رواية الوقح وزوجة أخيه الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورا الوكيل
رواية الوقح وزوجة أخيه الجزء الحادي عشر
رواية الوقح وزوجة أخيه البارت الحادي عشر
رواية الوقح وزوجة أخيه الحلقة الحادية عشر
بعد ما استقبلوا التهاني من الجميع وينهض
زين ….يقبل راس نور ويرداف الف مبروك يا نور الحياه نور…. الله يبارك فيك لينظر اليهم هو يحاوط بيده خصر نور
زين….. سلمي الشنط جاهزين
سلمى….. ايوه يا زين بيه جاهزين
نور…. شنط ايه يا زين
زين….. الصبر حلو انتى تسلميلي نفسك ومالكيش فيه خالص
جاسر…. انتو مسافرين
زين…. يعني حاجه زي كده يومين ثلاثه بالكثيره وانت يادهم خلي بالك من ابويا ومن الشغل على ما نرجعوا
نور…. بهمس زين انت بتعمل ايه ممكن افهم واخذناو رايحين فين
زين…. بنفس الهمس الصبر حلو اصبر على رزقك يا عروسه
اقترب جاسر من نور يقبل جبهتها الف مبروك يا قلبي ربنا يسعدك
يردف زين احم احم في ايه يا جاسر قلبي دي تخصني انا انا راجل صعيدي ودمي حامي ليقهقه جاسر و ادهم ادهم…. ايه يا زين انت داخل علينا حامى يا ابن عمي
زين…. لا انتم هتفوقو عليه
يلا يا قلبي ويودع عائلته وينطلق بسيارته الى احد ميناء امام يا يخت فخم مزين بالورود والبلالين يتقدمها زين يمسك يدها الصغيره بين يديها
نور… زين احنا رايحين فين وايه اليخت ده
زين….. ايه انا قلتلك سيبيلي نفسك خالص
نور…. و انا سايبه لك نفسي لما نشوف اخرتها معك ايه
زين… اخرتها عسل يا احلى من العسل
نور…. ماشي يا زين وانا معك اهو
زين …..وانا مش عايزه غير تكوني معيه وبس
في المطار يصل داغر ونديم و على وجوههم الغضب
جاسر…. حمد لله على السلامه لم قلتولي انكم جايين كنت في انتظاركم
داغر…. هي هنا ولا في الصعيد ه
جاسر …ما نعرفش زين بعد كتب الكتاب اخذها وما حدش عارف راحوا فين
نديم…. يعني ايه اخذه وما حدش يعرف راحوا فين
داغر…. زين فين معهم
جاسر…. لا مع جدته
نديم …..حتى ابنها نسيته
دا غر….وديني على الفندق لما ترجع هنروح لهم وساعتها هتعرف اللي عملت ده كله علشان
جاسر….. عمي مالهوش لازمه اللي حضرتك ناوي عليه
خلاص نور اختارته واحنا بدورنه لازم نقف جنبها وخصوصا ان زين بيحبها بجد
نديم…. نفس الكلام ده قلته قبل كده ياجاسر
لما يوسف اتجوزها وانت وقفت قصدنا والنتيجه اهى نور ما حدش هيحبها زي انا طول عمري باحبها وهي كل مره تخذلني فيها اول مره صبرت نفسي وقلت نصيب لكن دلوقت مستحيل اسيبه لتاني مره انتم فاهمين
داغر ….وأنا معك يا نديم انا في الاول اقنعتك انك تنساها لما افتكرت ان يوسف بيحبها لكن مستحيل اكرر نفس الغلط نور لازم تتطلق وترجع معنا وهتبقى ليك تكون مطمئن انا عارف نور بعد اللي هاقوله ليها هترجع معنا
علي متن اليخت نور بنبهار ايه ده يا زين لحقت عملت كل ده امتى
زين من ساعه ما قلتلي انك موافقه انا ما مضيعش
وقت عملت كل ده ورجعت بالماذون علشان نكتب الكتاب ونيجي نقضي اجمل يومين مع بعض وسط الميه والسماء الصافيه لوحدينا نور انا باحبك عمري ما فرحت وكنت سعيده زي دلوقت و نفسي تحبيني زي ما باحبك
نور
… انا مش عارفه اقولك ايه انا كمان عندي احاسيس كثير مش عارفه احدده بين سعاده وخوف وامان بس الاكيد اني معك مطمئنه و سعيده
زين…. وانا مش عاوزك تضغطي على نفسك انا عاوزك تسيبي نفسك لمشاعرك عاوزك تثقي في حبي ليكي
نور ….وانا معك بحس احساس جديد مش هاقول حب بس اللي متاكده منه ان احساس بالسعاده والامان
بس قوالي انت واخذنا و رايحين فين
زين….. على اجمل جزيره واجمل مكان ممكن عينك تشوفه
نور…. اه على كده انت جئت مع مين هنا قبل كده
زين….. نقول دى غيره لا يا ستي جئت كثير بس اول مره اجي ء مع واحده
وانتى اول واحده تيجي معي
نور…. عاوز تفهمني
انك ما جيتش مع مريم ولا سالي
يترك دفه القياده ويتوجه الى نور الجالسه جواره ويمسك يديها بين يديه ونظري في عينيها واردف انت اول واحده في كل حاجه اول واحده اقولها باحبك اول واحده اتمنى اعمل كل حاجه معه انت بس ما فيش غيرك في ما اعرفش امته حبيتك وامته عشقتك بالشكل ده بس متاكد انك اول واحده يقترب اكثر و يطلع قبله على شفتيها و يترك العنان لمشاعرها وهي مستسلمه لهو ولجمال كلماته الساحره واظهاره لهذا الحب حديث الولاده
وصل واخيرا لى وجهتهم على هذه الجزيره في وسط المياه العذبه
نور بنبهار زين ايه المكان اللي يجنن ده ده حقيقي مكان مميز
زين لا مينفعش انك تتغىزلي باي حاجه وانا معك انا راجل صعيدي وبغير من اي نظره منك با عجاب لاي حاجه غيري انا
نور انت بتتكلم جد انت بتغير عليه
زين اوه اوه ده غيره دي ولا حاجه عند اللي بحس بيه لما بتبصي على حاجه باعجاب
صور اشخاص او اماكن انا عاوزك لي انا وبس باقولك اخذنا الكلام يلا ناكل لاني بصراحه جوعت جدا وبعدين نبقى نكمل كلام وحاجات ثانيه ولا هنقضيها كلامه
ويمسك يدها و ينزل من اليخت يتجه داخل الجزيره وتستمر رحله انبهار نور بالزين
حاجه عاليه…. ليلي يا بنتي هو زين ما اتكلمش
ليلى…. لا يا ماما ماكلمش بس ادهم كلمه و قال ان قافل تليفونه ومش عاوز ازعاج
حاجه عاليه ربنا يسعدهم و يرزقهم الذريه الصالحه
ليلى….. اللهم امين بس انا مستغربه زين جدا
شفت بعدكاتب الكتاب حضن نور قدامنا كلنا ازاي استغربت جرائته ده عمره ما عملها مع انه اتجوز مرتين مريم لما كانت تمسك ايده قدامنا كان بيتعصب عليها
الحاجه عاليه ده العشق زين عشق نور وحبها بجد
مش عارفه ليه ها قلبي مقبوض و مش مطمئنه
خايفه عليهم
ليلى…. يا ماما ان شاء الله خير زين ونور عاقلين وعرفين هم بيعملوا ايه ما تخافيش عليهم ربنا يسعدهم يرزقهم الذريه الصالحه زين شاف ياما في جوازته الاثنين ولا ارتاح مع دي ولا كمل كم شهر مع دي
في المساء على سطح اليخت نور تتذوق الطعام واوواكلك جميل جدا أنت اتعلمت الطبخ ازاي
زين هويه بس انتى أوال وحده تأكل من ايدي وأول وحده تعرف أنى بعرف اطبخ
حتى امي ما تعرفش
نور معقول
زين طبعا معقوله قوي كمان
على انغام الموسيقى يمد يده يسحب نور ترقص معه و بين يديها
نور…. انا مفروض ما عادش استغرب من حاجه وانا معك
زين… ليه ده كله
نور….. ولسه بتسال جزيره في نصف البحر طابخ ماهر و موسيقى وكمان راقص ماهر
زين… واو اعتبر دي مغزله
ويدفن وجه في عنقها يستنشق عبيرها بهيام وعشق و يرفع عينه التى تلاقت بعينها التي سحرته ويطبع قبله على شفتيها واول مره تبادله القبله وتتحول الى قبله شغوفه ويحملها بين يديها ويتجه الى داخل الايخت🤫🤐
وعيب بقى كده كفايه عليكم
في الصباح على صوت العصافير يستيقظ زين لا يصدق ان ما بين يديه في حضنه هي من احبها
و ينظر اليها بافتتان لتستيقظ نوره وتتحرك علي صدرها العاري مثل القطه اللي ترفع عينيها لا تنظر الى هذا الذي ينظر اليها بافتتان
زين… صباح الخير حبيبتي
نور…. صباح الخير يا زين
زين… احلى صباح الخير واحلى مره اسمع أسمى
نور… بس بقه يازين انت واقح على فكره
زين….. انا ابدا ده انا غلبان
نور…. ممكن تسيبني اقوم عاوز اكلم ليلى واطمئن على زين
زين…. اطمئنيي كلمت ماما اطمئنت عليهم وقفلت التليفون تاني انت معي مش عاوز ك تنشغالى عني ابدا اردف بهذه الكلمات وهو يدفن وجه في عنقها يطبع القبلات ويسك ملكيته عليها…….🤫🤐
واتسكت شهرزاد عن الكلام اللغير مباح
وبعد ثلاثه ايام من العشق والسعاده بينهم يعودون الى المنزل تستقبلهم الحاجه عاليه و ليلى وزين الصغير
والحاج زايد بالاحضان والمباركات والتمني بالسعاده الدائم
يجتمعون على طاوله الطعام في سعاده غامره
ونظرات زين المحبه لنور ومسك يدها امامهم على طاوله الطعام
اردافت ليلي… مالك ماسك يد نور خائف لاه تروح منك يا زين
زين ….يا ساتر المالفظ سعد والله ما انا عارف الواد ادهم عاجبه فيك ايه
ليطرق جرس الباب وتتجه سلمى لتفتح الباب ويدخل عليهم داغر ونديم وجاسر وخلفهم ادهم
ليردف داغر..؟.. من خلفهم السلام عليكم لتتوجه ابصارهم اليه وتنظر اليه نور بابا
لا يرد داغر …..بابا ولسه فاكره انا بابا تتجوزي من غير ما تقولي لي
نور…. بابا انا
يرد ف زين اهلا وسهلا داغربيه
ينظر اليه داغر……. اهلا يا جوز بنتي وينظر الى نور ممكن نتكلموا
ليردف جاسر …..عمي ممكن نتكلموا بهدوء لو سمحت
ما فيش داعي للعصبيه اللي حضرتك فيها
نديم ازيك يا نورا مبروك يا بنت عمي عامله ايه وحشتيني يتوجه زين يقف امامهم اتفضلو البيت بيتكم
ليردف داغر………
لا مش بيتنا تعالى يا نور خلينا نتكلم لوحدنا
نور….. ما فيش حاجه ممكن نتكلم فيها لوحدينا يا بابا زين جوزي ودولت اهلى ممكن حضرتك تتكلم وجودهم
داغر…. طول عمري باقول عليكى طيبه و يضحك عليكي بالساهل بس عمري ما كنت اتوقع انك تكوني غبيه كمان يرفع يده يا ريد ان يصفعها قبل ان تصل يده إلى وجنتها يا مسك يده زين وير ادف لا عاش ولا كان حد يمد يده على امراتي وانا عايش ممكن نفهم حضرتك جاي لي لو مش جاي تبارك
داغر ….ينفض يده من يده زين ويردف وعمري ما ابارك الجوازه دي زي ما باركت جوزتها من اخوك قبل كده وخذلني
نور بابا لو سمحت يوسف الله يرحمه
عمره ما زعلك بالعكس كان دائما يحترمك ويقدرك ممكن افهم ليه حضرتك بتقول كده
نديم….. عاوزه تعرفي ليه عمي بيقول كده حانقولك
يرد ف جاسر لو سمحت ما فيش داعي للكلام ده ممكن نتكلم بهدوء وينظر لعمه ونديم بترجي
لترادف نور …..وانا عاوزه اعرف انتو مخبيين على ايه مش عاوزيني اعرفه ممكن حد يقوللي
داغر وانا هاقولك على كل حاجه بس بشرط
زين…. شرط ايه مش عاوزين نعرف احنا خلاص دفنا الماضي مش عاوزين نعرفه
لترادف نور….. لو سمحت يا زين انا عاوزه اعرفه
يرداف داغر….تنفذى الشرط مهما يكون انا عارف انك قد كلمتك وعمرك ما بترجعي في وعد انتى اخذتيه على نفسك
لترا دف نور… بتوتر جالي على وجهها
وانا موافقه بس الحقيقه كلها
داغر…. و شرطى انك تتطلقي منه وترجعي معيه لندن الليله ووعد هاقول لك على كل حاجه
يا مسك زين…. يدها وينظر في عينيها ويرداف نور ممكن تهدي ده بيلعب باعصابك
نور…. زين انا عاوز اعرف
مخبيين على ايه علشان اكمل معك وانا مرتاحه
زين ….دا عاوزك تتطلقي ترجعي معهم وانا مستحيل اتنزال عنك
بعد ما لقيتك قوليلو مش عاوزين نعرف حاجه وانا هعرف كل حاجه هاقو لك
نور .. ….لو سمحت انا عاوزه اعرف علشان ارتاح وادفن الماضي
داغر….. ايه توعديني انك ترجعي قصاد انك تعرفي الحقيقه كامله
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية الوقح وزوجة أخيه)