روايات

رواية صعيدي دمر لي حياتي الفصل السابع عشر 17 بقلم أيات الرحمن

رواية صعيدي دمر لي حياتي الفصل السابع عشر 17 بقلم أيات الرحمن

رواية صعيدي دمر لي حياتي الجزء السابع عشر

رواية صعيدي دمر لي حياتي البارت السابع عشر

صعيدي دمر لي حياتي
صعيدي دمر لي حياتي

رواية صعيدي دمر لي حياتي الحلقة السابعة عشر

……
كنزى: اااااه شعري يافهد اااااه
فهد: بيوجع صح انتى لسه شوفتى وجع
كنزي: ارجوك يا فهد سيبنى
فهد: انا مش قولت بلاش اللبس ده
كنزي: والله العظيم لبسته برضاك انت انت اللي كنت بتختار لى اللى هلبسه
#بقلمي_أيات_عبدالرحمن
فهد: انا ياكدابه
كنزي: والله ما بكدب عليك دي الحقيقه
فهد: اخرسي خالص
كنزي: اسمعنى بس وانا هشرح ليك كل حاجه.
فهد: هتشرحى ايه دا انا اللى هشرحك دلوقتي

 

 

كنزى: اسمعنى بس وأحكم لو انا أخطأت
فهد: انطقى
كنزي حكت ليه من وقت الحادثه لحد الساعة اللى هما فيها
فهد: ده كله
كنزي: ايوه صدقني دي الحقيقه
فهد زقها على السرير وطلع وسابها
بدريه: مالك ياست البنات
كنزي: مفيش يا بدريه
بدريه: لا شكلك متغير جوى هو فهد بيه عملك حاجه
كنزي: فهد فهد رجع لطبعه الاول
بدريه: كيف يعني
كنزي: تخيلى يا بدريه عايز يحبس حريتى ويلبسنى صعيدي تاني
على دخول فهد
كنزي تعالى ورايا
كنزى طلعت فوق لقيت فهد واقف ومربع أيده وفارد سجادة صلاة على الأرض
كنزي بخوف: فففيه ححاجه
فهد : اقفى على السجادة دى
كنزي وقفت عليها
فهد: صلى
كنزي: اصلي
فهد: ايوه صلى
كنزى: البس الاسدال واجى
فهد: لا صلى زي ما انتى كده
كنزي: مش هينفع
فهد: ليه
كنزي: مش هينفع اصلى باللبس ده
فهد: تمام اوى
انتى مش عايزه تقفى بين ايادى الله وانتى لابسه كده وبتخرجى بيه قدام الناس مش خايفه لو حصلك حاجه وانتى ماشيه باللبس ده لقدر الله موتتى هتقابلى ربنا ازاى باللبس ده هتقفى قدامه ازاي
جاوبى
كنزي لفت عيونها عنه😭
فهد: هسألك سؤال ولو جاوبتى عليه صح اقسم بالله ماهتدخل في لبسك لو مشيتى من غيره حتى
لو انتى واقفه في البيت والباب مفتوح وفيه ولد حدفك بحجارة هتعمل فيكى ايه
كنزي:…….
فهد: جاوبي
كنزي: هتيجى فيا
فهد: لما تيجى فيكى هتعمل ايه
كنزي: هتجرحنى

 

 

فهد: تمام اوي
ولو انتى قافله الباب والولد ده جاب كل الحجارة اللى فى الشارع وحدفها في الباب فيه حاجه هتمسك
كنزي: لا
فهد: هو الحجاب كده بيحميكى من الحجارة اللي هى عيون الناس
لكن لبس الكاسيات العاريات اللى انتى لبساه ده مستحيل يبعد عيونهم عنك
بصى يابنت الناس انا مش هتكلم معاكى في حاجه
عارفه لو فيه واحد بيحب مراته لدرجة جنون مستعد يموت علشانها في الدنيا
جت يوم القيامة وطلبت منه حسنه واحده تفتكرى هيقول ايه هيقول نفسي نفسي من اللى شايفه قدامه
مبالك بواحده غرقانه في بحر زنوب
هيحصل فيها ايه مفيش حد هينفعك الحقى نفسك
انا بلغتك رسالتى وانتى حره في نفسك اللهم بلغت اللهم فاشهد
كنزي قعدت على السرير: 😭😭😭😭😭
وهى قاعده وبتعيط شافت خيال على باب اوضتها
فقامت تشوف مين قول ما قربت من الباب الخيال مشي
فتحت الباب بسرعه كبيره لمحت بنت بتجرى في اخر الطرقه اللى بين الغرف وبعضها
فضلت تجرى وراها لحد ما تعبت ولسه مكمله فجأة البنت وقعت ولفت وشها لكنزى
كنزى مسكتها : انتى مين
توقعاتكم بقى مين البنت دى طبعا النص هيقول شهد

 

 

سؤال اخير لو سمحتم هو لسه فيه حد دلوقتي زى فهد كده غير جوزى يعنى
ياريت يا جماعه نلحق نفسنا وناخد بنصيحة فهد اللى بتغير بنت زى كنزي
وطبعا قولنا في أول القصه أن هى اكتر اصدقائها ولاد ولبسها عارى ومش مظبوطه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية صعيدي دمر لي حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى