هيكون ليكي مكان في البيت ده
هاله ضحكت بسخريه: ماما انتي ناسيه ان ابنه جوايا وطالما عندي عيل هنا محدش ع وش الارض يمكن انه يبعدنا عن بعض
هاله حركت ايدها ع بطنها: يله يابني نمشي وسحبت الشنطه ومشت وهي رافعه راسها بشموخ
هدي اتكت ع اسنانها بغيظ: هتشوفي ايام سوده يا حربايه
هاله وصلت عمارتها ركنت العربيه ونزلت وجرت الشنطه لحد برا وفضلت تنزل واحده واحده لقت موبيلها بيرن سابت الشنطه واخدت الموبيل وردت عل المتصل: ايوه يانوح لاء انا في بيت الدكتور ابهم
نوح: طمنيني عامل ايه معاكي
هاله: اطمن هو كويس جدا معايا اطمن يا حبيبي ده حتي فرحان بالطفل ومش بيسمح لنفسه حتي يزعلني او حد يضايقني حتي مش بيسمحلي اتمشي بيعمل كل حاجه حلوه عشاني مفيش داعي تقلق انا سعيده هنا
نوح: تمام كنت محتاج اطمن
هاله لقت ويتنج: نوح ممكن نتكلم وقت تاني
نوح: تمام مع السلامه
هاله: مع السلامه واغلقت وسحبت الشنطه للعربيه وفتحت شنطه العربيه بالاتوماتك ورفعت الشنطه وحطتها وهي بتنهج من التعب
وقفت عربيه قصاد عربيتها ونزل بيمد بسرعه: كنتي فين لفيت عليكي في العياده وملقتكيش وفضلت الف عليكي هنا وهناك فص ملح وداب جيتي هنا مع جوزك الجديد
هاله بعصبيه: اسلام معيش فلوس لو كنت هنا عشانها روح لـ امك لحد المستشفي
اسلام: ايه امي انا في المستشفي
هاله بتريقه: اه تخيل وشكلك متعرفش انها اصلن عيانه وماشيه

 

 

 

اسلام مسك ايدها: استني هنا
هاله نتشت ايدها منه: عايز ايه يا حيوان
اسلام: عايز ربع مليون صرفت كل فلوس الايجار الي لمتها من العماير والمول واكيد هتسألني عليهم ممكن تسلفيني المبلغ
هاله ضربت راسه بحمق :انت عندك دماغ طبعا لاء لان لحسها التفكير في الفلوس واحد زيك المفروض مكنش اتولد
اسلام: مخدتش رايك يا متخلفه ولا مهم انتي جوزك دكتور واكيد معاكي فلوس سلفيني منها
هاله: عندي بس عمرك ما هتاخد منها ابدا
اسلام مسكها بعصبيه وغضب: استني بقولك
هاله بعدت ايدها عنه بكل قوتها : شيل ايدك عني
اسلام مسك فكها بقوه: اكيد رماكي بدليل راجعه هنا لوحدك وبحالتك من غير مساعدته
هاله نفضت ايده بقرفه: خليك في مشاكلك واقف بعيد عني
اسلام: تحبي اروح اهددلك الدكتور
هاله: لاء
اسلام حط ايده الاتنين في وسطه: هتعملي ايه لو هرب منك مره تانيه
هاله: مره واحده كفايه اصل انا عارفه طبع الرجاله كل ما الست تجري وراهم كل ما يتغروا ويهربوا بس لو بعدت الست يجري وراها الراجل زي الكلب ويطاردها زي الشبح نفس ما بتعمل انت
اسلام بزعيق: اقفي هنا واتكلمي عدل
هاله زقته بقله ادب: لو مش عجبك طريقتي غور من قدامي
اسلام: اديني فلوس بقولك
هاله زقته: ابعد عني
اسلام بتحذير: هاتي فلوس
هاله ضربته بالركبه في حته حساسه كومته علارض يتألم
اسلام بألم: روحي منك لله بس عارفه انا شمتان فيكي لاني شايف الي جواك بتتصرفي كأنك مبسوطه وسعيده بس انتي العكس للاسف متقدريش تكدبي عليا انا وانتي عارفين بعض كويس اوي
هاله: بجد(شدته من شعره) قولتلك وفهمتك تبعد عني وراحت مشقلطاه بقوة على الأرض
وركبت العربيه واتحركت واسلام خلع الشوز وضرب بيه العربيه
https://www.facebook.com/قصص-منه-محمد-كاتب-110808814814076/
……..
هاله فتحت النت وشافت الصوره ومكتوب تحتها( شخص ما التقط صوره بعناق بعضهما امام غرفه الفندق
هاله اتعصبت ومسكت التاب حدفته بغل ع السرير ومسكت بطنها من الالم الي احتاجها وهنا افتكرت كلام هدي
= بلاش تضيعي وقتك لان بعد ايام قليله مش هيكون ليكي مكان في البيت ده
هاله راحت لها بغضب اسود لقتها بتتكلم ع الموبيل استنت لحد ما سمعت المكالمه
هدي بعصبيه: انت فين يا ابهم تعال البيت حالا…لازم نتكلم عن الصوره الي منشوره ع النت
ابهم بضيق: حاضر راجع المساء

 

 

هدي: انت عارف تلفوني مبطلش رن من الصبح اصدقائي وقرايب عايشه عمالين يتصلوا والكل بيسأل ازاي انتهي الامر بينك وبينها في فندق والي تسألني هو طلق مراته ارجع بقي بسرعه نعرف ازاي هنتحمل المسؤليه
خلصت المكالمه والابتسامه هتاكل نص وشها وبتلف لقت الي واقفه قصادها ومربعه ايدها ورافعه حاجب بخبث
هدي: من امتي وانتي واقفه هنا؟!!
هال: جيت هنا في الوقت المناسب عشان اشوف ازاي كنت متوتره ع التليفون بعدين رسمتي ابسامه عريضه ع وشك بعد ما انتهت المكالمه ع طول بتتصرفي كأنك من طبقه ارستقراطيه معرفش انك بارعه في الضغط ع ابنك!!
هدي أأعدت بتكبر وغرور: انا مش محتاجه اضغط عليه ابهم هيختار عايشه في النهايه دلوقت كل صورهم ع المواقع وبقت ترند امر بديهي تكون مراته الشرعيه الجديده
هاله ضحكت بصوت عالي وصقفت بحماس وأأعدت وحطت رجليها الاتنين فوق التربيزه في وشها
هدي بقهره: واحده حقيره
هاله تقهرها زياده: اه انا واحده حقيره والحقيره دي مش هتخالي حد ياخد ابهم منها عارفه ليه لان انا عملت البدع عشان اسرقه
هدي بنظرات احتقار: الي زيك متستحقهوش ولو مش حامل منه مكنتيش هتبقي هنا دقيقه واحده
هاله بتجث بطنها بكف ايدها بحركات دائريه : في النهايه هو معايا الولد الي هيقش وبيه هقدر اكون هنا واعمل كل الي انا عايزاه ورمت الشبشب من رجليها لفوق وقع فوق دماغ هدي
هدي احمر وشها وانتفخ وصرخت في وشها: احترمي نفسك
هاله رفعت حاجبها بشكل مستفز : امي ابقي اسألي مرات ابنك الي بتتمنيها كلفها قد ايه تعمل الفيلم المذهل ده سنيوره هدي
هدي: فيلم ايه
هاله: لما استدرجته للفندق وأجرت حد ينشر الصوره المزعومه وتخليه ترند للاشاعات التافهه ( وبتفكير) ويمكن مأجرتش حد مش بعيد تكوني اتفقتي معاها
هدي ولعت نار واتعصبت: انتي زوتي في قله ادبك عليا اوي ازاي تتهميني ان انا الي اعمل ده
هاله ببرود: انا كنت بسألك بس بس عارفه بتمني تنجح خطتك قبل ما يعرف الدكتور بيها
هدي وقفت وصرخت بصوت عالي: تصدقي بالله لو انتي مش حامل كنت رميتك في الزباله
هدي مشت وهاله قررت تفضح عايشه فضيحه للعالم
……….قصص منه محمد كاتب……..
قاعد في الكافيه لقاها داخله عليه قربت وأأعدت: انا آسفه لانك استنتني المده دي كلها
ابهم: انا الي من المفروض اعتذرلك طلبت اقابلك فجأه كنا المفروض نتكلم في اللامر ده في بيتك
عايشه مثلت الكسوف والاحراج: مفيش مشكله معنديش حاجه تانيه اخسرها
ابهم: انا كنت عايز اتكلم عن الليله اياها
عايشه: انت هتتحمل المسؤليه
ابهم: لاء انا عارف اني كنت سكران طينه في الليله دي وكمان عارف وواثق من نفسي ومتأكد اني معملتش حاجه معاكي
عايشه: انت كنت سكران جدا فأزاي اتأكدت انك معملتش حاجه
ابهم: اه كنت سكران فعشان كدا جسمي ميقدرش يعمل علاقه
عايشه وهي منزله راسها : طب لو قدرت
ابهم: تمام انا كنت فاقد الوعي فـ مش فاكر اي حاجه لو كنتي عارفه الي عملته معني كدا انك كنتي واعيه للي حصل
عايشه: اوكيه لو كنت مش عايز تتحمل المسؤليه انا متفهمه (خطفت شنطتها وقامت
ابهم قام راح وراها وسحبها من دراعها: عايشه استني ارجوكي اتكلمي معايا
عايشه نفضت ايده بقرفه: الي قولته معناه ان انا الي اغتصبتك

 

 

ابهم: انا مقولتش كدا انا عاوز ابقي صريح معاكي لو الليله دي عملت معاكي علاقه ده معناه اني مكنتش بعمل ده برغبتي
عايشه بتحاول تكبت انفعالات جسمها :ده مش مهم الاهم انك عملت علاقه لو كنت راجل نبيل هتتحمل المسؤليه
ابهم :عايشه انا واثق اني مش الاول
عايشه: ليه بتقول كدا
ابهم :لاني متأكد انك لو مطلعتيش بنت انا مش اول واحد
عايشه قلبت وشها:انت اتماديت كتير في الوقاحه
ابهم :انا اسف لاني اضطريت اقول ده ومش بقوله عشان انكر المسؤليه انا بس حابب اكون صريح بخصوص ده
عايشه بتهديد مبطن:انا مستعده ااكد للناس وللدنيا اننا عملنا علاقه كامله حتي مراتك السابقه هتتاكد انك بتحاول تهرب من الامر بس الناس ولا المجتمع هيسمحولك تهرب بسهوله ( بدموع متقنه)مفكرتش فيا هعيش ازاي بس سيب الدنيا وحكم الناس يقرروا ازاي ده لازم ينتهي عن اذنك
ابهم حس انه غلط لما جرحها بس كان لازم يكشفها قدام نفسها ايوه كان لازم يفهمها انه مش احمق عيله تضحك عليه!!!!
……..قصص منه محمد كاتب………
في المستشفي بتاخد رقم غرفه جده نوح عشان تزورها
رغده :كارمن
كارمن بصتلها: نسيت اقولك بعد الشغل خلينا نزور جده نوح
رغده برتباك: استني ممكن نروح نندر ندر قبل الزياره وبعدها ندخل المسجد نصلي وندعي تكون حياتنا افضل
كارمن: فيه ايه ليه السواد ده خليكي متفائله
رغده برتباك ملحوظ: اصل حصلت حاجه من شويه سمعتها من قسم النميمه وروني صفحه بصوره الدكتور ابهم بفندق مع واحده ست
كارمن كأن الأمر لا يعنيها: ده امر يخصه يله بينا نطلع نطمن ع جده نوح
رغده طالعه وراها: متأكده انك مش زعلانه ولا مضايقه
كارمن: لاء وهنروح المسجد بس مش بسبب تفكيرك الاهبل
رغده: انتي الي مش بتؤمني بكدا بس الحمد لله انا كنت قلقانه عليكي
كارمن بترفع عيونها لقته نازل من فوق ووقف قدامها
رغده: هستناكي قدام الجناح
كارمن هزت لها دماغها بـ اه ورغده طلعت!!!!
كارمن بصتله: جاي تتكلم معايا بخصوص حاجه حصلت
ابهم: شوفتي صورتي انا وعايشه في الفندق
كارمن: انا مشفتهاش بس رغده قالت لي
ابهم: انا عايز اشرحلك ان انا خنتك بس مع هاله معملتش حاجه مع عايشه وصدقيني انا بقول الحقيقه
كارمن: دكتور ابهم
ابهم حط ايده قدام شفايفها: في الليله دي كنت مجنون اني ملقتكيش عشان كدا اضطريت اشرب زي المجنون رغم انها مُصره اني اقمت معاها علاقه انا متأكد اني مقربتلهاش وهي مُصره اني عملت

 

 

كارمن بعدم اهتمام : مفيش داعي تشرح لي
ابهم مسك ايدها الاتنين: كارمن الي عملته مع هاله خلاني كرهت نفسي بما فيه الكفايه مش عايزك تعتقدي اني عملت ده مع عايشه
كارمن سحبت ايدها: ده كفايه سواء عملت اولاء وامرك مبقاش يهمني بعد دلوقت
ابهم: كارمن ارجوكي
كارمن : اكتر واحده محتاجه لشرحك هي هاله انت عارف انها حامل وعندها الهرمونات بتتغير وتخليها حساسه بزياده لازم تكون معاها اشرح لها انك معملتش حاجه مع عايشه
ابهم: بس انا عايزك انتي الي تفهمي لانك الوحيده الي مهتم بيها
كارمن: انا مقرره ده بس من هنا ورايح الانسانه الي من المفروض تهتم بيها مش انا
ابهك برجاء وندم: ارجوكي متطلبيش مني اهتم بهاله اكتر منك انا مش بحبها
كارمن: ارجوك ارجعلها هي محتجالك اكتر مني
ابهم قلبه مقهور: وانتي محتاجه لشخص تاني مش كدا
كارمن بهدوء: رغده مستنياني لازم اطلعلها
كل الحوار ده دار تحت انظار وسماع نوح الي كان طالع يطمن ع جدته
https://www.facebook.com/قصص-منه-محمد-كاتب-110808814814076/
انتظروا لحد ما نزل الموقف يركب عربيته وراح وراه ومسكه من دراعه ولفه له بعنف وبدون أي كلام ضربه بوكس ابهم اخده واتحدف بيه بوشه ع كبوت العربيه
نوح رفعه تاني ومسكه من مقدمه القميص وشده بقسوه:فاكر الي قلتهولي فاكره
ضربه بوكس وقعه ع الارض
نوح :فاكره شده قوم اقف
ابهم أتمالك نفسه وقام ورفع رجله وضربه في صدره نوح اتخبط في العمود وقدر بسرعه يتمالك نفسه
ابهم شفته بتنزل دم:وبعدين
نوح بعصبيه:هنتني وقالت لي اني زير نسا وواحد زي ما يستحقش يهتم بكارمن وانت ايه يا تري تستحقها عندك ست حامل وروحت في فندق مع ست تانيه
نوح بصله بغضب:اتت مأذتش كارمن بس انت أذيت ست تانيه حامل في ابنك عارف قد ايه هي بتحبك
ابهم صرخ فيه زي الغول:انت مالك مالك
نوح ضربه بوكس اقوي:قول حشري فضولي قول الي تقوله بس انت غبي واناني رغم معنديش كل حاجه زيك بس يحارب بكل قوتي عشان اكون مع الست الي حبيتها فاكر لما سالتني مين فينا اكتر انانيه اظن عرفت الاجابه دلوقت لو كنت بتحب كارمن وخايف عليها طلقها
ابهم بستهزاء:عشان تكون مع واحد زيك
نوح بقوه :لو ده الي هيخليها سعيده متعملش ده عشانها وسابه وغادر المكان وابهم وقف بنهزام
……..قصص منه محمد كاتب…….

 

 

سنيه: اشربي شويه ميه بالشلموه
آمنه: انا مريضه مش معوقه
سنيه: اشربي لحد ما ترتوي
آمنه بعدت الكوبايه: خلاص كفايه
كارمن فتحت الباب ودخلت :الف حمد لله بالسلامه
رغده وراها: الف سلامه عليكي
كارمن: عامله ايه طمنيني
آمنه ببتسامه: جسديا انا احسن والم صدري خف شويه ومش محتاجه لقسطره اما عقلي مش تمام
كارمن: ازاي ده فيكي ايه مالك؟؟!!
آمنه: انكشفت نوح عرف نوع مرضي
كارمن ابتسمت اوي ع خفه دمها ولفت لرغده الي ضحكت
آمنه: بتضحكي نوح دلوقت هيفضل يرمي عليا محاضرات
كارمن: هو فين دلوقت؟!
آمنه شاورت بدماغها: اهو جه جبنا سيره القط دخل ينط
كارمن حودت عيونها ع الباب لقته داخل
نوح مكشر: ليه مقولتليش انك جايه لحظه اجبلكم عصير
كارمن: لاء مش عايزين احنا ماشين حالا
نوح قرب منها خطوه وبعصبية وبصوت وااطي: بس انتي لسه جايه استني شويه اتكلمي معاها رغم اراهن انك عارفه حالتها من البدايه بس مقولتليش لانها طلبت منك كدا
كارمن رمشت بعيونها كذا مره:قولتلك خدها لدكتور حصل متزعلش مني
آمنه قطعت الشجار وصرخت فيه بعنف:خلاص كفايه ده غلطي انا ،،انا الي اكدت عليها متقولكش وانا دلوقت احسن بكتير
نوح سكت وكارمن دارت وشها وسكتت
آمنه: نوح خد كارمن وانزل هات عشاء
كارمن: لا انا مش جعانه انا هفضل ادردش معاكي شويه
سنيه ببتسامه: مش هتلحقي تتكلمي معاها لان الدواء هينيمها عشان كدا هتقولك امشي
آمنه : لاء انا قاصده بالطرده دي نوح
رغده: يله بينا ياكارمن نسيبها ترتاح(قربت وهمستلها) انتي كنتي مع الدكتور ابهم متروحيش مع نوح لو شافك الدكتور معاه هتحصل مشكله
كارمن بصت لنوح الي واقف مركز معاهم
كارمن لفت لامنه: احنا هنمشي بس مؤقت
رغده: الف سلامه عليكي ياحجا
آمنه: شكرا حبيباتي
نوح : يله هوصلك
كارم هزت دماغها واتحركت وراه لحد برا
رغده بوشوشه: خليه يمشي
كارمن: ممكن تمشي انت انا هروح مع رغده
نوح بنظرات حزينه:كارمن ممكن اتكلم معاكي
كارمن: عن اذنك يارغده راجعه ع طول
نوح اخدها في زوايا جنب الاسانسير مداريه عن الانظار
كارمن بقلق: فيه ايه يانوح
نوح طلع سيجاره من العلبه ودخنها بهدوء
كارمن دققت في وشه: ياخبر ايه العلامه دي
نوح بضيق:ولا حاجه انسي دي وساخه
كارمن فتحت الشنطه وطلعت منديل مبلل :خليني امسحهالك
نوح بعد خده :خلاص كارمن

 

 

 

كارمن :نوح اثبت خليني اشوف وبتمسح ياربي دي مش وساخه انت اتخانقت مشت المنديل عليها بحنان طبعا اتأذيت
نوح مسك ايدها: كارمن خلاص
كارمن مسكت ايده تنزلها بتوتر: سيب ايدي لان كدا الناس هتشوفنا
نوح بتوسل:ارجوكي تعالي عيشي معايا
كارمن بدهشه :نوح بتقول ايه
نوح شبك صوابع ايده جوه ايدها:عارف انك متطلقتيش رسمي ويمكن الموضوع يبقي اسوء لو جيتي عشتي معايا بس انا عايزك جنبي اخد بالي منك ونفكر هنعمل ايه
كارمن سحبت ايدها بدون ولا كلمه
نوح اتنهد بتعب وكمل بنبرة غريبة:ردي عليا وقوليلي انك مش مرتاحه لطلبي قولي رايك بصراحه اظن احنا مفيش بينا اسرار ولا فيه حاجه مقولتليش عليها
كارمن ببساطه:سبني افكر في الطلب
نوح اتنهد برتياح :قولت لك مستعد استناكي لـ لنهايه العمر
كارمن ابتسمتله ومشت مع رغده
في نفس اللحظه هاله خارجه من الاسانسير بس نوح كان اطمن ان كارمن بعدت عن المكان
هاله : نوح بتعمل ايه هنا
نوح: جايه تزوري جدتي طيب ليه متصلتيش بيا
هاله: كان معايا مكالمه عشان كدا متصلتش قولي عامله ايه ولا اقولك يله خلينا نروح نشوفها
نوح : مش هينفع لانها لسه واخده الدواء وقالت عايزه تنام
هاله: ياخساره كنت عايزه اشوفها مش مهم هبقي ارجع اطمن عليها تاني
نوح :وانتي عامله ايه بتتقئ الصبح
هاله ببتسامه :شويه مش كتير اصل امك بقت عجوزه زي الجزمه القديمه عشان كدا مش بتعب زيي ما كنت فيك
نوح :طيب يله اوصلك
هاله :يله حبيبي
نوح من اول ما وصلت امه نظراته عليها كلها شفقه وحزن لانه اتاكد انها بتكدب وابهم مبيحبهاش ركبوا الاسانسير ونزلوا لموقف العربيات ونوح وراها
هاله ببتسامه: نوح هتفضل ماشي ورايا كدا ولا ناوي تسوق بيا العربيه كمان
نوح :ماما واخدها جوه حضنه يضمها بقوه ويشم ريحتها وهاله نزلت دمعه من حنانه وضمته ومسدت ع ظهره كذا مره
نوح همسلها :انا قلقان عليكي

 

 

هاله خرجت من حضنه :متقلقش عليا ومبسوطه لانك كدا عشاني لكن الدكتور مهتم بيا جدا جدا جدا
نوح عارف انها بتكدب من عيونها الي اتملت بالدموع قال:بجد
هاله هزت دماغها بتأكيد: ايوه
نوح: انتي سعيده معاه
هاله ببتسامه عريضه: ايوه انا كدا لو مكنتش كدا مكنتش هبتسم كدا
نوح :مين عارف مش يمكن بتبتسمي كدا بتخفي مشاكل
هاله: حتي لو كان عندي مشاكل بعرف اتعامل معاها لازم دلوقت اتصل بمكالمه مهمه روح انت لجدتك
نوح فتحلها الباب :تمام سوقي ع مهلك
هاله قعدت ع كرسي القياده: حاضر
هاله ردت ع المكالمه: ها عرفت مكانها فين حلو اوي يله سلام انت
…….قصص منه محمد كاتب……
في المطعم
مايسه: كنت عارفه ده وحذرتك ان الراجل بيعرف لو عمل علاقه مع ست اولاء حتي لو شارب لعينه غير كدا ده دكتور نسا لازم يعرف
عايشه: عارفه انه ذكي عشان كدا طلبت منك تلقطي الصوره عشان اجبره يكون معايا
اثناء كلامهم دخلت المطعم وناويه تسحقهم سحبت كرسي وأأعدت بكل غرور وحطت رجل ع رجل
مايسه باستغراب وبفجعه : هو انتي
هاله ردت عليها ببرود : كويس انك فكراني
عايشه ببتسامه مزيفه: هاله تحبي تاكلي معانا
هاله كملت بضحكة غريبة : لاء عرفت انتم فين وجتلكم
مايسه: ليه
هاله بتهديد: تحبي نتكلم بهدوء ولا بصوت عالي
مايسه بتحذير: انا بحذرك لو هنتي بنتي ولا هنتيني بأي شكل من الاشكال هرفع عليكي قضيه سب وقذف
هاله حطت ايديها تحت دقنها: ع اساس ان الي هقوله كله مظبوط ومألفتش ولا جزء منه
مايسه: بتتكلمي عن ايه؟!
هاله حودت عيونها لعايشه: بنتك غوت راجل في السرير في فندق ولقتطله صوره ع امل توقعه وتاخده برغم انها عارفه عنده زوجتين
عايشه بصلها وكأنها مش سامعه .وهاله لاحظت انها اتوترت
هاله صرخت فيها بقوه : رررررردي
مايسه قامت بربكه ومسكت دراعها وشدتها بقوه: تعالي معايا
وعايشه قامت معاهم ومايسه سحبتها لحد الحمام وزقتها بعنف: ادخلي هنا

 

 

هاله: ههه انتي مفكره لما تدخليني هنا هتخوفيني واسكت عن الي عملته الحوثاله
مايسه بغضب:اخرسي متتكلميش عن بنتي كدا
هاله ضحكت :اووه ماي جد انا حتي مقلتش اسمها انتي عارفه انها حوثاله لوحدك
عايشه بخبث ومكر :اهدي ياهاله عارفه انك مقهوره مني ومن ابهم بس انا بجد مقصدتش اغويه
هاله :حبيبتي حبيبتي انتي اخدتي مهنتي في الكدب والتخطيط عايزه تضغطي ع ابهم عشان يتحمل المسؤليه سمعتي المصطلح ده قبل كدا
مايسه شدت ع شفايفها ونفخت عروقها احتجاجا ع اتهامها
هاله سكت شوي ثم كملت باحتقا: وعشان طلعتي ترند ترمي نفسك عليه وهو لسه مطلقش مراته الاولي اوعي تقولي متعرفيش بس اسمعيني كويس يا ننوسه عين امك مستحيل تبقي مراته التانيه حتي لو عرفي هتبقي التالته ياعين امك في حريمه عارفه انك بتحاولي تسرقيه مني
مايسه بنفعال :بطلي الكلام ده
هاله جزت ع اسنانها بقوه وجبروت: انت وبنتك محظوظين لانكم عارفين الحيزبون حماتي عشان كدا بعمل عمايلي بسريه تامه بس لو مسبتوش جوزي في حاله هحطكم انت وبنتك في قاعده الحمام مع البراز هاله خلصت كلامها وزقتهم وخرجت
مايسه: ايه الي هيحصل دي مجنونه ومحتجالها علاج
عايشه:هنصلط عليها الي يسكتها للابد!!!!!!!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية صائد النساء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى