روايات

رواية حب عبر الصدف الفصل الحادي عشر 11 بقلم نعمة أحمد

رواية حب عبر الصدف الفصل الحادي عشر 11 بقلم نعمة أحمد

رواية حب عبر الصدف الجزء الحادي عشر

رواية حب عبر الصدف البارت الحادي عشر

رواية حب غير الصدف
رواية حب غير الصدف

رواية حب عبر الصدف الحلقة الحادية عشر

غيرت كيان ملابسها وظلت تنظر الي صور سارة وادهم في صورهم
كيان بطيبة: ماشاءالله عليهم كان نفسي يبقي عندي اخ اووي
علي داخلة ادهم قائلابحب: انا هبقي اخوكي وجوزك وحبيبك وابوكي
كيان بتوتر: انت سمعتني ازاي
ادهم : انا اي حرف بيطلع من شفايفك متعرفيش بيرن فقلبي ازاي
كيان وهي ترجع لورا : ادهم مش هينفع اللي انت بتفكر فيه
ادهم وهو يقترب منها ويضعها في حضنه بقوي قائلا: شششش انا عايزاه اشبع منك بس متكلميش
كيان بوجع: اه يا ادهم براحة بعدين اي اللي انت بتعملو دا
ادهم : كيان انت ملكتي قلبي انا بقيت مش قادر اعيش منغيرك
ثم ابتعدت كيان قائلة: ادهم بس انا خايفة متعرفش انا الخطوة اللي بتخطاها ببقي خايفة مش عارفة اللي بيحصل بعدها انا خايفة اقولك دلوقتي ان لما بتبقي معايا بحس بالأمان معاك خايفة اثق فيك
ادهم وهو يتكلم أمام شفايفها: كيان انا مش عايزاكي تخافي وانا معاكي بعدين انا عمري مهقدر أذيكي حد يقدر يأذي نفسه
جاءت تتكلم كيان ولكن قاطع كلامها بقبلة يعترف بها عن عشقه وشوقه و حنيته وجميع مشاعره لها
ادهم بحب: كيان انا بحبك
كيان بكسوف :وانا كمان اووي
ثم انطلق الي الخارج ولكن ظل ادهم يعدل نفسه ثم خرج ورائها
سارة بحزن: طب يا كيان انت وجميلة ما تبتوا معانا انهاردا
ادهم : صحيح يا جماعة احب اقولكم ان شاء الله فرحي علي كيان اخر الأسبوع دا
عمر بفرحة: بجد الف مبروك يا صحبي

 

 

ادهم : الله يبارك فيك يا حبيبي
وحضنت سارة وجميلة كيان مباركين لها بفرحة
كيان بكسوف: الله يبارك فيكوا
جميلة بمكر: وعاملة نفسك مش بتحبيه وبتقولي بقلب جامد لاء يا خبيثة
كيان بكسوف:خلاص بقي يا جميلة
ادهم :بصي يا كيان انت وجميلة انتوا هتباتوا معانا لحد يوم الفرح
كيان : بس يا ادهم
ادهم بصرامة: مينفعش يا كيان كلمة واحدة يريت تسمعي الكلام
جميلة : لي يا ادهم مش فاهمه لي مينفعش
كيان : هبقي احكيلك يا جميلة بعدين
عمر : انا همشي طب انا اشوفك بقي بكرا في الشركة
ادهم : خلاص ماشي يلا سلام
سارة : هااا بقي هنام ازاي
جميلة : انا عايز انام معاكي يا سارة
سارة بفرحة : بجد خلاص ماشي .. وانتي يا كيان هتنامي فين
ادهم : لاء كيان هتنام في الاوضة اللي جمبي ..اي رائيك يا قلبي
كيان : خلاص ماشي عادي مش هتفرق معايا
سارة : طب وري يا ادهم الاوضة بقي لكيان تصبحوا علي الخير يلا يا جميلة
*في الاوضة *
ادهم : دي يا ستي الاوضة وانا اوضتي جامبك علطول اكيد فاكرة لما
كيان بكسوف: ايوه ايوه خلاص فاكرة
ادهم بضحك: خلاص متكسفيش اووي كدا انا رايح انام بقي

 

 

كيان :خلاص ماشي
بعد مرور فترة من الوقت
تسحب احد هما داخل أوضة ادهم ولكن شعر ادهم بان يوجد شخص فأمسك بالسكينة التي دائما بجانبه ثمم شد ادهم الشخص وحدفه. علي السرير ووضع السكينة علي رقبته
كياان بخوف : ادهم دا انا كياان
ادهم بإستغراب : كيان انت جيتي هنا لي
‘كان كيان نائمة علي السرير وفوقها ادهم ‘
كيان : اوع كدا انت هتموتني
اتعدل ادهم قائلاً: اي اللي جابك هنا طب
كيان بتوتر: مكنتش عارفه انام هقولت اجي اشوفك نمت ولا لاء
ادهم :لو كدا ماشي …طب اي شكلك عايزاه تقولي حاجة
كيان بتوتر : لاء قصدي اه
ادهم بإبتسامة: قولي طب
كيان : هو انا ينفع اسألك سؤال
ادهم : اتفضلي
كيان بتوتر: هو انت والدك و والدتك فين
ادهم بتنهيده : بصي يا ستي انا هحكيلك انا والدي والدتي ملتو في حادثة وانا عندي١٤ سنة كنت عيل ولسه مش فاهم اي حاجة وكانت سارة لسه صغنونة خالص بس كان عمي كويس كان ديماً يقولي اشتغل وكون نفسك عشان متحتاجش لحد في من الايام
كيان: طب هو عمك فين
ادهم بحزن: انا كنت عايش مع عمي انا و سارة وابن عمي و مراته

 

 

بس وعمي مات متسمم ومرآته طبعاً مرديتش تخلني اعيش معاها وكان ابن عمي بيكرهني اوي والله انا معرفش كان بيكرهني لي كنت ساعتها في اخر سنة في الجامعة بس بعدها انا كنت محوش مبلغ وفتحت شركتي وكان عمر شريكي ولحد ما بقيت الشخص اللي انتي شايفاه دلوقتي قدامك
كيان بحزن : يااه حسيت ان حياة كانت عبارة عن شقي
ادهم بضحك : مش هتبقي اكتر من حياتك
كيان بضحك : وانت الصادق
ادهم : ممكن انا بقي اسألك سؤال
كيان بمكر: لاء
ادهم بتكشيرة : خلاص امشي بقي عشان هنام
كيان بضحك : يا ادهومي بقي بهزر معاك قول
ادهم بتوهان : انتي قولتي اي
كيان بعدم فهم : قول
ادهم : لاء اللي قبلها
كيان بكسوف وهي تضربه علي كتفه : مقولتش حاجة ولو مش هتسأل همشي انا
ادهم بضحك: خلاص استني هسأل
كيان : هاا
ادهم : هو انا لو حصلي حاجة هتعملي اي
وضع كيان صوبعها علي شفايفه قائلة: اوع اسمعك بتقول كدا تاني انت فاهم …ادهم انا بحبك ومليش غيرك انت وجميلة في الدنيا فلو حد فيكو حصلو حاجة انا هموت وراه علطول

 

 

ادهم بحب: بعد الشر عليكي يقلبي
كيان : ادهم انا بعد موت بابا وماما انا عشت حياتي كلها يقاوم عشان جميلة فقولي بعدين لو حصلكوا حاجة اعيش لمين
اخذها ادهم في حضنه قائلا: محدش هيحصلو حاجة ان شاء الله وطول ما انا عايش مش هخلي حد يلمس شعر منك كياان يا كياان
كانت كيان ذهبت في حضنه نوم عميق
‘في صباح يوم جديد’
استيقظ ادهم علي صوت فونه
ادهم بنرفزة : عايز اي يا زفت
عمر : انا عرفت مين ورا خراب الصفقة
ادهم : مين ؟!
عمر : ابن عمك!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب عبر الصدف)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى