روايات

رواية قلب يونس الفصل الثامن 8 بقلم فيروزة

رواية قلب يونس الفصل الثامن 8 بقلم فيروزة

رواية قلب يونس الجزء الثامن

رواية قلب يونس البارت الثامن

قلب يونس
قلب يونس

رواية قلب يونس الحلقة الثامنة

الجرس رن …
يونس ده مين اللي جاي الصبح ده …
فجر بضحك …بقولك ايه سيب اللي يرن يرن 😂😉…..
يونس بضحك…بس يا بت عيب😂😉 …انا قايم…
فجر بكسوف…يعني هتقوم وتسيبني🙈🙈 …
يونس بضحك…بس يا بت عيب …هقوم افتح واجاي تاني ..
فجر بحزن ..خد بالك من نفسك ..
يونس بضحك..هو انا رايح بلد تانيه …ده انا معاكي في نفس الشقه يا مجنونه ….دقيقه وهكون عندك …
..
يونس قام علشان يفتح باب الشقه …لقه أمه وابو فجر ..
ام يونس بابتسامه…ايه يابني كل ده علشان تفتح الباب …
يونس بضحك…معليش يا ماما …ظروف بقي …
ابو فجر …امال فين فجر ….
يونس بابتسامه…ثواني هدخل اجيبها واجاي …

 

 

يونس داخل لفجر …فجر يلا البسي فستان طويل …
فجر بدلع …ليه …
يونس بضحك.. هو ده وقت دلع ….يلا علشان ماما وابوكي بره وعايزين يشوفكي …
فجر بفرحه…بجد …ثواني …

يونس طلع ليهم …
وبعد شويه فجر طلعت …
فجر بفرحه جريت علي ام يونس …وحشتيني اوي يا تيته…
ام يونس بابتسامه…وانتي اكتر يا قلبي …
فجر طلعت من حضنها ….وقربت من ابوها وحضنته…
فجر بدموع….وحشتيني اوي يا بابا …
ابو فجر….وانتي اكتر يا حبيبتي…عامله ايه طمنيني عليكي …
فجر بكسوف…انا كويسه يا حبيبي…طمني انت عليك …
ابو فجر..بخير يا حبيبتي…
ام يونس بابتسامه…يلا بقي يا ابو فجر علشان نسيب الكتاكيت لوحدهم …
يونس بضحك…والله كلك واجب يا ماما …
فجر بكسوف…ما تخليكي اتغدي معنا انتي وبابا …
ابو فجر…لا يا حبيبتي…لازم نمشي …ربنا يسعدك ويريح بالك …

بعد ساعه ..
يونس داخل المطبخ…يلا يا فجر تعالي علشان ناكل …
فجر بكسوف…هو انت متعرفش …
يونس بضحك…لا معرفش …في ايه …

 

 

فجر بكسوف…انا مبعرفش اطبخ ولا حتي اعمل اي حاجه اشربها …
يونس بضحك…بجد …
فجر بكسوف…اه وربنا ….انا هبله طول عمري وكنت بقول عمري ما هتجوز …علشان كده ما فكرتش اتعلم …
يونس بضحك…طيب يا حبيبي مش مشكله …تعالي وانا أعلمك …
فجر بفرحه…بجد …
يونس بضحك…يلا يا حبيبتي…
فجر بفرحه نطت علي ضهر يونس …يلا يا حبيبي…
يونس بضحك…انزلي يا بنتي …
فجر بضحك …لا خليني علشان خاطري …
يونس بابتسامه…يلا يا قلب يونس …
يونس داخل المطبخ وهو شايل فجر…وبدأ يعمل الاكل …وكان بيقول لفجر علي الطريقه علشان تتعلم …
يونس بضحك…يلا يا قلبي علشان تأكلي ..
فجر بفرحه…يلا …
وهم قاعدين علي السفره …
فجر بابتسامه…امممممم …لا بجد الله ينور عليك اجمل اكل داخل قلبي….
يونس بضحك…هو الاكل بيدخل قلبك مش معدتك زي الناس …
فجر بكسوف…الا الاكل ده بيدخل علي قلبي علي طول …
يونس بضحك…طيب انا فين …لما الاكل في قلبك …
فجر قامت وراحت قعدت علي رجل يونس ..انت هنا …( وكنت بتشور علي قلبها) وهنا كمان ( وكنت بتشور علي عقلها) وهنا كمان في روحي …انت بقيت روح فجر وقلب فجر وعقل فجر …انت ملكت فجر …بحبك يا يونس بحبك قد عمري اللي راح في بوعدك وقد اللي جاي معاك وقد اللي فات في هواك …بحبك قد الدنيا وقد السماء وقد البحر …وبحبك قد السمك سمكه سمكه ❤️🙈…بموت فيك …
يونس بابتسامه…انا مش قد الكلام ده …وانا بعشقك يا قلب يونس …
وشال فجر ..و(تسكت فيروزه عن الكلام الغير مباح 😂😂🙈) …(يلا يا بنات كل واحده في عشتها😂😂😂..)

 

 

تاني يوم الصبح …
يونس بابتسامه…صباح الورد علي عيونك يا قلب يونس…
فجر بابتسامه…صباح العسل يا نحلتي…
يونس قرب منها وبسها…قلب يونس تحبي نروح شهر العسل فين …
فجر بكسوف…احب اروح الصعيد. …طول عمري نفسي اروح الصعيد وفي قطار كمان …
يونس بضحك…طول عمري اعرف ان الناس تروح شهر العسل شرم الشيخ .ولا اسكندريه…تسفر بره …تروح تركيا .. ايطاليا…تروح بريس …وانتي عايزه تروحي الصعيد …
فجر بدلع …ايوه يا حبيبي…
يونس بضحك…كده مش هنروح حته اتلمي يا بت …
فجر بضحك …لا مش هتلم…..بجد نفسي اروح الصعيد …
يونس بضحك…حاضر ….وبلاش اقولك هيحصل ايه لو متلميتيش….
فجر بضحك ….هههيييهييييي …
يونس بضحك…العب ….
فجر بكسوف…عيب بقي …
وقمت علشان تجهز الشنطه…
يونس بابتسامه…والله البت دي هبله مره ههييي …ومره مكسوفه ومره مجنونه …ومره🤭🤐🤐…وربنا البت دي هتضر ب السلك اللي فاضل في دماغي …منك لي قلبي يا فجر …
فجر حضرت الشنط …وفعلا سفرو الصعيد في القطار …
وهم راكبين القطار …
فجر بفرحه…انا فرحانه اوي اوي يا يونس …كان نفسي من زمان اركب القطار واروح الصعيد …
يونس بضحك…وانا فرحان علشان انتي فرحانه يا قلب يونس ….

بعد شويه فجر …يونس انا زهقت …
يونس بابتسامه…طيب اعملك ايه يا قلبي…
فجر بكسوف…خدني في حضنك…
يونس بضحك…بس يا مجنونه …

 

 

فجر بدموع…احضني …
يونس حضن فجر ….
فجر بفرحه …احكلي حدوته بقي …
يونس بابتسامه…مبعرفش ….
فجر بدموع مزيفه…اه يا قلبي …انا زعلانه …
يونس بضحك….طيب خالص هحكي ….
وبدأ يونس يحكي حدوته لفجر حتي مطلع الفجر😂🙈 …

بعد مده طويله وصلوا …
وراحوا الفندوق..
وبعدين خرجوا اتفسحوا في اماكن كتير وفضلوا طول اليوم …
فضلوا طول شهر العسل من هنا لهنا …وكان اجمل شهر عسل …
…بعد مرور شهر العسل…
رجعوا البيت …
في يوم يونس رجع البيت وملاقش فجر …فضل يدور عليه …واتصل علي ابوها مش عندو …اتصل علي اموه مش عندها …
فضل كده يدور عليه يوم واتنين وتلاته…
لحد …
البارت انتها والحكاية خلاص قربت علي النهايه ….
رايكم يهمني وبيفرحني حابه اعرف رايكم في الحكايه…..
ورأيكم في بارت النهارده…

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية قلب يونس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى