روايات

رواية صعيدي غير حياتي الفصل التاسع 9 بقلم رضوى موافي

رواية صعيدي غير حياتي الفصل التاسع 9 بقلم رضوى موافي

رواية صعيدي غير حياتي الجزء التاسع

رواية صعيدي غير حياتي البارت التاسع

صعيدي غير حياتي
صعيدي غير حياتي

رواية صعيدي غير حياتي الحلقة التاسعة

قامت صافي بتقبيل مهران من خده ونظرت إليه منتظرة رد فعله
مهران يهب واقفا بصدمه : 😳😳 وهه اي اللي عملتيه ده
صافي ببراءة: أنا بس كنت عاوزة اشكرك وملقتش قدامي غير كده
مهران غير مصدق ما حدث : ملجتيش اي
مهران بتحذير: لتاني مرة متعمليش اكده فهماني احنا اهنا غير بلادة برة وعندنا لو البت عملت اكده نجطع رقبتها
صافي بدلع : وانت دلوقتي هتقطعلي رقبتي ولا هتعملي اي قالت هذا بوجه عبوس ذاد من جمالها الذي يفتنه
مهران ويبتلع ريقه : لا مهعملش اكده بس تاني مرة اوعاكي تفكري اكده تاني حدانا عيب فاهمه
صافي : فاهمه ي مرمر
مهران ب اتساع عينيه : مرمر مين
صافي بدلع : انت بدلعك انت
مهران وهو يتصبب عرقا : متجوليش اكده تاني اني مش مرة جاعدة معاكي
صافي بإعجاب : قطع لسان اللي يقول كده انت سيد الرجاله كلهم
ابتسم مهران ع كلامها ولكن حمحم بحرج : طيب هسيبك ترتاحي واني كمان هروح انام شويه
صافي : تصبح على خير ي مرمر
مهران مهدأً حاله : مرمر مرمر وانتي من أهله ي صفصف
ضحكت صافي علي طريقته في نطقه ب الكلام
كان هناك من يتجسس عليهم ويطرق سمعه إليهم وعندما قام مهران ليفتح الباب ذهب مسرعا
خرج مهران وذهب غرفته دون أن يري من الذي يراقبه
***********★************★***********

 

 

في الصباح
استيقظ الجميع ونهضوا ع غرفه الطعام
كان الجميع موجود ماعدا شاهي وصافي ومهران
عند مهران
كان قد جهز حاله وارتدي ملابس خروج ع غير عادته فكان يرتدي بنطلون من الجينز الاسود وقميص ب اللون النبيتي وجزمه سمراء ومشط شعره وقام برش عطره المفضل
وخرج وفي طريقه قابلته شاهي
شاهي بإنبهار: واوو اي الشياكه والحلاوة دي
مهران بإبتسامه زادته وسامه : شكرا بجوول اي
شاهي بترقب : ها قول
مهران : متيجي معايا نساعد صافي تنزل تفطر معانا بدل ما تفطر لحالها بتزعل
ابتسمت شاهي ع اهتمامه بها : اوكيه يلا
دق مهران غرفه صافي وقامت شاهي بفتح الباب ودخلت اولا وبعدها مهران الذي ما ان رأته صافي حتي عزمت في نفسها أنه لا رأت أحد في وسامته أو جاذبيته ولأول مرة تراه يرتدي ملابس انيقه غير الجلباب
صافي بإعجاب ظاهر عليها : اي اللي أنا شايفه ده بجد
مهران بمزاح: خبر اي عاد اومال مفكراني بجلبيه بس ولا اي لا احنا لما بنحب نترووش بنروق ع حالنا 😂😂
صافي بابتسامه لطيفه : بس تعرف انك طلعت قمررر اوووي ❤️
مهران بمشاكسه : انتي بتعاكسيني عااد 😉
صافي بتأكيد : الصراحه اه انت طلعت قموووور اوووي ❤️
شاهي بحمحمه : أنا هنا ي جماعه 😂😂
نظر مهران وصافي لبعضهم لأنهم لم ينتبهوا إليها ونسوا وجودها
مهران : طيب اني هطلع استني برة لحد ما تجهزيها
خرج مهران ينتظر وبداخله بركان كبير
مهران ف نفسه : وبعدين انت وقعت ولا اي دي مش توبك ي مهران وهيا كمان ممكن معجبه بيك ومبهورة وبعدها غشاوتها تنزاح عن عنيها ي خوفي ي صافي
صمت وفكر ماذا سوف ترتدي صافي فاق ع فتح الباب

 

 

رأها تطل من الباب بهيئتها فكانت ترتدي بنطلون جينز ضيف وبلوزة حمراء ذراعها شفافين وقامت بفرد شعرها
مهران ف نفسه : اي فكرت أنها اتغيرت وهتغير نفسها لا فوووج ي مهران هي بت عمك وبس مش من توبك عندك اللي تمشي علي خطاك وتتمناك بس انت تشاور وهي تلبي لكن صافي لا هيا بتحب المظهر وبس
فاق من سرحانه ع صوتها : مهران يلا بقي
مهران : ها طيب يلا بينا
وبالفعل ساعدوها حتي نزلوا ع غرفه الطعام ودخلوا سويا ساندين إياها
مهران : صباح الخير
الجميع : صباح النور
صافيه بحب : كيفك ي جلب ستك
صافي : الحمد لله ي تيتا بخيررر
خالد : والله السفرة نورت بوجودك ي بتي
صافي بإمتنان: ميرسي ي عمووو
صفوان : عجبال ما تجوميلنا ب السلامه ي حبيبتي
صافي : يااارب ي جدوو
الهام مرات احمد : وهه وهه اي الحلاوة دي ي مهران ع فين ب الشياكه دي انت والسنيورة
مهران بخنقه : خارج وصافي حابه تتمشي شويه
الهام : واشمعني صافي يعني طب ما تاخد ابتسام معاك
ظفرت صافي بضيق من هذة الإلهام تلك هي وابنتها
مهران : لا انا مواعد صافي أخرجها بدل حبستها دي ولما وعدتها جولتلها لحالها بس
صمت الجميع وابتسمت صافي بإنتصار وبدي الحزن ع ابتسام والغيظ والكرهه ع الهام
صفوان : خلاص ي مهران خرج صافي تشم هوا شويه وبليل حدانا فرح ف البلد ابجي خد شاهي وابتسام
نطقت صافي قبل الكل : طب وانا
ابتسم جدها : ي حبيبتي انتي هتخرجي دلوجتي معاه
صافي بعبوس وهي تنظر لمهران تترجاه بعينيها : لا عاوزة اروح معاهم
هرب مهران من عيونها قبل ان يضعف وترك لجده الأمر
صافيه بخبث : خلاص ي حبيبتي ابجي روحي معاهم ميجراش حاجه
ابتسمت صافي بسعادة وصفقت بيديها : صح ي تيتا ربنا يخليكي ليا ♥️

 

 

أما ابتسام ف غضبت وبشدة لأنها فكرت أنها هتقدر تقضي وقت مع مهران ولكن صافي هتكون معاهم وهيضطر مهران ب الاهتمام بها
مهران : مش يلااا ي صافي
صافي بفرحه : يلااا
ذهب إليها ليساعدها ع الوقوف ولكن وقفوا عندنا سمعوااا الصووت
@@@@ وانا مش هتاخدوني معاكوا ي خونه 😂😂😂

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية صعيدي غير حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى