روايات

اسكريبت فتون الجزء الثالث 3 والأخير بقلم أسماء ابراهيم

 اسكريبت فتون الجزء الثالث 3 بقلم أسماء ابراهيم

اسكريبت فتون الجزء الثالث 3 بقلم أسماء ابراهيم

اسكريبت فتون الجزء الثالث 3 والأخير بقلم أسماء ابراهيم

فتون وهي في العربيه بتحاول تهرب من غاده كانت ماشيه زاي المجنونه وراها..
فتون وهي بتصرخ… اااااه…
******
عمر جاله اتصال.. الوووو.. ااااي.. الوووو.. الوووو..
عمر سمع خبر حادث فتون جري بسرعه علي المستشفي.. اخد العربيه ومشي كان سائق باقصى سرعه.. كان ماشي بسرعه عاليه جدا.. وصل المستشفي وسال في الاستقبال عنها..
الممرضه.. في العمليات الدور الاول..
جري بسرعه و كان في صراع بين قلبه وعقله.. قلبه الا خايف عليها.. و عقله الا بيصور له حاجات قا*سيه..
بعد شويا خرج الدكتور..
عمر.. طمني يا دكتور فتون عامله اي..
الدكتور بنظره حزينه.. للاسف مقدرناش ننقذ الجنين..
عمر بخوف.. مش مهم المهم فتون..
الدكتور.. مدام فتون في غيبوبه دلوقتي ادعيلها..
عمر رجع خطوه لوراء وسند علي الحيطه و الدموع نزلت منه.. كان بيلوم نفسه علي الا عمله معاها..
*********
كانت وقفه وسمعت كل حاجه قالها الدكتور.. في سرها.. حلو اوووي يبقا لازم تمو*ت علي ايدي.. كانت بتمشي في المستشفي لحد ما دخلت غرفه الممرضات.. لبست لبس التمريض وطلعت.. دخلت غرفه فتون و بدأت تتكلم..
غاده بح*قد قربت منها.. شايفه حالك دلوقتي عشان حاولتي تاخدي عمر مني بعد ما وصلت ليه هههه كنتي فاكره اني هسيبه.. احب اقولك عمر اتجوزني غصب *عنه.. انا عملت كده فيه عشان نتجوز.. عارفه عملت اي حطتله منوم في العصير.. اه زاي ما بقولك كده و ضحكت عليه و قولتله أنه قرب مني.. بس هو مقربش ولا حاجه انا بحبه اوووي و انتي اخدتي حاجه بتاعتي يبقا لازم تمو*تي قربت منها و خنق*تها بس فجاة..
فتون فتحت عينها.. و حاولت تشيل ايدها من علي رقبته*.. و كانت بتصرخ بأسم عمر..
عمر كان برا وسمع فتون دخل بسرعه.. فتون.. غاده..
عمر.. ابعدي يا مجنونه هتمو*ت في ايدك ابعدي..
غاده.. دي لازم تمو*ت دي هتاخدك مني.. انا الا خبطها بالعربيه اااه انااا موت ابنها عشان انا هخلف منك وهي لاااا..
عمر اول ما سمع منها الكلام ده ضربها بالقلم و في نفس الوقت دخلت الشرطه..
فتون.. هي دي يا فندم الا حاولت تقت*لني..
الظابط.. تمام يا مدام فتون.. يبقي عدي علينا عشان تمضي علي المحضر..
فتون.. تمام..
عمر.. لحظه وحدها يا فندم.. غاده انتي طالق..
وتم القبض علي غاده..
عمر ابتسم وقرب من فتون.. انتي كويسه..
فتون.. خايف عليا ولا علي ابننا..
عمر.. ابننا!! ربنا يعوضنا عنه..
فتون ابتسمت ومسكت ايد عمر و حطتها علي بطنها.. ابنناا لسه عايش..
عمر.. عايش ازاي الدكتور قالي انك سقطي..
فتون.. انا قولتله يقول كده.. عشان شوفت غاده وهي بتحاول تمو*تني و انا علي الطريق قرارت اعمل كده عشان اكشف وشها الحقيقي.. و اطمن يا عمر انت عمرك ما قربت من غاده.. هي اعترفت بكل حاجه عملتها و ده عقبها.. المهم ان احنا نبدا من جديد و ننسا الا فات عشان ابننا..
عمر.. عارفه انا بحبك قد البحر و سمكته.. يا فتوني.. طول عمري ما ندمت اني اختارتك زوجه ليا.. عشان عارفه اني كل ما اقع انتي بتمسكي ايدي و تعديني لي بر الامان.. ربنا يديم وجودك في حياتي..
فتون حضنت عمر وقالت.. بحبك يا قلب فتون..
*********
النهارده بنحتفل بعيد ميلاد ولادنا اه منا جبت توأم.. آسر و تمارا.. ربنا رزقني بيهم و عمر اتغير كتيير عن الاول بيحبني انا و الاولاد.. حقيقي كنت هندم لو الطلاق ده حصل دائما ربنا بغير الاحوال في اقل من ثانيه.. ربنا كريم علينا اوووي..
تمت
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى