روايات

رواية قمر الزمان الفصل الرابع عشر 14 بقلم زهراء السعيد

رواية قمر الزمان الفصل الرابع عشر 14 بقلم زهراء السعيد

رواية قمر الزمان البارت الرابع عشر

رواية قمر الزمان الجزء الرابع عشر

رواية قمر الزمان
رواية قمر الزمان

رواية قمر الزمان الحلقة الرابعة عشر

فارس واقف متنح مش عارف يقول ايه
وبعدين افتكر قمر اللي في الاوضه جوه (🙄😂)
جرا فارس على قمر وحضنها وقال لها بفرح /بحبك بحبك بحبك قوي يا قمر
قمر ابتسمت وسعاده بس ما كانتش تعرف هو بيتكلم على ايه
قمر بتضحك / ما لك في ايه مبسوط كده ليه
فارس بضحك / اكيد يا بنتي هابقى مبسوط مش هابقى اب
قمر بغباء / اب اب اب لمين😕
فارس / لا حول ولا قوه الا بالله قمر ركزي معي يا حبيبتي انت في عياده ايه
قمر بغباء / دكتور نساء بتسال ليه
فارس / يا لهوووي انتي حااااامل يا قمر
قمر بصدمه / هي مين دي اللي حامل😕😳
فارس بابتسامة/ انتي يا قلبي هتبقي احلي ام في الدنيا دي كلها
قمر بصدمه/ انا هبقي ماما انا ماما
فارس بابتسامة/ واحلى ماما
قمر بحزن/ بس هيام وانت…………؟!

 

 

فارس بياخذ نفس عميق / بصي يا قمر انا عارف ان العلاقه بيني وبينك مش كويسه بس صدقيني انا بحبك قلتهالك قبل كده انتي ليا انا وبس ويمكن انا في الاول اتجوزتك عشان الخلف بس صدقيني انا حبيتك قوي حتى لو انتي ما بتحبنيش فا انا هافضل احبك واللي في بطنك ده ابني وابنك كمان
قمر بابتسامة / ومين قالك ان انا مش بحبك انا بحبك من زمان بس كنت خايفه اقولك عشان هيام وعشان مشاعرها متنجرحش
فارس بفرح / بجد الكلام ده يا قمر
قمر بابتسامه / ايوه يا فارس
فارس ام من على الكرسي وحضن قمر وراح قال لها أحبك قبل أن تراك العيون وحبي لك فوق كل الظنون أحببتك بهراً.. بقدر الحصى بقدر أشجار الكون قلبي لديك رهين، وعقلي بك مجنون وأنا كلي مفتون …. مفتون قربك نار في لظاها أتعبّد وبعدك شوق وليل طويل سرمد يا حبة روحي ودواء جروحي يا وردة في بستاني فوحي يا قبلة لأحزاني وأفراحي يا مرتع بكائي ونواحي يا صدرا حنونا هو كل أكفاني وحصنا منيعا يشعرني بالأمن بالخوف، بالرجاء بالراحة والاطمئنان.♥
قمر ابتسامه جميله / الله جميل قوي عشان كده انا هغنيلك اغنيه حلوه على ذوقي
قمر / حبيته بيني وبين نفسي، وما قولتلوش ع اللي في نفسي………. ♥
ما عرفش إيه بيحصللى لما بشوف عينيه ما بقتش عارفة أقوله إيه ما عرفش ليه خبيت عليه بضعف أوى وأنا جنبه وبسلم عليه كل حب الدنيا ديا في قلبي ليك دا أنت أغلى الناس عليا روحي فيك دا انت لو قدام عنيا اشتاق إليك على بالي ولا أنت دارى باللي جرالي، والليالي سنين طويلة سيبتهالي…….. ♥
يا انشغالي بكل كلمة قولتهالي الكلام لو كان يعبر ع الحنان كنت قولت إني بحبك من زمان كل يوم الشوق بيكبر عليا بان على بالي ولا أنت دارى باللي جرالي، والليالي سنين طويلة سيبتهالي يا انشغالي بكل كلمة قولتهالي…….♥
فارس رحت باسها من شفتيها وقول لها / بحبك يا قمر الزمان
يلا بينا نرجع بيتنا ونعمل مفاجاه دي العيله كلها بعنتر الصغير
قمر باستغراب / مين عنتر ده🤨
فارس بضحك/ ابننا

 

 

قمر بقرف / بقى انا اسمي ابني عنتر لا يا حبيبي انا ابني يتسماا اسد فهد كده يعني😊
فارس بضحك / طب وليه ما احنا نجيب حديقه الحيوانات هنا عادي
قمر / ههههه د*مك مش خفيف
فارس بضحك / طب يلا عشان نمشي
*********************************
هيام بتكلم هانم / زي ما قلتلك كده بالضبط انا تعبانه عشان حامل ومن فارس اي غلطه يا ماما انا وانت هنروح في دا*هيه
هانم غموض وشر / ما تخافيش يا هيام ده انا لعبتها قبل كده وكسبت وكسبت كتير قوي كمان ههه😈
هيام باستغراب / لعبت ايه وكسبت ايه انا مش فاهمه حاجه انت كل ما تيجي كلميني تكلميني باالالغاز ليه
هانم بشر / انا قلتلك قبل كده اللي انا عايزاكي تعرفيه هتعرفي واللي مش عايزاك تعرفيه مهما حاولت مش هتعرفي فا ما تخلينيش انسا انك بنتي واعمل حاجه هتزعلي منها قوي
هيام بحزن / انتي بتعملي في كده ليه انا بنتك
هانم بضحك بشر / بصي يا حبيبتي انتي بنتي بس السلا*ح الاقدر اد*مر به عيله الدهشوري كلها وانا بعيده عن كل ده
هيام باستغراب / طيب انا عارفه انك عايزه تن*تقمي من حنان ودهشوري ليه عايزه تن*تقمي من فارس وقمر
هانم بشر / عشان هو الحفيد الكبير العيله الدهشوري لوحصله حاجه الدهشوري وحنان هيتد*مروا للابد
هيام بخوف شديد/ بس انتي وعدتني مش هتا*ذي فارس وانك تد*مري الدهشوري وحنان بس
هانم بضحك/ ما تخافيش مش هاعمل في حاجه استني اما اشوف مين اللي بيتصل
……… الو يا فندم فارس بيه قرب يوصل البلد
هانم / ماشي خلي عينك عليه وما يوصل قدام البيت كلمني على طول
……..ماشى سلام👋
هيام / في ايه
هانم / فارس قرب يوصل يلا عشان نجهز كل حاجه
****************************

 

 

 

بعد وقت فارس اوصل البيت وشاف الدكتور خارج من البيت ودخل جاري علي البيت وحنان قمر وراه
فارس بقلق وخوف / هو في ايه هو الدكتور كان بيعمل ايه هنا جدى كويس يا ابوي طمني عليك
وليد / جدك كويس يا ولدي بس
فارس بقلق / بس ايه
الدهشوري من وراء / هيام حامل يا ولدي
حنان وقمر /😕🙁
فارس بصدمه / ايييييه مستحيل ده هيام مش ………..؟؟؟؟؟؟؟؟
الكل / ايييييه ازاى

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمر الزمان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى