روايات

رواية زوجوني مرات اخي الفصل الثالث عشر 13 بقلم لمياء رفعت

 رواية زوجوني مرات اخي الفصل الثالث عشر 13 بقلم لمياء رفعت

 رواية زوجوني مرات اخي الفصل الثالث عشر 13 بقلم لمياء رفعت

 رواية زوجوني مرات اخي الفصل الثالث عشر 13 بقلم لمياء رفعت

ندى: حبك ايه
فارس: ايوة ياندى انا بحب إيلين
ندى: بزعيق وصوت عالي ولم انت بتحبها اتجوزتني ليه
فارس: أظن مش محتاجه اني اوضحلك حاجه زي كده ياندى انا مغصوب ع الجوازة دي من ابويا ولا نسيتي
ندى: بدموع يعني انت كدبت عليا لم قولتلي انك بتحبني صح
فارس: آآآآه كنت كداب
ندى: طب لييييييه انا عملتلك ايه عشان انك تكدب عليا وكنت عايز توصل لا ايه
فارس: بزعل من جواااه بس ماحبش يظهره قدام ندى……..
ندى: انطق وكلمني زي مابكلمك كنت عايز توصل لا ايه معايه ف انك تكدب عليا
فارس: بصوت عالي وانتي ايه هايفرق معاكي اذا كنت قولت الحقيقه او كدبت عليكي حتى …ردي وقوليلي هيفرق ايه معاكي انا اصلا مش فارق معاكي بالمرة
ندى: لحد كده وكفاية وهاتعيش معايه تحفظ كرامتي وماتحاولش تقل بيا قدام حد
فارس: تقصدي ايه
ندى: اقصد الا انت عملته النهارده اكبر غلط مع إيلين وخروجك معاه وانا ماليش اي اعتبار عندك ولا كأني مراتك
فارس: حضرتك مراتي ع الورق وقدام الناس لكن قدام ربنا لا ولا نسيتي
ندى: لا مانستش وعشان برضو انا مراتك قدام الناس فاحاول تحفظ كرامتي قدام الناس
فارس: اي أوامر تانيه
ندى: آخر مرة هسالك السؤال ده يافارس ليه كدبت عليا لم قولتلي انك بتحبني
فارس: حب يرد ليها نفس الوجع الا عاشه معاها…..وقال: تقدري تقولي كده كنت حابب اوصلك
___________________________
محمود: احلام افتحي يابنتي الباب
احلام: ادخل يابابا الباب مفتوح
محمود: عامله ايه يابنتي وقافلة ع نفسك ليه الباب دايما كده
احلام: الحمد لله يابابا….هعمل ايه الأولاد بوديهم الحضانه الصبح وباجي اقعد
محمود: طيب يابنتي انا بجهزلك حاليا ف محل جديد
احلام: لا طبعا يابابا كفايه محل المكن والقماش ابو ١٠٠ الف الا اتحرق منه لله بقى
محمود: انا عمري كله ليكي يابنتي انتي واخواتك هو انا شقاي وتعبي لمين ماهو ليكي برضو انتي واخواتك
أحلام: حضنت أبوها…ربنا يخليك لينا يابابا ومانتحرمش منك
محمود: ولا منكم كلكم يارب يابنتي…صحيح يااحلام الغفير يابنتي النهاردة وانا ف الغيط قالي الظابط عوزك تيجي تعطي اقوالك عشان بسام هيتعرض ع النيابة الصبح انتي رأيك ايه يابنتي اتنازل عشان اولادك وكل واحد يروح لحاله
احلام: لا طبعآ يابابا ازاي تقول كده مايغور في داهية يارب حتى لو فيها إعدام يتعدم مش سجن بس
محمود: ليه بس كده يابنتي ده برضو ابو اولادك
احلام: الا شوفته منه يابويا يخليني اقول اكتر من كده منه لله
محمود: معلش يابنتي الا بيدي الحقوق ربنا انا طالع دلوقت رايح الغيط
أحلام: ماشي يابابا اتفضل
____________________________
منار: خالد عايزه أروح عند ماما بكرة اقعد معاها شوية
خالد: عادي ياحببتي روحي
منار: طيب هتيجي معايه
خالد: ماشي موافق حتى عندنا فرح
منار: الللله مين
خالد: فرح الواد عبد الرحمن صاحبي جيران فارس برضو
منار: يعني عازم الكل
خالد: لا هو ماعزمش فارس بس انا هكلموا واصالحهم
منار: ليه
خالد: كانوا زعلوا بسبب انه راح مره وفارس مش موجود ف البيت وهم بصراحه عيال مش كويسين
منار: اممممممممم
خالد: امممممممم
منار: هو ايه ده أن شاء الله
خالد: هههههههههههههه بجرب اتكلم زيك ياقمر
منار: انت بتعاكس ياخالد بيه
خالد: بصراحة آآآآه
منار: ابت
سمت وبصت بعيد
خالد: يانااااس ايه الحلاوة دي بس حتى وهو مكسوف
منار: ههههههه طيب عايزه اكل
خالد: يعني
منار: يعني تطلع تأكلني برة
خالد: بس كده عينيا طبعآ
_____________________
هدى: علي ياعلي خلص وقوم ياراجل انت
علي: في ايه يا وش الخير
هدى: قوم عشان تروح معايه مشوار
علي: ده فين ان شاء الله
هدى: هنروح عند ابوك
علي: وانتي هتروحي عند ابويا تعملي ايه
هدى: وانا ياراجل عشان اروح عند ابو جوزي ابقى لازم رايحه عشان حاجه وبعدين ابوك كان ماشي حاسه انه زعلان مني هروح اشوفوا
علي: انتي بتكلمي جد ياهدى يعني صحيح هتروحي تشوفيه عشان زعلان منك
هدى: ايوة طبعا وبعدين ياعلي انا طيبه انتوا الا واخدين عني فكره غلط
علي: ربنا يكملك بعقلك كمان وكمان طيب مدام كده انا هقوم البس وانتي البسي ماشي
هدى: ماشي
علي: فين العيال الأول
هدى: في المدرسه
علي: ماشي يلا
_______________________
ندى: ازاي كنت حابب توصلي
فارس: وحب يعيشها الجرح الا هو عاشوا معاها ….قرب منها وبمكر…كنت حابب اوصلك زي اي واحد ليه حقوق ع مراته
ندى: بدموع هو ده السبب الا خلاك تكدب عليا
فارس: آآآآه مفيش غيره
ندى: ضربته بالقلم ع وشه….انا فعلا مغشوشة فيك وانا غلط من جوايا اني صدقتك..وكانت بتكلم ودموعها كلها ع وشها…..انا فعلا غلطانة الا صدقت واحد زيك غشاش وسابته وخرجت وراحت اوضتها منهارة من العياط
فارس: ف الاوضة بينه وبين نفسه….مقصدش اجرحك ياندى بس حبيت اعيشك الا انتي عيشتهولي انتي حتى بعد وقفتك دي قصادي ماقولتليش حتى انا غلطانة اني حبيتك
___________________
خالد: بقولك ياحببتي اتصلي كده ع ندى شوفيها لتكون حصلت حاجه بينها وبين فارس بعد مارجع من عند إيلين
منار: اوكي ثواني اتصل عليها
تليفون ندى رن: الوووووو
منار: ايوة ياندى عامله ايه انا بس حابه اطمن عليكي
ندى: الحمد لله ومش قادرة تكلم من العياط
منار: مالك ياندى بتعيطي ليه اهدي حصل حاجه
ندى: هو انا وحشه يامنار
منار: لا ياحببتي طبعا مين الا قالك كده
ندى: انا استحق انا واحد يكدب عليا ويطلع مشاعره اتجاهي كدب وف الآخر يقولي انا كدبت عليكي عشان زييا زي اي واحد عايز يوصل لحقوقه مع مراته
منار: ___سكتت…ندى: بصي اهدي اكيد في حاجه غلط فهميني في ايه
ندى: قفلت السكه
خالد: في ايه
منار: _____________
خالد: هو فارس ذودها ليه كده
منار: بجد جرحها وجرح مشاعرها اوي ليه كده
خالد: اتصلي ب ندى وقوليلها تيجي بكره عندنا وبلاش تعرف فارس ويستحسن كلميها بكره لم تهدا
منار: طيب ليه
خالد: هفهمك بعدين
___________________________
محمود: راح القسم
الظابط: اهلا وسهلا ياحاج اتفضل
محمود: اهلا بيك ياباشا
الظابط: افتح المحضر يابني ..حضرتك متهم بسام بحرق المحل
محمود: لا ياباشا انا ماشوفتهوش شهادة لله
الظابط: بس أولادك جابوه متكتف لحد هنا وقال انه هو ناس شافته
محمود: العلم عند الله يابيه بس ده محلي انا مش محل أولادي ولمؤاخدة انا مش بتهم حد
الظابط: بس حضرتك عارف ايه عقوبة التستر ع مجرم
محمود: الا عندي قولته ياباشا اي أوامر
الظابط: اتفضل امضي ع المحضر
________________________
إلهام: انت اتجننت ياراجل رايح تتنازل عن المحضر
احلام: ايه حضرتك اتنازلت يابابا
محمود: ياناس هو يغور في داهية مش ف دماغنا بس انتي يااحلام يابنتي يراضيكي اولادك يتقال عليهم أولاد واحد مجرم ويراضيكي اولادك لم يكبروا يقولوا عليكي سجنتي ابوهم اعقلوا الكلام عشان انا خلاص قربت اتجنن
الهام: وفين حقنا ياراجل
محمود: الا بيدي الحقوق ربنا ياالهام ربنا قاعد بميزاته هو العبد بيدي حاجه ده ربنا فوق الكل انا رايح اصلي ركعتين لله
إلهام: يارب حرام رزقتني بواحد فات الجنان نفسه نفوخي خلاص هيروح مني
________________________
فارس: كان ف الاوضة ومش طايق وهو سامع عياط ندى ف الاوضة جنبوا
ندى دخلت وفتحت الباب عند فارس
ندى: لو سمحت طلقني
فارس: الا تشوفيه انا اصلا مسافر بعد يومين
ندى: براحتك بس قابل ماتسافر تطلقني
فارس: طيب تمام بس انا حابب اعرف حاجه قبل مااطلقك
ندى: ايه
فارس: شد ندى جامد وبقت بين ايديه وقريبة منه جامد…انتي ليه بتعيطي وزعلانه ليه لم عايزه تطلقي مني
ندى: وانت ايه مزعلك وبعدين هو انت بقيت حساس اوي كده الصبح حسيت باايلين لم كانت تعبانه ودلوقت حاسس بيا اني زعلانة ..ابعد بقى وبلاش تلمسني
فارس: ماشي ياندى الا تشوفيه
ندى: هطلقني امتى
فارس: انا مسافر بعد بكرة قبل ماامشي هسبلك ورقتك
ندى: لا
فارس: طيب عايزه ايه
ندى: دلوقتي
يتبع…
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى