روايات

رواية قلب يونس الفصل الثاني عشر 12 بقلم فيروزة

رواية قلب يونس الفصل الثاني عشر 12 بقلم فيروزة

رواية قلب يونس الجزء الثاني عشر

رواية قلب يونس البارت الثاني عشر

قلب يونس
قلب يونس

رواية قلب يونس الحلقة الثانية عشر

يونس نزلها وحط ايدو علي ضهرها لقه الد م بينزل منها كتير…
يونس بدموع وصوت عالي…فجررررررررررررررر…
فجر بدموع….هتوحشني …
يونس بدموع…اوعي تقولي كده يا قلب يونس…ان شاء الله هتكوني بخير …اهدي وكل حاجه هتكون بخير …
يونس شال فجر وجري علي العربيه وحط فجر علي الكرسي وقعد جمبها وبقي ماسك ايدها ودموعوا نزلها …
يونس بدموع…فجر خليكي معايا فجر اوعي تقفلي عينك فجر …ردي عليه …فجر …كلميني …
فجر بصوت ضعيف …انا معاك …
يونس بدموع….عايزك دايما معايا انا ولا حاجه من غيرك …انت نور حياتي يا فجر قلبي …فجر …
فجر بصوت ضعيف وتعب …اتكلم قلبي سمعك…حتي لو صوتي ساكت ….
يونس بدموع…تعرفي انا حاسس ايه دلوقتي ….انا هكمل كلامي …لان كلامك بيدخل قلبي …واكيد كلامي هيدخل قلبك ….تعرفي حاسس ايه …أن قلبي عايز يخرج من ضلوعي ….ويكون في ايدك يطمن عليك … يروح لقلبك يطمني عليه ….يخرج ويدخل لحضنك …حاسس بضعف …حاسس بقسوه الحياه علي قلبي وقلبك …قلبي وجعني اوي ….يا فجر حياتي …انتي الفجر اللي دخل بعد سنين عتمه….قررتي تنوري اللي بقي من حياتي ….
يونس فضل يتكلم مع فجر لحد ما واصل المستشفي….

 

 

يونس نزل من العربيه وشال فجر وبقي يجري …ودموعوا بتجري وراه ….
(خوفي من الفراق خلني هاش وضعيف)..
يونس داخل المستشفى…
وبقي ينادي بعالي صوت عندو …دكتور …عايز دكتور بسرعه …
في ثانيه كانو الدكاتره عندو …واخدو فجر علي اوضه العمليات …
ويونس وقف قدم باب اوضه العمليات…ودموعوا نزلت ….علي فجر…
(الحب بيخليك عايز حبيبك وبس مهما كان في حواليك ناس انت عايز القلب اللي حبك …انت عايز الحياه في حضن حبيبك …هو ده الحب …كله خوف من الفراق …كله ندم ووجع … ودايما فيه انت خايف …يا من كلمه يا من نظره يامن همسه ….وكله للحب …أن الحب يا سيدي مقر للخوف دائما…من الفراق والحزن والندم ….)
يونس فضل قاعد ….والخوف كان سيد الموقف…يونس خايف علي فجر …يونس خايف من الفراق …يونس خايف وخايف وخايف علي فجر …كله ده ويونس الدموع عرفت طريقها من عينه لخدو ….لقلبو …..أن القلب ينز ف خوفاً عليك …
الدكتور خرج من اوضه العمليات…ويونس قام جري عليه …
يونس بخوف …فجر عملت ايه يا دكتور ….فجر كويسه …رد عليه …
الدكتور بحزن …العمليه نجحت بس المريضه داخلت في غيبوبه …والله اعلم هتفوق منها امته …
يونس بدموع…ازاي ….خارجها بس وهي هتكون كويسه ….فجر بخير ….انا عارف…
الدكتور طبطب علي يونس …اهدي يا بني أن شاء الله خير…بس انت قول يارب …
يونس بصوت عالي ودموع …يارررررررب مليش غيرك ياررررب ….
فجر خرجت من اوضه العمليات ودخلت اوضتها علي الاجهزه…
يونس للدكتور …ممكن ادخل ليها دلوقتي…
الدكتور بحزن…ممنوع …علشان الحاله …
يونس بدموع…ابوس ايدك خليني اقعد معها ..
الدكتور طبطب علي يونس….ادخل يمكن ….
يونس بدموع….أن شاء الله فجر هتفوق …وتخرج معايا …
يونس داخل الاوضه لفجر …وقاعد جمبها ومسك أيدها …

 

 

يونس بدموع باس ايد فجر …وحشتيني اوي الكم ساعه دول …فجر يا حبيبتي…..عايز اخرج انا وانتي من هنا عايز اخدك في حضني من تاني …..واسمع كلامك المجنون …نفسي اسمع صوت قلبك …صوت قلبك يعني الحياه ليه …انتي الحياه يا فجر ….اتكلمي …انا عارف انك سامعه صوتي بقلبك …لانه خرج من قلبي لقلبك …فجر يا نونه انتي …ردي علي يونس قلبك …ردي علي اللي عايش بيكي وليكي بس …فجر يا حبيبتي…هروح اخد حقك وارجع …في اسرع وقت …مش هتاخر …عليكي عارف انك عايزني دايما جمبك …زي مانا عايزك دايما في حضني …بحبك …
يونس خرج من الاوضه لقه مامته وابو فجر ….حكي ليهم كل اللي حصل …
يونس بدموع…خدي بالك منها يا ماما لحد ما ارجع …
ام يونس بدموع ….حاضر يا حبيبي…
ابو فجر بحزن …خليك يابني معنا …
يونس بحزن …ساعه ورجع …خير ان شاء الله …
يونس خرج من المستشفى…ركب العربيه …وكل ده ود م فجر علي ايدو وهدومه…
..
يونس واصل البيت وفتح الباب …وشاف ابشع منظر ممكن يشوفه ….
شاف تمارا مع مروان في اوضه النوم في وضع …😱😱..
يونس بضحك …هو ده المتوقع من اتنين زيكم …
تمارا بدموع مزيفه…هو اللي دخل وعمل معايا كده بي العافيه…
مروان بعصبيه …كفايه كدب بقي انتي ايه …
يونس سقف بي ايدو …لا راجل …انتو أحقر اتنين علي وش الدنيا …
يونس اتصال بي البوليس ….علشان ياخدوا في جر يمه شرف….وطلع المسد س وضر ب نا ر علي تمارا ومروان ….(النهايه لكل شر )
وقاعد مستني البوليس ….بعد شويه كان في كل حته وتم القبض علي يونس …
وبعد اسبوع خرج يونس لانه كان بيدفع عن الشرف …

 

 

يونس راح لفجر المستشفي …بس للاسف فجر زي ما هي …

يونس داخل الاوضه لفجر …وقاعد جمبها ودموعوا نزلت…فجر ردي عليه …ردي علي قلبي اللي حبك …ردي علي روحي اللي بموت في بوعدك ….ردي عليه ريحي قلبي الحزين … من غيرك …فجر انا خدت حقك وحقي من الدنيا …ردي عليه ارجعي لحضني خليني اشيلك واجري بيكي …فاكره أبيه يونس ..بقي يونس …وانتي بقيتي قلب يونس…
يونس فضل قاعد جمبها لحد ما نام ….
ويوم وراء يوم وراء يوم وفجر زي ماهي …
ويونس قاعد الليل مع النهار جمبها الكل يروح ويجي الا يونس …

يونس اتغير كتير بقي واحد تاني …بقي جسد بلا روح …ولا بياكل ولا بيهتم بنفسه زي الاول ….يونس أصبح حطم انسان …
يونس بدموع….فجر انا تعبت اوي من غيرك …ارجعي ريحي قلبي …ارجعي لقلبي ….وحشني حضنك…وكلامك الدفي لقلبي …وحشني صوتك….ارجعي قلبي بيمو ت من غيرك …
فجر سامعه صوت قلبي ….فجر …
يونس حط ايدو علي قلب فجر …ده مش عايز يسمعني ليه..ارجوكي ردي عليه …وانت اسمعني بقي (كل ده وهو حطط ايدو علي قلبها) …تعبت …من غيرك …تعبت …
يونس قام من مكانه وخرج من المستشفى بعد مرور خمس شهور…لاول مره …خرج واحد تاني خالص بدقن طويله وشعر طويل …وجسم نحيل…
وبقي ماشي في الشارع … ومفيش علي لسانه غير فجر ردي عليه … فجر قلب يونس ….
وفضل ماشي لحد ما واصل عند البحر وقاعد ..
يونس بيكلم البحر ….رد انت يا بحر عليه ….طمني ….انا جيلك اتكلم معاك يمكن روحي تهدأ وقلبي يرتح …
عارف يا بحر انا عمري ماكنت ضعيف زي دلوقتي ولا كنت مكسور غير دلوقتي. ….واهم حاجه عرفتها اني مش عايز من الدنيا غير فجر ….وان الدنيا من غير فجر كأنها قبر ..وانا الم يت ….دايما بحب اجيلك بس وانا فرحان …اول مره أجاي وانا مكسور …سلام …

 

 

ماشي يونس والدموع بتنزل من عينه …..كان الحياه خلصت والنهايه قربت …
فضل ماشي لحد ما واصل لمسجد …داخل يصلي …وفضل يدعي أن فجر ترجع …لانها الحياه ليونس …
كل ده ودموعوا مش عايزه تنشف …
وطلع من المسجد علي المستشفي…وداخل وقاعد جمب فجر وحط ايدو علي قلبها …يارب يارب مليش غيرك رجعلي فجر ….رجعلي روحي تاني …..انا م يت من غيرها ….يارب ..
يونس نام وهو حطط ايدو علي قلب فجر ….يونس قام من النوم ساعه اذان الفجر …
يونس بدموع وصوت عالي…يارب بحق اذان الفجر رجعلي فجر ….يارب انا عايز فجر …..
فجر ردي عليه وحط ايدو علي قلبها والايد التانيه مسك بيه أيدها ..فجر ….فجر …بحبك …ردي علي قلبي …
مره واحده يونس حس بايد فجر بتمسك ايدو …
يونس بدموع وصوت فرحان …فجر …قلب يونس…ردي …
فجر فتحت عينها ….بحبك …..
يونس حضنها جامد….وانا مليش غيرك …..بحبك يا قلب يونس ….بحبك ….
فجر بدموع…شيلني …وحشتيني اوي يا قلبي …
يونس قرب منها وبسها….وانتي اكتر يا قلب يونس …
..
بعد اسبوع فجر خرجت من المستشفى….
ويونس جاب بيت جديد كبير وقدمه جنينه كبيره …
يونس واصل بالعربيه قدام البيت …
فجر بفرحه ….يونس شيلني …
يونس بابتسامه…يلا يا قلبي …
في ثانيه كنت فجر نطت علي ضهر يونس…
يونس بفرحه ….وحشتيني اوي يا فجر …
فجر بحب …وانت اكتر يا قلب فجر…

 

 

دخلوا البيت …
واول ما يونس نزل فجر حضنها …وهي بقيت حضنها جامد ..
يونس بحب …بحبك اوي …
فجر بحب…وانا بحبك قد الدنيا وقد البحر وقد السماء …وقد السمك سمكه سمكه ❤️🙈…
يونس شال فجر وداخل الاوضه و .(وهنا تسكت فيروزه عن الكلام الغير مباح 😂 نسيبهم بقي بعد شهور عذاب)
بعد تسع شهور …
فجر ضر بت يونس قلم …..انت السبب اااااه انت السبب….ااااااااااااااااه….
يونس بضحك ….اهدي يا قلبي …أن شاء الله هتقومي بالسلامه …
فجر بقيت ماسكه دراع يونس وتعض فيه …..اااااااه منك لله…
يونس بضحك ….ااااه يا عضضه ..
بعد تعب دخلت فجر اوضه العمليات ….وجابت ..
يحيي …وفيروز …وشمس …وموسي …
ايوه جابت اربع اطفال …..
الف مبروك … لوووولوووولي لوووولوووولي 😂😂..
اخيرنا السعاده داخلت هنا …
فجر بعد ما فقت ….يونس …
يونس بابتسامه…قلب يونس….
فجر بحب…هات حضن …
يونس قام وحضنها. …بحبك …
فجر بحب…وانا اكتر …

 

 

بعد مرور عشرين سنة….النهارده فرح الأربع قرود …
يحيي هيتجوز …زينه …
فيروز هتتجوز …ادم …
موسي هيتجوز ….دهب ..
شمس هتتجوز ….نمر…….

فجر وهي ماسكه ايد يونس …
فجر بغيره …يونس …
يونس بابتسامه….نعم يا قلب يونس…
فجر بغيره …هو انت بتبص علي البنت اللي وقفه هناك ليه ..
يونس بحب …عمري ماشفت غيرك يا قلب يونس…
فجر بحب…بحبك ..
يونس بابتسامه…بعشقك يا قلب يونس…انتي اجمل شيء في حياتي ..
فجر بحب …وانت كل حياتي …
تمت ..
الحب جنون ..
الحب سعاده ..
الحب حزن ..
الحب ندم..
الحب خوف ..
الحب فراق..
الحب كل حاجه وعكسها..
الحب حياه..
..

 

 

دق قلب عاشق فلا مفر من الحب آلا إليه 🥺❤️…
واخر كلمه حب من قلبك …الحب فرصه لحياه مجنونه مع حبيبك …
دايما خليكم فاكرين أننا بشر وبنحب …ولينا قلوب ضعيفه ..فبلاش كسره قلب …
اتمنا النهايه تكون عجبتكم …

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية قلب يونس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى