روايات

رواية حكايتي الفصل الثاني 2 بقلم هاجر العفيفي

رواية حكايتي الفصل الثاني 2 بقلم هاجر العفيفي

رواية حكايتي الجزء الثاني

رواية حكايتي البارت الثاني

رواية حكايتي
رواية حكايتي

رواية حكايتي الحلقة الثانية

زين زق البنت بغضب وفجأه اختل توازنها وو”قعت من على السلم
زين بخضه : يانهار أبيض روحت فى داهيه
نزل يجرى عليها بسرعه وهي كانت فقدت الوعى لسه هيقرب منها يشيلها اتفاجئ بشخص بيجرى عليها
الشخص بخضه : نور مالك ايه ال عمل فيكى كده ايه ال حصلها يا أستاذ
زين بتوتر : ا الانسه كانت نازله ووقعت و
قاطعه الشاب لما شالها وخرج يجرى بسرعه وزين راح وراه عشان يتأكد أنها محصلهاش حاجه ركبوا العربيه وطلعوا على المستشفى
بعد وقت وصلوا ودخلوها أوضة الكشف
زين : هو انت تقربلها ايه
الشخص بخوف : انا يامن أخوها كنت بركن العربيه بره وقولتلها اطلعى قبلى يارب استرها انا ماليش غيرها
زين لسه هيرد خرجت الدكتوره وهما جريوا عليها

 

 

يامن بقلق : خير يادكتوره نور كويسه
الدكتوره : كانت وقعه شديده بس أدت لك”سر فى دراعها اليمين وبعض الكد”مات وهي فاقت دلوقتي تقدروا تشوفوها
الاتنين دخلوا عندها وزين كان عايز يعتزرلها وقلقان انها تقول حاجه
يامن دخل يجرى عليها وقال بخوف : نور انتى كويسه ياحبيبتى
نور بتعب : متخافش ياحبيبى انا كويسه
زين بتوتر : احم حمد الله على سلامتك ياأنسه نور
نور : الله يسلمك
يامن : ايه ال حصل وقعتى ازاى
نور بصت على زين وهو بصلها بحزن
نور : اتكعبلت وانا طالعه عادي الحمد لله انها جت على قد كده
يامن بحنان : الحمد لله ياحبيبتى هنزل اشوف حساب المستشفى وارجعلك تاني
خرج وكان متوقع أن زين هيخرج وراه لكن زين قرب قعد جمب نور
زين : انا اسف مكانش
قاطعته نور بهدوء : محصلش حاجه خلاص
زين بضيق : انا مكنتش مركز خالص مش عارف عملت كده ازاى سامحيني
نور بابتسامه : ولا يهمك الحمد لله على كل حال
زين بصلها بأمتنان وقال : انا زين
نور : وانا نور
زين : اسمك جميل
نور : شكرا
اتأسفلها تاني وسابها ومشى
نور غمضت عيونها : يااااه يازين مكنتش اتوقع أننا هنتقابل تانى
#هاجرالعفيفى
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفروووا

 

 

نيرمين بقلق : زين لو عرف انك انت ال خدتنى منه مش هيسكت
الشخص وهو يينفخ دخان سيجارته بعيد قال : وايه يعني ماهو دايما واخد كل حاجه لنفسه وانا لاء
نيرمين بخوف : ط طب هتتجوزنى امتى يا أمجد انا بطنى ابتدت تظهر هقول ايه لأهلى ال فى صعيد دول ممكن يق”تلوني
أمجد بسخريه : ما انتى ال غبيه كنتي اصبري لما زين يتجوزك الاول وبعدين تبقي تسبيه روحتي قررتى من دماغك ونفذتى
نيرمين بصدمه : انا عملت كده عشان بحبك وعشان انت وعدتنى انك هتتجوزنى علشان تدارى الفضيحه
أمجد بخبث : ايوه ايوه طبعا بس كنا عايزين انك تلبسيه المصيبه الاول وبعدين نقلبه فى قرشين ونخلع
نيرمين بعدم فهم : قصدك ايه
أمجد : تروحى تقولى لأمه انك حامل منه وطبعا هي مش هيرضيها كده وهتجوزك ليه فى وقتها
نيرمين بصدمه : ايييييه !!!!!!
#هاجرالعفيفى
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم
زين : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
والدته بابتسامه : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة تعال يابنى
زين بأس أيدها ورأسها وقال : عامله ايه ياست الكل
والدته بحنان : الحمد لله ياحبيبى ها عامل ايه النهارده
زين بتنهيده : الحمد لله كنت عايزك فى موضوع

 

 

والدته : خير يابنى
زين : انا هتجوز
والدته بفرحه : بجد ياحبيبى وياترى مين سعيدة الحظ بقا
زين : نور جارتنا
والدته باستغراب : نور مين !!!
زين : انا معرفش غير اسمها وكل ال اعرفه انها اسمها نور الحسينى وأخوها اسمه يامن
والدته بصدمه : لاء لاء ملقتش غير دي ده على جث”تي لو الجوازه دي تمت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكايتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى