رواية حب عبر الصدف الفصل السابع 7 بقلم نعمة أحمد
رواية حب عبر الصدف الجزء السابع
رواية حب عبر الصدف البارت السابع
رواية حب عبر الصدف الحلقة السابعة
Flash back
سارة بتعجب : جميلة انت قايمة لي وانتي لسه تعبانه
جميلة بقلق: كيان يا سارة قالتلي هتروح تجيب حاجة ولسه كل دا مرجعتش
سارة : انا لمحتها بتركب مع ناس كدا لبسهم غريب
جميلة بدموع : اي يمصبيتي طب اعمل اي طب
سارة بإستغراب : طب مين دول
جميلة بعياط: دول ولاد عمي عايزين ياخدو كيان غصب عنها و احنا كنا هربانين منهم
سارة بتوتر: طب استني هرن علي ادهم بسرعاا
«ادهم بضيق: اي يا سارة انا مشغ..
جميلة بعياط: ادهم انا جميلة اخت كيان ابن عمي جه هنا المستشفي و خطافها
ادهم بتعجب : يعني اي خطافها
جميلة بعياط : خاطفها وخلاص ارجوك الحقها يا ادهم عشان هي لو راحت عمرها ما هترجع تاني»
End flash back
ادهم : بس دا اللي حصل
كيان : شكرا. جدا يا ادهم بيه علي كل اللي عملتو معايا
ادهم : العفو علي اي
‘ في مكان اخر ‘
ام محمد: صحيح يواد بقالي كام يوم مشوفتش الموكوسة وأختها متعرفش هي فين
محمد : وانا إيش عرفني كنت من بقيت أهلها
ام محمد : يخوفي تكون هربت منغير ما تسد الديون والله لو حصل لقطع رقابتها
محمد : متقدرش تهرب عشان هي معندهاش غير بيتها دا …دا حتي شكلها هربانة من قرايبها.
ام محمد: ااه يخوفييي
محمد : انا بفكر اكبر دماغي منها بس لما اخد اللي عايزه الاول منها
‘في المستشفي ‘
اخذت جميلة كيان بالحضن وبدؤوا في البكاء الذي لا ينقطع عندهم
ادهم بضيق : خلاص يا جماعة حصل خيير والحمدلله كلنا سُلَام
عمر بتأثر مضحك : لي يا ادهم خليهم يكملوا دا انا جسمي فشعر منهم
اعتدلت جميلة ومسحت دموعها قائلة بضيق : مين الأستاذ
عدل عمر الياقة قائلاً بإبتسامة: عمر محمد حسين شي..
ادهم بضحك : ما تكمل هههههه
عمر بإحراج : اكتم
جميلة بفضول : اي في اي هو مكملش الأسم ليه
ادهم بضحك جامد : اصل اسمه شيرين هههههههه
ضحك الجميع
عمر بضيق: في اي ياجماعة مالو ما هو حلو اهو
جميلة بضحك:حلو حلو بس طلب ونبي ما تدينا حتي كدا يا قلبي هههههههه
سارة بضحك: اه وكمان عشان خاطري وحته كلها غيرانه عشان بحبها اوي ههههه
عمر بضيق : انت السبب على فكرة
ادهم بضحك :وانا مالي انت اللي عملت فيها عر…
عمر :خلاص خلاص انا ماشي
كيان وهي تكتم الضحك : لاء خلاص يا أستاذ عمر احنا اسفين واللهي استني عشان هنفطر مع بعض
عمر : ما خلاص سدوا نفسي
جميلة بضحك: لاء خلاص متزعليش يا استاذة شيرين قصدي يا أستاذ عمر
عمر بزعل : انا واقف برا هشرب سيجارة وجي تاني
خرج عمر ..جميلة : هو زعل بجد
كيان بغضب : نفسي يا جميلة بجد تبطلي هزار الرخم دا كدا روحي اعتذريله بقي
جميلة بإعتراض : يا كيان بس..
كيان بإقتضاب: جميلة اسمعي الكلام
جميلة بضيق : حاضر
ذهبت جميلة …ادهم : مكنش لو لزوم هو بردك اللي بدأ
كيان : بس هي زودتها شويه ..المهم ممكن حد يجي معايا اجيب فطار
سارة بغمزة : روح يا ادهم مع كيان وانا هستني جميلة
ادهم : خلاص ماشي
‘ شركة بابل’
تامر بفرحة : تمام يبرنس فركشنا الصفقة زي ماطلبت
عماد بضحك: براڤو عليك متوقعتش انك تعملها خد دول
تامر بفرحة : تسلم يا كبير دا العشم بردك
‘في مكان اخر ‘
جميلة : انا آسفة
عمر : لا عادي محصلش حاجة
جميلة : بجد يعني خلاص مش زعلان
عمر بمكر : اهمك يعني زعلان ولا لاء
جميلة بتوتر : لاء وعلي فكرة اللي بيخاصم بيخاصم ربنا واللي بيصالح بيصالح ربنا ….ثم تركتوا وذهبت
عمر بضحك : يامجنونة انا شكلي حبيتها ولا اي معقول بسرعة دي
***********
ادهم : قوليلي بقي أبن عمك كان عايز منك اي
كيان : هحكيلك (حكتله قصتها)بس عشان كدا عايزيني لإما امضي لإما هموت ..يلا بقي نرجع عشان شكلنا اتأخرنا
أتصدم ادهم من كل ما مرة به كيان لوحدها وان هي تحملت الكثير تمني ان يهرب بها بعيداً عن هذا العالم ولكن سريعاً نفض هذه الأفكار من رأسه
وبعد فترة تناولوا الفطار
جميلة : كفايه بقي يا كيان كدا في المستشفي ويلا نروح انهاردا
سارة : لاء طبعاً انتي لازم تقعدي يومين كمان
جميلة :بس انا عايزاه اروح انا خلاص خفيت اهو
كيان: خلاص بصي هروح اجيب انهاردا لبس من البيت وبكرا الصبح نمشي
جميلة :خلاص ماشي بس هتروحي لوحدك
سارة : لا طبعاً ادهم هيروح معاها
ادهم : اه يلا مينفعش تروحي وتيجي لوحدك يلا ونرجع مع بعض اخد سارة ونروح بقي
كيان :خلاص ماشي
‘عند منطقة كيان’
كيان نازلة من العربيه قائلة : هروح اجيب هدوم لجميلة بسرعة ونازلة مش هاخد وقت
ادهم : تمام يلا
دخلت كيان البيت ولكن تركت الباب مفتوح فتحة صغيرة ولكن دخل احد هما اغلق الباب خلفه
كيان بخوف وهيترجع للخلف :انت انت عايز اي واي اللي جابك هنا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب عبر الصدف)