رواية آسر قلبي الفصل الثامن 8 بقلم ندى رأفت
رواية آسر قلبي الجزء الثامن
رواية آسر قلبي البارت الثامن
رواية آسر قلبي الحلقة الثامنة
فتحت نغم عنيها ….
لقت نفسها في مكان غريب (مصنع مهجور ) وكمان مش مربوطه ..
نغم : انا فين … وفجأه..فتح باب المصنع..ودخل منه راجل ووقف قدمها …
نغم بصدمه : استاذ نبيل …
لف نبيل الناحيه التانيه وقال : انا مش نبيل يا نغم …
نغم وهي حاسه بشعور غريب قالت : اومال انت مين …
نبيل : انا آسر يا نغم …
نغم بصدمه : آس..آسر ازاي ..انا بقول انك شبهه بس مستحيل تكون هو ..لأن آسر مات ..
لف آسر لنغم وقال : لا يا نغم انا عايش ..
نغم مبقتش مستوعبه : طب ..ازاي انا مش فهمه حاجه …انا شوفتك وانت واقع على الأرض..زيهم ..وبعدها بدأت تعيط وقالت : افتكرتك ..م*ت زيهم ….دا معناه ..إن هم عايشن ..يا آسر ..هاا قولي ..بابا وماما عايشين ..وماما ناديه عايشه..وباباك ..
آسر بحزن : علشان كدا زورت موتي يا نغم ..علشان انتقم ..من الي عمل فيهم كدا ….
نغم بحزن ودموع : ومين ..الي عمل.. فيهم.. كدا …
آسر بنبره فيها انتقام : السيوفي بيه ..
نغم : سيوفي ..مين ..
آسر : الي انتي تبقي قاعده انتي وهدير عنده في الفله ….
نغم بصدمه : انت بتقول ايه …مستحيل …ازاي
آسر : زي ما بقولك ..السيوفي بيه .. كان شربك مع بابكي وبابا ..في الشركه و قتل*هم ..علشان ياخد كل حاجه لي هو ..
نغم بدموع : انا مش ..مصدقه …طب هو خلاني عايشه معاه ليه انا وهدير ..طالما هو الي عمل كدا..طب مكان يقت*لنا…
آسر : عمل كدا ..علشان يشيل الشك من عليه أن هو الي قت*لهم ….المهم يا نغم الي عايز اقولهولك..انك لازم تاخدي بالك من نفسك انتي وهدير ..لغايه ما اخدكم من هناك في الوقت المناسب ..
نغم : طب وهو إيه الوقت المناسب وليه مينفعش دلوقتي ….
آسر : لان محدش ..لازم يعرف اني عايش وبالذات هما …لغايه ما انفذ انتقامي ..
نغم بخوف ودموع : بس دا باينلو مش سهل يا آسر ..وانا مش عايزه اخسرك تاني …
آسر مسح دموعها وقال : متخافيش ..إن شاء الله كل شئ معمول حسابه ..ومش هيحصل حاجه ..
نغم :آسر ..طب .. هو فارس ..ليه علاقه بالموضوع او عارف بالي عمله ابوه ..دا هو الي انقذني انا وهدير ..
كور آسر إيده وقال بعصبيه : وانتي يهمك ..فارس في إيه …بس ..عموما ..انا معرفش ..إن كان عارف ولا ..
نغم : اكيد فارس هيهمني ..فارس زي اخويا وصحبي …
آسر بمشاكسه : اه صح ..فارس كان صحابك ..طب وانا كنت ايه اصلي مش فاكر …
نغم بكسوف : آنت …بص انا كمان مش فاكره …وبعدين قالت بتوتر : وانا ايه الي يأكدلي انك آسر مش يمكن بتضحك عليا ..
آسر : بقا بعد كل الي حكتهولك دا وبضحك عليكي .. طب ماشي ..عدي كدا من واحد لميه وانا هستخبى بس متغشيش …
ضحكت نغم وقالت : مبغشش انا ..
ابتسم آسر ابتسامه جذابه وقال : ها اتاكدتي …
نغم بفرحه : اه اتاكدت ..دا هدير هتفرح اوي لما تشوفك ..
آسر : والله انا هفرح اكتر ..بس متقلقيش انا هشوفها انهارده …
نغم : انهارده ازاي .
آسر : انتي متعرفيش ..فارس عامل حفله عنده انهارده في الفله بسبب افتتاح اول مشروع بيني وبينه ..فأنا هاجي …
نغم بفرحه : يعني اقول لهدير ..
آسر : لا متقوليش ..ليها ..دي لسه صغيره …وممكن ..تقول ..فمتقوليش احسن حاجه ..فهمتي ..
نغم بحزن : فهمت ..
.وفجأه تليفون آسر رن ..راح بص آسر على الرقم ..وفجأه..ملامح وشه اتغيرت …وقفل ..
نغم : في إيه يا آسر ..
آسر بتوتر : نغم ..كنت عايز ..اقولك ..حاجه ..بس ..لازم تفهمي انا عملت كدا ليه ..
نغم بقلق : في إيه يا آسر قلقتني …
وكان لسه آسر هيتكلم فجأه رن تليفون نغم فبصت وقالت بصدمه : دي عمه فارس دا انا اتاخرت اوي عليهم…انا لازم امشي …علشان ميشكوش في حاجه ..فين الشنط الي انا اشترتها يا آسر..
آسر : في العربيه الي هتوصلك ..عند أول الشارع ..بره ..وبعدها تقدري تركبي اي حاجه وتروحي بيها الفله ..ومتقلقيش محدش هيحس بحاجه ..
نغم بفرحه : ماشي ..يا آسر ..نتقابل بليل ..
الكاتبه :Miyano shiho(ندى رأفت )
بليل ..في اوضه نغم وهدير ..
هدير : مالك يا نغم ..من ساعه ما رجعتي من برا وانا حسه ان في حاجه غريبه ..
نغم : غريبه زي اي يعني ..
هدير : حساكي مبسوطه ..وكدا ..
نغم : وفيها لما اتبسط ..وبعدين في حد يشوفك يا جميل ومبسطش بردو ..
ضحكت هدير وقالت : ماشي …
فجأه نغم قالت : انا سامعه صوت ناس تحت ..شكل آسر وفارس جم …
هدير بأستغراب : آسر ..
نغم بتوتر : قصدي ..نبيل وفارس …
انا خارجه ثواني ..وراجعه …وخرجت نغم ..وبعد فتره صغيره اتبعت رساله على موبيل هدير ..ففتحتها وبصت …راحت قفلت الرساله ورمت الموبيل وابتدت تعيط جامد وقالت : سمحيني يا نغم ..وبعد كدا طلعت علبه الزيت الي ادتهلها بسنت …وفضلت تبصلها بكسره …
وعند نغم ..نزلت من على السلم وهي مبسوطه ..ولفت ..لقت نبيل وفارس قاعدين..بس الي شدها إن في واحده قاعده جنب نبيل …
نغم من جوا نفسها: …مين دي … وراحت ..وقالت : ازيك يا فارس ..ازيك يا نبيل ..وبعد كدا بصت على الوحده الي قاعده جنبه ..راحت ..قامت وقالت بغي*ظ : انا نور زوجه نبيل بيه ..وبعدها حضنتها وقالت جنب أذنها ..بصوت واطي : او نقول آسر بيه ولا إيه نغم ….وبعدها سابتها وقالت : اتشرفت بيكي جدا يا انسه …
نغم بصدمه وهي بتبص لنبيل الي هو بصصلها بندم ..قالت : نغم ..اسمي ..نغم وبعدها قالت : عن إذنكم … وسابتهم …وطلعت …..وهي في حاله صدمه وكانت ماسكه ..دموعها بالعافيه بس مقدرتش ودخلت اوضتها ..وقعدت تعيط …
تحت آسر بص لنور بقرف …
فارس : هو ايه الي حصل لنغم …هي طلعت تاني ليه ..
نور : شكلها ..تعبانه او مبتحبش جو الحفلات وكدا ..
فارس بأستغراب : هو احنا لسا بدأنا ..حاجه اصلا .. مش مهم شكلها تعبانه فعلا …..
فوق عند نغم ..
نغم كانت بتعيط جامد بصوت ..مسموع…فجأه..دخلت هدير عليها الاوضه …وقالت بصدمه : إيه دا مالك يا نغم …
نغم مسحت دموعها بعنف وقالت: لا ..مفيش حاجه ..يا حبيتي …
هدير : مفيش ازاي..انتي مش شايفه انتي بتعيطي جامد اوي …
نغم : قولتلك مفيش ..وبعدها دخلت غسلت وشها وطلعت …
هدير بتوتر : هاا بقيتي كويسه ..طب مش هتقوليلي مالك ..
نغم : اه يا حبيبتي … بقيت كويسه ومتقلقيش مفيش حاجه ..
هدير بتوتر : طب نغم انا كنت عايزه اخرج ..
نغم : دلوقتي يا هدير …
هدير بتوتر : علشان خطري ..انا نفسي اخرج ..معاكي..وبالمره تغيري جو ..
نغم بحب وحزن لسه على وشها : خلاص ماشي يا حبيبتي ..انا كدا كدا جاهزه..وشكلك انتي كمان جاهزه..يلا تعالي..ننزل نغير جو شويه ..
هدير بفرحه مصطتنعه : شكرا يا نغم ..
وبعدها خرجت نغم هي وهدير من الاوضه …
نغم جوا نفسها بحزن : بالمره تشوف..اخوها …وهو يشوفها ..وبعدها وصلت عند السلم …وهي مش واخده بالها ..راحت وقفت هدير وراها ..راحت بصت نغم عليها وقالت : إيه يا هدير ..مش هتنزلي …فجأه جت بسنت وقفت جنب هدير …
نغم : في ايه يا بسنت عايزه ايه …
بسنت : …
نغم : يلا يا هدير خلينا نمشي …
هدير والدموع في عنيها : سمحيني ..يا نغم …وبعد كدا زقتها على السلم…حاولت نغم تقف …بس مقدرتش ..وخدت السلم كله من أوله لاخره…وبعدها وقعت في آخر السلم وهي سايحه في د*مها …بص نبيل وفارس بسرعه بعد ما حسوا بصوت هبد جامد ..فنصدموا ..هما الاتنين وقاموا بصدمه وقالو في نفس واحد بزعيق : نغممممم…………………..
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية آسر قلبي)